Hop til indhold

13 ugers hvalp forsøger at die?


Gæst wsg
 Share

Recommended Posts

Min lille englebasse *host* af en springerhvalp på 13 uger forsøger fra tid til anden at die på både Rosie, men også hendes biologiske mor...

 

Rosie sidder meget passivt med en klagende lyd, når Jessie kommer i det humør, men nu er Rosie heller ikke en tæve, der siger ret meget fra.

 

Jessies biologiske mor kigger bare meget forbavset på hende og går så lidt væk, hvis det bliver for voldsomt, men hun lader Jessie gøre det (hun har ikke mælk mere, så Jessie får ikke noget ud af det).

 

Hvorfor gør hun det? Er det vitterligt et forsøg på at få noget mere "mad" eller er det noget trygheds/hygge-noget?

 

Jeg har aldrig før set det med de to andre, så jeg er lidt :confused: omkring denne adfærd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min lille englebasse *host* af en springerhvalp på 13 uger forsøger fra tid til anden at die på både Rosie, men også hendes biologiske mor...

 

Rosie sidder meget passivt med en klagende lyd, når Jessie kommer i det humør, men nu er Rosie heller ikke en tæve, der siger ret meget fra.

 

Jessies biologiske mor kigger bare meget forbavset på hende og går så lidt væk, hvis det bliver for voldsomt, men hun lader Jessie gøre det (hun har ikke mælk mere, så Jessie får ikke noget ud af det).

 

Hvorfor gør hun det? Er det vitterligt et forsøg på at få noget mere "mad" eller er det noget trygheds/hygge-noget?

 

Jeg har aldrig før set det med de to andre, så jeg er lidt :confused: omkring denne adfærd.

Mine dier også længe.. Ikke hos deres mor, men hos enhver anden som har mælk, eller kunne tænkes at have mælk.. I starten troede jeg det kun var deres egne hvalpe der fik lov.. Men vores chihuahuaer (16 uger) dier stadig. Både på dem med og uden mælk.

De sidste par måneder har jeg været ekstra obs på det fordi det undrede mig sådan. Sult virkede det ikke som da alle de store hvalpe sagtens kan spise, og gør det...

Jeg har tænkt på om det kan være en måde at styrke flokken/flokinstinktet på? Min flok er sammensat af både forskellige racer og hunde som var fremmede for hinanden da de blev sat i flok sammen. Tit ser jeg Terry(som er flokkens alfatæve) opfordre tæverne til at give mælk til hvalpene/hvalpene til at sutte. Terry lægger også selv mælk ned når vi får hvalpe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det godt du har lavet denne her tråd, jeg havde nemlig selv tænkt på at lave en lignende. Det har nemlig undret mig at en hvalp min Ozzie ses en del med ofte har prøvet at die hende. Ozzie bliver stående imens hun ser lidt perpleks ud, det ser lidt skørt ud at en hvalp står og dier hvor der absolut ingen mælk er. :mrgreen:

 

Jeg har også tænkt på om det er noget hygge/trygheds/floksskabende noget, det kunne det også tyde på udfra det Janni skriver. Omvendt hvis det er det så forstår jeg ikke helt at Rosie og Ozzie begge to ikke rigtig gider det... måske er de bare ikke i humør.... hmmm tænke tænke:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg takker for svarene :-)

 

Jeg hælder også mest til, at det er noget flokskabende.... Det er jo netop kun Rosie, som er lidt afvisende overfor hende, hun gør det på. Mollie har helt accepteret hende og de er bestbuddies, så der er der nok ikke det store behov for flokskabelse.

 

Hvorfor hun så gør det hos sin biologiske mor og ikke sin tante, aner jeg ikke - måske er det fordi hun gerne vil hygge lidt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...