Hop til indhold

Tysons alene-hjemme-træning - og P-P-Peros og andre, der har lyst til at deltage :-)


sonja77
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4,7k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg tager virkelig hatten af for jer med hunde der ikke kan være alene hjemme, i lægger så stort arbejde i dem og nu ser det jo ud til at i gør fremskridt. I kan virkelig være stolte af jer selv og jeres hunde. Og jeres hunde er rigtig heldige at de har jer. Jeg må erkende at vi kunne ikke have gjort det samme for tacco, for vi er nødt til at være på arbejde i mange timer hver dag, så vi er heldige at han ikke er ked når han er alene.

 

Så :5up: :5up: :5up: :5up: :5up: til jer

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
I går blev Tyson passet af min mor, da jeg skulle til fødselsdagsfest. Hun er fast hundesitter, og Tyson er glad for hende og plejer også at have det fint, når hun passer ham. Men hun siger, at han normalt går længe frem og tilbage mellem hoved- og terrassedøren for at prøve at kigge efter mig, når jeg er gået, og at han plejer at være meget opmærksom på døren og kigger derhen ved den mindste lyd.

 

I går passede hun ham så for første gang i over to uger, og det første, hun sagde, da jeg kom for at hente ham, var "Ih, hvor er han bare blevet rolig og harmonisk!" Han havde kun lige kigget på hoveddøren en enkelt gang, da jeg gik, og havde så lagt sig ind i stuen. Og han havde næsten ikke været opmærksom på døren i al den tid, han var der, men havde bare virket glad og afslappet. Og da jeg kom, faldt han med det samme til ro, efter at han havde kysset mig goddag, hvor han plejer at være overgearet i et stykke tid.

 

Det er bare så godt! :klap2:

 

Min dygtige, dygtige vaps, jeg er så glad for at mærke tydelige tegn på, at det går fremad.

:klovn:

 

Iiih hvor er det bare GODT!! :-D Tillykke med det! :klap2:

 

Her går det også rigtig godt... Vi var kommet op på 4,5 minut, men da min kæreste så gik fra Pero glemte han tiden og var væk over 6 minutter :skraek::stupid: HELDIGVIS sov Pero da bare videre :5up: Det var virkelig heldigt... Igår var vi så væk mellem 4,5 og 5,5 minut og i dag er vi kommet op på 6 minutter. Faktisk tror jeg sagtens jeg kunne være væk i 10-15 minutter uden han ville reagere på det, men måske han ville føle ubehaget, men bare ikke give udtryk for det (selvom en indadvendt adfærd nu ikke ligefrem ligner Pero :lol::roll:), så vi bliver ved med at tage små skridt! :-D

 

Nu er jeg jo faktisk nået så langt at jeg kunne smutte til købmanden :shock:

Men vi tager på ferie her d. 11. juli og er SÅ bange for at Pero har glemt det hele når vi kommer hjem! Og vi har altså kun en måned fra vi kommer hjem og så til deadline!

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er jeg jo faktisk nået så langt at jeg kunne smutte til købmanden :shock:

Men vi tager på ferie her d. 11. juli og er SÅ bange for at Pero har glemt det hele når vi kommer hjem! Og vi har altså kun en måned fra vi kommer hjem og så til deadline!

 

Hvor er det bare flot med jeres fremskridt! Det må være dejligt, når man når så langt op i tid, at man kan gå hurtigere frem - jeg glæder mig i hvert fald, til jeg når dertil med Tyson. :-) Men godt at I stadig tager det stille og roligt, så I ikke risikerer, at han går og bygger noget ubehag op indvendigt, som han så pludselig reagerer på. :5up:

 

Har I snakket med nogen om, hvorvidt det vil være muligt at træne lidt med ham på ferien? Altså, I kan selvfølgelig ikke bare lade ham være alene et fremmed sted, men måske bare kort gå ud af døren engang imellem og kort lukke døren ind til et andet rum, så han oplever afskeden? (Nu kan jeg ikke lige huske, om I skal på teltferie, for så er det selvfølgelig svært ;-)). Men det er der nok en fagperson, der skal sige god for, jeg ville ikke selv turde gøre det uden at vide, om det hjælper eller forværrer situationen.

 

Prøv evt. at stille spørgsmålet i forummet "Adfærd" på gipote.dk. Der svarer adfærdsbehandler Isabella Andersen på spørgsmål. Det er hende, der har hjulpet mig med Tyson, så hende kan jeg varmt anbefale at spørge til råds.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er jeg jo faktisk nået så langt at jeg kunne smutte til købmanden :shock:

Men vi tager på ferie her d. 11. juli og er SÅ bange for at Pero har glemt det hele når vi kommer hjem! Og vi har altså kun en måned fra vi kommer hjem og så til deadline!

 

 

YAY for jer :ae:

 

Helt til købmanden....uuuuuh, det er flot.

 

Så skal Aslan og jeg nok krydse poter/fingre for at den lille mand ikke glemmer noget :blink:

 

Og så må i jo lige nyde ferien :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt uventet ser det ud til, at Tysons kastration i går hjælper os med at træne alene-hjemme. Det er jo meget rart, for jeg har jo lidt ondt af de lille pus, der render rundt et par sting ved pungen.

 

Fordi han er lidt øm, når han bevæger sig (selvom han får en smertestillende pille om morgenen), gider han ikke at gå hen til døren at kigge, når jeg går ud. Det er helt tydeligt (i hvert fald for mig, der som overopmærksom mor tolker på hans mindste signal ;-)), at han tænker "arh, hun plejer jo at komme tilbage om lidt, jeg venter lige og ser, om hun også gør det denne gang, før jeg gider at tjekke døren." :-)

 

Jeg kan for øvrigt rapportere, at han har det godt efter operationen. I går var han selvfølgelig ret groggy efter bedøvelsen, og han er som sagt stadig lidt øm, men derudover virker han som sig selv. Han har ikke villet gå helt så langt som normalt, hvilket er fuldt forståeligt med den ømhed, men er ellers glad for at komme ud og snakke med de andre hunde.

 

Så nu håber jeg, at han får det lidt lettere og ikke bliver så frustreret over tæverne. Særligt denne weekend var rigtig slem, hvor han konstant halsede rundt, peb og virkede stresset (også derhjemme i et godt stykke tid efter lufteturene) og også stak af en enkelt gang for at forfølge en løbetids-tæve, der var gået forbi lidt tidligere. Og så blev han to gange uprovokeret angrebet af andre hanhunde. Jeg tænker, at der vil være mindre risiko for, at det sker, når han ikke længere dufter så meget af testosteron?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Helt uventet ser det ud til, at Tysons kastration i går hjælper os med at træne alene-hjemme. Det er jo meget rart, for jeg har jo lidt ondt af de lille pus, der render rundt et par sting ved pungen.

 

Fordi han er lidt øm, når han bevæger sig (selvom han får en smertestillende pille om morgenen), gider han ikke at gå hen til døren at kigge, når jeg går ud. Det er helt tydeligt (i hvert fald for mig, der som overopmærksom mor tolker på hans mindste signal ;-)), at han tænker "arh, hun plejer jo at komme tilbage om lidt, jeg venter lige og ser, om hun også gør det denne gang, før jeg gider at tjekke døren." :-)

 

Jeg kan for øvrigt rapportere, at han har det godt efter operationen. I går var han selvfølgelig ret groggy efter bedøvelsen, og han er som sagt stadig lidt øm, men derudover virker han som sig selv. Han har ikke villet gå helt så langt som normalt, hvilket er fuldt forståeligt med den ømhed, men er ellers glad for at komme ud og snakke med de andre hunde.

 

Så nu håber jeg, at han får det lidt lettere og ikke bliver så frustreret over tæverne. Særligt denne weekend var rigtig slem, hvor han konstant halsede rundt, peb og virkede stresset (også derhjemme i et godt stykke tid efter lufteturene) og også stak af en enkelt gang for at forfølge en løbetids-tæve, der var gået forbi lidt tidligere. Og så blev han to gange uprovokeret angrebet af andre hanhunde. Jeg tænker, at der vil være mindre risiko for, at det sker, når han ikke længere dufter så meget af testosteron?

 

 

Tja, måske, for nogen hjælper det :-)

 

Men han er ikke af med hormonerne endnu, de forsvinder langsomt ud af kroppen på ham.

 

Jeg kan ikke huske hvor gammel han er, et år eller?

 

Han kan godt være bekymret selvom han bliver liggende, så jeg ville passe rigtigt godt på ligenu med at udvide :-)

 

Der sker en masse i kroppen på ham.

 

God bedring med ham :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja, måske, for nogen hjælper det :-)

 

Men han er ikke af med hormonerne endnu, de forsvinder langsomt ud af kroppen på ham.

 

Jeg kan ikke huske hvor gammel han er, et år eller?

 

Han kan godt være bekymret selvom han bliver liggende, så jeg ville passe rigtigt godt på ligenu med at udvide :-)

 

Der sker en masse i kroppen på ham.

 

God bedring med ham :kys:

 

Tak. :-)

 

Jeg mente nu heller ikke at kastrationen som sådan hjælper ham med hans alene-hjemme-problem (jeg tror ikke på kastration som adfærdsbehandling) - bare at han er lidt mere rolig lige nu, hvor han er øm. :-) Men du har helt ret, han kan sagtens reagere indvendigt (han er jo netop en hund, der vender stress indad), så jeg er meget opmærksom på hans reaktion og går absolut ikke hurtigere frem, end jeg plejer.

 

Og ja, han har stadig hormoner i kroppen, så tæve-frustrationerne er måske ikke helt slut endnu. Jeg tænkte, at der nok gik et par uger til en måned, før testosteronen var væk, men så mødte jeg lige en anden hundelufter, der sagde, at der kan gå op til tre måneder! :shock:

 

Vi har lige været ude på aftenstur, og Tyson mødte en sød, ung tæve (fransk bulldog), som han legede så sødt med, at vi endte med at blive dobbelt så lang tid ude som planlagt. Dejligt at han kan hygge sig sådan og være glad, selvom det gør lidt avs i skridtet. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

Vi er oppe på 16 minutter nu :shock: Og han ligger bare og sover hele vejen igennem... Han løfter ikke engang hovedet når jeg går ud og ind ad hoveddøren!

 

Det er virkelig skønt det bare går derudad nu... Men han har trods alt også 90 dages succeser bag sig, hvor det kun handlede om sekunder jeg var ude af lejligheden. Det betyder nok en hel del :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er oppe på 16 minutter nu :shock: Og han ligger bare og sover hele vejen igennem... Han løfter ikke engang hovedet når jeg går ud og ind ad hoveddøren!

 

Det er virkelig skønt det bare går derudad nu... Men han har trods alt også 90 dages succeser bag sig, hvor det kun handlede om sekunder jeg var ude af lejligheden. Det betyder nok en hel del :-D

 

:klap::klap::klap:

 

Hvor er det bare fantastisk. Tillykke, tillykke, tillykke! Han er jo en ren englehund. :engel:

 

Jeg tror, at du har fuldstændig ret i, at de mange dages succeser med sekunder gør hele forskellen.

 

Vi er oppe på 54 sekunder, og på søndag regner jeg med at kunne gå op på 1 minut!

 

Det er sjovt, jeg tror at Tysons tidsfornemmelse er begyndt at påvirke mig, for nu hvor vi nærmer os et minut synes jeg pludselig, at det er meeeget lang tid, jeg står uden for døren, mens han er alene indenfor. :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
:klap::klap::klap:

 

Hvor er det bare fantastisk. Tillykke, tillykke, tillykke! Han er jo en ren englehund. :engel:

 

Jeg tror, at du har fuldstændig ret i, at de mange dages succeser med sekunder gør hele forskellen.

 

Vi er oppe på 54 sekunder, og på søndag regner jeg med at kunne gå op på 1 minut!

 

Det er sjovt, jeg tror at Tysons tidsfornemmelse er begyndt at påvirke mig, for nu hvor vi nærmer os et minut synes jeg pludselig, at det er meeeget lang tid, jeg står uden for døren, mens han er alene inden for. :shock:

 

Det kender jeg godt :mrgreen: Alene-træningen her er klart værre for mig end for Pero :-D

 

Dejligt det også går så godt for Tyson! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Helt uventet ser det ud til, at Tysons kastration i går hjælper os med at træne alene-hjemme. Det er jo meget rart, for jeg har jo lidt ondt af de lille pus, der render rundt et par sting ved pungen.

 

Fordi han er lidt øm, når han bevæger sig (selvom han får en smertestillende pille om morgenen), gider han ikke at gå hen til døren at kigge, når jeg går ud. Det er helt tydeligt (i hvert fald for mig, der som overopmærksom mor tolker på hans mindste signal ;-)), at han tænker "arh, hun plejer jo at komme tilbage om lidt, jeg venter lige og ser, om hun også gør det denne gang, før jeg gider at tjekke døren." :-)

 

Jeg kan for øvrigt rapportere, at han har det godt efter operationen. I går var han selvfølgelig ret groggy efter bedøvelsen, og han er som sagt stadig lidt øm, men derudover virker han som sig selv. Han har ikke villet gå helt så langt som normalt, hvilket er fuldt forståeligt med den ømhed, men er ellers glad for at komme ud og snakke med de andre hunde.

 

Så nu håber jeg, at han får det lidt lettere og ikke bliver så frustreret over tæverne. Særligt denne weekend var rigtig slem, hvor han konstant halsede rundt, peb og virkede stresset (også derhjemme i et godt stykke tid efter lufteturene) og også stak af en enkelt gang for at forfølge en løbetids-tæve, der var gået forbi lidt tidligere. Og så blev han to gange uprovokeret angrebet af andre hanhunde. Jeg tænker, at der vil være mindre risiko for, at det sker, når han ikke længere dufter så meget af testosteron?

 

Hvor godt at det gik fint med kastrationen.

 

Jeg har lagt mærke til, at nogle hanhunde 'forveksler' kastrerede hanhunde for hunhunde (og vil parre dem) i de første uger/måneder efter kastrationen. Jeg ved ikke om de efter operationen har et tidrum, hvor de bare dufter lidt anderledes før de kommer helt på plads igen. Bare lige så du ved det ;) ....jeg ved ikke hvor typisk det er, så..

 

Dejligt at høre, at han stadig har det fint med alene hjemme træning selvom han er nyopereret :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Vi er oppe på 16 minutter nu :shock: Og han ligger bare og sover hele vejen igennem... Han løfter ikke engang hovedet når jeg går ud og ind ad hoveddøren!

 

Det er virkelig skønt det bare går derudad nu... Men han har trods alt også 90 dages succeser bag sig, hvor det kun handlede om sekunder jeg var ude af lejligheden. Det betyder nok en hel del :-D

 

 

Ja, det lyder pludselig så nemt --- lige indtil du nævner de 90 dage :shock:

 

Vinter sender lige en krammer til Pero - det er bare super, at I nu også kan begynde at nyde resultaterne af arbejdet sammen med Pero...i er jo ved at kunne komme nogle steder hen med de minutter i er oppe på :vinken:

 

Flot! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
:klap::klap::klap:

 

Hvor er det bare fantastisk. Tillykke, tillykke, tillykke! Han er jo en ren englehund. :engel:

 

Jeg tror, at du har fuldstændig ret i, at de mange dages succeser med sekunder gør hele forskellen.

 

Vi er oppe på 54 sekunder, og på søndag regner jeg med at kunne gå op på 1 minut!

 

Det er sjovt, jeg tror at Tysons tidsfornemmelse er begyndt at påvirke mig, for nu hvor vi nærmer os et minut synes jeg pludselig, at det er meeeget lang tid, jeg står uden for døren, mens han er alene indenfor. :shock:

 

Hvor sødt :mrgreen: Tyson skal til at arbejde lidt med dine alene hjemme problemer :-P

 

Han ligger sikkert og små griner og tænker 'ha ha, ta' den!' :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lagt mærke til, at nogle hanhunde 'forveksler' kastrerede hanhunde for hunhunde (og vil parre dem) i de første uger/måneder efter kastrationen. Jeg ved ikke om de efter operationen har et tidrum, hvor de bare dufter lidt anderledes før de kommer helt på plads igen. Bare lige så du ved det ;) ....jeg ved ikke hvor typisk det er, så..

 

Okay :shock: Det vidste jeg ikke, det bliver da spændende at se, om der er nogle hanhunde, der prøver at parre Tyson...

 

Indtil videre har han jo stadig meget testosteron i kroppen, så både han selv og de andre hanhunde opfører sig, som de plejer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Ja, det lyder pludselig så nemt --- lige indtil du nævner de 90 dage :shock:

 

Vinter sender lige en krammer til Pero - det er bare super, at I nu også kan begynde at nyde resultaterne af arbejdet sammen med Pero...i er jo ved at kunne komme nogle steder hen med de minutter i er oppe på :vinken:

 

Flot! :5up:

 

 

Ja, 90 dage :shock: Da jeg opdaterede min mor sagde hun også "Okay, nu går det da stærkt!! Jeg syntes godt nok det tog lang tid at komme op på to minutter" - Det har hun ret i!! :lol:

 

Men ja, vi er efterhånden kommet så langt at jeg kan gå en tur, købe ind osv., men jeg tør stadig ikke fordi jeg så mister det trådløse internet og dermed ikke kan holde øje med Pero imens han er alene :-) Så lige nu sidder jeg i opgangen... (Lidt kedeligt, og man føler sig meget dum når ens naboer kommer forbi og kigger underligt på én fordi man bare sidder i opgangen og kigger på sin bærbare:blink:)

 

Men jeg er ved at overveje om jeg kunne få min kæreste til at få forbindelse til Pero fra hans arbejde (vi bruger Skype - telefoni og videotelefoni over internettet) og så kan han opdatere mig over mobilen :mrgreen:

 

Pero takker for krammer og krammer igen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er oppe på 16 minutter nu :shock: Og han ligger bare og sover hele vejen igennem... Han løfter ikke engang hovedet når jeg går ud og ind ad hoveddøren!

 

Det er virkelig skønt det bare går derudad nu... Men han har trods alt også 90 dages succeser bag sig, hvor det kun handlede om sekunder jeg var ude af lejligheden. Det betyder nok en hel del :-D

 

Hvor har jeg bare lyst til at give jer en kæææææææææææææmpe krammer, kan i to ikke lige kramme helt vildt på mine vegne?

 

Det er sååååååååååååå dejligt at læse :-D

 

Suuuuuuuuuuper skøøøøøøøøøøønt, jeg kan slet ikke lade være med at smile :mrgreen: :klap2:

:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

:klap::klap::klap:

 

 

 

Vi er oppe på 54 sekunder, og på søndag regner jeg med at kunne gå op på 1 minut!

 

Det er sjovt, jeg tror at Tysons tidsfornemmelse er begyndt at påvirke mig, for nu hvor vi nærmer os et minut synes jeg pludselig, at det er meeeget lang tid, jeg står uden for døren, mens han er alene indenfor. :shock:

 

Det er flot :blink:

Heh, så kan vi jo trække lidt på smilbåndet af dig :-P og DIN tidsfornemmelse :-P:-P

 

Nu glæder jeg mig til på søndag :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Mine damer og herrer, må jeg præsentere: TYSON, den fantastiske hund, der kan være alene hjemme i ET HELT MINUT!

 

:klap::klap::klap::klap::klap::klap:

 

Tror I lige, at jeg er glad og stolt? :ivrig:

 

Fantastisk :5up: :5up: :klap:

 

Sikke flot :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Mine damer og herrer, må jeg præsentere: TYSON, den fantastiske hund, der kan være alene hjemme i ET HELT MINUT!

 

:klap::klap::klap::klap::klap::klap:

 

Tror I lige, at jeg er glad og stolt? :ivrig:

 

 

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: TILLYKKE

 

Det er flot klaret, jeg kan godt forstå du er stolt af brave tyson :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...