Dinah Besvaret Marts 11, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 11, 2010 Jeg tror vi nok skal komme op på de 10 min igen rimelig hurtigt I dag har Louie været alene i 45 sekunder, 2min + 30 sekunder og til sidst 4 minutter. Alle gangene blev han på puden, og der var hverken piv eller gø :klap: AIII:klap::klap::klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Marts 12, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 12, 2010 1 time og 20 minutter:banan::banan: kom hjem til en helt afslappet hund, der havde mere næse for at rode i indkøbsposerne end at sige hej til mig:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 12, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 12, 2010 1 time og 20 minutter:banan::banan: kom hjem til en helt afslappet hund, der havde mere næse for at rode i indkøbsposerne end at sige hej til mig:mrgreen: SÅ godt, Dinah, stærkt gået! :klap2: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 12, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 12, 2010 Her til aften var Tyson alene 6 1/2 time, mens jeg var i biffen og ude at spise med nogle veninder. Det virker til, at det gik fint. Hans reaktion, da jeg kom hjem, var rigtig fin. :5up: Han siger dog nogle utilfredse lyde omkring 4 timer og 10 minutter inde i alenetiden. Ikke særlig høje lyde, bare sådan en utilfreds strubelyd. Han laver lyden 3-4 gange i løbet af et minuts tid. Det er det hele, og der er ikke noget resten af tiden. Jeg tænker, at det vel er ok, så jeg godt kan lade ham være alene på mandag, mens jeg er på arbejde. Jeg kan dog alligevel ikke lade være med at tænke "hvad nu hvis det eskalerer", fordi han jo hylede og hylegøede så meget i mandags. Men når han ellers virkede rolig nok, da jeg kom hjem, gør jeg mig måske for store bekymringer? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Marts 12, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 12, 2010 Her til aften var Tyson alene 6 1/2 time, mens jeg var i biffen og ude at spise med nogle veninder. Det virker til, at det gik fint. Hans reaktion, da jeg kom hjem, var rigtig fin. :5up: Han siger dog nogle utilfredse lyde omkring 4 timer og 10 minutter inde i alenetiden. Ikke særlig høje lyde, bare sådan en utilfreds strubelyd. Han laver lyden 3-4 gange i løbet af et minuts tid. Det er det hele, og der er ikke noget resten af tiden. Jeg tænker, at det vel er ok, så jeg godt kan lade ham være alene på mandag, mens jeg er på arbejde. Jeg kan dog alligevel ikke lade være med at tænke "hvad nu hvis det eskalerer", fordi han jo hylede og hylegøede så meget i mandags. Men når han ellers virkede rolig nok, da jeg kom hjem, gør jeg mig måske for store bekymringer? Kan han ikke bare have haft "en tudse i halsen"? Jeg ved det ikke Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 12, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 12, 2010 Kan han ikke bare have haft "en tudse i halsen"? Jeg ved det ikke Ej, Rikke, det var altså ikke en tudse i halsen. Prøv at forestille dig sådan en utilfreds strubelyd, du selv ville lave, hvis der var et eller andet, du ikke var tilfreds med. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Marts 12, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 12, 2010 Ej, Rikke, det var altså ikke en tudse i halsen. Prøv at forestille dig sådan en utilfreds strubelyd, du selv ville lave, hvis der var et eller andet, du ikke var tilfreds med. Hehe, oka, undskyld Tænkte bare, ved jeg selv hurtigt går i "panik" ved det mindste, der kunne lyde som, så ku' jo være noget i den retning. Men oka, jeg giver mig - men så ved jeg altså heller ikke, hvad du skal gøre Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Marts 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 13, 2010 Idag var hun alene i 1 time, men det anderledes var, at vi gik allesammen på èn gang, fremfor det kun plejer at være mig - og det gik super - ikke en lyd og med en afslappet hund:banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 13, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 13, 2010 Idag var hun alene i 1 time, men det anderledes var, at vi gik allesammen på èn gang, fremfor det kun plejer at være mig - og det gik super - ikke en lyd og med en afslappet hund:banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 13, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 13, 2010 AAARRGGGHHHH!!! For f***** altså! :megaked: I dag lavede vi den sædvanlige morgenrutine, som vi laver, hvis Tyson skal være alene i løbet af arbejdsdagen (bare lidt senere på morgenen end normalt, da vi sov længe ): Først gik vi en tur i parken på en times tid, da vi kom hjem trænede vi i et kvarters tid, så fik han en kong med hjemmelavet mad, og til sidst hvilede han, mens jeg spiste morgenmad. Derefter gik jeg ud for at købe ind. Jeg var væk en halv time. Da jeg kom hjem, var han for opkørt, syntes jeg. Jeg lyttede til optagelsen, og efter 23 minutter lavede han en lille brokkelyd. Efter 25 minutter og resten af tiden hylede og hylegøede han on-off. Jeg kan jo godt gå helt kort nogle gange her i eftermiddag. Og jeg kan også træne i morgen. Jeg har skrevet til Irene for at få hendes råd. Men for pokker, jeg er bare så ked af det lige nu, jeg troede jo, at det var overstået. Dumme hund, han kan sgu ikke være det bekendt! :evil::megaked: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Marts 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 13, 2010 AAARRGGGHHHH!!! For f***** altså! :megaked: I dag lavede vi den sædvanlige morgenrutine, som vi laver, hvis Tyson skal være alene i løbet af arbejdsdagen (bare lidt senere på morgenen end normalt, da vi sov længe ): Først gik vi en tur i parken på en times tid, da vi kom hjem trænede vi i et kvarters tid, så fik han en kong med hjemmelavet mad, og til sidst hvilede han, mens jeg spiste morgenmad. Derefter gik jeg ud for at købe ind. Jeg var væk en halv time. Da jeg kom hjem, var han for opkørt, syntes jeg. Jeg lyttede til optagelsen, og efter 23 minutter lavede han en lille brokkelyd. Efter 25 minutter og resten af tiden hylede og hylegøede han on-off. Jeg kan jo godt gå helt kort nogle gange her i eftermiddag. Og jeg kan også træne i morgen. Jeg har skrevet til Irene for at få hendes råd. Men for pokker, jeg er bare så ked af det lige nu, jeg troede jo, at det var overstået. Dumme hund, han kan sgu ikke være det bekendt! :evil::megaked: :hmm: Han er da godt nok følsom for tiden Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Marts 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 13, 2010 AAARRGGGHHHH!!! For f***** altså! :megaked: I dag lavede vi den sædvanlige morgenrutine, som vi laver, hvis Tyson skal være alene i løbet af arbejdsdagen (bare lidt senere på morgenen end normalt, da vi sov længe ): Først gik vi en tur i parken på en times tid, da vi kom hjem trænede vi i et kvarters tid, så fik han en kong med hjemmelavet mad, og til sidst hvilede han, mens jeg spiste morgenmad. Derefter gik jeg ud for at købe ind. Jeg var væk en halv time. Da jeg kom hjem, var han for opkørt, syntes jeg. Jeg lyttede til optagelsen, og efter 23 minutter lavede han en lille brokkelyd. Efter 25 minutter og resten af tiden hylede og hylegøede han on-off. Jeg kan jo godt gå helt kort nogle gange her i eftermiddag. Og jeg kan også træne i morgen. Jeg har skrevet til Irene for at få hendes råd. Men for pokker, jeg er bare så ked af det lige nu, jeg troede jo, at det var overstået. Dumme hund, han kan sgu ikke være det bekendt! :evil::megaked: Nej, for helvede, hvor jeg kan følge dig i, hvordan du har det :megaked: :ae: :ae: :ae: Jeg håber virkelig, at Irene kommer med nogle guldkorn, så det bliver godt igen! :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 13, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 13, 2010 For lidt siden gik jeg i 10 minutter - men glemte at optage. :damn: Tyson var dog rolig, da jeg kom tilbage, så jeg prøver at gå 20 minutter om lidt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Trei Besvaret Marts 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 13, 2010 Æv, altså med Tyson - håber at Irene kan hjælpe dig Sonja og simpelthen så mange af dem her til dig :5up: :5up: :5up: for det kæmpe arbejde du gør! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 13, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 13, 2010 Æv, altså med Tyson - håber at Irene kan hjælpe dig Sonja og simpelthen så mange af dem her til dig :5up: :5up: :5up: for det kæmpe arbejde du gør! Tak. :kys: Jeg må indrømme, at jeg har gået rundt og været lidt ked af det hele dagen. Jeg gik fra ham igen i 20 minutter, og det så også ud til at gå godt. Denne gang huskede jeg at optage, men da jeg så skulle lytte til optagelsen, kom jeg til at trykke på noget forkert, så den blev slettet. :stupid: Men han var helt rolig, da jeg kom tilbage, så jeg tror ikke, at han har sagt noget. Måske er det svære for ham morgenafskeden efter den sædvanlige morgenrutine. Det var jo det, vi gjorde i mandags, hvor det gik helt galt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Marts 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 14, 2010 Tak. :kys: Jeg må indrømme, at jeg har gået rundt og været lidt ked af det hele dagen. Jeg gik fra ham igen i 20 minutter, og det så også ud til at gå godt. Denne gang huskede jeg at optage, men da jeg så skulle lytte til optagelsen, kom jeg til at trykke på noget forkert, så den blev slettet. :stupid: Men han var helt rolig, da jeg kom tilbage, så jeg tror ikke, at han har sagt noget. Måske er det svære for ham morgenafskeden efter den sædvanlige morgenrutine. Det var jo det, vi gjorde i mandags, hvor det gik helt galt. Årh altså, hvor jeg dog tænker på dig:cry: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 14, 2010 Jeg er ret overbevist om, at det er morgenafskeden, der er blevet svær for ham. Jeg lavede den sædvanlige morgenrutine igen i dag, men gik så kun i 10 minutter. Efter 1 1/2 minut sagde han en lille strubelyd, og ellers har han været stille. Hans reaktion, da jeg kom tilbage, var ok, men han var mere glad, end jeg synes, at han normalt er efter 10 minutter. Jeg er i hvert fald glad for, at jeg ikke var væk i længere tid. Her i eftermiddag regner jeg med at træne hhv. 1/2 time og en time, og det forventer jeg faktisk ikke, at der vil være nogle problemer med. Derimod tror jeg, at der vil være problemer, hvis jeg går for længe om morgenen. Argh, jeg håber virkelig, at det går hurtigt med at få ham tilbage på sporet, han skulle helst igen kunne være alene, mens jeg er på arbejde, inden Shabi kommer om et par uger. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Marts 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 14, 2010 Jeg er ret overbevist om, at det er morgenafskeden, der er blevet svær for ham. Jeg lavede den sædvanlige morgenrutine igen i dag, men gik så kun i 10 minutter. Efter 1 1/2 minut sagde han en lille strubelyd, og ellers har han været stille. Hans reaktion, da jeg kom tilbage, var ok, men han var mere glad, end jeg synes, at han normalt er efter 10 minutter. Jeg er i hvert fald glad for, at jeg ikke var væk i længere tid. Her i eftermiddag regner jeg med at træne hhv. 1/2 time og en time, og det forventer jeg faktisk ikke, at der vil være nogle problemer med. Derimod tror jeg, at der vil være problemer, hvis jeg går for længe om morgenen. Argh, jeg håber virkelig, at det går hurtigt med at få ham tilbage på sporet, han skulle helst igen kunne være alene, mens jeg er på arbejde, inden Shabi kommer om et par uger. men hvorfor mon pludselig det:hmm: I har jo gjort det på samme måde i 100 år:confused: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 14, 2010 men hvorfor mon pludselig det:hmm: I har jo gjort det på samme måde i 100 år:confused: Pga. den forskrækkelse han fik i parken i mandags, tror jeg. Der afsluttede vi jo morgenrutinen som sædvanlig, og han var derefter alene hele dagen, hvor han hylede og gøede næsten fra starten. Så nu tror jeg, at han associerer det at blive efterladt om morgenen med noget slemt. Altså, det er selvfølgelig kun et gæt, jeg ved jo desværre ikke, hvad der foregår i hans hoved. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 14, 2010 Jeg var for øvrigt ved at tude over det hele i går. Jeg synes simpelthen, at det er så unfair, at vi har kæmpet med det her i snart to år, og der så bliver ved med at dukke problemer op. Den følelse må I andre også kende. Hvorfor er der nogle hunde, der med minimal træning bare er super dygtige til at være alene? Og så er der os andre, der træner og træner i en evighed, og så bliver vores hunde alligevel aldrig rigtigt stabile på det område? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Marts 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 14, 2010 Jeg har fået et gø-monster:evil: Det er irriterende, pinligt og frustrerende. HUn blev jo overfaldet af 3 labbere for ½ år siden og siden da, har hun jo gøet af alle hunde, også når de gik udenfor vores hegn:evil: Efter hun er blevet rask, kan hun slet ikke afledes, når hun ser en anden hund:confused: Også selvom vi vender om i samme sekund, når hun reagerer negativt. Hun har dog sine venner, som hun er vildt glad for:hjerte: Det er mere fremmede hunde eller de kendte, som hun ikke kan li. Ikke engang pølse afleder hende. Har fundet dette link: http://www.hunde-forum.dk/traening/13982-traene-goen-vaek-hvordan.html#post350863 omkring problemet i haven. Har været ude med hende i haven i 2 uger nu, men endnu ikke en bedring:confused: (bortset fra at jeg jo kan aflede hende ved at trække hende med ind hver gang. Dog er gåturene det vigtigste, for jeg gider jo næsten ikke at gå med hende:genert: Godt at alene-hjemme fungerer meget bedre.:banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Marts 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 14, 2010 Jeg var for øvrigt ved at tude over det hele i går. Jeg synes simpelthen, at det er så unfair, at vi har kæmpet med det her i snart to år, og der så bliver ved med at dukke problemer op. Den følelse må I andre også kende. Hvorfor er der nogle hunde, der med minimal træning bare er super dygtige til at være alene? Og så er der os andre, der træner og træner i en evighed, og så bliver vores hunde alligevel aldrig rigtigt stabile på det område? nøj, hvor kan jeg følge dig - jeg har squ også grædt mange tårer:megaked: Så unfair:evil: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 14, 2010 Jeg har fået et gø-monster:evil: Det er irriterende, pinligt og frustrerende. HUn blev jo overfaldet af 3 labbere for ½ år siden og siden da, har hun jo gøet af alle hunde, også når de gik udenfor vores hegn:evil: Efter hun er blevet rask, kan hun slet ikke afledes, når hun ser en anden hund:confused: Også selvom vi vender om i samme sekund, når hun reagerer negativt. Hun har dog sine venner, som hun er vildt glad for:hjerte: Det er mere fremmede hunde eller de kendte, som hun ikke kan li. Ikke engang pølse afleder hende. Har fundet dette link: http://www.hunde-forum.dk/traening/13982-traene-goen-vaek-hvordan.html#post350863 omkring problemet i haven. Har været ude med hende i haven i 2 uger nu, men endnu ikke en bedring:confused: (bortset fra at jeg jo kan aflede hende ved at trække hende med ind hver gang. Dog er gåturene det vigtigste, for jeg gider jo næsten ikke at gå med hende:genert: Godt at alene-hjemme fungerer meget bedre.:banan: Øv, hvor irriterende. :ae: Jeg kan godt huske, hvor frustrerende det var, dengang Tyson gøede af alle hunde, selv hvis han bare så dem på lang afstand. Det var stressende at gå tur og slet ikke nogen fornøjelse. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Marts 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 14, 2010 Jeg var for øvrigt ved at tude over det hele i går. Jeg synes simpelthen, at det er så unfair, at vi har kæmpet med det her i snart to år, og der så bliver ved med at dukke problemer op. Den følelse må I andre også kende. Hvorfor er der nogle hunde, der med minimal træning bare er super dygtige til at være alene? Og så er der os andre, der træner og træner i en evighed, og så bliver vores hunde alligevel aldrig rigtigt stabile på det område? Amen to that, sister! Det er fanme pisse unfair.. Men jeg skal ikke brokke mig. Når vi når et års alene-hjemme-træning kan jeg tillade mig at brokke mig. Og det er først i juni/juli.. To år, det er helt vildt.. Jeg skulle fanme bare have gjort som folk sagde dengang vi fik ham: "Han skal bare lære det nu (en dag efter vi havde fået ham hjem) Du skal bare gå fra ham i nogle timer, så skal du se, så finder han sig hurtigt til rette med det...". Jeg forklarede selvfølgelig, at det er bedre at tage det i små trin osv. Men hvem griner nu? Måske havde det virket bedre på Louie bare at skride fra day one - we'll never know. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Marts 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 14, 2010 Øv, hvor irriterende. :ae: Jeg kan godt huske, hvor frustrerende det var, dengang Tyson gøede af alle hunde, selv hvis han bare så dem på lang afstand. Det var stressende at gå tur og slet ikke nogen fornøjelse. nemlig . .. . . fx her for lidt siden, da vi gik, kom der en ejer og hund ud af deres vej. Cleo gør, skriger og hyler selvom jeg sidder ned foran hende. Hun vrider alt hun kan og pølser kan rende og hoppe:megaked: Overvejede at løfte hende op og hurtigt gå videre, men så er jeg bange for at forstærke reaktionen næste gang:confused: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts