Hop til indhold

Kursus med etolog Lars Fält


Gæst Ninjamor
 Share

Recommended Posts

Gæst Ninjamor

16 - 17 maj 2009 har jeg engageret etolog Lars Fält.

 

Emnet og location er endnu ikke fastsat ej heller prisen som afhænger af kursusstedet.

På grund af de meget høje priser på kursussteder på Sjælland bliver kurset sikkert lagt i Jylland.

 

 

Hvis jeg har et "idol" indenfor hundeverden er det Lasse!

 

Udover sin baggrund som biolog og etolog har Lasse arbejdet praktisk med hunde i en lille meneskealder.

 

Lande som Sydafrika, Cuba og Italien har brugt ham som konsulent og instruktør for uddannelse af bombe, mine, narko og redningshunde og deres førere i mange

år.

Han er et af de mennesker som faktisk har stået i den situation at skulle sende "sine" hunde og hundeførere ind i områder, som var bombetruede uden at vide om alle kom med tilbage.

 

Taler man "næser" og positiv motivation kan man ikke komme udenom Lars Fält.

En stor viden og erfaring og alligevel er han helt nede på jorden. En hundemand jeg har stor respekt for. Og hvis hjerne jeg gerne ville "suge"...

 

Og så har han den meget omtalte "roe" (for uindvidede: En misforståelse engang om det at udstråle en stor RO) som mange så godt kan lide.

 

Lars har skrevet bogen "Hundens språk och flockliv" og søger man på biblioteksbasen kan man også finde bøger af ham om overlevelse i naturen.

 

Sammen med kollegaer har Lasse dannet et hundcampus hvor der udbydes mange gode kurser og uddannelser på højt niveau.

Se www.hundcampus.com

Link til indlæg
Del på andre sites

Han lyder som lidt af et scoop :-)

Kunne han ikke tænkes også at ville holde et foredrag af blot et par timers varighed, så´n for os som bare er almindelige hundeejere, som ikke vil på et helt 2-dages kursus?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Han lyder som lidt af et scoop :-)

Kunne han ikke tænkes også at ville holde et foredrag af blot et par timers varighed, så´n for os som bare er almindelige hundeejere, som ikke vil på et helt 2-dages kursus?

 

 

Hvilke emner har du i tankerne?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Det lyder spændende - så det glæder jeg mig til at høre mere om :-D

 

Og en placering i Jydeland er helt perfekt :5up: Jeg tror min bette flækkes forsamlingshus vil være et godt sted at afholde sådan noget :blink:

 

 

Jae det med placeringen... Jeg havde håbet på Friluftsgården i Beder, men der er desværre optaget.

Kender I nogle gode kursussteder hvor man må have hund med og som er til at betale?

Ved endnu ikke OM der skal hunde med

Link til indlæg
Del på andre sites

Jae det med placeringen... Jeg havde håbet på Friluftsgården i Beder, men der er desværre optaget.

Kender I nogle gode kursussteder hvor man må have hund med og som er til at betale?

Ved endnu ikke OM der skal hunde med

 

Hvad med schæferhundeklubbens lokaler i Herning? Der hvor Anders Hallgren også var.

 

Hvor mange mennesker skal der være plads til?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
Jae det med placeringen... Jeg havde håbet på Friluftsgården i Beder, men der er desværre optaget.

Kender I nogle gode kursussteder hvor man må have hund med og som er til at betale?

Ved endnu ikke OM der skal hunde med

 

Nu ved jeg jo du er medlem af DcH, så hvorfor ikke prøve at "låne" Hernings lokaler. De er super og så godt som nye og der er rigtig god plads.

 

Desuden er Herning også sådan rimelig centralt placeret hvis det skal være i Jylland.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvilke emner har du i tankerne?

 

Jeg har ikke noget specielt i tankerne, han lyder bare som en der kunne være spændende at lytte til. Men jeg ved jo ikke om han overhovedet afholder så korte foredrag, eller om han primært afholder kurser for folk der er uddannede indenfor hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg har ikke noget specielt i tankerne, han lyder bare som en der kunne være spændende at lytte til. Men jeg ved jo ikke om han overhovedet afholder så korte foredrag, eller om han primært afholder kurser for folk der er uddannede indenfor hunde.

 

Lars lægger niveauet efter deltagerne. Et foredrag er nok lige lille nok at få ham herover for. Det bliver dyyyrt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Hvad med schæferhundeklubbens lokaler i Herning? Der hvor Anders Hallgren også var.

 

Hvor mange mennesker skal der være plads til?

 

Hov jeg havde ikke set disse indlæg med forslag til steder..

 

Der skal være rigelig plads til ca 22 mennesker evt. med hunde.

Og så er der overnatningen også..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Nu ved jeg jo du er medlem af DcH, så hvorfor ikke prøve at "låne" Hernings lokaler. De er super og så godt som nye og der er rigtig god plads.

 

Desuden er Herning også sådan rimelig centralt placeret hvis det skal være i Jylland.

 

 

Må der være hunde med i lokalerne? Det må der typisk ikke i DcH, men måske er Herning anderledes med dette

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Det lyder rigtig spændende, jeg glæder mig til at høre mere, og regner bestemt med at komme ;-)

 

Nu er det godt nok ikke Jylland med høje tåstrup idræts center er vist ret billigt at leje, det var der, der var Runar næss var for et års tid siden.

 

 

Ok, tak..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
Må der være hunde med i lokalerne? Det må der typisk ikke i DcH, men måske er Herning anderledes med dette

 

Jeg ved der er rigelig plads til 22 personer i Herning og de alt i udstyr til fremvisning/foredrag.

 

De steder jeg har været har der ikke været noget problem med at tage hunde med ind når det var et specielt arrangement.

 

Mht. overnatning så er der vist noget med et forsikringsspørgsmål hvis der overnatter mennesker. Men enten kan man jo "glemme" at oplyse det eller også er der vist et ok vandrehjem i Herning også. Men det er selvfølgelig ikke bygget til at der skal overnatte mennesker, så det vil nok blive noget "bunkesovning"

 

Ring til formanden og spørg - det er superfaciliteter de har. :-D

 

held og lykke med projektet. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillefod
Ca 22 personer og så skal der være undervisningsudstyr - og eventuelle hunde skal måtte være inde også

 

Jamn så tror jeg da du har endnu en mulighed i det midtjyske, afhængig af hvilken dato det bliver :-)

 

Mht. undervisningsudstyr er det nok lidt begrænset hvis du er til moderne teknik, men der er et fjernsyn + dvd/video og en overhead :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst Ninjamor
Er der nogle steder man kan læse lidt mere om dette kursus?

 

Og har du fundet et egnet sted? Eller skal "vi" lede videre her i det jydske?

 

 

Kurset er endnu på "jeg har ikke fundet et emne endnu" plan og har heller ikke et sted.

Jeg har kontaktet flere kursussteder som enten ikke er ledig denne weekend eller endnu ikke har meldt tilbage.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
Kurset er endnu på "jeg har ikke fundet et emne endnu" plan og har heller ikke et sted.

Jeg har kontaktet flere kursussteder som enten ikke er ledig denne weekend eller endnu ikke har meldt tilbage.

 

Prøvede du DcH i Herning?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Prøvede du DcH i Herning?

 

 

Ikke endnu.

 

Det skal være et sted hvor eventuelt deltagende hunde må komme med ind.

Må de det i Herning?

 

Typisk DcH indstilling er jo "ingen hund i klubhuset".

 

Jeg søger efter et sted med plads til overnatning for kursisterne også... Eller en billig og god overnatningsmulighed i nærheden

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...