bernerazuro Besvaret Marts 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 14, 2010 Jeg var for øvrigt ved at tude over det hele i går. Jeg synes simpelthen, at det er så unfair, at vi har kæmpet med det her i snart to år, og der så bliver ved med at dukke problemer op. Den følelse må I andre også kende. Hvorfor er der nogle hunde, der med minimal træning bare er super dygtige til at være alene? Og så er der os andre, der træner og træner i en evighed, og så bliver vores hunde alligevel aldrig rigtigt stabile på det område? Iiih, hvor jeg kender det Alle de gange, hvor jeg har syntes at det gik fremad efter ugers træning og kabom, back to familiar Og ja, hvor kan man altså bare være misundelig! Og det værste er jo, at det er éns første hund, så jeg er bare pisse bange for, at jeg får det samme problem med den næste nemlig . .. . . fx her for lidt siden, da vi gik, kom der en ejer og hund ud af deres vej. Cleo gør, skriger og hyler selvom jeg sidder ned foran hende. Hun vrider alt hun kan og pølser kan rende og hoppe:megaked:Overvejede at løfte hende op og hurtigt gå videre, men så er jeg bange for at forstærke reaktionen næste gang:confused: Bare lige for en sikkerheds skyld - bliver du på stedet efter hændelsen og venter på, at hun har afreageret? Kan godt forestille mig, at det må være et helvede! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Marts 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 14, 2010 Iiih, hvor jeg kender det Alle de gange, hvor jeg har syntes at det gik fremad efter ugers træning og kabom, back to familiar Og ja, hvor kan man altså bare være misundelig! Og det værste er jo, at det er éns første hund, så jeg er bare pisse bange for, at jeg får det samme problem med den næste Bare lige for en sikkerheds skyld - bliver du på stedet efter hændelsen og venter på, at hun har afreageret? Kan godt forestille mig, at det må være et helvede! Ja, og hun fortsatte i dette tilfælde i 2 minutter efter hunden var ude af syne for hende:shock: + lidt tid efter, hvor hun faldt til ro, så vi kunne gå videre Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Marts 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 14, 2010 Ja, og hun fortsatte i dette tilfælde i 2 minutter efter hunden var ude af syne for hende:shock: + lidt tid efter, hvor hun faldt til ro, så vi kunne gå videre Ok Stakkels Cleo og dig :ae: Så er der nok ikke andet end figuranthunde på afstand, men det er bare så svært at finde... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Marts 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 14, 2010 Amen to that, sister! Det er fanme pisse unfair.. Men jeg skal ikke brokke mig. Når vi når et års alene-hjemme-træning kan jeg tillade mig at brokke mig. Og det er først i juni/juli.. To år, det er helt vildt.. Jeg skulle fanme bare have gjort som folk sagde dengang vi fik ham: "Han skal bare lære det nu (en dag efter vi havde fået ham hjem) Du skal bare gå fra ham i nogle timer, så skal du se, så finder han sig hurtigt til rette med det...". Jeg forklarede selvfølgelig, at det er bedre at tage det i små trin osv. Men hvem griner nu? Måske havde det virket bedre på Louie bare at skride fra day one - we'll never know. Øver du også i weekender? I så fald, hvordan er det gået? I tilfældet af nej, hvordan plejer det så at gå, når du starter op igen om mandagen? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Marts 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 14, 2010 Øver du også i weekender? I så fald, hvordan er det gået? I tilfældet af nej, hvordan plejer det så at gå, når du starter op igen om mandagen? Jeg øver ALTID! De fleste uger uden nogen 'fridag'.. Men nogle uger sker der uforudsete ting, og så holder vi fri. Der plejer ikke at være nogen forskel om det er weekend eller hverdag. Jo, nogle gange er der mere larm i opgangen. I går havde Jacob tjansen. De fik øvet rigtig mange gange og kom op på 4,5 minut. I dag har jeg tjansen. Indtil videre har vi kun øvet en gang, var væk 4 minutter og det var en suveræn succes. Om lidt går jeg igen - har planer om at være væk 7-8 minutter, hvis mine nerver kan holde til det.. nu skal vi altså op på den 10 minutter igen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Marts 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 14, 2010 Jeg øver ALTID! De fleste uger uden nogen 'fridag'.. Men nogle uger sker der uforudsete ting, og så holder vi fri. Der plejer ikke at være nogen forskel om det er weekend eller hverdag. Jo, nogle gange er der mere larm i opgangen. I går havde Jacob tjansen. De fik øvet rigtig mange gange og kom op på 4,5 minut. I dag har jeg tjansen. Indtil videre har vi kun øvet en gang, var væk 4 minutter og det var en suveræn succes. Om lidt går jeg igen - har planer om at være væk 7-8 minutter, hvis mine nerver kan holde til det.. nu skal vi altså op på den 10 minutter igen. Super:banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Marts 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 14, 2010 Så har jeg været væk i 6 minutter og 45 sekundet. SUCCES :klap: Jeg havde ellers besluttet mig for, at det skulle være 8 minutter, men jeg synes jeg kunne høre nogle små utilfredse bjæf. Der var rigtig meget larm og råben i opgangen nede fra stuen af, da der er en der er ved at lægge to lejligheder sammen, så det var svært at høre så meget.. Men det var åbenbart kun Louie inde i mit hovede, der havde gøet. Den rigtige havde ligget helt stille på sin pude (måske har han endda sovet). Han var i hvert fald helt væk, da jeg gik. Han lå og snorkede med hovedet oppe på puden. Ikke engang da jeg gik ud og fandt godbidden, som jeg skulle have med mig, frem (den han får, når jeg kommer ind til en dygtig hund), vågnede han. Jeg måtte gå hen og sparke til puden.. Haha. Snorketrold Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Marts 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 14, 2010 Pssst! 12 minutter.............. :klap::klap::klap::banan::banan::banan: Og nu skal jeg nok lukke røven med alle mine succeshistorier. Jeg ved hvor frustrerende det er at høre på, hvis det går dårligt hos én selv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 14, 2010 Irene siger, at jeg skal starte forfra med alenetræningen. Helt forfra. Så nu har jeg kvalme og knaldende hovedpine og går og tuder. For jeg ved simpelthen ikke, hvor jeg skal finde overskuddet til det henne. Pssst! 12 minutter.............. :klap::klap::klap::banan::banan::banan: Og nu skal jeg nok lukke røven med alle mine succeshistorier. Jeg ved hvor frustrerende det er at høre på, hvis det går dårligt hos én selv. Nej, du må endelig ikke stoppe for min skyld. Jeg synes tvært imod, at det er opmuntrende at høre succeshistorier fra de andre "håbløse" tilfælde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Marts 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 14, 2010 Irene siger, at jeg skal starte forfra med alenetræningen. Helt forfra. Så nu har jeg kvalme og knaldende hovedpine og går og tuder. For jeg ved simpelthen ikke, hvor jeg skal finde overskuddet til det henne. Nej nej nej nej Øv, har også helt ondt i maven på dine vegne. Det er den besked man frygter.. Kan du klare at starte forfra? Fuck, det er noget lort. Nej, du må endelig ikke stoppe for min skyld. Jeg synes tvært imod, at det er opmuntrende at høre succeshistorier fra de andre "håbløse" tilfælde. Okay, så fortsætter jeg med forhåbentlig flere succeshistorier. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 14, 2010 Kan du klare at starte forfra? Fuck, det er noget lort. Egentlig ikke. Men hvad andet kan jeg gøre? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Marts 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 14, 2010 Pssst! 12 minutter.............. :klap::klap::klap::banan::banan::banan: Og nu skal jeg nok lukke røven med alle mine succeshistorier. Jeg ved hvor frustrerende det er at høre på, hvis det går dårligt hos én selv. Tillykke! Nej, ikke frustrerende, bare rolig, ikke for mig :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Marts 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 14, 2010 Irene siger, at jeg skal starte forfra med alenetræningen. Helt forfra. Så nu har jeg kvalme og knaldende hovedpine og går og tuder. For jeg ved simpelthen ikke, hvor jeg skal finde overskuddet til det henne. Nej, for helvede da også! Ai, Sonja, jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige, overhovedet Men i hvert fald, så tænkt på, hvor hurtigt det gik sidst du brugte denne metode :ae: Ai, for helvede! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Marts 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 14, 2010 Egentlig ikke. Men hvad andet kan jeg gøre? Tænker at du måske kan lade træningen ligge et lille stykke tid. Lade op i et par uger til du er klar til en ny omgang. Og så udsætte at du får Shabi tilsvarende et par uger. Du skal bare ikke gå ned igen. Kan godt forstå, at du har kvalme og hovedpine nu.. :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Marts 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 14, 2010 aii, Sonja - for hulan da - kan virkelig godt forstå dig:megaked: Hvor hurtigt må du gå frem, tror du??? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Marts 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 14, 2010 Nævnte du for Irene, at det kun er om morgenen der er problemer? Jeg kom til at tænke på, at i forgårs var han jo alene i 6,5 time om aftenen uden problemer.. Måske er løsningen så simpel, at I skal gå et nyt sted hen om morgenen eller bytte lidt rundt på rækkefølgen af rutinen.. Så han ikke ser en kæde, der hedder: 'Med mor i parken, hjem og træne, spise Kong, hvile mig, mor går, PANIK'. Men måske: 'Morgentræning, gåtur (et andet sted), spise Kong, hvile mig, mor går, jeg sover, mor kommer hjem igen'. (Jaja, jeg sidder bare lige og brainstormer, ik'). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 14, 2010 Nævnte du for Irene, at det kun er om morgenen der er problemer? Jeg kom til at tænke på, at i forgårs var han jo alene i 6,5 time om aftenen uden problemer.. Måske er løsningen så simpel, at I skal gå et nyt sted hen om morgenen eller bytte lidt rundt på rækkefølgen af rutinen.. Så han ikke ser en kæde, der hedder: 'Med mor i parken, hjem og træne, spise Kong, hvile mig, mor går, PANIK'. Men måske: 'Morgentræning, gåtur (et andet sted), spise Kong, hvile mig, mor går, jeg sover, mor kommer hjem igen'. (Jaja, jeg sidder bare lige og brainstormer, ik'). Ja, det har jeg nævnt. Jeg har netop siddet og mailet med hende, og hun skriver, at jeg gerne skal lade ham være alene i lang tid om eftermiddagen/aftenen, når jeg kan komme til det, så han bliver holdt i vanen med lang alenetid. Og så træner jeg forfra om morgenen. Og faktisk nævner hun lige præcis, at det måske vil være godt at ændre morgenrutinen. Jeg prøvede faktisk her til morgen at ændre lidt ved at gå om i haven og træne, da vi kom hjem fra gåturen, men det hjalp så ikke. Jeg synes, at det er svært at ændre rutinen. Når han har holdt sig en hel nat (og vi går altså vores aftentissetur ret tidligt), tænker jeg, at det må være ubehageligt for ham, hvis han ikke som det første kan komme ud og tisse og pølle. Så jeg vil helst ikke lægge træningen før gåturen. Og jeg synes ikke, at der er andre ordentlige gåturssteder til sådan en lang gåtur, hvor jeg gerne vil have, at han kan løbe frit, lave søg o.l. Grøndalsparken kan han ikke lide, og den er også ret "kedelig" med ikke særlig mange gode snusesteder, og nogle lidt voldsomme løse hunde. Og en tur rundt i kvarteret giver jo ikke det samme, selvom det er en lang tur. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 14, 2010 aii, Sonja - for hulan da - kan virkelig godt forstå dig:megaked: Hvor hurtigt må du gå frem, tror du??? Jeg tror, at jeg kan gå ret hurtigt frem. Irene mener i hvert fald, at det vil gå rimelig hurtigt. Overvejer faktisk at melde mig syg i den kommende uge. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Marts 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 14, 2010 Ja, det har jeg nævnt. Jeg har netop siddet og mailet med hende, og hun skriver, at jeg gerne skal lade ham være alene i lang tid om eftermiddagen/aftenen, når jeg kan komme til det, så han bliver holdt i vanen med lang alenetid. Og så træner jeg forfra om morgenen. Og faktisk nævner hun lige præcis, at det måske vil være godt at ændre morgenrutinen. Jeg prøvede faktisk her til morgen at ændre lidt ved at gå om i haven og træne, da vi kom hjem fra gåturen, men det hjalp så ikke. Jeg synes, at det er svært at ændre rutinen. Når han har holdt sig en hel nat (og vi går altså vores aftentissetur ret tidligt), tænker jeg, at det må være ubehageligt for ham, hvis han ikke som det første kan komme ud og tisse og pølle. Så jeg vil helst ikke lægge træningen før gåturen. Og jeg synes ikke, at der er andre ordentlige gåturssteder til sådan en lang gåtur, hvor jeg gerne vil have, at han kan løbe frit, lave søg o.l. Grøndalsparken kan han ikke lide, og den er også ret "kedelig" med ikke særlig mange gode snusesteder, og nogle lidt voldsomme løse hunde. Og en tur rundt i kvarteret giver jo ikke det samme, selvom det er en lang tur. Hvis I går tidlig aftentur kan jeg godt se, at det vil være ret synd at tvinge ham til at lave tricks, når han mest af alt bare gerne vil lave pølser Hmm, jeg kan godt se, at det er svært at finde et nyt sted så. Hvad med at cykle et sted hen og gå tur der? Det gør vi mange gange om ugen, men vi har selvfølgelig også rigtig god tid - de studerendes glæder. Jeg tror, at jeg kan gå ret hurtigt frem. Irene mener i hvert fald, at det vil gå rimelig hurtigt. Overvejer faktisk at melde mig syg i den kommende uge. Ja. Helt ærligt, gør da det! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 14, 2010 Jeg har lige snakket i telefon med min mor og måtte selvfølgelig sidde og tude over alenetræningen. Hun bliver jo så bekymret for mig, fordi jeg gik ned med stress for et års tid siden (og først er helt raskmeldt til april). Så hun hentydede til aflivning - på trods af at hun elsker Tyson højt. Jeg ved godt, at hun mener det godt, men for pokker, den slags skal hun sgu ikke sige til mig. Min lille elskehund, jeg kan slet ikke tænke tanken. Jeg sagde, at det slet ikke kan komme på tale, men hun mente, at han er så følsom, så han måske vil blive ved med at få jævnlige tilbagefald, og at det vil jeg ikke kunne holde til. Men NEJ, han skal NOK blive dygtig igen, og han bliver IKKE ved med at få tilbagefald, BASTA! 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 14, 2010 Ja. Helt ærligt, gør da det! :kys: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Marts 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 14, 2010 Jeg har lige snakket i telefon med min mor og måtte selvfølgelig sidde og tude over alenetræningen. Hun bliver jo så bekymret for mig, fordi jeg gik ned med stress for et års tid siden (og først er helt raskmeldt til april). Så hun hentydede til aflivning - på trods af at hun elsker Tyson højt. Jeg ved godt, at hun mener det godt, men for pokker, den slags skal hun sgu ikke sige til mig. Min lille elskehund, jeg kan slet ikke tænke tanken. Jeg sagde, at det slet ikke kan komme på tale, men hun mente, at han er så følsom, så han måske vil blive ved med at få jævnlige tilbagefald, og at det vil jeg ikke kunne holde til. Men NEJ, han skal NOK blive dygtig igen, og han bliver IKKE ved med at få tilbagefald, BASTA! Det lyder ligesom min mor.. Men de vil jo bare én det bedste. Min mor nævner også ord som stress, 'det går ud over parforholdet', karriere osv. osv. Hun har også flere gange hentydet til, at hendes veninde jo saaagtens kan overtage Louie, hvis det er (hvad er det for noget at sige..?!). Hendes mand har jo kontor i underetagen og der kan Louie bare komme med på arbejder osv.osv. Altså, jeg elsker min mor, hun er fantastisk på alle punkter.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Marts 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 14, 2010 Jeg har lige snakket i telefon med min mor og måtte selvfølgelig sidde og tude over alenetræningen. Hun bliver jo så bekymret for mig, fordi jeg gik ned med stress for et års tid siden (og først er helt raskmeldt til april). Så hun hentydede til aflivning - på trods af at hun elsker Tyson højt. Jeg ved godt, at hun mener det godt, men for pokker, den slags skal hun sgu ikke sige til mig. Min lille elskehund, jeg kan slet ikke tænke tanken. Jeg sagde, at det slet ikke kan komme på tale, men hun mente, at han er så følsom, så han måske vil blive ved med at få jævnlige tilbagefald, og at det vil jeg ikke kunne holde til. Men NEJ, han skal NOK blive dygtig igen, og han bliver IKKE ved med at få tilbagefald, BASTA! Det var måske lidt dårlig timing at sige det til dig lige idag:megaked: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 14, 2010 Ok... jeg tænker... Tyson kan få sin kong, mens jeg er i bad. Der plejer han at sove videre, så jeg ved ikke, om han vil spise den, men det kan jo komme an på en prøve. Så kan vi gå en anden vej rundt i parken, end vi plejer. Når vi kommer hjem, kan han få fodersøg i fælleshaven. Bagefter går vi op og træner, og så kan han slappe af, mens jeg spiser morgenmad. Det er jo ikke drastiske ændringer, men forhåbentlig er det nok til, at det virker anderledes for ham. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Marts 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 14, 2010 Ok... jeg tænker... Tyson kan få sin kong, mens jeg er i bad. Der plejer han at sove videre, så jeg ved ikke, om han vil spise den, men det kan jo komme an på en prøve. Så kan vi gå en anden vej rundt i parken, end vi plejer. Når vi kommer hjem, kan han få fodersøg i fælleshaven. Bagefter går vi op og træner, og så kan han slappe af, mens jeg spiser morgenmad. Det er jo ikke drastiske ændringer, men forhåbentlig er det nok til, at det virker anderledes for ham. Lad os håbe, at de små ændringer kan gøre det :ae: Hvor er de I går tur, hvis det ikke er i grøndals? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts