Lille Louie Besvaret Marts 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 1, 2010 9 minutter - så er der ikke langt til 10. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Marts 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 1, 2010 Iiih altså, jeg fatter ikke min hund Vi gik 3 kvarters morgentur, med lidt småtræning hist og pist. Da vi kom hjem, satte jeg Møffe til at gå et spor, det var vel 7- eller 8m., han har jo aldrig prøvet på græs før, så det var jo nok ikke helt let for ham. Herefter trænede vi lidt indenfor, så skulle mene, at han burde have været nogenlunde boosted. Han lagde sig da også til ro inden jeg gik uden problem. Men 6, 7 eller 8 gange (jeg har ikke tal på det) mens han var alene, har han sat sig foran børnegitteret og kigget op efter mig - og de fleste af disse gange, har han pevet Den sidste gang begyndte han også at gø... Derudover, så har det ikke rigtig set ud som om han har sovet, i hvert fald ikke da vi var omkring 1-1½time inde - først der, jeg begyndte at kigge. Derudover ved jeg, at han også pev en gang, hvor han ikke engang kiggede efter mig... Jeg har set filmen med høj hastighed, så har bare stoppet den, når der var noget "interessant". Jeg troede lige, at han var helt god til 2 timer alene, men nej, det var han så åbenbart ikke Ved ikke helt, hvad jeg skal gøre nu... Jeg har ikke mulighed for at tage ham et nyt sted hen og køre ham rigtig træt, for min far har bilen... Ved ikke, om det kan have noget at gøre med, at han var alene ½ time i fredags, hvor min far, fandt ud af, at han havde glemt noget og derfor gik ind lige efter vi var kommet ud? Synes bare... Altså, det kan da ikke være rigtigt, at han reagerer sådan på det Og ifølge min svoger, som kom hjem til ham, så var han helt fint rolig... Kunne bare se, at han havde flyttet sin seng over et stykke legetøj, da jeg kom hjem and that's it. Nåede ikke at sætte videokamera på dengang. Iiih altså Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Marts 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 1, 2010 53 minutter:banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 1, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 1, 2010 53 minutter:banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 1, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 1, 2010 Iiih altså, jeg fatter ikke min hund Vi gik 3 kvarters morgentur, med lidt småtræning hist og pist. Da vi kom hjem, satte jeg Møffe til at gå et spor, det var vel 7- eller 8m., han har jo aldrig prøvet på græs før, så det var jo nok ikke helt let for ham. Herefter trænede vi lidt indenfor, så skulle mene, at han burde have været nogenlunde boosted. Han lagde sig da også til ro inden jeg gik uden problem. Men 6, 7 eller 8 gange (jeg har ikke tal på det) mens han var alene, har han sat sig foran børnegitteret og kigget op efter mig - og de fleste af disse gange, har han pevet Den sidste gang begyndte han også at gø... Derudover, så har det ikke rigtig set ud som om han har sovet, i hvert fald ikke da vi var omkring 1-1½time inde - først der, jeg begyndte at kigge. Derudover ved jeg, at han også pev en gang, hvor han ikke engang kiggede efter mig... Jeg har set filmen med høj hastighed, så har bare stoppet den, når der var noget "interessant". Jeg troede lige, at han var helt god til 2 timer alene, men nej, det var han så åbenbart ikke Ved ikke helt, hvad jeg skal gøre nu... Jeg har ikke mulighed for at tage ham et nyt sted hen og køre ham rigtig træt, for min far har bilen... Ved ikke, om det kan have noget at gøre med, at han var alene ½ time i fredags, hvor min far, fandt ud af, at han havde glemt noget og derfor gik ind lige efter vi var kommet ud? Synes bare... Altså, det kan da ikke være rigtigt, at han reagerer sådan på det Og ifølge min svoger, som kom hjem til ham, så var han helt fint rolig... Kunne bare se, at han havde flyttet sin seng over et stykke legetøj, da jeg kom hjem and that's it. Nåede ikke at sætte videokamera på dengang. Iiih altså Hmm... ved ikke, hvad forskellen skyldes, men mon ikke bare han engang imellem er utilfreds med at skulle være alene og brokker sig lidt over det? Han lyder jo ikke angst. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Marts 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 1, 2010 Hmm... ved ikke, hvad forskellen skyldes, men mon ikke bare han engang imellem er utilfreds med at skulle være alene og brokker sig lidt over det? Han lyder jo ikke angst. Jeg ved det ikke.. Undrer mig bare også over, at han ikke rigtig sover, men ligger med åbne øjne Til sidst i forløbet eskalerede det, hvor han begyndte at være rastløst - lå ned lidt, rejste sig, gik rundt, pev nok lidt ud over det jeg så den ene gang, hvor den var normal hastighed... Vi har dog spekuleret lidt på, om han har været sulten :confused:Vi er jo løbet tør for tørkost, så han bliver fodret med råt og kogt kød... Og hvor meget han skal have, ved jeg ikke helt præcist, tror han får mellem 1000-1500g dagligt... Og om morgenen for han fyldemæssigt lige som han plejer, dvs. jeg fylder han godbidspose helt op og det er så morgenrationen... Men nu tager vi i skoven i morgen, da min far arbejde hjemme, så får han et solidt morgenmåltid og når min far så tager i banken, så kan Møffe være alene i 1 times tid. Og på onsdag håber jeg så, at min far tager cyklen, så tager vi den om, bare med 2 timer i stedet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Marts 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 1, 2010 Jeg ved det ikke.. Undrer mig bare også over, at han ikke rigtig sover, men ligger med åbne øjne Til sidst i forløbet eskalerede det, hvor han begyndte at være rastløst - lå ned lidt, rejste sig, gik rundt, pev nok lidt ud over det jeg så den ene gang, hvor den var normal hastighed... Vi har dog spekuleret lidt på, om han har været sulten :confused:Vi er jo løbet tør for tørkost, så han bliver fodret med råt og kogt kød... Og hvor meget han skal have, ved jeg ikke helt præcist, tror han får mellem 1000-1500g dagligt... Og om morgenen for han fyldemæssigt lige som han plejer, dvs. jeg fylder han godbidspose helt op og det er så morgenrationen... Men nu tager vi i skoven i morgen, da min far arbejde hjemme, så får han et solidt morgenmåltid og når min far så tager i banken, så kan Møffe være alene i 1 times tid. Og på onsdag håber jeg så, at min far tager cyklen, så tager vi den om, bare med 2 timer i stedet. ja, det er jo også en stor hund :5up: Cleo får 40 gram Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Marts 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 1, 2010 ja, det er jo også en stor hund :5up: Cleo får 40 gram Uha, Møffe ville være døden nær, hvis det var ham! Af tørkost får han 720g dagligt Men altså, når hunden som voksen skal have 2-2,5% og som hvalp skal have 5-10% af sin kropsvægt i råt, hvad satan skal man så give en 9mdrs Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Marts 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 1, 2010 Iiih altså, jeg fatter ikke min hund Vi gik 3 kvarters morgentur, med lidt småtræning hist og pist. Da vi kom hjem, satte jeg Møffe til at gå et spor, det var vel 7- eller 8m., han har jo aldrig prøvet på græs før, så det var jo nok ikke helt let for ham. Herefter trænede vi lidt indenfor, så skulle mene, at han burde have været nogenlunde boosted. Han lagde sig da også til ro inden jeg gik uden problem. Men 6, 7 eller 8 gange (jeg har ikke tal på det) mens han var alene, har han sat sig foran børnegitteret og kigget op efter mig - og de fleste af disse gange, har han pevet Den sidste gang begyndte han også at gø... Derudover, så har det ikke rigtig set ud som om han har sovet, i hvert fald ikke da vi var omkring 1-1½time inde - først der, jeg begyndte at kigge. Derudover ved jeg, at han også pev en gang, hvor han ikke engang kiggede efter mig... Jeg har set filmen med høj hastighed, så har bare stoppet den, når der var noget "interessant". Jeg troede lige, at han var helt god til 2 timer alene, men nej, det var han så åbenbart ikke Ved ikke helt, hvad jeg skal gøre nu... Jeg har ikke mulighed for at tage ham et nyt sted hen og køre ham rigtig træt, for min far har bilen... Ved ikke, om det kan have noget at gøre med, at han var alene ½ time i fredags, hvor min far, fandt ud af, at han havde glemt noget og derfor gik ind lige efter vi var kommet ud? Synes bare... Altså, det kan da ikke være rigtigt, at han reagerer sådan på det Og ifølge min svoger, som kom hjem til ham, så var han helt fint rolig... Kunne bare se, at han havde flyttet sin seng over et stykke legetøj, da jeg kom hjem and that's it. Nåede ikke at sætte videokamera på dengang. Iiih altså Øv Jeg tror ikke han har været træt nok rent fysisk! Jeg ved ikke hvor længe I plejer at gå normalt inden han er alene, men som en meget klog dame engang sagde til mig (haha, det har jeg altid drømt om at sige . Det er Ninjamor jeg taler om), så kan det være nok så fint at gøre hunden mentalt træt med indlagte øvelser på turen og spor/godbidssøg til slut, men hvis hans krop ikke er nok træt ren fysisk, så har den mentale træthed faktisk en forstærkende effekt på alene hjemme problemet. Så bliver han irritabel fordi hjernen egentlig er brugt, men kroppen ikke har lyst til at sove.. Ja, det er altså totalt frit fortolket. Men jeg synes det gi'r ret god mening. Vi har jo fx passet rigtig meget på med ikke at gå for lange ture med Louie mens han stadig var hvalp, men så snart vi begyndte på de længere ture, så han var meget mere fysisk træt, kom der lynhurtig en ændring ifm. alene hjemme også. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Marts 2, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 2, 2010 Øv Jeg tror ikke han har været træt nok rent fysisk! Jeg ved ikke hvor længe I plejer at gå normalt inden han er alene, men som en meget klog dame engang sagde til mig (haha, det har jeg altid drømt om at sige . Det er Ninjamor jeg taler om), så kan det være nok så fint at gøre hunden mentalt træt med indlagte øvelser på turen og spor/godbidssøg til slut, men hvis hans krop ikke er nok træt ren fysisk, så har den mentale træthed faktisk en forstærkende effekt på alene hjemme problemet. Så bliver han irritabel fordi hjernen egentlig er brugt, men kroppen ikke har lyst til at sove.. Ja, det er altså totalt frit fortolket. Men jeg synes det gi'r ret god mening. Vi har jo fx passet rigtig meget på med ikke at gå for lange ture med Louie mens han stadig var hvalp, men så snart vi begyndte på de længere ture, så han var meget mere fysisk træt, kom der lynhurtig en ændring ifm. alene hjemme også. Tak for gode råde :kys: Det kan da godt være, at han ikke er rigtig nok træt :hmm: Han løber ikke så meget som han plejer for tiden, fordi der er vådt i parken og han har desværre heller ikke fået leget med andre hunde, ævæv! Man skulle bare tro, at de tre kvarter var nok - sporet var jo bare indlagt i stedet for alm søg, fordi det ikke er så nemt med rent kød som med tørkost Men nu krydser jeg stort for de næste par dage Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Marts 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2010 I dag har Louie været alene hjemme i 10 minutter :klap::klap::klap: Jeg kan høre på optagelsen, at han rejser sig fra puden efter 3 minutter. Men der er ingen gøen - ingen lyd overhovedet faktisk. Jeg er så glad! Jeg vil lige optage ham på film næste gang, så jeg kan se, hvad han foretager sig. Det lyder som om han rejser sig og lige går lidt rundt (i ca. 15 sekunder) og så lægger sig ned et andet sted. Det er for vildt! Når jeg kommer hjem står han roligt i gangen - han hopper ikke engang op! Så viser jeg ham hen på sin pude, hvor han får fri og godbid. De sidste 2-3 gange jeg er kommet hjem (hvor vi har øvet 9 minutter) har han faktisk stået i gangen når jeg åbner døren, så jeg tror han er begyndt at lægge sig derud efter jeg er gået - og det må han gerne synes jeg (så længe han er stille!) P.s. Man ved man har alene hjemmeproblemer, når det første browseren foreslår, hvis man skriver AL eller PE er denne tråd.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2010 I dag har Louie været alene hjemme i 10 minutter :klap::klap::klap: Jeg kan høre på optagelsen, at han rejser sig fra puden efter 3 minutter. Men der er ingen gøen - ingen lyd overhovedet faktisk. Jeg er så glad! Jeg vil lige optage ham på film næste gang, så jeg kan se, hvad han foretager sig. Det lyder som om han rejser sig og lige går lidt rundt (i ca. 15 sekunder) og så lægger sig ned et andet sted. Det er for vildt! Når jeg kommer hjem står han roligt i gangen - han hopper ikke engang op! Så viser jeg ham hen på sin pude, hvor han får fri og godbid. De sidste 2-3 gange jeg er kommet hjem (hvor vi har øvet 9 minutter) har han faktisk stået i gangen når jeg åbner døren, så jeg tror han er begyndt at lægge sig derud efter jeg er gået - og det må han gerne synes jeg (så længe han er stille!) P.s. Man ved man har alene hjemmeproblemer, når det første browseren foreslår, hvis man skriver AL eller PE er denne tråd.... Hvor lang tid må I så gå op i tid nu? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Marts 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2010 Nu har vi lavet 10 minutter to gange (begge i dag :klap:), når vi har lavet det fem gange mere, må vi gå op på 12 min. Så nu er det 2 minutters øgning indtil 20 minutter. Derfra må vi øge med hele 5 minutter. Men vi skal stadig øve hvert interval 7-8 gange indtil vi når op omkring den der halve times tid. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Marts 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2010 Idag skulle jeg så med min datter til tandlægen og da Cleo næsten var nået en time, var det jo fantastisk at hun kunne være alene:5up: Men fordi tandlægen så finder ud af at der skal tages billeder af hendes tænder, vente på resultatet, lakere 4 tænder, så gik der 1½ time, før vi var tilbage:damn: Hun havde klaret det uden en lyd. Nu er jeg så i tvivl om, om jeg skal øve videre fra de 53 minutter eller tage den fra 1½ time og så øve det tidsrum i en lille uges tid:confused: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2010 Idag skulle jeg så med min datter til tandlægen og da Cleo næsten var nået en time, var det jo fantastisk at hun kunne være alene:5up: Men fordi tandlægen så finder ud af at der skal tages billeder af hendes tænder, vente på resultatet, lakere 4 tænder, så gik der 1½ time, før vi var tilbage:damn: Hun havde klaret det uden en lyd. Nu er jeg så i tvivl om, om jeg skal øve videre fra de 53 minutter eller tage den fra 1½ time og så øve det tidsrum i en lille uges tid:confused: Hvor lang tid lægger du normalt på af gangen på nuværende tidspunkt? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Marts 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2010 Hvor lang tid lægger du normalt på af gangen på nuværende tidspunkt? ca 10 minutter er jeg netop begyndt på Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 5, 2010 ca 10 minutter er jeg netop begyndt på Ok. Hvis det var mig, tror jeg, at jeg så ville øve fra 1 time og 5 minutter. Bare for en sikkerheds skyld. Men du kan sikkert gå hurtigt op i tid, så. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Marts 5, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 5, 2010 Ok. Hvis det var mig, tror jeg, at jeg så ville øve fra 1 time og 5 minutter. Bare for en sikkerheds skyld. Men du kan sikkert gå hurtigt op i tid, så. Ja, det bliver også planen idag, mens jeg handler og så fortsætter jeg lige en enkelt gang mere på mandag med 1 t og 5 minutter igen og så flytter vi os derfra:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Marts 5, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 5, 2010 Haha, hvor er det typisk. Louie har lige været alene og imens satte jeg computeren til at filme entreen, fordi jeg ville se om han lagde sig ud for at stirre eller for at sove... Så bliver han selvfølgelig liggende på puden i alle ti minutter. Så jeg har lige siddet og set ti minutters meget spændende video af en tom gang, bortset fra når jeg selv kommer og går :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Marts 5, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 5, 2010 Det kan altså ikke være rigtigt... Nu ahr jeg forsøgt at køre med de 2 timer i et stykke tid nu og det er kun blevet værre og værre siden... Han er blevet mere og mere urolig, tidligere og tidligere Idag begyndte han allerede at gå rastløst rundt lidt efter en time... Så tror altså, at jeg bliver nød til at gå ned på 50min., så han ikke lærer, at når man er alene hjemme, skal man gå rastløst rundt og pive og gø jævnligt Men altså, aner ikke, om han er utryg, men når han både er rastløs og ikke rigtig sover, så synes jeg ikke det virker rigtigt Og slet ikke, når det intensiveres fra gang til gang Det er fandme deprimerende! Og så må jeg vel nøjes med at hæve med 5min. pr gang eller sådan noget i den stil... 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Marts 5, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 5, 2010 Det kan altså ikke være rigtigt... Nu ahr jeg forsøgt at køre med de 2 timer i et stykke tid nu og det er kun blevet værre og værre siden... Han er blevet mere og mere urolig, tidligere og tidligere Idag begyndte han allerede at gå rastløst rundt lidt efter en time... Så tror altså, at jeg bliver nød til at gå ned på 50min., så han ikke lærer, at når man er alene hjemme, skal man gå rastløst rundt og pive og gø jævnligt Men altså, aner ikke, om han er utryg, men når han både er rastløs og ikke rigtig sover, så synes jeg ikke det virker rigtigt Og slet ikke, når det intensiveres fra gang til gang Det er fandme deprimerende! Og så må jeg vel nøjes med at hæve med 5min. pr gang eller sådan noget i den stil... Ej, altså, ØV Rikke Det er sgu' noget lort... Vi har også lige haft en RIGTIG dårlig omgang herhjemme... Vi diskuterede i morges om vi skulle øve 2 eller 3 gange om dagen. Jeg synes tit Louie reagerer uhensigtsmæssigt den tredje gang, men prøvede alligevel at øve tre gang ei dag for at få testet min lille hypotese. Det var den værste gang siden vi startede forfra Han har gøet on-off de sidste 7 minutter! Øv, hvor er jeg deprimeret nu........ Nå, men det er i hvert fald slut med at blive forladt tre gange på en dag fra nu af så. Om lidt, når han er faldet til ro, vil jeg lige gå kort - et halvt minut eller lignende - så vi trods alt kan slutte dagen med en succes. ØV! Jeg havde ellers lige sat fjerde kryds ud af syv på 10min. - men nu ved jeg ikke om jeg skal gå lidt ned i tid Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Marts 5, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 5, 2010 Ej, altså, ØV Rikke Det er sgu' noget lort... Vi har også lige haft en RIGTIG dårlig omgang herhjemme... Vi diskuterede i morges om vi skulle øve 2 eller 3 gange om dagen. Jeg synes tit Louie reagerer uhensigtsmæssigt den tredje gang, men prøvede alligevel at øve tre gang ei dag for at få testet min lille hypotese. Det var den værste gang siden vi startede forfra Han har gøet on-off de sidste 7 minutter! Øv, hvor er jeg deprimeret nu........ Nå, men det er i hvert fald slut med at blive forladt tre gange på en dag fra nu af så. Om lidt, når han er faldet til ro, vil jeg lige gå kort - et halvt minut eller lignende - så vi trods alt kan slutte dagen med en succes. ØV! Jeg havde ellers lige sat fjerde kryds ud af syv på 10min. - men nu ved jeg ikke om jeg skal gå lidt ned i tid Ja, det er rigtig træls, når sådan noget sker Tror du ikke, at du skal vente til i morgen? Han reagerer vel kun endnu værre, når du forlader ham fjerde gang på én dag, kan jeg forestille mig - og han ved jo ikke, at du kun vil være væk i ét minut... Selvom jeg godt kan følge dig, med succesen - ej, jeg ved det ikke Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Marts 5, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 5, 2010 Ja, det er rigtig træls, når sådan noget sker Tror du ikke, at du skal vente til i morgen? Han reagerer vel kun endnu værre, når du forlader ham fjerde gang på én dag, kan jeg forestille mig - og han ved jo ikke, at du kun vil være væk i ét minut... Selvom jeg godt kan følge dig, med succesen - ej, jeg ved det ikke Sidder stadig og overvejer.. Måske går jeg bare lige ud og vender og tilbage igen.... Men nu er han tilgengæld mega vågen og oppe at køre, så det er nok en dårlig plan... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Marts 5, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 5, 2010 Sidder stadig og overvejer.. Måske går jeg bare lige ud og vender og tilbage igen.... Men nu er han tilgengæld mega vågen og oppe at køre, så det er nok en dårlig plan... Ja, så må du i hvert fald hellere vente - ellers er det lige til fiasko, hvis han er ligesom Møffe Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 8, 2010 :megaked: I dag da jeg kom hjem fra arbejde, virkede Tyson alt for opkørt. Jeg lyttede så til lydoptagelsen. Efter ca. 7 minutter laver han nogle utilfredse lyde, og fra ca. 15 minutter og resten af tiden hyler, gør og hylegør han on/off. Han har jo ellers været så dygtig. Han blev meget bange for en lugt i parken i morges (http://www.hunde-forum.dk/adfaerd/14113-hvad-daelen-skete-der-der.html) - jeg ved ikke, om det kan være grunden? Men han virkede helt rolig og som sig selv, da vi kom hjem. Nu ved jeg ikke, om jeg tør lade ham være alene i morgen. Jeg har skrevet til Ninjamor, håber hun hurtigt vender tilbage med svar. Jeg kan simpelthen ikke holde det ud. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts