Hop til indhold

Tysons alene-hjemme-træning - og P-P-Peros og andre, der har lyst til at deltage :-)

sonja77
 Share

Recommended Posts

Dumme hunde. :evil: Her til eftermiddag/aften har de været alene i 1 time og 20 minutter, og mellem 50 minutter og 1 time og 15 minutter gør de fire gange. :evil: God nok "kun" i 1/2-2 minutters varighed pr. gang, men så meget skal de slet ikke gø. :fyfy:

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 4,7k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Herhjemme har Pero i laaaang tid max været alene i et par timer.. Jeg har længe haft næsten-læseferie, så har næsten ikke haft noget undervisning.

Vi har så skullet have erstatningstimer igår og i dag (og også i morgen) og det lå fra 15.30-19.00. Var jo lidt nervøs for det, da det 1) er længe siden Pero har været alene om eftermiddagen 2) var længere tid end han har været vant til det sidste lange stykke tid og 3) han har været lidt on-and-off smådårlig med maven siden fredag.

MEN han har bare været så dygtig :banan: Igår var han liiidt rastløs indimellem, men klarede det alligevel rigtig flot (især når man tænker på at han faktisk også var alene en halv time om morgenen samme dag) og i dag har han bare snorkboblet hele vejen igennem :klap:

:klap::klap: hvor er det da bare super flot

Dumme hunde. :evil: Her til eftermiddag/aften har de været alene i 1 time og 20 minutter, og mellem 50 minutter og 1 time og 15 minutter gør de fire gange. :evil: God nok "kun" i 1/2-2 minutters varighed pr. gang, men så meget skal de slet ikke gø. :fyfy:

sikke nogle bisser:fyfy:

Link til indlæg
Del på andre sites

:klap::klap: hvor er det da bare super flot

Ohr ja, du glemte os :megaked:

:hmm: Det er sgu'da noget værre noget med de to...

Jeg tænker, og ja det er bare et forslag, at det vil være en god idé at give dem en masse succesoplevelser, hvor de ikke kommer så langt op i tid at de begynder at gø - altså fx en halv time, som du ved at de sagtens kan klare. Og så bare belønne dem med den vildeste godbidsfest, når du kommer ind og ser de ikke har gøet.

Ellers ville jeg være bange for, at det bare eskalerer herfra.

Link til indlæg
Del på andre sites

:hmm: Det er sgu'da noget værre noget med de to...

Jeg tænker, og ja det er bare et forslag, at det vil være en god idé at give dem en masse succesoplevelser, hvor de ikke kommer så langt op i tid at de begynder at gø - altså fx en halv time, som du ved at de sagtens kan klare. Og så bare belønne dem med den vildeste godbidsfest, når du kommer ind og ser de ikke har gøet.

Ellers ville jeg være bange for, at det bare eskalerer herfra.

Jeg tror bare ikke, at den her gøen handler om problemer med at være alene hjemme. Det lød som gøen af lyde på gangen, det var ikke hylegøen. Hylegøen som udtryk for alene-hjemme utilfredshed (som for øvrigt kun kommer fra Shabi, den tager Tyson ikke del i) har jeg ikke hørt siden jeg den seneste gang gik tilbage til en time og derefter kun er gået forsigtigt frem. De var også fint rolige, da jeg kom hjem. Så jeg tror ikke, at det har noget med tidsrummet at gøre, og dermed tror jeg heller ikke, at det vil hjælpe at gå i kortere tid - jeg tror bare, at der er en masse, der er kommet hjem fra arbejde på det tidspunkt og har larmet i opgangen. Men så lydfølsom plejer Tyson bare ikke at være (tre ud af de fire gange var det ham, der startede), men det er han blevet på det seneste. :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

I den sidste uges tid har vi ikke rigtig fået øvet. Jeg ved egentlig ikke hvorfor, der har bare været ret mange ting..

Louie har sådan en lille kattehule, men jeg ville gerne have et lidt større og mere hule-agtigt sted til ham, så jeg har købt et hundetelt (ligesom et stofbur bare billigere :slem:). Der er god med plads, da det måler 75 cm på begge leder, så der er plads til den pude vi plejer at øve på, mad- og vandskål og en hel del bamser derinde (skal nok snart få taget et billedet, det ser virkelig hyggeligt ud).

I dag ville jeg rykke bliv på puden derind i teltet, men Louie forstod ikke rigtig konceptet i starten. Han blev ved med at rejse sig inden eller lige i det jeg smækkede døren. Så vi tog det stille og roligt. Da vi kom op på et minuts tid på puden (altså hvor jeg ikke var der) tænkte jeg, at nu var vi klar til at øve rigtigt, og det var rigtigt vurderet :klap:

Han var alene hjemme i 18 minutter. Det første minuts tid lå han på puden inde i teltet, og så gik han ud i gangen (går jeg ud fra, jeg kunne ikke se ham længere, da kameraet vendte mod teltet). Han gøede en enkelt gang, efter 11min., da min nabo smækkede døren og kom stormende ned af trappen. Jeg sagde Ah-ah, og han blev stille (altså Louie, ikke naboen). Da jeg kom ind lå han ned ude i gangen, så jeg tror han har sovet :5up:

Fandt dig:klap::klap: Tråden startede ved Pero:confused:

Ai hvor er det flot:klap::klap: dygtig Louie. Jeg har selv overvejet teltet, men nu mest til haven/terrassen:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

Han var alene hjemme i 18 minutter. Det første minuts tid lå han på puden inde i teltet, og så gik han ud i gangen (går jeg ud fra, jeg kunne ikke se ham længere, da kameraet vendte mod teltet). Han gøede en enkelt gang, efter 11min., da min nabo smækkede døren og kom stormende ned af trappen. Jeg sagde Ah-ah, og han blev stille (altså Louie, ikke naboen). Da jeg kom ind lå han ned ude i gangen, så jeg tror han har sovet :5up:

Flot Louie! :klap::klap::klap:

Iiih, hvor er det træls for dig! Mon ikke Tyson er blevet mere lydfølsom fordi det er lidt sjovere når man nu har en veninde, der er med på legen?? :hmm: Kunne i hvert fald sagtens forestille mig at Pero ville være sådan hvis han så fik heppekor :lol:

Der er vel ikke andet for end at træne "lyde i opgangen" med dem? Eller hvad?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror bare ikke, at den her gøen handler om problemer med at være alene hjemme. Det lød som gøen af lyde på gangen, det var ikke hylegøen. Hylegøen som udtryk for alene-hjemme utilfredshed (som for øvrigt kun kommer fra Shabi, den tager Tyson ikke del i) har jeg ikke hørt siden jeg den seneste gang gik tilbage til en time og derefter kun er gået forsigtigt frem. De var også fint rolige, da jeg kom hjem. Så jeg tror ikke, at det har noget med tidsrummet at gøre, og dermed tror jeg heller ikke, at det vil hjælpe at gå i kortere tid - jeg tror bare, at der er en masse, der er kommet hjem fra arbejde på det tidspunkt og har larmet i opgangen. Men så lydfølsom plejer Tyson bare ikke at være (tre ud af de fire gange var det ham, der startede), men det er han blevet på det seneste. :???:

:hmm: Okay, ja det kan jeg godt se. Men der kender du dem jo bedst og kender forskel på deres forskellige gøen.. Men har du en kommando til når du er hjemme og de skal lukke røven? Hvordan var det nu det gik dengang med Tyson, hvor du sagde nej til ham over Skype?

Link til indlæg
Del på andre sites

Iiih, hvor er det træls for dig! Mon ikke Tyson er blevet mere lydfølsom fordi det er lidt sjovere når man nu har en veninde, der er med på legen?? :hmm: Kunne i hvert fald sagtens forestille mig at Pero ville være sådan hvis han så fik heppekor :lol:

Der er vel ikke andet for end at træne "lyde i opgangen" med dem? Eller hvad?

Jo, det er jo nok det, der er grunden. :???: Og vi kan godt træne lyde i opgangen - problemet er bare, at de jo godt ved, at de skal være stille, når jeg er her, så der siger de sjældent noget, hvilket jo gør det sværere at træne. Men har da tænkt, at jeg skal have lokket min mor forbi til at buldre op og ned i opgangen.

:hmm: Okay, ja det kan jeg godt se. Men der kender du dem jo bedst og kender forskel på deres forskellige gøen.. Men har du en kommando til når du er hjemme og de skal lukke røven? Hvordan var det nu det gik dengang med Tyson, hvor du sagde nej til ham over Skype?

Jeg har ikke prøvet at sige noget til Tyson over Skype, kun til Shabi, og hun reagerede ikke på det. Dvs. jeg prøvede faktisk for nogle dage siden at sige "stop" til Tyson over Skype, da han gøede. Det havde ingen effekt, men bagefter kom jeg til at tænke på, at jeg muligvis havde skruet helt ned for lyden på min computer, så han har måske ikke kunnet høre mig.

I morgen tidlig skal jeg ordne en masse ting, mens de er alene - jeg har vasketid, skal på posthuset osv. Så der kan jeg ikke nå forbi min mor og overvåge dem på Skype. Men har tænkt mig at gøre det torsdag og så prøve at sige stop, hvis Tyson begynder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Her til morgen har hundene været alene i 1 1/2 time. Tyson gøede én gang i 10 sekunder, that's it. :klap: Dét kan ingen vel klage over. :blink:

Nu er hverdagsmorgenen/-formiddage også gode tidspunkter for dem at være alene, for der er der sjældent den store trafik i opgangen. Men jeg skal altså helst have dem vænnet fra at gø på andre tidspunkter, når der er mere larm, for der vil de jo også skulle være alene nogle gange. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Her til morgen har hundene været alene i 1 1/2 time. Tyson gøede én gang i 10 sekunder, that's it. :klap: Dét kan ingen vel klage over. :blink:

Nu er hverdagsmorgenen/-formiddage også gode tidspunkter for dem at være alene, for der er der sjældent den store trafik i opgangen. Men jeg skal altså helst have dem vænnet fra at gø på andre tidspunkter, når der er mere larm, for der vil de jo også skulle være alene nogle gange. :vedikke:

:klap: er det stadig med mellemdøren lukket?

Link til indlæg
Del på andre sites

Idag forsøger jeg at holde hende i stue/køkken og ikke ude i gangen. Tror hun er ret obs på den hoveddør, og hvad der sker udenfor, så nu tester jeg med lukkede døre ud til gangen. Dengnag vi øvede inden, vi holdte pause fra sept til jan, var det absolut ikke et hit at være lukket inde. Nu håber jeg så bare at hun er mere rolig.

Jeg fiser ind og ud, og det ser ud til, at hun nu et par timer senere begynder at overveje, om hun overhovedet gider at rejse sig:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

Dygtig Tyson :5up:

Jeg tænker, at du måske kan lære dem at være stille når de er alene ved at presse dem lidt mere når du er hjemme. Altså ved at du træner dem til at være stille selv i "ekstreme" opgangslyde-situationer når du er hjemme.

Ved at træne dem til at tåle meget støj når du er hjemme, kunne det tænkes at de vil blive mere tolerante overfor almindelig hverdagsstøj når de er alene.

Så mit bud vil være at få nogle villige figuranter til at råbe, banke og i det hele taget LARME i opgangen når du er hjemme med hundene. Og så ville jeg, hvis det var mig, køre "nul-tolerance" hvad angår gøen. Men du kan selvfølgelig vælge at tillade et par bjæf hvis du synes :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dygtig Tyson :5up:

Jeg tænker, at du måske kan lære dem at være stille når de er alene ved at presse dem lidt mere når du er hjemme. Altså ved at du træner dem til at være stille selv i "ekstreme" opgangslyde-situationer når du er hjemme.

Ved at træne dem til at tåle meget støj når du er hjemme, kunne det tænkes at de vil blive mere tolerante overfor almindelig hverdagsstøj når de er alene.

Så mit bud vil være at få nogle villige figuranter til at råbe, banke og i det hele taget LARME i opgangen når du er hjemme med hundene. Og så ville jeg, hvis det var mig, køre "nul-tolerance" hvad angår gøen. Men du kan selvfølgelig vælge at tillade et par bjæf hvis du synes :mrgreen:

Ja, jeg har selv tænkt noget i samme retning. Så er det bare med at få arrangeret med nogle figuranter. :-)

Jeg kører i forvejen nul-tolerance overfor gøen, når jeg er hjemme. ;-) Det fungerer også, undtagen når det ringer/banker på døren, der har jeg et hængeparti i at få trænet dem til at være stille.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg sidder hos min mor, mens hundene er alene hjemme. Nu ville jeg jo så overvåge dem via Skype. Men der bliver ikke svaret. :confused: Det er meget mystisk, jeg har jo indstillet Tysons profil til at besvare opkald automatisk, og det har virket alle de andre gange, hvor jeg har ringet til dem. Jeg har ikke ændret indstillingerne, så hvorfor virker det pludselig ikke? :vedikke:

Computeren er tændt... der er tændt for strømmen... hvad kan problemet være. :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dumme, dumme Tyson! :evil: I dag gøede han MANGE gange, mens hundene var alene, og de sidste par gange fik han Shabi med på det. :fyfy:

Det ville jo så have været fedt, hvis Skype havde virket, så jeg kunne have prøvet at sige stop. :roll: Aner virkelig ikke, hvorfor jeg ikke kunne få forbindelse, jeg har tjekket alle indstillingerne, og de er, som de skal være. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Jeg sidder hos min mor, mens hundene er alene hjemme. Nu ville jeg jo så overvåge dem via Skype. Men der bliver ikke svaret. :confused: Det er meget mystisk, jeg har jo indstillet Tysons profil til at besvare opkald automatisk, og det har virket alle de andre gange, hvor jeg har ringet til dem. Jeg har ikke ændret indstillingerne, så hvorfor virker det pludselig ikke? :vedikke:

Computeren er tændt... der er tændt for strømmen... hvad kan problemet være. :confused:

Nogle gange kan vores internet hoppe af, og så virker Skype jo ikke. Kan det være det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogle gange kan vores internet hoppe af, og så virker Skype jo ikke. Kan det være det?

Måske? Men internettet virkede fint, da jeg kom tilbage. Jeg har mobilt bredbånd, og jeg har en enkelt gang oplevet, at det er hoppet af. Der blev jeg nødt til at klikke på "connect"-knappen igen for at få forbindelsen tilbage. Men denne gang stod der ikke "disconnected" på knappen, da jeg kom hjem, og internettet var oppe. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Dumme, dumme Tyson! :evil: I dag gøede han MANGE gange, mens hundene var alene, og de sidste par gange fik han Shabi med på det. :fyfy:

Det ville jo så have været fedt, hvis Skype havde virket, så jeg kunne have prøvet at sige stop. :roll: Aner virkelig ikke, hvorfor jeg ikke kunne få forbindelse, jeg har tjekket alle indstillingerne, og de er, som de skal være. :vedikke:

Tænk at man skulle opleve dig omtale Tyson som dum og bruge vrede smileyes :shock: :shock:

Det havde jeg ikke forestillet mig kunne være en mulighed...

Du må være ret presset efterhånden :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites