Hop til indhold

Tysons alene-hjemme-træning - og P-P-Peros og andre, der har lyst til at deltage :-)

sonja77
 Share

Recommended Posts

Gæst PPP-Pero
:megaked::megaked::megaked:

I dag da jeg kom hjem fra arbejde, virkede Tyson alt for opkørt.

Jeg lyttede så til lydoptagelsen. Efter ca. 7 minutter laver han nogle utilfredse lyde, og fra ca. 15 minutter og resten af tiden hyler, gør og hylegør han on/off. :megaked:

Han har jo ellers været så dygtig. :confused::cry:

Han blev meget bange for en lugt i parken i morges (http://www.hunde-forum.dk/adfaerd/14113-hvad-daelen-skete-der-der.html) - jeg ved ikke, om det kan være grunden? Men han virkede helt rolig og som sig selv, da vi kom hjem.

Nu ved jeg ikke, om jeg tør lade ham være alene i morgen. :cry: Jeg har skrevet til Ninjamor, håber hun hurtigt vender tilbage med svar.

Jeg kan simpelthen ikke holde det ud. :megaked:

:ae: :ae: :ae:

Åh, hvor er det dog noget møg :???:

Men faktisk tænkte jeg allerede da jeg læste din anden tråd, om du nu lod ham være alene eller tog ham med på arbejde... Og håbede du havde taget ham med :genert: Fordi jeg mener, at sådan en oplevelse sætter sig på hundens "svage punkter" - for os i denne tråd er dette svage punkt jo alene hjemme. Jeg tror vores hunde kan blive slået ud af kurs ligemeget hvor dygtige de end må blive til alene hjemme.

Jeg kan tydeligt mærke på Pero hvis der har været noget på morgenturen - ligesom jeg heller ikke forlader ham hvis han er syg, fordi jeg så ved at det påvirker ham negativt i forbindelse med at være alene hjemme. Han er virkelig sensitiv.

Det positive er jo så, at der er en forklaring på hans hylen/gøen i dag :5up: Og derfor ville jeg, hvis han ellers er normal på turen i morgen, ikke have noget problem med at forlade ham i morgen...

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 4,7k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

:ae: :ae: :ae:

Åh, hvor er det dog noget møg :???:

Men faktisk tænkte jeg allerede da jeg læste din anden tråd, om du nu lod ham være alene eller tog ham med på arbejde... Og håbede du havde taget ham med :genert: Fordi jeg mener, at sådan en oplevelse sætter sig på hundens "svage punkter" - for os i denne tråd er dette svage punkt jo alene hjemme. Jeg tror vores hunde kan blive slået ud af kurs ligemeget hvor dygtige de end må blive til alene hjemme.

Jeg kan tydeligt mærke på Pero hvis der har været noget på morgenturen - ligesom jeg heller ikke forlader ham hvis han er syg, fordi jeg så ved at det påvirker ham negativt i forbindelse med at være alene hjemme. Han er virkelig sensitiv.

Det positive er jo så, at der er en forklaring på hans hylen/gøen i dag :5up: Og derfor ville jeg, hvis han ellers er normal på turen i morgen, ikke have noget problem med at forlade ham i morgen...

Åh nej, nu har jeg total dårlig samvittighed over, at jeg lod ham være alene. :megaked: Ved godt, at det ikke var din mening at give mig dårlig samvittighed, men for pokker, du har jo ret, jeg burde have taget ham med. :cry:

Det er jo vores "i dag skal du være alene hjemme"-morgentur, så nu ved jeg ikke, om jeg skal gå derover i morgen? Hvad nu hvis han bliver bange igen - så kan jeg jo ikke lade ham være alene?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Åh nej, nu har jeg total dårlig samvittighed over, at jeg lod ham være alene. :megaked: Ved godt, at det ikke var din mening at give mig dårlig samvittighed, men for pokker, du har jo ret, jeg burde have taget ham med. :cry:

Det er jo vores "i dag skal du være alene hjemme"-morgentur, så nu ved jeg ikke, om jeg skal gå derover i morgen? Hvad nu hvis han bliver bange igen - så kan jeg jo ikke lade ham være alene?

Ej, du skal da ikke få dårlig samvittighed :ae: :-D Kan sagtens forstå du lod ham være alene - han har jo været super dygtig det sidste lange stykke tid, og når man står midt i det tænker man jo ikke over det...

Kan du nå at gå en aftentur derhen med nogle gode godbidder? For lige at teste han reaktion?

Hvis han virker skræmt, utryg eller bare det mindste usikker i morgen tidlig, ville jeg ikke lade ham være alene - i frygt for at han laver et mønster, der hedder "parken -> alene --> gøen". Du er jo så priviligeret, at have muligheden for ikke at tage nogle chancer f.s.v.a. alene-hjemme, så udnyt hellere det :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, du skal da ikke få dårlig samvittighed :ae: :-D Kan sagtens forstå du lod ham være alene - han har jo været super dygtig det sidste lange stykke tid, og når man står midt i det tænker man jo ikke over det...

Kan du nå at gå en aftentur derhen med nogle gode godbidder? For lige at teste han reaktion?

Hvis han virker skræmt, utryg eller bare det mindste usikker i morgen tidlig, ville jeg ikke lade ham være alene - i frygt for at han laver et mønster, der hedder "parken -> alene --> gøen". Du er jo så priviligeret, at have muligheden for ikke at tage nogle chancer f.s.v.a. alene-hjemme, så udnyt hellere det :5up:

Så skulle vi være gået derover, lige da jeg kom hjem fra arbejde... nu er det ved at blive mørkt, og så er han altid lidt mere usikker, så det tror jeg er en dårlig kombi.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, altså, ØV Rikke :cry: Det er sgu' noget lort... :cry:

Vi har også lige haft en RIGTIG dårlig omgang herhjemme... Vi diskuterede i morges om vi skulle øve 2 eller 3 gange om dagen. Jeg synes tit Louie reagerer uhensigtsmæssigt den tredje gang, men prøvede alligevel at øve tre gang ei dag for at få testet min lille hypotese.

Det var den værste gang siden vi startede forfra :megaked: Han har gøet on-off de sidste 7 minutter! Øv, hvor er jeg deprimeret nu........ Nå, men det er i hvert fald slut med at blive forladt tre gange på en dag fra nu af så.

Om lidt, når han er faldet til ro, vil jeg lige gå kort - et halvt minut eller lignende - så vi trods alt kan slutte dagen med en succes.

ØV! Jeg havde ellers lige sat fjerde kryds ud af syv på 10min. - men nu ved jeg ikke om jeg skal gå lidt ned i tid :cry:

COTONER, altså:roll: Cleo var/er jo fuldstændig ligesådan (skrevet et andet sted i denne lange tråd), så det der med at gå flere gange end 2 om dagen duede simpelthen ikke og vi rykkede hurtigere i tid faktisk, fordi hun blev tryggere og mere afslappet:5up:

:megaked::megaked::megaked:

I dag da jeg kom hjem fra arbejde, virkede Tyson alt for opkørt.

Jeg lyttede så til lydoptagelsen. Efter ca. 7 minutter laver han nogle utilfredse lyde, og fra ca. 15 minutter og resten af tiden hyler, gør og hylegør han on/off. :megaked:

Han har jo ellers været så dygtig. :confused::cry:

Han blev meget bange for en lugt i parken i morges (http://www.hunde-forum.dk/adfaerd/14113-hvad-daelen-skete-der-der.html) - jeg ved ikke, om det kan være grunden? Men han virkede helt rolig og som sig selv, da vi kom hjem.

Nu ved jeg ikke, om jeg tør lade ham være alene i morgen. :cry: Jeg har skrevet til Ninjamor, håber hun hurtigt vender tilbage med svar.

Jeg kan simpelthen ikke holde det ud. :megaked:

AII, Sonja dog:megaked: Gad vide, hvad der dog trickede ham sådan i parken:hmm:

Spændt på opdatering:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi starter op igen imorgen efter 4 dages pause.

Jeg er dog gået fra hende hver dag, men så har en af de andre været her. Det gir en lille smule, men jo ikke alene-hjemme-træning.

Det er mere: Mor-kommer-hjem-til-mig-igen-træning:5up:

I søndags var hun alene med for hende ukendt hundepasser i 9½ time og det var gået rigtig rigtig fint:banan: Hun havde ligget meget ude i gangen og havde også sovet en del. Men hun spiste, var ude i haven og interessret i godbidder - dvs hun kunne afledes, hvis Frederikke mærkede på hende at hun blev luidt rastløs.

Jeg havde lagt en kong med lækkerier i fryser til, hvis hun blev meget ked af det eller hylede - det blev der slet ikke brug for:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu kan jeg snart ikke mere :megaked:

Louie er blevet til et gømonster igen.. Og jeg ved ikke hvorfor. Vi var nået op på fine ti minutter, det hele kørte bare.. Men det gad han åbenbart ikke længere. De sidste dage har han gøet i løbet af de ti minutter :cry:

I går tog vi så en masse små ture (bare ud i opgangen, tror det længste Jacob kom ned var 2. sal eller sådan noget). Succes - ingen gøen.

I dag tænkte jeg han rigtig skulle køres træt. Så vi var i Fælledparken i 1,5 time. Han løb løs hele tiden og i ca. tyve minutter legede han rigtig godt med en hvalp på hans størrelse. Han var helt smadret (og mudret) da vi kom hjem.. Jeg gav ham lidt ro - ca. 30-45 min og så forlod jeg ham på samme måde som vi plejer.

Men.. han pev efter 30 sekunder og gøede efter et minut :shock::confused::megaked:

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Louie er blevet til et gømonster igen.. Og jeg ved ikke hvorfor. Vi var nået op på fine ti minutter, det hele kørte bare.. Men det gad han åbenbart ikke længere. De sidste dage har han gøet i løbet af de ti minutter :cry:

I går tog vi så en masse små ture (bare ud i opgangen, tror det længste Jacob kom ned var 2. sal eller sådan noget). Succes - ingen gøen.

I dag tænkte jeg han rigtig skulle køres træt. Så vi var i Fælledparken i 1,5 time. Han løb løs hele tiden og i ca. tyve minutter legede han rigtig godt med en hvalp på hans størrelse. Han var helt smadret (og mudret) da vi kom hjem.. Jeg gav ham lidt ro - ca. 30-45 min og så forlod jeg ham på samme måde som vi plejer.

Men.. han pev efter 30 sekunder og gøede efter et minut :shock::confused::megaked:

Ai for helvede da, det er da bare mærkeligt? :megaked:

Kæmpe trøstekrammer til dig :ae: Jeg har desværre ingen råd :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

:confused::confused::confused::megaked::megaked::megaked::megaked::megaked:

Øv, øv, øv... :ae:

Har du mailet til Ninjaen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tyson og jeg var jo på Ninjamors befaling i parken i går eftermiddags og her til morgen og henne ved det farlige sted. Det gik rigtig fint! :5up:

Her til eftermiddag har jeg så trænet alene-hjemme to gange for at teste, hvordan han tog det: Første gang i 10 minutter og anden gang i en halv time. Tyson var helt rolig og afslappet og sagde ikke en lyd. :banan: Så nu regner jeg med, at han kan være alene i morgen, mens jeg er på arbejde. :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tyson og jeg var jo på Ninjamors befaling i parken i går eftermiddags og her til morgen og henne ved det farlige sted. Det gik rigtig fint! :5up:

Her til eftermiddag har jeg så trænet alene-hjemme to gange for at teste, hvordan han tog det: Første gang i 10 minutter og anden gang i en halv time. Tyson var helt rolig og afslappet og sagde ikke en lyd. :banan: Så nu regner jeg med, at han kan være alene i morgen, mens jeg er på arbejde. :genert:

Nøj, hvor blir det spændende imorgen:x2:

Link til indlæg
Del på andre sites

Aii, hvor er det dog øv:megaked: jeg forstår i den grad din frustration:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

Jeg kender det virkelig godt!! Sådan har Peros træning altid været... Hele tiden op og ned ad bakke og bedst som man troede, at man havde fundet den gyldne løsning gik det helt galt igen - uden nogen (synlig) grund.

.... Vores træning begyndte først at tage fart, da vi begyndte at sige NEJ når han pev/gøede (over Skype). Det er selvfølgelig ikke noget du skal forsøge dig med imens du er igang med din træningsplan - men det er en mulighed i sidste ende. Så længe hunden ikke gøer fordi den er bange kan jeg ikke se et problem i det.

Det var helt tydeligt at Pero tænkte "Guuud, må jeg ikke det? Det har jeg da aldrig fået at vide" dengang vi første gange bad ham om at tie stille da han var alene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg giver ikke op så let! Basta! :rolleyes:

Efter jeg skrev indlægget tog jeg nogle 'etaper' som jeg kalder det, med Louie. Ville være væk så kort tid, så han hverken rejste sig eller nåede at pive.

Først var jeg væk 20 sekunder, hvor han havde rejst sig fra puden og gået ud i gangen, men heldigvis uden lyd. Lige da jeg kom ind af døren gik jeg hen og dækkede ham på puden, gik ud, ventede fem sekunder og gik ind igen, hvor han fik godbid og fri, fordi han ikke havde forladt puden.

Det var åbenbart godt med en reminder om, hvad det nu lige var der skulle til for at få godbid! Derefter var jeg nemlig væk 25 sekunder, så 45 sekunder og til sidst 2 minutter og 15 sekunder. Alle uden lyd - hverken piven eller gøen :5up: Og han blev liggende på puden alle gangene.

Men puuuuha, orker virkelig ikke at skulle gå helt vildt ned i tid... :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tyson skulle jo have været alene i dag, mens jeg var på arbejde... men sådan blev det så ikke. :???:

Vi var i parken i morges, og det gik rigtig fint. Dvs. lige indtil vi nåede udgangen af parken. Der er en have med et trådhegn, der støder op til stien ved udgangen, og der var en stor rottweilerhanhund ude i haven. Den kom løbende ned til hegnet og stod og gøede voldsomt. Tyson blev meget bange, halen forsvandt helt, han pev og ville bare væk. :cry:

Jeg tænkte, at denne gang skulle han blive, indtil han havde afreageret, så han ikke tog den dumme følelse med sig, så jeg blev stående og prøvede at give ham godbidder og få ham til at lave øvelser. Først ville han absolut intet, heller ikke spise godbidder. Efter noget tid begyndte han dog at lave øvelserne og spise godbidder, men halen var nede, og han holdt hele tiden øje med rotten, der blev stående ved hegnet og stirrede på os.

Først efter næsten en halv time virkede det til, at han var glad og afslappet igen, halen var oppe, og han spejde ikke omrking sig og hen mod rotten længere. Gudskelov, for jeg var løbet tør for godbidder!

Vi gik så hjem, og han virkede helt som sig selv. Men jeg var alligevel nervøs for at skulle lade ham være alene en hel dag, for tænk hvis han begyndte at hyle, så ville han pludselig have to dumme oplevelser med i alene-hjemme bagagen.

Jeg ringede til Ninjamor, og hun var enig i, at det var en god idé at tage ham med på arbejde. Jeg træner så bare kort i eftermiddag, når vi er kommet hjem.

I morgen arbejder jeg hjemme, men han skal være alene om aftenen, hvor jeg skal ud og spise og i byen med nogle veninder. Det regner jeg nu også med, at han kan.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tyson skulle jo have været alene i dag, mens jeg var på arbejde... men sådan blev det så ikke. :???:

Vi var i parken i morges, og det gik rigtig fint. Dvs. lige indtil vi nåede udgangen af parken. Der er en have med et trådhegn, der støder op til stien ved udgangen, og der var en stor rottweilerhanhund ude i haven. Den kom løbende ned til hegnet og stod og gøede voldsomt. Tyson blev meget bange, halen forsvandt helt, han pev og ville bare væk. :cry:

Jeg tænkte, at denne gang skulle han blive, indtil han havde afreageret, så han ikke tog den dumme følelse med sig, så jeg blev stående og prøvede at give ham godbidder og få ham til at lave øvelser. Først ville han absolut intet, heller ikke spise godbidder. Efter noget tid begyndte han dog at lave øvelserne og spise godbidder, men halen var nede, og han holdt hele tiden øje med rotten, der blev stående ved hegnet og stirrede på os.

Først efter næsten en halv time virkede det til, at han var glad og afslappet igen, halen var oppe, og han spejde ikke omrking sig og hen mod rotten længere. Gudskelov, for jeg var løbet tør for godbidder!

Vi gik så hjem, og han virkede helt som sig selv. Men jeg var alligevel nervøs for at skulle lade ham være alene en hel dag, for tænk hvis han begyndte at hyle, så ville han pludselig have to dumme oplevelser med i alene-hjemme bagagen.

Jeg ringede til Ninjamor, og hun var enig i, at det var en god idé at tage ham med på arbejde. Jeg træner så bare kort i eftermiddag, når vi er kommet hjem.

I morgen arbejder jeg hjemme, men han skal være alene om aftenen, hvor jeg skal ud og spise og i byen med nogle veninder. Det regner jeg nu også med, at han kan.

I er squ da også uheldige:damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Cleo var alene i 40 minutter i morges, da jeg afleverede Leonora og kørte ned for at opsige mit Fitness-abb. (har betalt 229 kr pr. mdr i 1½ år uden at have brugt det:genert:)

Baggrunden for det var jo så ikke super, for jeg havde ikke nået at gå tur med hende først. Hun belev dog i kurven inde i stuen, da vi forlod huset:5up:Da jeg kørte ud af vejen, så postdamen:damn: og da jeg kom tilbage var skraldebilen der:damn:, så jeg var noget spændt på, hvordan det var gået. Da jeg kom ind, havde hun lidt stressede ører, men ikke over-ivrig-glad:5up:

PÅ optagelsen har hun ikke reageret på posten overhovedet:banan: men begyndte at gø/hyle 2 gange ved 38 minutter (dvs pga skraldebilen og mændene skramlende udenfor).

Link til indlæg
Del på andre sites

Cleo var alene i 40 minutter i morges, da jeg afleverede Leonora og kørte ned for at opsige mit Fitness-abb. (har betalt 229 kr pr. mdr i 1½ år uden at have brugt det:genert:)

Baggrunden for det var jo så ikke super, for jeg havde ikke nået at gå tur med hende først. Hun belev dog i kurven inde i stuen, da vi forlod huset:5up:Da jeg kørte ud af vejen, så postdamen:damn: og da jeg kom tilbage var skraldebilen der:damn:, så jeg var noget spændt på, hvordan det var gået. Da jeg kom ind, havde hun lidt stressede ører, men ikke over-ivrig-glad:5up:

PÅ optagelsen har hun ikke reageret på posten overhovedet:banan: men begyndte at gø/hyle 2 gange ved 38 minutter (dvs pga skraldebilen og mændene skramlende udenfor).

Det er da flot. :banan: Det er ok at gø af skraldebilen. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg var også pænt bitter på den dumme rotte. Men det er jo heldigt, at jeg er så priviligeret at kunne tage ham med på arbejde.

Det var ligesom dengang jeg blev lukket inde i Irma, fordi døren gik i stykker :damn:da Cleo kun skulle være alene i 10 minutter:evil: Man bliver lettere frustreret

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Jeg tror vi nok skal komme op på de 10 min igen rimelig hurtigt :genert:

I dag har Louie været alene i 45 sekunder, 2min + 30 sekunder og til sidst 4 minutter. Alle gangene blev han på puden, og der var hverken piv eller gø :klap:

:5up:

Han har nok bare haft nogle dårlige dage :-D

Link til indlæg
Del på andre sites