sonja77 Besvaret Marts 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 14, 2010 Lad os håbe, at de små ændringer kan gøre det :ae: Hvor er de I går tur, hvis det ikke er i grøndals? Degnemosen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Marts 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 14, 2010 Degnemosen. Det vidste jeg ikke hvor lå. Men krakkede det lige - det ser spændende ud. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 14, 2010 Det vidste jeg ikke hvor lå. Men krakkede det lige - det ser spændende ud. Det er ikke så stort, men en dejlig lille park. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Marts 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 15, 2010 Har du meldt dig syg, Sonja? Det er nok givet godt ud, hvis du kan træne ham intensivt. Spændt på opdate fra dig:x2: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Marts 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 15, 2010 Jeg flytter lige ned på biblioteket den næste 1½ time:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Marts 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 15, 2010 Jeg flytter lige ned på biblioteket den næste 1½ time:mrgreen: Hvor hyggeligt Er det ikke dig, der har iPhone? Hvis/når jeg køber en, så skal det så meget udnyttes i alene hjemme til at spionere på Louie.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 15, 2010 Har du meldt dig syg, Sonja? Det er nok givet godt ud, hvis du kan træne ham intensivt. Spændt på opdate fra dig:x2: Jep, jeg har meldt mig syg. Jeg føler mig faktisk også småsyg, selvom jeg godt ved, at det bare er presset. Men altså, hvis jeg skal træne en masse om morgenen, på arbejde en hel dag og så gå i flere timer om aftenen, så han bliver holdt i vanen med at være lang tid alene... ja, det kan jeg altså slet ikke overskue. Nå, men jeg tror, at det er gået fint nok her til morgen. Jeg ændrede lidt i morgenrutinen. Normalt hedder den: Tyson sover, mens jeg er i bad. Så går vi tur på ca. en time (nogle gange med lidt træning, balanceøvelser eller små søg undervejs, men det er forskelligt), hjemme igen træner vi, eller laver problemløsning eller han får legekassen i 10-15 minutter, så får han en frossen kong, og til sidst hviler han, mens jeg spiser morgenmad. I dag fik han den frosne kong, mens jeg var i bad (det syntes han for øvrigt var fantastisk!). Så gik vi en time i parken, men vi gik den modsatte vej rundt, og jeg ændrede lidt på ruten hjem gennem kvarteret. Så fik han fodersøg i haven på 20 minutter (jeg skal have spredt kødet endnu mere, hvis han skal bruge 1/2 time på det, som Irene siger), oppe i lejligheden fik han legekassen, og til sidst hvilede han, mens jeg spiste morgenmad. Han var tydeligvis træt efter søget og sov, mens jeg spiste. Da jeg rejste mig for at gøre mig klar, lagde han sig først ind i soveværelset, som han normalt gjorde, når han skulle være alene. Men mens jeg børstede tænder, kom han åbenbart i tanke om, at han jo ikke ville være alene, og så kom han ud begyndte at følge efter mig. Så jeg måtte få ham til at lægge sig i gyngestolen og bede ham om at blive der. Jeg gik ind og ud en million milliard gange i træk (37 minutter i alt). Først bare lige ud af døren og ind igen, så ned af første trappeopsats og op igen osv. På et tidspunkt kom min nabo ud og spurgte, hvorfor jeg dog hele tiden rendte ud og ind. Jeg stoppede, da jeg nåede op på at stå to minutter helt udenfor. Jeg må indrømme, at jeg ikke gentog hvert tidsrum særlig mange gange. I starten lavede jeg to gentagelser af hvert tidsrum, så begyndte jeg kun at lave én gentagelse, før jeg øgede tiden, og da jeg nåede op på 1/2 minut udenfor lavede jeg to gentagelser igen. Og jeg gik ikke på forskellige måder, altså med og uden jakke, taske osv. Jeg beholdt overtøjet på og gik bare ind og ud med det. Skal lige have hørt Irene om det er ok. Puha, jeg synes altså, at det er hårdt psykisk, det her. Til sidst i træningen havde jeg det, som om jeg skulle kaste op, og så tænkte jeg, at det nok var på tide at stoppe. Jeg tror, at det er rigtig godt med sådan et langt søg om morgenen til at gøre ham træt. Men altså, vores morgenrutine bliver godt nok lang, når vi først skal gå tur en time og så lave søg i en halv time (+ de andre ting). Jeg er B-menneske, og i forvejen synes jeg, at det er lidt hårdt at stå så tidligt op. Det ville være noget lettere, hvis jeg boede i hus med have, for så kunne jeg jo bare lade ham søge ude i haven, mens jeg selv lavede noget andet. Men sådan er det jo ikke... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Marts 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 15, 2010 Så fik vi OMSIDER trænet rigtigt igen! Grundet udstilling, så fik jeg ikke rigtig mulighed for det i sidste uge, fordi der blev vendte op og ned på rutinerne grundet forberedelse (bad, ringtræning osv.). 50min. og så tager vi den stille og roligt herfra! Han klarede det bare super godt! :klap2: Jeg frygtede det lige til at starte med, for han syntes ikke om, at jeg var i bad imorgen - han ødelagde knagenmig mit nye Hunden-blad! Heldigvis er det læst Og da vi kom hjem fra gåtur, hvor rutinen er blevet lavet om, grundet her er rotter (søget bliver nu lagt i parken i stedet for i haven), lagde han sig først ned, men så var han lige pludselig lidt urolig. Det skyldtes så, at der stadig lå foderpiller på gulvtæppet efter natsøget igår, som jo så også er flyttet indenfor Og de måtte jo ikke gå til spille! Men han lagde sig ned og jeg gik. Kan vist meget godt sætte mig ind i hans tankegang, da jeg kom hjem! Uhm, drømmer sødt om mad i hele huset, som aaaaldrig hører op, selvom man spiser og spiser! P*s! Jeg blev revet ud af den, øv Der var noget, der larmede Åååh, er det nu hende mor, der står der og ser dum ud? Kunne hun ikke lige have ventet? Nå, hun gik ud i gangen igen... Hmm... Måske man burde rejse sig op og sige hej? Bare sådan for en høflighedens skyld? Argh, okay, gaaab! Sætter mig bare her. Nå, der kommer hun, jaja, hej mor, du er sød, davs-davs - mig sove, kadunk Jep, jeg har meldt mig syg. Jeg føler mig faktisk også småsyg, selvom jeg godt ved, at det bare er presset. Men altså, hvis jeg skal træne en masse om morgenen, på arbejde en hel dag og så gå i flere timer om aftenen, så han bliver holdt i vanen med at være lang tid alene... ja, det kan jeg altså slet ikke overskue. Nå, men jeg tror, at det er gået fint nok her til morgen. Jeg ændrede lidt i morgenrutinen. Normalt hedder den: Tyson sover, mens jeg er i bad. Så går vi tur på ca. en time (nogle gange med lidt træning, balanceøvelser eller små søg undervejs, men det er forskelligt), hjemme igen træner vi, eller laver problemløsning eller han får legekassen i 10-15 minutter, så får han en frossen kong, og til sidst hviler han, mens jeg spiser morgenmad. I dag fik han den frosne kong, mens jeg var i bad (det syntes han for øvrigt var fantastisk!). Så gik vi en time i parken, men vi gik den modsatte vej rundt, og jeg ændrede lidt på ruten hjem gennem kvarteret. Så fik han fodersøg i haven på 20 minutter (jeg skal have spredt kødet endnu mere, hvis han skal bruge 1/2 time på det, som Irene siger), oppe i lejligheden fik han legekassen, og til sidst hvilede han, mens jeg spiste morgenmad. Han var tydeligvis træt efter søget og sov, mens jeg spiste. Da jeg rejste mig for at gøre mig klar, lagde han sig først ind i soveværelset, som han normalt gjorde, når han skulle være alene. Men mens jeg børstede tænder, kom han åbenbart i tanke om, at han jo ikke ville være alene, og så kom han ud begyndte at følge efter mig. Så jeg måtte få ham til at lægge sig i gyngestolen og bede ham om at blive der. Jeg gik ind og ud en million milliard gange i træk (37 minutter i alt). Først bare lige ud af døren og ind igen, så ned af første trappeopsats og op igen osv. På et tidspunkt kom min nabo ud og spurgte, hvorfor jeg dog hele tiden rendte ud og ind. Jeg stoppede, da jeg nåede op på at stå to minutter helt udenfor. Jeg må indrømme, at jeg ikke gentog hvert tidsrum særlig mange gange. I starten lavede jeg to gentagelser af hvert tidsrum, så begyndte jeg kun at lave én gentagelse, før jeg øgede tiden, og da jeg nåede op på 1/2 minut udenfor lavede jeg to gentagelser igen. Og jeg gik ikke på forskellige måder, altså med og uden jakke, taske osv. Jeg beholdt overtøjet på og gik bare ind og ud med det. Skal lige have hørt Irene om det er ok. Puha, jeg synes altså, at det er hårdt psykisk, det her. Til sidst i træningen havde jeg det, som om jeg skulle kaste op, og så tænkte jeg, at det nok var på tide at stoppe. Jeg tror, at det er rigtig godt med sådan et langt søg om morgenen til at gøre ham træt. Men altså, vores morgenrutine bliver godt nok lang, når vi først skal gå tur en time og så lave søg i en halv time (+ de andre ting). Jeg er B-menneske, og i forvejen synes jeg, at det er lidt hårdt at stå så tidligt op. Det ville være noget lettere, hvis jeg boede i hus med have, for så kunne jeg jo bare lade ham søge ude i haven, mens jeg selv lavede noget andet. Men sådan er det jo ikke... Uh, hvor jeg føler med dig, Sonja! Kender tildels godt følelsen (den tror jeg næsten vi alle kender i denne tråd, den der håbløse, magtesløse kvalme-følelse - selvom det nok er dig, der oplever den værst!). Sæt pris på, at du har en hund, der kan tåle at du laver sådan en træningsseance dog! Det var gået fuldstændig i koks med Møffe, han ville få stress af det, så det skal du prise dig lykkelig og glad for, det må virkelig lette arbejdet! :5up: Jeg tager virkelig hatten af (for nr. jeg ved ikke hvilken gang) for, hvor meget arbejde du lægger i det for Tyson! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 15, 2010 Jeg gik et par timer her til eftermiddag for at holde vanen ved lige med, at han godt kan være alene i længere tid. Og jeg havde jo ikke noget at lave. Så jeg shoppede. Og det var jo synd for mig. Så jeg kom til at shoppe meget. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Marts 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 15, 2010 Jeg gik et par timer her til eftermiddag for at holde vanen ved lige med, at han godt kan være alene i længere tid. Og jeg havde jo ikke noget at lave. Så jeg shoppede. Og det var jo synd for mig. Så jeg kom til at shoppe meget. Det har du fanme også fortjent.. Masser af nyt tøj:klap: Hvordan klarede han det? Louie været lidt underlig i dag. Første gang vi øvede gøede han efter tre minutter Og så gik jeg op til ham. Da jeg hørte optagelsen kunne jeg høre, at han lige inden havde været oppe i sofaen og slikke min frokosttallerken ren.. Tak for det, lille hund. Det var også dumt af mig at glemme den der, jeg tænker at han har kunnet dufte chokolademad-resterne og så har rejst sig og kommet ud af den gode vane, for derefter at gå hen og gø ved døren. Nå, men jeg ignorerede ham totalt, da jeg kom ind - kiggede ikke på ham en eneste gang. Da han satte sig nedenfor sofaen og kiggede op på mig, åbnede jeg bærbaren lige op i hovedet på ham, så han ikke kunne se mit ansigt.. Følte mig som en meget ond mor. Men det virkede åbenbart. Anden gang var han alene i 12 minutter uden en lyd - og så var der ellers skinkefest og mere opmærksomhed end den første gang! :banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 15, 2010 Det har du fanme også fortjent.. Masser af nyt tøj:klap:Hvordan klarede han det? Fint, ikke en lyd. Men det var jo også eftermiddag, og det er åbenbart fint. Underlige hund. Men det virkede åbenbart. Anden gang var han alene i 12 minutter uden en lyd - og så var der ellers skinkefest og mere opmærksomhed end den første gang! :banan: Yay Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 16, 2010 Sæt pris på, at du har en hund, der kan tåle at du laver sådan en træningsseance dog! Det var gået fuldstændig i koks med Møffe, han ville få stress af det, så det skal du prise dig lykkelig og glad for, det må virkelig lette arbejdet! :5up: Det kan jeg også kun, fordi jeg bruger "bliv"-metoden. Tidligere var det heller ikke gået med Tyson. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 16, 2010 Her til morgen trænede vi en time i alt, indtil jeg kunne stå udenfor i 10 minutter. Ninjamor har snakker meget om, at vi skulle prøve at finde "triggeren" i morhenrutinen, som får ham til at synes, at det er forfærdeligt at skulle være alene. Så i dag gik jeg ikke på toilettet og børstede tænder, inden jeg gik. Da jeg rejste mig fra morgenmaden og gik ud for at vaske op, lagde Tyson sig ind i sit bur i soveværelset. Da jeg havde vasket op, sagde jeg så bare "bliv" og gik med det samme, i stedet for at børste tænder. I går var det jo dér, han kom i tanke om, at han ikke ville være alene, og begyndte at følge i hælene på mig. Da jeg kom tilbage første gang, sad han på armlænet på sofaen. Der kan han godt lide at sidde og kigge ud af vinduet. Der sad han også de næste gange, jeg kom tilbage. På et tidspunkt lå han i gyngestolen, da jeg kom tilbage, og lå der de næste gange også. Den sidste gang jeg kom tilbage, sad han igen på sofaens armlæn. Ca. 24 minutter inde i optagelsen (ud af den samlede time) siger han 3-4 små piv og bagefter 2-3 små strubelyde. Jeg kan høre på optagelsen, at det er lige efter (ca. 10-15 sekunder efter), at jeg er gået ud af døren. Resten af tiden siger han ikke noget. Jeg HÅBER sådan, at Ninjamor siger, at det er ok! Han skal jo helst ikke sige noget overhovedet. Men han var jo rolig nok ellers... Nå, men jeg har ellers gået og bekymret mig lidt. Fordi det kun er morgenafskeden, der er svær for ham, får jeg jo snart et problem. Jeg kan jo ikke træne alene hjemme 2-3-4 timer om morgenen, inden jeg tager på arbejde, og så tage på arbejde bagefter. Det kan jeg ikke få til at hænge sammen. Og jeg kan jo ikke blive ved med at melde mig syg. Jeg har spurgt Ninjaen, om der er en eller anden grænse, hvor jeg kan sige, at når han kan være alene så længe om morgenen, kan han også være alene en hel arbejdedag. Håber MEGET at det er tilfældet, ellers ved jeg sørme ikke, hvad jeg skal gøre. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Marts 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 16, 2010 Her til morgen trænede vi en time i alt, indtil jeg kunne stå udenfor i 10 minutter. Ninjamor har snakker meget om, at vi skulle prøve at finde "triggeren" i morhenrutinen, som får ham til at synes, at det er forfærdeligt at skulle være alene. Så i dag gik jeg ikke på toilettet og børstede tænder, inden jeg gik. Da jeg rejste mig fra morgenmaden og gik ud for at vaske op, lagde Tyson sig ind i sit bur i soveværelset. Da jeg havde vasket op, sagde jeg så bare "bliv" og gik med det samme, i stedet for at børste tænder. I går var det jo dér, han kom i tanke om, at han ikke ville være alene, og begyndte at følge i hælene på mig. Da jeg kom tilbage første gang, sad han på armlænet på sofaen. Der kan han godt lide at sidde og kigge ud af vinduet. Der sad han også de næste gange, jeg kom tilbage. På et tidspunkt lå han i gyngestolen, da jeg kom tilbage, og lå der de næste gange også. Den sidste gang jeg kom tilbage, sad han igen på sofaens armlæn. Ca. 24 minutter inde i optagelsen (ud af den samlede time) siger han 3-4 små piv og bagefter 2-3 små strubelyde. Jeg kan høre på optagelsen, at det er lige efter (ca. 10-15 sekunder efter), at jeg er gået ud af døren. Resten af tiden siger han ikke noget. Jeg HÅBER sådan, at Ninjamor siger, at det er ok! Han skal jo helst ikke sige noget overhovedet. Men han var jo rolig nok ellers... Nå, men jeg har ellers gået og bekymret mig lidt. Fordi det kun er morgenafskeden, der er svær for ham, får jeg jo snart et problem. Jeg kan jo ikke træne alene hjemme 2-3-4 timer om morgenen, inden jeg tager på arbejde, og så tage på arbejde bagefter. Det kan jeg ikke få til at hænge sammen. Og jeg kan jo ikke blive ved med at melde mig syg. Jeg har spurgt Ninjaen, om der er en eller anden grænse, hvor jeg kan sige, at når han kan være alene så længe om morgenen, kan han også være alene en hel arbejdedag. Håber MEGET at det er tilfældet, ellers ved jeg sørme ikke, hvad jeg skal gøre. Hvornår børstede du SÅ tænder:lol: dit sidste afsnit: Krydser da lige fingre for, at der er en grænse:x2: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Marts 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 16, 2010 Et OT spørgsmål til Sonja???? Ang. mit lille gø-monster, så har de sidste to dage båret lidt frugt i forhold til at gø, når der går hunde udenfor og hun er inde:5up: I hvert fald kan jeg aflede hende nu. Udenfor, når der går nogen forbi, går det også en anelse bedre - det virker i hvert fald til at hun er ved at forstå lidt:5up: Idag gik vi forbi en hund, der legede på et græsareal og hun så den, men var mere interesseret i mig og pølserne. Længere nede mødte vi en stor sheltie, som hun har mødt 2 gange før, de fik lov at hilse og hun var ikke så stresset på vej hen til ham. Nu kommer mit spørgsmål så:blink: Bliver det for meget at tage fx til Dyrehaven? eller vil det gavne, at vi kan øve, hver gang vi møder en hund:genert: Tænker bare, at hun da må kunne se, at det ikke nytter, når vi møder en hver 10. meter:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 16, 2010 Hvornår børstede du SÅ tænder:lol: He he, jeg har verdens dårligste ånde nu. :slem: Nej, jeg børstede tænder senere på morgenen, efter at vi var færdige med at træne, og det fik ham til at følge mig i hælene og hoppe op og spørge, om han ikke skulle med, for nu måtte jeg jo være ved at gå. Så Ninjaen siger, at det ret sikkert er triggeren, så nu skal jeg gå ud og børste tænder på alle mulige tidspunkter i løbet af dagen. Hold fast jeg får en frisk ånde. dit sidste afsnit: Krydser da lige fingre for, at der er en grænse:x2: Ninjamor har svaret, og hun skriver, at det i der her tilfælde i princippet slet ikke er tiden, der er afgørende. Hvis han var utryg/usikker, ville han være det fra starten af, så hun mener i stedet, at han er "utilfreds" og fik den følelse vækket efter den "dumme sten", fordi han blev utryg og gøede efterfølgende = han er blevet mindet om at han kan gø/hyle, og selve den adfærd har kørt ham op i et stressniveau, som ikke er ønskeligt. DEN følelse kan han have forbundet med alenetiden. Derfor burde jeg kunne træne mange afskeder om morgenen og på et tidspunkt gå på arbejde. Det burde være muligt for ham at holde en hel dag når han ved en times morgenalenetid er afbalanceret. Det er jo super, for det er meget, meget mere overskueligt at træne efter! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 16, 2010 Et OT spørgsmål til Sonja???? Nu kommer mit spørgsmål så:blink: Bliver det for meget at tage fx til Dyrehaven? eller vil det gavne, at vi kan øve, hver gang vi møder en hund:genert: Tænker bare, at hun da må kunne se, at det ikke nytter, når vi møder en hver 10. meter:mrgreen: Jeg vil tro, at det vil gavne, HVIS du kan holde nok afstand til de andre hund til, at du kan sørge for, at hun ikke begynder at gø, og du dermed kan belønne for korrekt adfærd - ellers ikke. Hvis hun gør af alle de hunde, I passerer, vil hun jo bare få gentaget sig mønster og endnu engang "lære", at det er sådan man gør, når man går fordi fremmede hunde. Hvis hendes intention er at skræmme de andre hunde væk med sin gøen, vil det jo også se ud til at virke for hende, for hundene vil jo gå videre, så hun får succes med sit forehavende. Vil jeg tro. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Marts 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 16, 2010 Iiih altså, jeg forstår da bare slet ikke min hund? Ville forlade ham 55min. i dag, igår gik jo så fint med de 50min., han havde overhovedet ikke rørt sig ud af flækken! Men idag rejste han sig allerede efter ca. 25min. og kiggede op ad trappen mod gangen. Ikke en lyd, men sad der et par minutter, hvorefter han gik en runde og lagde sig ned igen. Sammenlagt tre minutter. 13min. efter rejser han sig op igen og sætter sig og kigger. Piver, da han opgiver, går en runde, piver lidt, tager en telefon på bordet (dens display er ikke så kønt længere ) og et tæppe, som han lægger over i sin kurv og hygger sig med - min far har et sjovt opkald på sin telefon nu Lidt komisk og kan da grine lidt af det nu... Men jeg fatter altså bare IKKE min hund! Hvad sker der i hovedet på ham? Skal jeg forsøge bare at forlade ham i flere timer og se, om han måske fatter det? Jeg må indrømme, at jeg synes, det ser umuligt ud lige nu Det kan jeg også kun, fordi jeg bruger "bliv"-metoden. Tidligere var det heller ikke gået med Tyson. Ok Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Marts 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 16, 2010 Har overvejet, om jeg skulle købe et bur, så han ikke bliver animeret til at gå rundt og derigennem måske køre sig selv op, om det måske kunne hjælpe? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Marts 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 16, 2010 :hmm: Jeg tror næsten der er fordi Louie har det dårligt, at det går ret galt her hos os for tiden.. (det her bliver et ret langt indlæg) Den 5/3 skrev jeg jo dette: Vi har også lige haft en RIGTIG dårlig omgang herhjemme... Vi diskuterede i morges om vi skulle øve 2 eller 3 gange om dagen. Jeg synes tit Louie reagerer uhensigtsmæssigt den tredje gang, men prøvede alligevel at øve tre gang ei dag for at få testet min lille hypotese. Det var den værste gang siden vi startede forfra Han har gøet on-off de sidste 7 minutter! Øv, hvor er jeg deprimeret nu........ Nå, men det er i hvert fald slut med at blive forladt tre gange på en dag fra nu af så. Vi troede det var pga. de ting der skete den dag, at han har været ret dårlig og ustabil til at være alene efterfølgende. Den 10/3 skrev jeg dette: Nu kan jeg snart ikke mere Louie er blevet til et gømonster igen.. Og jeg ved ikke hvorfor. Vi var nået op på fine ti minutter, det hele kørte bare.. Men det gad han åbenbart ikke længere. De sidste dage har han gøet i løbet af de ti minutter I dag tænkte jeg han rigtig skulle køres træt. Så vi var i Fælledparken i 1,5 time (...) Men.. han pev efter 30 sekunder og gøede efter et minut Det var sgu' noget værre lort, MEN.. Den 11/3 oprettede jeg denne tråd: http://www.hunde-forum.dk/sygdomme/14206-har-tisset-indendors-tre-gange-i-dag.html Jeg er efterhånden helt overbevist om, at han har blærebetændelse. Han har fx lige lavet en KÆMPE sø ude i køkkenet. Og det er kun 2 timer siden vi var nede sidst, hvor han også tissede rigtig rigtig meget. I går og i forgårs er alene hjemme jo gået rigtig godt, og der har han heller ikke haft nogle uheld indendørs. I dag gik alene hjemme vist rimelig meget af h.. til. Så i morgen ringer jeg til dyrlægen, samler noget dejlig morgenurin og kører op med det. Der MÅ altså være en sammenhæng.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 16, 2010 :hmm: Jeg tror næsten der er fordi Louie har det dårligt, at det går ret galt her hos os for tiden.. (det her bliver et ret langt indlæg) Den 5/3 skrev jeg jo dette: Vi troede det var pga. de ting der skete den dag, at han har været ret dårlig og ustabil til at være alene efterfølgende. Den 10/3 skrev jeg dette: Det var sgu' noget værre lort, MEN.. Den 11/3 oprettede jeg denne tråd: http://www.hunde-forum.dk/sygdomme/14206-har-tisset-indendors-tre-gange-i-dag.html Jeg er efterhånden helt overbevist om, at han har blærebetændelse. Han har fx lige lavet en KÆMPE sø ude i køkkenet. Og det er kun 2 timer siden vi var nede sidst, hvor han også tissede rigtig rigtig meget. I går og i forgårs er alene hjemme jo gået rigtig godt, og der har han heller ikke haft nogle uheld indendørs. I dag gik alene hjemme vist rimelig meget af h.. til. Så i morgen ringer jeg til dyrlægen, samler noget dejlig morgenurin og kører op med det. Der MÅ altså være en sammenhæng.. Det lyder da rigtigt, at der er en sammenhæng. For ellers er det jo gået godt med træningen. :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 16, 2010 Iiih altså, jeg forstår da bare slet ikke min hund? Ville forlade ham 55min. i dag, igår gik jo så fint med de 50min., han havde overhovedet ikke rørt sig ud af flækken! Men idag rejste han sig allerede efter ca. 25min. og kiggede op ad trappen mod gangen. Ikke en lyd, men sad der et par minutter, hvorefter han gik en runde og lagde sig ned igen. Sammenlagt tre minutter. 13min. efter rejser han sig op igen og sætter sig og kigger. Piver, da han opgiver, går en runde, piver lidt, tager en telefon på bordet (dens display er ikke så kønt længere ) og et tæppe, som han lægger over i sin kurv og hygger sig med - min far har et sjovt opkald på sin telefon nu Lidt komisk og kan da grine lidt af det nu... Men jeg fatter altså bare IKKE min hund! Hvad sker der i hovedet på ham? Skal jeg forsøge bare at forlade ham i flere timer og se, om han måske fatter det? Jeg må indrømme, at jeg synes, det ser umuligt ud lige nu Men er det så slemt? Selvfølgelig vil du helst have, at han hviler. Men det lyder da ikke som om, at han er angst eller noget i den retning? Bare som om han kedede sig lidt? Hvordan var hans reaktion, da du kom tilbage? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Marts 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 16, 2010 Men er det så slemt? Selvfølgelig vil du helst have, at han hviler. Men det lyder da ikke som om, at han er angst eller noget i den retning? Bare som om han kedede sig lidt? Hvordan var hans reaktion, da du kom tilbage? Nu var han jo vågen, så selvfølgelig var han oppe at køre. Han pev selvfølgelig, da jeg sad bag gitteret og så videoen (selvfølgelig, faktisk også urimeligt gjort af mig). Jeg er også dybt i tvivl, om han er angst eller ej! Det er bare belastende, at han ikke bruger tiden på at hvile og synes, at det virker forkert, at han vandrer SÅ meget rundt Det er jo mere, end når jeg er hjemme. Især én ting, der gør mig i tvivl, er, da han tog telefonen. Han pev brokkende over, at han ikke kunne nå den, men da han så fik den, så gik han jo pavestolt med den over i sin seng. Synes bare, at det virker vildt, at han vandrer så meget rundt og måske derfor kører sig selv op - det er også en af grundende til, at jeg overvejer bur - så han ligesom er nød til at "settle down" - og også forbinder det 100% med at sove. Jeg er ellers ikke glad for tanken, men altså Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Marts 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 16, 2010 Men er det så slemt? Selvfølgelig vil du helst have, at han hviler. Men det lyder da ikke som om, at han er angst eller noget i den retning? Bare som om han kedede sig lidt? Hvordan var hans reaktion, da du kom tilbage? Hehe, ja, det har jeg også spurgt om. Men det er nok fordi vores hunde er meget udtalte i deres angst... PANIK PANIK PANIK- HØR MIG, HØR MIG NU, MOOOAAAR! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 16, 2010 Det slår mig lige... Shabi flytter ind om halvanden uge... mon Tyson vil bruge det som endnu en undskyldning for ikke at kunne finde ud af at være alene hjemme? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts