sonja77 Besvaret August 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 22, 2009 Jeg melder mig på en måde ud af tråden hér :blink: men . . . . . . ikke fordi, det går super:cry: Peter, jeg og adfærds-manden er kommet frem til en konklusion: - Cleo får 3/4 pille Clomicalm morgen og aften, hvilket gør hende ret ugidelig, men mindre dosis har ingen effekt - I 9 måneder har vi fået hende fra den ulidelige seperationsangst, hvor hun bed poter, sked/tissede og trykket op i hjørnet til at hun tager det mere afslappet og "kun" gør og hyler. - Pga familiesituation har vi meget hårde odds i forhold til at øve det fast og konstant. - har brugt 9 måneder på frustrationer, tudeture, surhed (når manden ikke kørte om formiddagen) etc etc men . . . . . . er det det værd????? Nej, det er det ikke. Det er ikke værd at have en træt hund på clomicalm 90 % af tiden for 10% alene hjemme. Så hellere en glad hund 100 % af tiden og de 10 % alene hjemme, kan løses. Vi er nu på nedtrapning af clomicalmen og jeg har fået en super glad hund. I formiddags legede hun fx med 4 hunde på golden størrelser og havde det vidunderligt. Det har jeg aldrig set før:hjerte: Planen er nu, at jeg selvølgelig stadig laver småseperationsøvelser og tager det stille og roligt uden at stille krav til hende, mig og familien. Jeg er så lettet over beslutningen. Gir mig meget mere ro og en mere glad hund :blink: Det lyder som den helt rigtige beslutning for jer. :ae: Og hvor jeg bare kender glæden over at nedtrappe clomicalmen - det er lige som at få sin "rigtige" hund igen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret August 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 22, 2009 Vi er lige kommet hjem efter en uge i sommerhus, hvor Tyson har været intensivt sammen med min mor og mig hver dag. Så nu er det spændende, hvordan det går i morgen, når jeg starter alene-hjemme-træningen op igen! Jeg starter med at være væk i 20-30 minutter og satser på, at det ikke kommer til at tage meget mere end en uge at komme tilbage på de 5 timer og 50 minutter (7-9-13). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret August 24, 2009 Rapporter Share Besvaret August 24, 2009 Det går helt galt med Louie nu... Vi har lige været en uge på ferie (uden hund) og nu kan han slet ikke være alene igen... Fedt. Han lader sin Kong være og løber hen mod døren lige så snart den bliver lukket... Og hylegøer. Indtil nu forstod jeg ikke helt hvad I mente, når I skrev hylegø... Men det gør jeg nu! Møghund Øv. Vi er så kede af det.. Skulle aldrig være taget på den ferie. Vi var trods alt kommet op på en halv times alenetid, men nu kan vi starte forfra. Bare lidt svært når kæresten er startet skole i dag og jeg starter på onsdag.... Jeg har lige øvet det med det lækreste kongfyld (kylling OG skinke). Han var sur lige fra starten, og trak vejret meget hurtigt da jeg kom ind igen... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret August 24, 2009 Rapporter Share Besvaret August 24, 2009 Øv med lille Louie - det er derfor vi går gennem ild og vand for at få Petrine med på ferie, det er vildt besværligt, koster en formue og 'ødelægger' en del af ferien, men jeg synes det er værd at ofre for ikke at få den slags tilbagefald. Hvem passede ham (gamle/med børn/aldrig haft hund)? Var han alene hjemme der hvor han blev passet? De få gange Petrine er blevet passet har hun været ultra ekstremt klistret i flere dage efter og klart savnet os og fået angst for at vi skrider fra hende. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret August 24, 2009 Rapporter Share Besvaret August 24, 2009 Øv med lille Louie - det er derfor vi går gennem ild og vand for at få Petrine med på ferie, det er vildt besværligt, koster en formue og 'ødelægger' en del af ferien, men jeg synes det er værd at ofre for ikke at få den slags tilbagefald. Hvem passede ham (gamle/med børn/aldrig haft hund)? Var han alene hjemme der hvor han blev passet? De få gange Petrine er blevet passet har hun været ultra ekstremt klistret i flere dage efter og klart savnet os og fået angst for at vi skrider fra hende. Det var min kærestes mor og lillesøster der passede. De har haft hund - men det er mange år siden. Men vi havde jo nærmest givet dem en manual med.. Han har ikke været alene mens han var derhenne Selvom jeg udtrykkeligt havde sagt (og skrevet) at de ikke skulle lade sig begrænse af ham.. Jeg er simpelthen så modløs lige nu.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret August 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 24, 2009 Det var min kærestes mor og lillesøster der passede. De har haft hund - men det er mange år siden. Men vi havde jo nærmest givet dem en manual med.. Han har ikke været alene mens han var derhenne Selvom jeg udtrykkeligt havde sagt (og skrevet) at de ikke skulle lade sig begrænse af ham.. Jeg er simpelthen så modløs lige nu.. Øv, jeg kan godt forstå, at det føles rigtig øv. :ae: Når jeg har været på ferie - uanset om Tyson har været med eller ej - starter jeg altid langsomt op med alene-hjemme-træningen. Vi har jo f.eks lige været i sommerhus en uge, og i går gik jeg en halv time, i dag en time, i morgen går jeg to timer osv. Sidste år, da min mor passede ham en uge, mens jeg var på Kreta, var vi kun nået til et par minutters alenetid. Så der startede jeg op med 10 sek., så 20 sek., 30 sek. osv. Sidste år, da min mor passede ham den uge, havde jeg kun haft ham et par måneder, og der troede han helt sikkert, at jeg aldrig kom tilbage. Han var meget klistrende i flere dage efter, at jeg var kommet hjem. Men i år, da hun passede ham, mens jeg var i Berlin, var han helt anderledes tryg. Min mor sagde, at hun havde kunnet mærke, at han savnede mig, men han var overhovedet ikke klistrende, da jeg kom hjem, og opførte sig i det hele taget som sig selv. Så jeg vil tro, at det med tiden også bliver lettere for Louie at blive passet. Du skal nok være glad for, at de ikke lod Louie være alene, mens de passede ham, det tror jeg bare havde gjort det værre. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret August 24, 2009 Rapporter Share Besvaret August 24, 2009 Kan godt forstå du synes det er håbløst, men der er ikke ret meget andet at gøre end starte forsigtigt forfra som Sonja skriver - Petrine har strenge ordre om at hun IKKE må være alene når hun bliver passet ude, det er slemt nok at mangle sin familie, men at være alene et fremmed sted, det er godt nok ren panik! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret August 24, 2009 Rapporter Share Besvaret August 24, 2009 Du skal nok være glad for, at de ikke lod Louie være alene, mens de passede ham, det tror jeg bare havde gjort det værre. Petrine har strenge ordre om at hun IKKE må være alene når hun bliver passet ude, det er slemt nok at mangle sin familie, men at være alene et fremmed sted, det er godt nok ren panik! Nå, okay. Så var det nok meget godt de ikke gjorde det.. Så kan jeg trøste mig med det. Ej, men altså.. øv, hvorfor valgte jeg også en selskabshund. Skulle have valgt en jagthund eller lign. Men så havde det jo ikke været min lille Louie. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret August 24, 2009 Rapporter Share Besvaret August 24, 2009 Nå, okay. Så var det nok meget godt de ikke gjorde det..Så kan jeg trøste mig med det. Ej, men altså.. øv, hvorfor valgte jeg også en selskabshund. Skulle have valgt en jagthund eller lign. Men så havde det jo ikke været min lille Louie. Jeg har en jagthund med alene-problemer Men Peros race er packhounds, så han savner alligevel altid selskab. Så jeg tror ikke altid man kan være sikker bare ved at tage en anden type. Det er så synd for Jer og Louie. Jeg har været i præcis samme situation, da Pero var hvalp. Vi skulle jo arbejde og han kunne bare ikke være alene Vi fik ham passet forskellige steder og var totalt desperate. Dette har nok også gjort Pero endnu mere forvirret som lille hvalp, at han blev kastet rundt forskellige steder. Men det var jo enten pest eller kolera... Hvornår har I ferie igen til at træne ham? Har I mulighed for at finde pasning til Louie? Hvor I landet bor I? Jeg ville gerne hjælpe hvis I bor i Århus, men det gør I så vidt jeg husker ikke... :-/ Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret August 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 25, 2009 Jeg har også nogle gange ønsket mig en hund af mere selvstændig race, men det er jo ingen garanti. Se bare på Bujus samojed Samson, der også havde problemer i lang tid. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret August 25, 2009 Rapporter Share Besvaret August 25, 2009 Jeg har en jagthund med alene-problemer Men Peros race er packhounds, så han savner alligevel altid selskab. Så jeg tror ikke altid man kan være sikker bare ved at tage en anden type. Det er så synd for Jer og Louie. Jeg har været i præcis samme situation, da Pero var hvalp. Vi skulle jo arbejde og han kunne bare ikke være alene Vi fik ham passet forskellige steder og var totalt desperate. Dette har nok også gjort Pero endnu mere forvirret som lille hvalp, at han blev kastet rundt forskellige steder. Men det var jo enten pest eller kolera... Hvornår har I ferie igen til at træne ham? Har I mulighed for at finde pasning til Louie? Hvor I landet bor I? Jeg ville gerne hjælpe hvis I bor i Århus, men det gør I så vidt jeg husker ikke... :-/ Kæresten har en uges efterårsferie, og så er den næste ferie altså først til jul.. Så er det godt nok svært! Og mit studie er nærmest fuldtid dette semester, modsat de andre semestre, hvor det kun har været 2 dage om ugen... Typisk! Heldigvis har kæresten oftest kun 2, men max 4, timers undervisning om dagen, men alligevel, det kan han jo ikke engang klare den lille... Så det bliver noget med at han må tage Louie med derhen i sin kurv. Uholdbart og skide irriterende for ham! (det er jo mest min hund, min beslutning osv.). Hvor er du sød Men der er nok lidt for langt til Århus... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret August 25, 2009 Rapporter Share Besvaret August 25, 2009 Kæresten har en uges efterårsferie, og så er den næste ferie altså først til jul.. Så er det godt nok svært! Og mit studie er nærmest fuldtid dette semester, modsat de andre semestre, hvor det kun har været 2 dage om ugen... Typisk! Heldigvis har kæresten oftest kun 2, men max 4, timers undervisning om dagen, men alligevel, det kan han jo ikke engang klare den lille... Så det bliver noget med at han må tage Louie med derhen i sin kurv. Uholdbart og skide irriterende for ham! (det er jo mest min hund, min beslutning osv.). Hvor er du sød Men der er nok lidt for langt til Århus... Ja, typisk at studiet lige passer skidt Men hvis man endelig skal se lidt positivt på det, så er det jo heldigt at I er studerende og ikke har arbejde fra 8-16. Sidste år på denne tid da jeg startede studie lærte Pero lige nøjagtig være alene i 2 timer - altså lige en forelæsning. Det betød at der var mange timer jeg måtte droppe pga. ham. Du har ikke mulighed for at aflaste din kæreste engang imellem ved at tage nogle timer fri - så han ikke altid skal have Louie med? Hvor er det synd for Jer alle tre :ae: Jeg kender det jo selv umådelig godt, så ved præcis hvor frustrerende det er at have hund, der ikke kan være alene og samtidig have en masse som man bare skal komme til... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret August 25, 2009 Rapporter Share Besvaret August 25, 2009 Ja, typisk at studiet lige passer skidt Men hvis man endelig skal se lidt positivt på det, så er det jo heldigt at I er studerende og ikke har arbejde fra 8-16. Sidste år på denne tid da jeg startede studie lærte Pero lige nøjagtig være alene i 2 timer - altså lige en forelæsning. Det betød at der var mange timer jeg måtte droppe pga. ham. Du har ikke mulighed for at aflaste din kæreste engang imellem ved at tage nogle timer fri - så han ikke altid skal have Louie med? Hvor er det synd for Jer alle tre :ae: Jeg kender det jo selv umådelig godt, så ved præcis hvor frustrerende det er at have hund, der ikke kan være alene og samtidig have en masse som man bare skal komme til... Det er sådan et intensivt semester. Først er der 3 uger med mødepligt 6 timer hver dag, så 3 uger med forelæsning 3 gange om ugen (uden mødepligt), så 3 uger med mødepligt 6 timer hver dag igen. Og derefter skal vi skrive projekt, men der overvejer jeg at foreslå min gruppe at vi kan være herhjemme hver eneste dag.. Så egentlig er det ikke så uoverskueligt som det lyder - du har ret, det kunne være værre. Det er mest det der med at mine timer ikke rigtig er egnede til at tage hund med - meget praktiske, ikke bare forelæsninger - og så hænger den på kæresten.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret August 25, 2009 Rapporter Share Besvaret August 25, 2009 Dejlig beslutning Dinah. Det må være en lettelse Håber dog at du alligevel vil blive lidt hos os her i tråden Men sikke mange vi er herinde efterhånden! Og det er jo både godt og skidt..! Nå, det er ved at være noget tid siden jeg har opdateret Pero - hvilket nok er fordi der i en periode ikke var så meget godt at sige En af dagene efter min sidste opdatering (hvor Pero vist var alene i 5 timer og 45 min) hørte jeg ham pludselig gø voldsomt efter kun 2 timer Jeg havde nok slækket lidt på min overvågning af ham, da det jo har gået så godt på det sidste, så jeg har ikke hørt hans piven/hylen og han var derfor gået over til en vild gøen. Dagen efter hylede ham efter kort tid og dagen efter igen begyndte han at hyle efter 5 timer og 30 minutter (og jeg sad ellers lige der og var så glad og stolt af ham). Den dag var han i 6 timer, men det var som sagt ikke en voldsom succes pga. hans hylen. Tilgengæld har han været dygtig siden :5up: Han har været alene i op til 6 timer og 30 minutter, hvor han bare har sovet og siddet i vindueskarmen:-D Faktisk har han lige bortset fra igår været alene mellem 5 og 6,5 time de sidste dage og han har klaret det rigtig flot. I dag har han været alene i 6 timer og har sovet næsten fra start til slut (bortset lige fra lidt kiggeri fra vindueskarmen, spisning og efterfølgende tørre-mund-i-sofa-hynderne og vælte puderne ned ). Han er altid rolig når jeg kommer ind til ham og lægger sig med det samme til at sove igen når jeg sætter mig med computeren :5up: Men selvom han er dygtig har vi lidt problemer med torsdag og fredag, hvor han ville skulle være alene i 5-6 timer UDEN mulighed for at tjekke ham. Tror vi bliver nødt til at få ham passet om fredagen, men overvejer om man skulle lade ham være alene 5 timer torsdag, hvis det også går godt med ham i morgen. Det værste er bare at jeg har totalt nerver på når jeg er til forelæsning og ved at han kunne gø amok derhjemme uden at vi vidste det... Vi kommer så ikke til at kunne træne (torsdag), fredag, lørdag og søndag, hvilket er ret skidt når han skal være alene tirsdag i 6,5 time! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buju Besvaret August 25, 2009 Rapporter Share Besvaret August 25, 2009 Det går helt galt med Louie nu...Vi har lige været en uge på ferie (uden hund) og nu kan han slet ikke være alene igen... Fedt. Han lader sin Kong være og løber hen mod døren lige så snart den bliver lukket... Og hylegøer. Indtil nu forstod jeg ikke helt hvad I mente, når I skrev hylegø... Men det gør jeg nu! Møghund Øv. Vi er så kede af det.. Skulle aldrig være taget på den ferie. Vi var trods alt kommet op på en halv times alenetid, men nu kan vi starte forfra. Bare lidt svært når kæresten er startet skole i dag og jeg starter på onsdag.... Jeg har lige øvet det med det lækreste kongfyld (kylling OG skinke). Han var sur lige fra starten, og trak vejret meget hurtigt da jeg kom ind igen... Øv hvor hårdt, det er bare slet ikke sjovt at starte forfra når man nu lige tror man er godt i gang. Men jeg kan heller ikke rigtig se andre muligheder end at starte helt fra bunden og så være glad for, at din kæreste kan have ham med. Jeg kan desværre ikke hjælpe med pasning, pt. arbejder jeg fuldtid. Men jeg håber i finder en løsning og at den lille hurtigt lærer det.:ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Potemis Besvaret August 25, 2009 Rapporter Share Besvaret August 25, 2009 Jeg vil da gerne ringe Pero op af og til og høre hvad han laver og fortælle dig det når i kommer hjem.. Cookie får ingen alene-hjemme-træning torsdag for der skal hun til dyrlæge og have en knop fjernet med narkose og alt det. Og fredag tager vi den nok lige med ro.. Idag var vi dog oppe på 2 timer. Dog uden skype overvågning, for den anden computer gik kold efter 10 minutter. (Den har et batteriproblem) Men jeg sad lige udenfor og kunne ikke høre hende, og det har jeg faktisk kunnet de andre gange hvis hun har gøet. :5up: Og lige netop nu står hun ved siden af og logrer med ørene helt lagt ned og "griner" og nyser i bedste bandit-stil. Vi må hellere gå en tur! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buju Besvaret August 25, 2009 Rapporter Share Besvaret August 25, 2009 Dejlig beslutning Dinah. Det må være en lettelse Håber dog at du alligevel vil blive lidt hos os her i tråden Men sikke mange vi er herinde efterhånden! Og det er jo både godt og skidt..! Nå, det er ved at være noget tid siden jeg har opdateret Pero - hvilket nok er fordi der i en periode ikke var så meget godt at sige En af dagene efter min sidste opdatering (hvor Pero vist var alene i 5 timer og 45 min) hørte jeg ham pludselig gø voldsomt efter kun 2 timer Jeg havde nok slækket lidt på min overvågning af ham, da det jo har gået så godt på det sidste, så jeg har ikke hørt hans piven/hylen og han var derfor gået over til en vild gøen. Dagen efter hylede ham efter kort tid og dagen efter igen begyndte han at hyle efter 5 timer og 30 minutter (og jeg sad ellers lige der og var så glad og stolt af ham). Den dag var han i 6 timer, men det var som sagt ikke en voldsom succes pga. hans hylen. Tilgengæld har han været dygtig siden :5up: Han har været alene i op til 6 timer og 30 minutter, hvor han bare har sovet og siddet i vindueskarmen:-D Faktisk har han lige bortset fra igår været alene mellem 5 og 6,5 time de sidste dage og han har klaret det rigtig flot. I dag har han været alene i 6 timer og har sovet næsten fra start til slut (bortset lige fra lidt kiggeri fra vindueskarmen, spisning og efterfølgende tørre-mund-i-sofa-hynderne og vælte puderne ned ). Han er altid rolig når jeg kommer ind til ham og lægger sig med det samme til at sove igen når jeg sætter mig med computeren :5up: Men selvom han er dygtig har vi lidt problemer med torsdag og fredag, hvor han ville skulle være alene i 5-6 timer UDEN mulighed for at tjekke ham. Tror vi bliver nødt til at få ham passet om fredagen, men overvejer om man skulle lade ham være alene 5 timer torsdag, hvis det også går godt med ham i morgen. Det værste er bare at jeg har totalt nerver på når jeg er til forelæsning og ved at han kunne gø amok derhjemme uden at vi vidste det... Vi kommer så ikke til at kunne træne (torsdag), fredag, lørdag og søndag, hvilket er ret skidt når han skal være alene tirsdag i 6,5 time! Hey, det lyder da noget bedre end sidst jeg tjekkede - 6 timer er da ret godt gået. Tillykke med det, jeg krydser fingre for at det varer ved. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret August 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 25, 2009 Dygtig Peron, 6,5 timer er helt vildt flot! :klap2: Jeg kan dog godt forstå, at du er lidt nervøs over at gå til forelæsning, når du ikke kan være sikker på, om han begynder at gø. Er der ikke en anden, der kan tjekke ham for dig og evt. sige "nej", hvis han begynder at pive? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret August 31, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 31, 2009 Lige en lille update om, hvordan det er gået med at komme op i tid efter ugen i sommerhus uden alene-hjemmetræning. Før sommerhuset var vi jo nået op på 5 timer og 50 minutter. Det havde vi nået at træne et par gange, og det gik fint. Hjem fra sommerhus lørdag Søndag: 1/2 time Mandag: 1 time og 5 minutter Tirsdag: Ingen alene-hjemme træning Onsdag: 2 timer og 10 minutter Torsdag: 3 timer og 10 minutter Fredag: 4 timer og 10 minutter Lørdag: Ingen alene-hjemme træning Søndag: 5 timer og 10 minutter Mandag (i dag): 2 timer og 20 minutter Det er gået super godt, der har ikke været det mindste antræk til hylegøen, og hans reaktion, når jeg er kommet hjem, har været rigtig, rigtig fin. :5up: Jeg har egentlig tænkt mig at vove pelsen og gå helt op til 6 timer (vores mål ), næste gang vi skal træne det lange tidsrum. Problemet er bare, at det er sværere at få tid til at træne de lange tidsrum, nu hvor jeg er startet på arbejde igen efter ferien, og det bliver ikke mindre svært af, at vi går til dogdancing og agility hhv. onsdag og torsdag aften. Jeg tror ikke, at jeg når at træne det rigtig lange tidsrum igen før på fredag, og så ved jeg ikke, om jeg tør gå helt op på de 6 timer. :hmm: Nå, men jeg har en super dygtig hund, i hvert fald. :klap2: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Potemis Besvaret September 1, 2009 Rapporter Share Besvaret September 1, 2009 Uh hvor dejligt at høre!! Cookie nåede 2 timer i onsdags.. Torsdag var der ingen træning fordi hun skulle til dyrlægen. Og fredag var jeg kun væk ½ time fordi hun var lidt utryg ved at have sin nye skærm på.. Lørdag/søndag har hun nok været alene 1 time i alt.. Igår var hun alene ca ½ time.. Idag skal hun være alene 3 timer.. Jeg har bare ikke noget valg.. Skolen er startet, jeg skal mødes med praktikpigerne og få en masse på plads inden vi skal mødes med praktikskolen.. Men da jeg kom hjem igår, bankede jeg på døren et par gange og der var ingen reaktion derinde fra.. Det var nu altså rart at høre! Kæresten, som ikke rigtigt har gjort det store i alene-hjemme træning meldte i øvrigt lige ud forleden at han ikke har tænkt sig at gå ned i tid på sit arbejde for at hjælpe med træningen, som vi havde snakket om at han måske skulle. Jeg blev bare så ked af det! Han arbejder som pædagogmedhjælper, men får faktisk ikke løn, og kunne sagtens trappe ned et par timer. Men han havde altså BRUG for at have ALLE timerne på sit "arbejde".. Og så måtte vi jo bare finde en pensionist der kunne tage sig af Cookie. Og det synes jeg sgu bare ikke er en holdbar løsning. Hvad så hvis vi flytter? Så skal vi finde en ny pensionist?? Jeg blev også så vred.. Hvordan kan han tillade sig det? Jeg ved godt at Cookie er min hund, men vi har sgu boet sammen snart 2 år og hun føler sig supermeget knyttet til ham.. Men så må jeg pjække, hvis det går tilbage med tiden. Og jeg kan heldigvis følge hende på skype mens jeg sidder i skolen.. Nå.. Men idag skal vi så op på 3 timer.. Og det er inkl. transporttid! Jeg tager afsted 12.20, og så er kæresten hjemme ca. 15.30. Han får fri kl. 15. Og jeg har sgu lidt dårlig samvittighed. Men måske, og det håber jeg VIRKELIG, er vi færdige efter en time, så jeg kan skynde mig hjem igen! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret September 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 1, 2009 Uh hvor dejligt at høre!! Cookie nåede 2 timer i onsdags.. Torsdag var der ingen træning fordi hun skulle til dyrlægen. Og fredag var jeg kun væk ½ time fordi hun var lidt utryg ved at have sin nye skærm på.. Lørdag/søndag har hun nok været alene 1 time i alt.. Igår var hun alene ca ½ time.. Idag skal hun være alene 3 timer.. Jeg har bare ikke noget valg.. Skolen er startet, jeg skal mødes med praktikpigerne og få en masse på plads inden vi skal mødes med praktikskolen.. Men da jeg kom hjem igår, bankede jeg på døren et par gange og der var ingen reaktion derinde fra.. Det var nu altså rart at høre! Kæresten, som ikke rigtigt har gjort det store i alene-hjemme træning meldte i øvrigt lige ud forleden at han ikke har tænkt sig at gå ned i tid på sit arbejde for at hjælpe med træningen, som vi havde snakket om at han måske skulle. Jeg blev bare så ked af det! Han arbejder som pædagogmedhjælper, men får faktisk ikke løn, og kunne sagtens trappe ned et par timer. Men han havde altså BRUG for at have ALLE timerne på sit "arbejde".. Og så måtte vi jo bare finde en pensionist der kunne tage sig af Cookie. Og det synes jeg sgu bare ikke er en holdbar løsning. Hvad så hvis vi flytter? Så skal vi finde en ny pensionist?? Jeg blev også så vred.. Hvordan kan han tillade sig det? Jeg ved godt at Cookie er min hund, men vi har sgu boet sammen snart 2 år og hun føler sig supermeget knyttet til ham.. Men så må jeg pjække, hvis det går tilbage med tiden. Og jeg kan heldigvis følge hende på skype mens jeg sidder i skolen.. Nå.. Men idag skal vi så op på 3 timer.. Og det er inkl. transporttid! Jeg tager afsted 12.20, og så er kæresten hjemme ca. 15.30. Han får fri kl. 15. Og jeg har sgu lidt dårlig samvittighed. Men måske, og det håber jeg VIRKELIG, er vi færdige efter en time, så jeg kan skynde mig hjem igen! Jeg krydser fingre for, at det går med de 3 timer! Jeg kan godt forstå, at du er sur og skuffet over din kærestes udmelding, det ville jeg også være blevet. Det har været super, super hårdt at være alene om en hund med separationsangst, men jeg har da i det mindste altid vidst, at jeg var alene om det. Det må være svært at have regnet med hans støtte og hjælp i projektet, og så ikke få den alligevel. :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret September 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 1, 2009 Jeg tror, at jeg rykker lidt rundt på mine planer i dag, så jeg kan prøve med de 6 timer. :shock: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret September 1, 2009 Rapporter Share Besvaret September 1, 2009 Jeg tror, at jeg rykker lidt rundt på mine planer i dag, så jeg kan prøve med de 6 timer. :shock: det kunne da være super, at prøve de 6 timer, men hvorfor egentlig komme op på 6 timer, hvis det alligevel ikke er aktuelt med arbejde, agillity, træning etc? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret September 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 1, 2009 det kunne da være super, at prøve de 6 timer, men hvorfor egentlig komme op på 6 timer, hvis det alligevel ikke er aktuelt med arbejde, agillity, træning etc? Nogle gange er det jo aktuelt, og så er det rart ikke at skulle have ham passet. Fredag den 11/9 skal jeg f.eks. ud at spise med nogle veninder, og bagefter skal vi i Tivoli og høre Tim Christensen og skal måske have en enkelt drink bagefter. Der bliver det nok omkring 6 timer i alt, og så er det skønt at have en hund, der kan være alene imens. Her henover sommeren, hvor han har kunnet være alene omkring 5 1/2 time har det virkelig været skønt at kunne aftale cafe- og bifture o.l. uden at skulle arrangere pasning. 6 timer vil også give bedre mulighed for at lade ham være hjemme fra arbejde nogle gange, hvis jeg f.eks. skal have mange møder. Så kan jeg arrangerede det med noget fleks e.l., så jeg alligevel kan nå hjem i tide. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret September 1, 2009 Rapporter Share Besvaret September 1, 2009 Nogle gange er det jo aktuelt, og så er det rart ikke at skulle have ham passet. Fredag den 11/9 skal jeg f.eks. ud at spise med nogle veninder, og bagefter skal vi i Tivoli og høre Tim Christensen og skal måske have en enkelt drink bagefter. Der bliver det nok omkring 6 timer i alt, og så er det skønt at have en hund, der kan være alene imens. Her henover sommeren, hvor han har kunnet være alene omkring 5 1/2 time har det virkelig været skønt at kunne aftale cafe- og bifture o.l. uden at skulle arrangere pasning. 6 timer vil også give bedre mulighed for at lade ham være hjemme fra arbejde nogle gange, hvis jeg f.eks. skal have mange møder. Så kan jeg arrangerede det med noget fleks e.l., så jeg alligevel kan nå hjem i tide. :5up: nok bare fordi Cleo aldrig ville kunne huske de 6 timer alligevel, hvis det ikke blev holdt ved lige hver/hveranden dag:evil: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts