Hop til indhold

AKUT!! Ældre Beagle søger en kærlig familie

Gæst Karo
 Share

Recommended Posts

Grundet alvorlige problemer på hjemmefronten, søger jeg en kærlig familie til Daisy. Hun er en Beagle på 14 år, fuld af liv, glæde og kærlighed. Hun er 100% renlig, kontaktsøgende og venlig mod både børn og voksne. Hun er rask og har været til regelmæssigt tjek hos dyrelægen.

Daisy er vant til at bo i hus og kommer ud i haven et par gange om dagen, samt på 2 gåture. Hun kan sagtens være alene hjemme i op til 7-8 timer om dagen, uden at lave ballade. Hun lægger sig oftest til at sove når man tager hjemmefra.

Jeg har prøvet alle tænkelige muligheder, og ingen i mit netværk kan tage hende til sig. Derfor håber jeg at der er en venlig sjæl herinde, som kan give Daisy et godt liv de sidste år hun har tilbage.

Jeg bor i Kbh men kører gerne ud med hende over hele landet.

Jeg er klar over at Daisy pga hendes høje alder ikke er så nem at finde et nyt hjem til, men jeg håber alligevel at det lykkes. Hun er så fuld af liv og fortjener ikke at det skal ende nu.

Jeg håber meget på at høre fra jer hurtigst muligt

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun ser vel nok skøn ud :hjerte:

Nu ved jeg jo ikke hvad det er du slås med på hjemmefronten, men jeg tænker om du har overvejet af søge efter en som kunne gå med hende og tage sig af hende ind imellem og hun så stadig kunne være hjemme hos dig i større eller mindre grad? Mest fordi jeg tænker at det må være hårdt for en gammel hund fuldstændig at skifte hjem, det ville nok være nemmere for hende at komme ud og blive forkælet et sted og så komme hjem igen, evt. som en overgangsløsning og at hun så bliver længere og længere tid det nye sted?

Personligt ville jeg nok overveje den løsning og hvis ikke det kunne lade sig gøre, så ville jeg aflive. Men det kan godt være at det bare er mig der er fjollet, jeg synes bare at det er synd for en gammel hund at skulle skifte hjem hvis det er fra den ene dag til den anden :oops:

Jeg håber at du finder den helt rigtige løsning, for hun ser rigtig dejlig og livsklog ud, hun fortjener kun det bedste :hjerte: Og så :ae:til dig, uanset hvad det er du går igennem, så må det være hårdt siden du føler det nødvendigt at skille dig af med hende :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør mig ondt at læse :megaked:Ældre dyr, har så meget værdighed og er stolte og fortjener som du selv skriver, en værdig alderdom. Ville ønske jeg kunne tage hende, men har ikke råd til to hunde, lige nu. Håber du finder et dejlig hjem til hende. Trøstekram herfra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej alle

Tak for jeres svar!

Det er virkelig hårdt det her... Det er en ret sindssyg situation jeg står i og jeg kan virkelig ikke se nogen udvej, heller ikke med pasning eller omplaceringsliste. Situationen er lige pt. at vi bor 2 mennesker og Daisy i min 1 værelses studielejlighed, hvor man absolut IKKE må have hund, og naboerne ser hende selvfølgelig flere gange om dagen.

Hun har haft en rigtig godt liv i de 14 år og det er bare så svært. I dag bliver hun passet hos nogle venner, men de kan kun have hende til i morgen, da de skal rejse, så håber stadig at der dukker en anden løsning op.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil lige tilføje til annoncen, at man ikke får "katten i sækken". Daisy har oprigtigt ingen adfærdsproblemer, sygdomme eller andet man kommer til at "hænge på".

Hun gør når der går nogen forbi haven/døren, spiser alt hvad der kan spises, hvis det står fremme, bryder sig ikke om schæferhunde og andre store hunde og kan til tider være stædig når man går tur og hun bestemmer sig for at ville gå en anden vej. Det er det mest negative, hvis man overhovedet kan kalde det, det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej alle

Tak for jeres svar!

Det er virkelig hårdt det her... Det er en ret sindssyg situation jeg står i og jeg kan virkelig ikke se nogen udvej, heller ikke med pasning eller omplaceringsliste. Situationen er lige pt. at vi bor 2 mennesker og Daisy i min 1 værelses studielejlighed, hvor man absolut IKKE må have hund, og naboerne ser hende selvfølgelig flere gange om dagen.

Hun har haft en rigtig godt liv i de 14 år og det er bare så svært. I dag bliver hun passet hos nogle venner, men de kan kun have hende til i morgen, da de skal rejse, så håber stadig at der dukker en anden løsning op.

Nu spørger jeg måske dumt, men kunne du/I ikke finde et andet sted at bo? Hvis det er det eneste problem, må det da være til at løse? I forhold til at skulle skille sig af med sin hund?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej, det er absolut ikke min boligsituation som er det afgørende. Jeg har taget hende fordi hun ikke længere kunne være i mit barndomshjem hvor hun har boet i 14 år. Jeg har ikke midler til at finde noget andet så hurtigt da jeg er studerende med en lejekontrakt, hvor der er flere måneders opsigelse. Situationen er opstået meget pludseligt og jeg har kontaktet alle jeg kender, og dette er så sidste desperate forsøg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej, det er absolut ikke min boligsituation som er det afgørende. Jeg har taget hende fordi hun ikke længere kunne være i mit barndomshjem hvor hun har boet i 14 år. Jeg har ikke midler til at finde noget andet så hurtigt da jeg er studerende med en lejekontrakt, hvor der er flere måneders opsigelse. Situationen er opstået meget pludseligt og jeg har kontaktet alle jeg kender, og dette er så sidste desperate forsøg.

Nårh på den måde. Så kan jeg nok ikke bidrage med ret meget mere lige nu :cry::vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

hvor er det synd for jer... vi har haft beagler i hele min barndom, det er en meget skøn race....

vi har nu to hunde, så hun ville nok ikke falde til her, desværre....

men hun ser så sød ud... det grå guld:hjerte: knus

Link til indlæg
Del på andre sites

I skal have mange tak for jeres støtte!

Jeg har i dag fået fat på Daisys stambog og i den står der, at hun har fødselsdag d. 29/6 - 1998. Så hun er lidt yngre end jeg havde regnet mig frem til. Hun er steriliseret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej, Daisy er i dag kommet på prøvetid hos en sød børnefamilie og jeg har på fornemmelsen at det er det kommer til at gå rigtig godt! I skal have mange tak for støtten og tak til jer som har skrevet og ringet og tilbudt at give Daisy et nyt hjem! Hilsen Karo :)

Link til indlæg
Del på andre sites