sonja77 Besvaret April 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 29, 2010 Tænk at man skulle opleve dig omtale Tyson som dum og bruge vrede smileyes :shock: Det havde jeg ikke forestillet mig kunne være en mulighed... Du må være ret presset efterhånden :ae: Altså, han er jo stadig min lille musling. Men ja, jeg er lidt presset i forhold til, at jeg jo har fået klager over gøen, og så er han begyndt at være så lydfølsom og gø så meget, når hundene er alene. Det er mega frustrerende, når det nu ikke har været et problem tidligere, og jeg har svært ved at finde ud af, hvordan jeg stopper det, når det netop sker, når jeg ikke er hjemme. Det er jo ikke utrygheds-/utilfredshedsgøen, men "vagthundegøen". Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret April 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 29, 2010 Kunne jeg da ikke bare vinde 10-20 millioner i lotto? Så kunne jeg flytte i hus og ikke være bekymret for naboerne. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret April 29, 2010 Rapporter Share Besvaret April 29, 2010 Altså, han er jo stadig min lille musling. Men ja, jeg er lidt presset i forhold til, at jeg jo har fået klager over gøen, og så er han begyndt at være så lydfølsom og gø så meget, når hundene er alene. Det er mega frustrerende, når det nu ikke har været et problem tidligere, og jeg har svært ved at finde ud af, hvordan jeg stopper det, når det netop sker, når jeg ikke er hjemme. Det er jo ikke utrygheds-/utilfredshedsgøen, men "vagthundegøen". Som det desværre er mulighed for at hans lille dame er årsagen til Ja, det er noget møg. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret April 29, 2010 Rapporter Share Besvaret April 29, 2010 Kunne jeg da ikke bare vinde 10-20 millioner i lotto? Så kunne jeg flytte i hus og ikke være bekymret for naboerne. og så langt ud på landet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret April 29, 2010 Rapporter Share Besvaret April 29, 2010 Jeg sidder og skyper med Louie - rimelig kedelig samtale eftersom han ikke siger noget som helst :klap: Om lidt er der gået 20 () minutter, så vil jeg gå op.. Han sidder dog stadig op og stener ude i gangen. Men han er bare blevet så rolig på det sidste med minimal gøen og næsten ingen gåen rundt, så det går bare rigtig godt Så jeg regner med han snart bliver så cool, at han (igen) finder ud af, at det er okay at lægge sig ned. Dygtige vuffer Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret April 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 29, 2010 Som det desværre er mulighed for at hans lille dame er årsagen til Ja, det er noget møg. Ja, det er jo det. Og rigtig ærgerlig, for ellers virker han til at trives godt med at have selskab, når de er alene. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret April 29, 2010 Rapporter Share Besvaret April 29, 2010 Uh, jeg har fundet et studiejob, som jeg bare rigtig gerne vil søge Men... Det er på 20 timer/uge Og det kan jo bare ikke hænge sammen med anti-alene-hjemme-hunden. Jeg kan ellers sagtens arbejde de der 20 timer om ugen næste semester, for der kommer jeg kun til at have 6-9 timers undervisning.. Men min kæreste har jo også undervisning (10-12 timer næste semester) og et studiejob én dag om ugen, og så er der pludselig ikke særlig meget luft i skemaet, hvis man regner med en alenetid på max 20 minutter Jobbet er med start 1/6 - så der har vi jo begge læseferie og derefter lang sommerferie, så de første tre måneder vil det ikke blive noget problem overhovedet. Spørgsmålet er bare, om jeg skal satse på, at Louie til september, når studierne starter igen er kommet så langt op i tid, at der er plads til at arbejde 20 timer... I alle tilfælde SKAL han altså bare være kommet op på mange timer inden næste forår, for der vil jeg bare super gerne i praktik (fuldtid) i et semester inden jeg går i gang med specialet. Ih, nogle gange er det altså lidt besværligt det her :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret April 29, 2010 Rapporter Share Besvaret April 29, 2010 Uh, jeg har fundet et studiejob, som jeg bare rigtig gerne vil søge Sats og søg det - hvis Louie ikke er klar, så må du bare sige op igen! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buju Besvaret April 29, 2010 Rapporter Share Besvaret April 29, 2010 Uh, jeg har fundet et studiejob, som jeg bare rigtig gerne vil søge Men... Det er på 20 timer/uge Og det kan jo bare ikke hænge sammen med anti-alene-hjemme-hunden. Jeg kan ellers sagtens arbejde de der 20 timer om ugen næste semester, for der kommer jeg kun til at have 6-9 timers undervisning.. Men min kæreste har jo også undervisning (10-12 timer næste semester) og et studiejob én dag om ugen, og så er der pludselig ikke særlig meget luft i skemaet, hvis man regner med en alenetid på max 20 minutter Jobbet er med start 1/6 - så der har vi jo begge læseferie og derefter lang sommerferie, så de første tre måneder vil det ikke blive noget problem overhovedet. Spørgsmålet er bare, om jeg skal satse på, at Louie til september, når studierne starter igen er kommet så langt op i tid, at der er plads til at arbejde 20 timer... I alle tilfælde SKAL han altså bare være kommet op på mange timer inden næste forår, for der vil jeg bare super gerne i praktik (fuldtid) i et semester inden jeg går i gang med specialet. Ih, nogle gange er det altså lidt besværligt det her :hmm: Hvad er det du læser og hvad vil du gerne lave i din praktik? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret April 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 29, 2010 Sats og søg det - hvis Louie ikke er klar, så må du bare sige op igen! Det tilslutter jeg mig. :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret April 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 29, 2010 Ny plan. Jeg prøver at have hundene i soveværelset, når de er alene, i stedet for i stuen. Soveværelset ligger lidt længere væk fra opgangen, så man hører ikke helt så mange lyde (håber jeg i hvert fald). Jeg har flyttet min radio derind, og så må de høre P1 i stedet for fjernsyn. Der er et rullegardin derinde, som jeg vil have rullet ned, når de er alene. jeg tænker, at det måske godt kan være en fordel, at der er lidt halvmørkt. Nu er de jo ikke vant til at være der, når de er alene, så jeg starter lige med at gå 10 minutter i morgen og ser, hvordan de tager det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret April 29, 2010 Rapporter Share Besvaret April 29, 2010 Ny plan. Jeg prøver at have hundene i soveværelset, når de er alene, i stedet for i stuen. Soveværelset ligger lidt længere væk fra opgangen, så man hører ikke helt så mange lyde (håber jeg i hvert fald). Jeg har flyttet min radio derind, og så må de høre P1 i stedet for fjernsyn. Der er et rullegardin derinde, som jeg vil have rullet ned, når de er alene. jeg tænker, at det måske godt kan være en fordel, at der er lidt halvmørkt. Nu er de jo ikke vant til at være der, når de er alene, så jeg starter lige med at gå 10 minutter i morgen og ser, hvordan de tager det. Aiii hvor spændende. Jeg glæder mig til update:banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret April 29, 2010 Rapporter Share Besvaret April 29, 2010 Hvor er I søde Yes, jeg søger det. Jeg ved bare, at jeg vil have det lidt mærkeligt i maven ved at vide, at jeg måske skal sige op efter 3 måneder. Men ellers kan man jo altid tage en snak med dem, hvis det bliver aktuelt, og fortælle hvorfor. Så er der måske mulighed for at lave noget hjemmefra/freelance eller hvad ved jeg. Jobbet er i en kommune. Man skal skrive artikler til kommunens blad, der bliver husstandsomdelt og vedligeholde hjemmeside og intranettet - total relevant erfaring, som jeg bare virkelig gerne vil have. Nu vil jeg skrive en ansøgning Hvad er det du læser og hvad vil du gerne lave i din praktik? Jeg læser Kommunikation og Teatervidenskab. Jeg vil gerne ud og lave noget hen af kulturkommunikation. Enten noget markedsføring for et teater (hvilket er ret snævert, så det bliver nok svært at finde en praktikplads inden for) ellers noget med at skrive pressemeddelelser, afholde pressemøder og arrangementer. Har allerede et sted i tankerne og ved, at de hver semester har to praktikanter (ofte RUC'ere), så de får helst sikkert en uopfordret ansøgning til efteråret inden deres officielle jobannonce bliver sendt ud - så kan det være de kun behøver at søge en enkelt praktikant :slem: Men hvis jeg ikke får det, tror jeg ikke det bliver vildt svært at finde noget - hvem siger nej til gratis arbejdskraft? Ny plan. Jeg prøver at have hundene i soveværelset, når de er alene, i stedet for i stuen. Soveværelset ligger lidt længere væk fra opgangen, så man hører ikke helt så mange lyde (håber jeg i hvert fald). Jeg har flyttet min radio derind, og så må de høre P1 i stedet for fjernsyn. Der er et rullegardin derinde, som jeg vil have rullet ned, når de er alene. jeg tænker, at det måske godt kan være en fordel, at der er lidt halvmørkt. Nu er de jo ikke vant til at være der, når de er alene, så jeg starter lige med at gå 10 minutter i morgen og ser, hvordan de tager det. Jeg synes det lyder som en god plan det hele Plejede Tyson ikke også at være derinde i den gamle lejlighed? Glæder mig til at høre, hvordan det går. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret April 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 29, 2010 Hvor er I søde Yes, jeg søger det. Jeg ved bare, at jeg vil have det lidt mærkeligt i maven ved at vide, at jeg måske skal sige op efter 3 måneder. Men ellers kan man jo altid tage en snak med dem, hvis det bliver aktuelt, og fortælle hvorfor. Så er der måske mulighed for at lave noget hjemmefra/freelance eller hvad ved jeg. Eller måske kan du få lov til at tage Louie med, hvis han sidder i et bur under dit skrivebord. Jeg synes det lyder som en god plan det hele Plejede Tyson ikke også at være derinde i den gamle lejlighed? Glæder mig til at høre, hvordan det går. Nej, han havde hele lejligheden. Men han opholdt sig i soveværelset en del af tiden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buju Besvaret April 30, 2010 Rapporter Share Besvaret April 30, 2010 Jeg læser Kommunikation og Teatervidenskab. Jeg vil gerne ud og lave noget hen af kulturkommunikation. Enten noget markedsføring for et teater (hvilket er ret snævert, så det bliver nok svært at finde en praktikplads inden for) ellers noget med at skrive pressemeddelelser, afholde pressemøder og arrangementer. Har allerede et sted i tankerne og ved, at de hver semester har to praktikanter (ofte RUC'ere), så de får helst sikkert en uopfordret ansøgning til efteråret inden deres officielle jobannonce bliver sendt ud - så kan det være de kun behøver at søge en enkelt praktikant :slem: Men hvis jeg ikke får det, tror jeg ikke det bliver vildt svært at finde noget - hvem siger nej til gratis arbejdskraft? Roskilde Festival søger altid kommunikationspraktikanter til forårssemesteret. Og der er faktisk ikke så mange der søger. Man skal dog være nogenlunde skarp til engelsk mener jeg. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret April 30, 2010 Rapporter Share Besvaret April 30, 2010 Uh ja, det er helt sikkert en mulighed. Den må jeg lige have i baghovedet til når den vilde praktikjagt går i gang senere på året. Mange af mine studievenner har været i praktik eller skal nu her i efterårssemestret, og de har alle stort set kunnet vælge og vrage mellem steder. De har bare sendt uopfordrede ansøgninger ud og blevet kaldt ind med det samme rigtig mange steder. Det har været nogle fede steder som Kræftens Bekæmpelse, Københavns Kommunes komm.afdeling, Ungdommens Røde Kors.. Ih, jeg glæder mig til det bliver min tur til rigtig at komme ud i virkeligheden Nå, slut med off topic Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret April 30, 2010 Rapporter Share Besvaret April 30, 2010 Se hvad jeg skrev i går: Han sidder dog stadig op og stener ude i gangen. Men han er bare blevet så rolig på det sidste med minimal gøen og næsten ingen gåen rundt, så det går bare rigtig godt Så jeg regner med han snart bliver så cool, at han (igen) finder ud af, at det er okay at lægge sig ned. Dygtige vuffer Og gæt hvad der skete i dag :klap: Han var alene i 22 minutter. Han tøffede ud i gangen efter et par minutter og satte sig der og hang. Efter 7 minutter lagde han sig ned lige så lang han var, dog med hovedet løftet. Han lå der desværre kun et halvt minut (jeg sad ellers og var så glad på den anden side af skærmen), og gav så et lille bjæf, luntede en kort tur rundt i stuen og gik tilbage i gangen og gøede to gange. Jeg kunne godt høre, at det ikke var gøen, som han ville køre op af, så jeg sagde ingenting og ganske rigtigt sagde han ikke andet i de resterende minutter. Måske har der været lidt lyd i opgangen, for vi øvede omkring kl. 16. Efter 17 minutter lagde han sig ned igen, dog stadig med hovedet rejst, og lå sådan i fem minutter indtil jeg kom hjem. Han rejste sig først da jeg satte nøglen i låsen :5up: Ih, hvor er jeg glad Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret April 30, 2010 Rapporter Share Besvaret April 30, 2010 Se hvad jeg skrev i går: Og gæt hvad der skete i dag :klap: Han var alene i 22 minutter. Han tøffede ud i gangen efter et par minutter og satte sig der og hang. Efter 7 minutter lagde han sig ned lige så lang han var, dog med hovedet løftet. Han lå der desværre kun et halvt minut (jeg sad ellers og var så glad på den anden side af skærmen), og gav så et lille bjæf, luntede en kort tur rundt i stuen og gik tilbage i gangen og gøede to gange. Jeg kunne godt høre, at det ikke var gøen, som han ville køre op af, så jeg sagde ingenting og ganske rigtigt sagde han ikke andet i de resterende minutter. Måske har der været lidt lyd i opgangen, for vi øvede omkring kl. 16. Efter 17 minutter lagde han sig ned igen, dog stadig med hovedet rejst, og lå sådan i fem minutter indtil jeg kom hjem. Han rejste sig først da jeg satte nøglen i låsen :5up: Ih, hvor er jeg glad :klap::klap: Her lægger cleo heller ikke hovedet ned mere efter OP, så vi blir på 30 minutter indtil hun ligger afslappet og ikke kigger. 1 time er max hvad hun kan holde ud bare at kigge, så nu blir vi på 30 minutter. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Maj 1, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 1, 2010 Se hvad jeg skrev i går: Og gæt hvad der skete i dag :klap: Han var alene i 22 minutter. Han tøffede ud i gangen efter et par minutter og satte sig der og hang. Efter 7 minutter lagde han sig ned lige så lang han var, dog med hovedet løftet. Han lå der desværre kun et halvt minut (jeg sad ellers og var så glad på den anden side af skærmen), og gav så et lille bjæf, luntede en kort tur rundt i stuen og gik tilbage i gangen og gøede to gange. Jeg kunne godt høre, at det ikke var gøen, som han ville køre op af, så jeg sagde ingenting og ganske rigtigt sagde han ikke andet i de resterende minutter. Måske har der været lidt lyd i opgangen, for vi øvede omkring kl. 16. Efter 17 minutter lagde han sig ned igen, dog stadig med hovedet rejst, og lå sådan i fem minutter indtil jeg kom hjem. Han rejste sig først da jeg satte nøglen i låsen :5up: Ih, hvor er jeg glad Tillykke, I fortjener også noget succes. :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Maj 1, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 1, 2010 Vi dropper soveværelset igen, det har ikke hjulpet en s***. I går gik jeg først 10 og så 40 minutter (hvor jeg kunne nå at købe ind og komme til bageren). De havde ikke noget imod at være der, men i de 40 minutter gøede de mange gange. I dag tog jeg hjem til min mor for at overvåge dem på Skype (som jeg hjemmefra havde sikret mig var startet og virkede). Allerede da jeg loggede på, var de i gang med at gø af noget. Jeg prøvede at skælde ud - VIRKELIG skælde ud - men de reagerede slet ikke på min stemme. Da de efter ca. fem minutters pause begyndte at gø igen, turde jeg ikke blive væk længere for ikke at genere min overbo mere end højst nødvendigt. I alt var jeg væk 35 minutter, og de gøede MEGET af tiden. Da jeg kom hjem, opdagede jeg så, at højtaleren på min computer var skruet ned, så de ikke har kunnet høre mig. Man skulle f****** tro, at jeg prøvede at sabotere mig selv. :damn: Jeg var ellers sikker på, at jeg havde tjekket det. I morgen skal vi til HTM-konkurrence i Hillerød, så der får vi ikke trænet. Mandag må vi så prøve igen, hvor jeg har sikret mig, at højtalerne er skruet op, og så prøve at skælde ud over Skype. Hvis det ikke virker, synes jeg, at jeg er ved at løbe tør for muligheder. Så kan jeg ikke beholde Shabi. Men endnu værre er det jo, at der ikke engang er nogen garanti for, at Tyson stopper sin nye uvane, selvom der ikke længere er en anden hund. Og så kan jeg faktisk ikke rigtig se nogen udvej. :megaked: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Maj 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 1, 2010 Åh hvor gør det indlæg mig ked af det, Sonja, jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige andet end :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Maj 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 3, 2010 Pyha, nu er jeg forsigtigt optimistisk. Tyson stoppede med at gø, når jeg bad ham om det over Skype! :banan: Jeg var væk i halvanden time. Tyson havde nået at gø 2 x 1/2 minut, inden jeg nåede over til min mor. Det er virkelig eskaleret hurtigt med, hvor ofte han gør, når de er alene. Mens jeg var hos min mor og overvågede dem på Skype (og tro lige på, at jeg havde trippeltjekket, at alting virkede!), begyndte han tre gange at gø. Alle tre gange sagde jeg et bestemt "AH-AH" - og så stoppede han med det samme, min lille musling. :kys: Jeg var ved at tude af lettelse. Selvfølgelig skal han kunne være stille, uden at jeg hele tiden overvåger og stopper ham. Men nu er der da en chance for, at han genlærer, at man ikke skal gø af alle lyde, når man er alene. Jeg tænker, at jeg det næste stykke tid så vidt muligt vil overvåge dem på Skype, når de er alene. Forhåbentlig bliver det så efterhånden ikke længere nødvendigt at stoppe ham. Jeg HÅBER i hvert fald sådan, at han igen finder ud af at være stille, når de er alene! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Maj 3, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 3, 2010 Jeg HÅBER i hvert fald sådan, at han igen finder ud af at være stille, når de er alene! Jeg håber! Der er jo også sket meget, ny lejlighed og lækker dame, der skal beskyttes. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Maj 3, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 3, 2010 Ooohr, det var godt :klap: Hos os gik det ikke så godt i går. Det var manden der øvede og jeg er ret sikker på, at Skype ikke virkede optimalt.. Jeg tror han havde glemt at slå lyden fra :stupid: Så Louie kunne høre ham. For han sagde, at når han så trykkede på mikrofonen for at sige nej til ham, så stoppede han ikke. Louie havde åbenbart pevet en del og gøet lidt Vi havde aftalt at vi skulle op på 25 minutter (efter 3 x succesfulde 22 minutter), men efter 16 besluttede han sig for at gå op til ham. Det er også fint nok, men jeg er lidt ked af, at det gik dårligt, og har den der fornemmelse af "hvis jeg bare havde gjort det selv"... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret Maj 3, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 3, 2010 Pyha, nu er jeg forsigtigt optimistisk. Tyson stoppede med at gø, når jeg bad ham om det over Skype! :banan: Jeg var væk i halvanden time. Tyson havde nået at gø 2 x 1/2 minut, inden jeg nåede over til min mor. Det er virkelig eskaleret hurtigt med, hvor ofte han gør, når de er alene. Mens jeg var hos min mor og overvågede dem på Skype (og tro lige på, at jeg havde trippeltjekket, at alting virkede!), begyndte han tre gange at gø. Alle tre gange sagde jeg et bestemt "AH-AH" - og så stoppede han med det samme, min lille musling. :kys: Jeg var ved at tude af lettelse. Selvfølgelig skal han kunne være stille, uden at jeg hele tiden overvåger og stopper ham. Men nu er der da en chance for, at han genlærer, at man ikke skal gø af alle lyde, når man er alene. Jeg tænker, at jeg det næste stykke tid så vidt muligt vil overvåge dem på Skype, når de er alene. Forhåbentlig bliver det så efterhånden ikke længere nødvendigt at stoppe ham. Jeg HÅBER i hvert fald sådan, at han igen finder ud af at være stille, når de er alene! :5up: Sikke en lettelse! Jeg håber håber håber at Skype kan hjælpe Tyson af med hans nyfundne gø-vane Kan sørme godt forstå du føler dig presset efter klage... Det er jo hårdt nok i forvejen bare at vide at de gøer. Men super at Tyson reagerede så godt på dit ah-ah :klap: Mon ikke han egentlig godt ved han ikke må og bliver sådan lidt "hovsa" når han får at vide han skal være stille? Sådan var det i hvert fald med Pero Ooohr, det var godt :klap: Hos os gik det ikke så godt i går. Det var manden der øvede og jeg er ret sikker på, at Skype ikke virkede optimalt.. Jeg tror han havde glemt at slå lyden fra :stupid: Så Louie kunne høre ham. For han sagde, at når han så trykkede på mikrofonen for at sige nej til ham, så stoppede han ikke. Louie havde åbenbart pevet en del og gøet lidt Vi havde aftalt at vi skulle op på 25 minutter (efter 3 x succesfulde 22 minutter), men efter 16 besluttede han sig for at gå op til ham. Det er også fint nok, men jeg er lidt ked af, at det gik dårligt, og har den der fornemmelse af "hvis jeg bare havde gjort det selv"... :ae: Øv! Kender godt "hvis jeg bare havde gjort det selv"-fornemmelsen Men samtidig må man jo bare prøve at huske på hvor fantastisk det egentlig er, at man trods alt er to om træningen Mon ikke bare Louie har haft en dårlig dag? Hvis han har haft 3 x succes med 22 minutter kunne det tyde på, at han i dag "bare" har manglet lidt overskud... Btw. så bliver jeg hver gang jeg skriver Louie herinde mindet om, at min kæreste har et hunde-navn Lidt underligt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts