Dinah Besvaret April 25, 2009 Rapporter Share Besvaret April 25, 2009 Hvordan gik det med træningen, Dinah? Vi endte på de 25 minutter, men hun spiste ikke sin hundenuggets før vi havde øvet 25 minutter 3 gange:5up:. Idag arbejder hele familien med og vi fortsætter øvningen:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret April 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 25, 2009 Vi endte på de 25 minutter, men hun spiste ikke sin hundenuggets før vi havde øvet 25 minutter 3 gange:5up:. Idag arbejder hele familien med og vi fortsætter øvningen:5up: Men det er da også supet flot! :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Maj 1, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 1, 2009 Dagen efter de 25 minutter røg hun pludselig helt ned på 3 sekunder igen, som hun plejer efter en nattesøvn:evil: I onsdags den 29. april var der så pludselig en ændring af hendes adfærd vha clomicalmen og nu er hun til at samrabejde med:5up: Igår torsdag kom vi så op på rolige 10 minutter:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Maj 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 1, 2009 Dagen efter de 25 minutter røg hun pludselig helt ned på 3 sekunder igen, som hun plejer efter en nattesøvn:evil: I onsdags den 29. april var der så pludselig en ændring af hendes adfærd vha clomicalmen og nu er hun til at samrabejde med:5up: Igår torsdag kom vi så op på rolige 10 minutter:5up: Dejligt med fremskridt, og godt at clomicalmen begynder at virke. :5up: Kan I mærke nogle bevirkninger? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Maj 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 1, 2009 Vi sidder lidt fast... Vi gik jo tilbage til 4 timer og 30 minutter og øvede det i fem dage. Derefter gik vi op til 4 timer og 40 minutter og øvede det i fem dage også. Men Tyson blev ved med at reagere for kraftigt med noget, der er lige lovlig tæt på en stresstilstand. Det sidste stykke tid har jeg ikke haft så meget overskud, så jeg har bare trænet 4 timer og 30 minutter for at vedligeholde det. Nogle dage har jeg ikke orket eller haft tid til at træne så lang tid, så der har jeg bare gået 20-30 minutter. I går ville jeg så prøve at gå op på 4 timer og 40 minutter igen. Jeg blev dog lidt forsinket, så jeg var først hjemme efter 4 timer og 45 minutter. Tyson reagerede alt for kraftigt for min smag og var for lang tid om at falde ned. Nu tror jeg, at jeg vil prøve med 4 timer og 35 minutter og se, hvordan det går. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret Maj 1, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 1, 2009 Også lige en update herfra. Det har i lang tid gået rigtig fint med Pero, men her på det sidste er det gået lidt ned ad bakke. Vi begyndte at slække lidt på vores overvågning af ham, da det jo gik så fantastisk og jeg simpelthen han måske har startet med en enkelt off-day med et hyl og så er det blevet lidt en vane fordi han ikke har fået at vide at han skal tie stille. Han har haft flere dage hvor han er begyndt at hyle 20-30 min. efter vi har gået. Det har været dage hvor det enten har været os begge to eller kun mig, der har forladt ham. Der er aldrig problemer når det er min kæreste, der går fra ham. Nu er det ved at vende igen til det bedre. Han har i hvert fald de sidste 3-4 dage været dygtig og bare sovet en masse og ellers siddet i vindueskarmen. Han er begyndt at sidde rigtig, rigtig meget i vindueskarmen. Det er dejligt at han har fundet en aktivitet så han ikke keder sig når han vågner. Han sidder bare og kigger ud. Vi bor ud til en handelsgade hvor der bare altid sker noget, så han synes altid det er spændende. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Maj 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 1, 2009 Også lige en update herfra. Det har i lang tid gået rigtig fint med Pero, men her på det sidste er det gået lidt ned ad bakke. Vi begyndte at slække lidt på vores overvågning af ham, da det jo gik så fantastisk og jeg simpelthen han måske har startet med en enkelt off-day med et hyl og så er det blevet lidt en vane fordi han ikke har fået at vide at han skal tie stille. Han har haft flere dage hvor han er begyndt at hyle 20-30 min. efter vi har gået. Det har været dage hvor det enten har været os begge to eller kun mig, der har forladt ham. Der er aldrig problemer når det er min kæreste, der går fra ham. Nu er det ved at vende igen til det bedre. Han har i hvert fald de sidste 3-4 dage været dygtig og bare sovet en masse og ellers siddet i vindueskarmen. Han er begyndt at sidde rigtig, rigtig meget i vindueskarmen. Det er dejligt at han har fundet en aktivitet så han ikke keder sig når han vågner. Han sidder bare og kigger ud. Vi bor ud til en handelsgade hvor der bare altid sker noget, så han synes altid det er spændende. Dejlig med en update igen, jeg havde også tænkt på, hvordan det mon fik. Hvor lang tid er han normalt alene for tiden? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret Maj 1, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 1, 2009 Dejlig med en update igen, jeg havde også tænkt på, hvordan det mon fik. Hvor lang tid er han normalt alene for tiden? I den periode det gik godt var han alene mellem 2 og 4 timer.. Typisk 2-3 timer... Lige for tiden er vi lidt varsomme pga. hans dårlige dage, så der er det max 2 timer. Men jeg har alligevel ikke haft meget undervisning på det sidste og jeg har læseferie fra i dag. Så nu kommer der til at gå lang tid før han skal være længe alene igen... Jeg håber at kunne bruge min laaange sommerferie på at træne ham op til at være alene i 5-6 timer, da jeg fra september kommer til at være alene med ham i hverdagene - og alt afhængigt af mit skema for 3 semester, så bliver det nok nødvendigt med 5-6 timer enkelte dage. Min kæreste flytter til Sønderjylland i hverdagene pga. hans uddannelse, så det bliver mig der skal stå for det hele. Han har dog lovet at hjælpe med at overvåge Pero imens han er i skole Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Maj 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 1, 2009 I den periode det gik godt var han alene mellem 2 og 4 timer.. Typisk 2-3 timer... Lige for tiden er vi lidt varsomme pga. hans dårlige dage, så der er det max 2 timer. Men jeg har alligevel ikke haft meget undervisning på det sidste og jeg har læseferie fra i dag. Så nu kommer der til at gå lang tid før han skal være længe alene igen... Jeg håber at kunne bruge min laaange sommerferie på at træne ham op til at være alene i 5-6 timer, da jeg fra september kommer til at være alene med ham i hverdagene - og alt afhængigt af mit skema for 3 semester, så bliver det nok nødvendigt med 5-6 timer enkelte dage. Min kæreste flytter til Sønderjylland i hverdagene pga. hans uddannelse, så det bliver mig der skal stå for det hele. Han har dog lovet at hjælpe med at overvåge Pero imens han er i skole Det bliver sørme spændende, når du skal være alene med Pero. Men mon ikke det går? Du har jo heldigvis god tid til at træne med ham. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Maj 3, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 3, 2009 I forgårs orkede jeg kun at træne alene hjemme i 2 1/2 time, og i går var jeg for træt til at træne overhovedet. Men i dag var jeg så væk 4 timer og 35 minutter. Jeg synes, at hans reaktion da jeg kom hjem var fin, og han var også rimelig hurtig om at falde til ro. Da jeg så gennemgår lydoptagelsen, kan jeg se/høre, at han 2-3 gange har gøet hylende/klagene (ganske kort hver gang) mellem 4 timer og 4 timer og 18 minutter. Jeg er ikke så glad ved den der kalde/hyle-gøen. Men på den anden side sagde adfærdsbehandleren jo, at det er hans reaktion, når jeg kommer hjem, jeg skal kigge på, og hvis den er ok, gør det ikke noget, hvis han kalder på mig en enkelt gang. :hmm: Jeg tror, at jeg prøver at fortsætte med de 4 timer og 35 minutter (altså de dage hvor jeg træner lang tid), og så se, hvordan det går. Hvis han hylegør igen, må jeg tage det op til genovervejelse. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret Maj 3, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 3, 2009 Jeg er ikke så glad ved den der kalde/hyle-gøen. Men på den anden side sagde adfærdsbehandleren jo, at det er hans reaktion, når jeg kommer hjem, jeg skal kigge på, og hvis den er ok, gør det ikke noget, hvis han kalder på mig en enkelt gang. :hmm: . Det er jo lidt samme situation her - Pero kan også sagtens finde på at hyle en gang eller to nogle af de dage han er alene. Jeg er kommet frem til at det er ok, at han ikke kan lide at være alene hjemme. Jeg har måttet indse, at han bare aldrig bliver "ligeglad" som andre hunde. Det vigtigste er for mig, at Pero selv kan finde ud af at stoppe igen. Det må ikke eskalere og bliver en dårlig vane. Men at han engang imellem udtrykker sin frustration kan jeg leve med... (når man tager alternativet i betragtning) Nu er det jo nogle små verbale hunde vi har Og så tror jeg vi må prøve at se vores hunde med nye øjne - de bliver aldrig perfekte alene-hjemme-hunde, men vi kan få det mest optimale ud af dem, de nu engang er Nu er du jo også først begyndt at optage Tyson sent i forløbet, så det kunne jo i princippet have været tilfældet lige fra begyndelsen af (da han kom op på lidt længere tid i hvert fald). Du er jo stadig igang med at øge tiden. Måske stabiliseres han når han er kommet ind i rytmen med mange timer? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Maj 4, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 4, 2009 Jeg er MÅLLØS:shock: Jeg var nødsaget til akut at hente medicin og var væk i 25 minutter. Jeg skruede godt op for fjernsynet og da jeg kom tilbage lå hun helt inde i stuen og slet ikke ved døren:5up: Vi var ellers kun nået op på 6 minutter. Nu er jeg spændt på hvordan hun reagerer, når jeg resten af dagen går ind og ud og ovenpå. Mon hun panikker, men det tror jeg ikke:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Maj 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 4, 2009 Jeg er MÅLLØS:shock: Jeg var nødsaget til akut at hente medicin og var væk i 25 minutter. Jeg skruede godt op for fjernsynet og da jeg kom tilbage lå hun helt inde i stuen og slet ikke ved døren:5up: Vi var ellers kun nået op på 6 minutter. Nu er jeg spændt på hvordan hun reagerer, når jeg resten af dagen går ind og ud og ovenpå. Mon hun panikker, men det tror jeg ikke:5up: Dyyygtig Cleo :klap2: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Maj 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 4, 2009 Det er jo lidt samme situation her - Pero kan også sagtens finde på at hyle en gang eller to nogle af de dage han er alene. Jeg er kommet frem til at det er ok, at han ikke kan lide at være alene hjemme. Jeg har måttet indse, at han bare aldrig bliver "ligeglad" som andre hunde. Det vigtigste er for mig, at Pero selv kan finde ud af at stoppe igen. Det må ikke eskalere og bliver en dårlig vane. Men at han engang imellem udtrykker sin frustration kan jeg leve med... (når man tager alternativet i betragtning)Nu er det jo nogle små verbale hunde vi har Og så tror jeg vi må prøve at se vores hunde med nye øjne - de bliver aldrig perfekte alene-hjemme-hunde, men vi kan få det mest optimale ud af dem, de nu engang er Nu er du jo også først begyndt at optage Tyson sent i forløbet, så det kunne jo i princippet have været tilfældet lige fra begyndelsen af (da han kom op på lidt længere tid i hvert fald). Du er jo stadig igang med at øge tiden. Måske stabiliseres han når han er kommet ind i rytmen med mange timer? Jeg tror, at du har helt ret - og det beroliger mig, at du minder mig om, at I er i samme situation. Ja, Tyson ER jo en verbal hund. Og jeg tror aldrig, at han vil komme til at kunne lide at være alene eller være ligeglad. Men hvis han bare accepterer det, så må det jo være sådan. Jeg kom også til at tænke på, at hans hylegøen i går startede på det tidspunkt, hvor vi normalt går aftenstur. Så han har sikkert følt, at nu måtte det da være på tide, at jeg kom hjem. I dag er jeg simpelthen for smadret til at træne, men i morgen satser jeg på at prøve 4 timer og 35 minutter igen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Maj 4, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 4, 2009 Jeg er MÅLLØS:shock: Jeg var nødsaget til akut at hente medicin og var væk i 25 minutter. Jeg skruede godt op for fjernsynet og da jeg kom tilbage lå hun helt inde i stuen og slet ikke ved døren:5up: Vi var ellers kun nået op på 6 minutter. Nu er jeg spændt på hvordan hun reagerer, når jeg resten af dagen går ind og ud og ovenpå. Mon hun panikker, men det tror jeg ikke:5up: Dejligt at hun ikke tog det slemt. Hvordan går det med medicinen? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Maj 4, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 4, 2009 Dejligt at hun ikke tog det slemt. Hvordan går det med medicinen? Går faktisk fint nu. I onsdags (1½ uge efter start) mærkede jeg forskel og dér følte jeg, at jeg kunne arbejde med hende igen:5up: umiddelbart er der ingen bivirkninger, men hun er ikke så legesyg, som hun plejer med andre hunde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Maj 4, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 4, 2009 Jeg tror, at du har helt ret - og det beroliger mig, at du minder mig om, at I er i samme situation. Ja, Tyson ER jo en verbal hund. Og jeg tror aldrig, at han vil komme til at kunne lide at være alene eller være ligeglad. Men hvis han bare accepterer det, så må det jo være sådan. Jeg kom også til at tænke på, at hans hylegøen i går startede på det tidspunkt, hvor vi normalt går aftenstur. Så han har sikkert følt, at nu måtte det da være på tide, at jeg kom hjem. I dag er jeg simpelthen for smadret til at træne, men i morgen satser jeg på at prøve 4 timer og 35 minutter igen. Sådan vil det også blive med Cleo:neutral: Er du stadig sygemeldt? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Maj 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 4, 2009 Sådan vil det også blive med Cleo:neutral: Er du stadig sygemeldt? Ja, foreløbig indtil midten af maj. Men jeg håber lidt, at jeg kan få sygemeldingen forlænget, for jeg er ret udmattet det meste af tiden og orker ikke så meget. Af samme grund får jeg heller ikke trænet alene-hjemme hver dag, men prøver så godt jeg kan. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Maj 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 4, 2009 Går faktisk fint nu. I onsdags (1½ uge efter start) mærkede jeg forskel og dér følte jeg, at jeg kunne arbejde med hende igen:5up: umiddelbart er der ingen bivirkninger, men hun er ikke så legesyg, som hun plejer med andre hunde. Det lyder meget rimeligt, jeg kan huske, at min dyrlæge sagde, at der kan gå op til 14 dage, før det begynder at virke. Tyson gad meget sjældent at lege med andre hunde, mens han var på medicinen, heller ikke med sine faste legekammerater. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Maj 5, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 5, 2009 Idag skulle jeg så aflevere Leonora Josephine i Vuggestuen uden nogen hjemme hos Cleo. Jeg var væk i nøjagtig 15 minutter og hun lå igen i stuen, da jeg kom hjem - jeg havde endda ikke gået tur med hende:5up: Småøvelser resten af dagen og igen 20 minutter ved 16-tiden:blink: 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Maj 7, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 7, 2009 Idag har hun klaret ½ time 2 gange:5up: Anden gang tog jeg og lagde 6 bitte små bøtter med godbidder under inden jeg gik. Opgaven var løst, da jeg kom hjem ½ time senere.:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Maj 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 7, 2009 Idag har hun klaret ½ time 2 gange:5up: Anden gang tog jeg og lagde 6 bitte små bøtter med godbidder under inden jeg gik. Opgaven var løst, da jeg kom hjem ½ time senere.:5up: Hvor dejligt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Maj 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 7, 2009 Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal mene om det der hylegøen. Jeg håber, at det bare er en "Pero-hylen". I forgårs var jeg væk 4 timer og 35 minutter. Han hylegøede kort efter 3 timer og 45 minutter og efter 4 timer og 15 minutter. I går var jeg væk 2 timer og 30 minutter. Han hylegøede flere gange (det var vist 3-4 gange) jævnt fordelt ud over de 2 timer og 30 minutter. De fleste gange var det rimelig kort, men den ene gang varede det ca. et halvt minut. I dag har vi været i Helsingør og besøgt min mormor, så vi har ikke trænet. Jeg ser fortsat tiden an og træner videre med de 4 timer og 35 minutter og håber, at det ikke udvikler sig med den hylegøen. Men er ikke super vild med situationen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Maj 8, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 8, 2009 Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal mene om det der hylegøen. Jeg håber, at det bare er en "Pero-hylen". I forgårs var jeg væk 4 timer og 35 minutter. Han hylegøede kort efter 3 timer og 45 minutter og efter 4 timer og 15 minutter. I går var jeg væk 2 timer og 30 minutter. Han hylegøede flere gange (det var vist 3-4 gange) jævnt fordelt ud over de 2 timer og 30 minutter. De fleste gange var det rimelig kort, men den ene gang varede det ca. et halvt minut. I dag har vi været i Helsingør og besøgt min mormor, så vi har ikke trænet. Jeg ser fortsat tiden an og træner videre med de 4 timer og 35 minutter og håber, at det ikke udvikler sig med den hylegøen. Men er ikke super vild med situationen. :ae: Det kan jeg godt forstå at du ikke er:cry: Hvordan var hans efterreaktion, da du kom hjem? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Maj 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 8, 2009 4 timer og 35 minutter i dag: fin reaktion da jeg kom hjem, han faldt hurtigt ned - og INGEN HYLEGØEN! :banan: To timer i hundeskov var åbenbart lige det, der skulle til. (Og det kan jeg så lige gøre hver gang, han skal være alene... eller noget. ) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts