Hop til indhold

Hej fra Fyn


Gæst
 Share

Recommended Posts

Hej med jer.

 

Jeg vil lige præsentere mig. Jeg hedder Helle og bor på Fyn. Det er ved at være længe siden, at jeg tilmeldte mig Hundeforum, men jeg har aldrig været aktiv. Jeg har haft meget svært ved at overskue dette forum, da det er så stort - og så er I dejlig aktive herinde. Men jeg har læst med en del og nydt jeres tråde.

 

Jeg er førtidspensionist efter en trafikulykke for maaaange år siden. Nu bor jeg i et lille hus i skoven med mine tre basenjier. Mille, som lige er blevet 12 år, Lubaya på 7½ år og Selma, som bliver 6 år lige om lidt.

 

De tre trunter er hele mit liv, og jeg bruger meget tid på at opleve forskellige steder på Fyn sammen med dem. Vi går tit ture med vores hundevenner også til stor fornøjelse for alle.

 

Basenjier har jo ry for ikke at kunne lære noget, så det blev jeg meget provokeret af, og derfor bruger jeg også meget tid på at træne mine hunde. Og jo, de vil faktisk gerne lære noget nyt :blink:

 

Jeg har trænet (og konkurreret lidt i) lydighed og HTM. Desuden har jeg trænet en del agility, men er stoppet, da jeg pga. diverse skavanker ikke selv kan løbe ag mere. Nu træner jeg rally, og mine tøser har klaret sig godt til prøver. Selma blev champion i oktober, og vi træner flittigt på at kunne stille i champklassen til foråret. Lubaya mangler 1 pind for at blive champion.

 

Det er svært for mig at få trænet ordentlig her i vinter, da basenjier er af afrikansk oprindelse, og derfor meget korthårede uden underuld. De fryser simpelthen for meget til at kunne træne udendørs. Derfor træner jeg kun indendørs i min stue, og her kan man snildt finpudse selve øvelserne, men det bliver ikke til meget fri-ved-fod ;-) Så vi glæder os til foråret og sommeren.

 

Nå, det blev en længere smøre :oops: Jeg håber, at jeg bliver bedre til at finde rundt herinde - og at jeg får lært at finde de tråde igen, som jeg gerne vil følge med i... :oops: :stupid:

 

Hilsen Helle

 

Et billede af basenji-trunterne :hjerte:

Fra venstre: Mille, Lubaya og Selma - ved Flyvesandet på Nordfyn

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej og velkommen herind :-D

 

De ser dejlige ud, dine tøser! Og hvor fedt, at I er nået så langt med rallyen, det er sq flot :5up:

 

Jeg håber da, du lærer at finde rundt! Hvis der er nogle tråde, du gerne vil have besked om, når der sker noget, så kan du abonnere på dem, det gør du sådan her:

 

Når du er inde i tråden, så er der ved startindlægget øvers oppe, nogle valgpunkter. Ét af dem hedder trådværktøjer - klik på den og så på abonner på denne tråd :-D

 

Du abonnerer automatisk på tråde, som du har været aktiv i og får mails derom. Hvordan man slår funktionen fra ved jeg ikke, men det kan nogle andre kloge hoveder så måske hjælpe dig med, hvis du vil vide det :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej og velkommen til :vinken:. Pas på herinde - man bliver hurtigt afhængig af forum. :engel:

 

De er godt nok søde, dine tre tøser. :hjerte:

 

 

Jeg takker for velkomsten :-D Ja, det er jo med stor fare for at blive afhængig :blink: Men tonen er inde virker så god og hyggelig, så det glæder jeg mig til :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Helle:-D

 

Velkommen til:-D Vi kender hinanden fra forskellige andre steder:lol:

 

Tak, Jeanette :-D Ja, vi kender hinanden - det er reddi reddi hyggeligt :lol: Kan se, at du er begyndt at træne rally med Luna - super aktivitet for både hund og fører :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej og velkommen herind :-D

 

De ser dejlige ud, dine tøser! Og hvor fedt, at I er nået så langt med rallyen, det er sq flot :5up:

 

Jeg håber da, du lærer at finde rundt! Hvis der er nogle tråde, du gerne vil have besked om, når der sker noget, så kan du abonnere på dem, det gør du sådan her:

 

Når du er inde i tråden, så er der ved startindlægget øvers oppe, nogle valgpunkter. Ét af dem hedder trådværktøjer - klik på den og så på abonner på denne tråd :-D

 

Du abonnerer automatisk på tråde, som du har været aktiv i og får mails derom. Hvordan man slår funktionen fra ved jeg ikke, men det kan nogle andre kloge hoveder så måske hjælpe dig med, hvis du vil vide det :genert:

 

 

Mange tak for velkomsten, Rikke :-D

 

Og mange tak for info - se, det var jo slet ikke gået op for mig :oops: Jeg råber højt, hvis der er mere, jeg ikke kan finde ud af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og forresten.. Det er et super godt billede, du har som avatar. Jeg håber, at der kommer flere billeder af dine flotte hunde:klap:

 

Tak for de pæne ord. Der skal nok komme flere billeder af hundene :-D

 

Her er lige et par stykker :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...