Hop til indhold

Gudskelov for microchips


Doberfan
 Share

Recommended Posts

Blev ringet op af Doberman Rescue her i eftermiddag. En dame havde fundet to løse dobere i mit område, og havde kontaktet dem, da en af hundene havde et GCDR tegn på. Jeg kørte ud og hentede dem, to søde tæver, og tog dem med til dyrlægen for at scanne for microchips. Det havde de heldigvis begge, den ene registreret til GCDR (rescuen), men den anden til en privat person, så min dyrlæge kunne få fat i ejeren, og de kunne blive lykkeligt genforenet. :banan:

 

Dejligt, der er nogen der gider hjælpe, når hundene slipper ud, og dejligt, at det er så forholdsvis let at finde ejeren. Det ville selvsagt have været lettere, hvis hundene havde et ordentligt hundetegn med ejerens navn og nummer. :stupid:

 

Så nu skal jeg nok ud og inspicere hjemmet og se, om der er orden i forholdene.

 

Et (dårligt) billede af de to tøser...

Link til indlæg
Del på andre sites

Aarrrgghhh. :damn:

 

Blev ringet op igen idag, de var sluppet ud igen. Så er det ligesom ikke sjovt mere, der er da noget galt.

 

Fik talt med den venlige dame, der havde samlet dem op. Hun tilbød at køre dem til min dyrlæge for overnatning, og vi diskuterede i gruppen hvad der skulle ske. Konfiskation måske, eller i det mindste en alvorlig samtale med ejer.

 

Men da "finderen" dukker op hos dyrlægen, står ejeren og venter, og "finderen" giver gladeligt hundene tilbage til ejer. Det kan hun jo absolut ikke klandres for, mange andre ville end ikke gøre noget som helst når de finder løse hunde. Jeg havde sagt til min dyrlæge, at de ikke måtte frigive hundene til nogen overhovedet, før de havde hørt fra mig eller andre fra rescuen, men så nåede de ikke engang så langt.

 

Jeg kan forstå at hunde kan rende væk ved et uheld, men to dage i træk? Og ejeren havde ikke kontakte Rescuen eller nogen andre overhovedet. Hvis mine hunde blev væk ville jeg ringe til Gud og hver mand, sætte plakater op, køre nabolaget tyndt og ikke stoppe før jeg fandt dem igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det vil jeg give dig fuldt ud ret i. Synes det virker usandsynligt, at hundene stikker af fra en ansvarlig ejer, og så to dage i træk...!

 

Lige præcis. Hvis hundene skulle have held til at komme ud, skulle man da forvente at ejeren er mega meget ekstra opmærksom dagen efter (og ugen og måneden og året efter hvis det var mig).

 

Også derfor jeg synes vores ledelse skulle tage og checke dem i hoved og r#v endnu en gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...