Hop til indhold

Foredragsholder


 Share

Recommended Posts

Gæst Ninjamor

 

 

Det må jeg jo prøve hvis det sker igen.

 

Tak for ideer :kys:

 

Velbekomme

 

Hvis han generelt mener han "må" alt, kan han blive noget irriteret over at blive generet på denne måde

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er vel ikke anderledes end at flok er forskellige ligegyldigt hvor man færdes?

Ahhr, synes der er visse ting, på HF, som man helst skal synes, som jeg har på fornemmelsen at folk der har en anden mening om, bare tier stille med. Den slags synes jeg ikke jeg oplever ude i det virkelige liv.

 

Jeg stiller mig kritisk til neutralisering, som til så meget andet, men religiøs er en stærk udmelding at komme med omkring det.

Det synes jeg faktisk også at jeg gør. :lol: Og med hensyn til den religiøse del, så er det jo bare min opfattelse af det.

 

Nu har jeg naturligvis ikke læst alt hvad der er skrevet om emnet herinde, men jeg husker ikke at nogen har stået skråsikkert på at neutralisering kun er et onde?

 

Nej?. Det er måske også lettere at opfatte det sådan, når man har "den anden holdning", at neutralisering kan være til gavn for hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes Aslan har nogle lighedspunkter med min Guincho.

Han er også en intakt hanhund, som kan blive ret så påvirket af højløbske tæver i området. Dog synes jeg det er blevet lidt bedre. Han er 2 år. Derudover er han en hund, som før kønsmodningen let blev panik-bange for små (?) ting: En måge der skreg, en mand der kom gående med en rive, et bump fra en trailer, en indkøbsvogn der raslede med glasflasker m.m. Det sidder stadig i ham, når vi er de steder, hvor han oplevede at blive skræmt. Derfor tør jeg ikke vælge kastration, for jeg ved at indeni den ellers ret selvsikre Guincho, bor en hund der let bliver bange/usikker.

 

Hvis jeg skal have ham med mig på vores gåtur, og han synes det er vigtigere at blive, så kan han finde på at stemme imod med alle 4 ben, og da bruger jeg Ninjamors "trick" med at sige " går vi" og så går jeg bare. Han fandt ret hurtigt ud af at jeg er konsekvent med at gå, og derfor følger han mig.

Men hvis jeg siger "Så vender vi", betyder det at vi vender om, men at han godt lige må tisse en tår eller noget, før vi vender.

Så det er forskelligt hvad jeg bruger af signal.

 

Og på det sidste (Jeg har fornylig haft Ninjamor ude til en adfærdsrådgivning) har jeg i visse situationer benyttet den anden metode hun beskriver med at gå ind foran og imod. Jeg bruger det dog ikke i forhold til løbetidstæver, men i forhold til at passere andre hanhunde på Guincho´s revir.

Og det virker ret godt, synes jeg.

 

Nu er Guincho jo noget lettere at få med, da han vejer under 3 kg. Kunne man forestille sig at man med store hunde kan supplere " går vi" med at gøre store øjne? Det hjalp på min newf, når han ikke gad gå med ind fra gåtur dengang for 20 år siden. Men jeg ved ikke om det er velset i dag?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Ahhr, synes der er visse ting, på HF, som man helst skal synes, som jeg har på fornemmelsen at folk der har en anden mening om, bare tier stille med. Den slags synes jeg ikke jeg oplever ude i det virkelige liv.

 

UPS! Så er vi jo tilbage ved "klikerne"...

 

Det synes jeg faktisk også at jeg gør. :lol: Og med hensyn til den religiøse del, så er det jo bare min opfattelse af det.

 

OK, måske opfatter vi begrebet forskelligt. For mig er religion noget man er fuldt og fast overbevist om og derfor tror urokkeligt på

 

Nej?. Det er måske også lettere at opfatte det sådan, når man har "den anden holdning", at neutralisering kan være til gavn for hunden

 

Det kan jeg ikke vide :vedikke:

Det der er til gavn for den ene kan være en ulempe for den anden og omvendt

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg ikke om det kun er når der er løbske tæver, at Aslan ikke er til at få kontakt med. Men det var det jeg oplevede med Oskar og efter at have prøvet alt, for at få kontakt, uden at det lykkes, ja så gjorde jeg det at jeg trak afsted med ham og jeg har slæbt ham hen af jorden, efter en tid er hunden så fulgt godvillig med, når den fandt ud af at jeg var mere stædig og udholdende end han var. Men resten af turen har jeg skulle have min koncentration 110 % på ham, for ellers ville han være smuttet.

 

Jeg valgte at få Oskar kastereret og det har været en god beslutning for os. Plusserne overvejer langt minusserne, som i vores tilfælde er øget madlyst. Jeg har været heldig at det kun er kønsdriften, som kasterationen har sat en dæmper på og det var jo det der var meningen.

Han er blevet sådan lidt mere hund og kan bedre koncentrerer sig og er nemmere at træne med, da han nu bedre kan holde fokus på mig, hvor han før var lidt for meget hanhund.

 

Jeg valgte først den kemiske kastration, havde dengang ikke hørt om de dårlige erfaringer, som nogle har haft med den kemiske. Det oplevede vi så heldigvis ikke. Har hellere ikke oplevet en forskel på den kemiske og den kirugiske kastation.

 

Men om det vil være godt eller skidt for Aslan, at blive kastereret ved jeg selvfølgelig ikke. Men er du i tvivl, så kunne du prøve at få F.eks Ninjamor eller en anden god adfærdsbehandler til at rådgive dig. Det vil selvfølgelig koste nogle penge. Men måske der bare skal nogle ændringer til i forhold til hvordan i tackler Aslan i situationerne.

 

Held og lykke. Håber du finder den bedste løsning for jer alle. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du spørger Martin er Aslan vildt usikker.

 

Hvis du spørger mig, siger jeg at Aslan er bange for fyrværkeri, fordi vi har håndteret det forkert.

Han er bange for luftballoner, også fordi vi sikkert har håndteret det forkert.

 

Når han får et chock, er han bange for lygtepæle, men der er ikke noget på en normal tur.....

 

Jeg frygter nok, at Aslan ligger til kategorien der blev agresiv, for så ville jeg måske ikke kunne holde ham.

Eller at det slet ikke virker, og han er den type der husker at man skal fooke op når der er løbske tæver :damn:

 

Ok, at han er bange for fyrværkeri, luftballoner og lygtepæle (alt sammen noget mærkeligt på himlen) kan jeg meget dårligt se har noget med testosteron at gøre;-) Så kastration vil næppe have nogen større indflydelse på det i hverken den ene eller den anden retning.

 

Hvorfor skulle aslan ligge til kategorien der blev aggressiv? Har han tendenser nu?

 

Jeg tror nogen gange man kan læse og tænke for meget på feks et sted som her.. "almindelige" hundejere der ikke tænker så meget over det, ville uden at blinke have kastreret en hund som Aslan, så man slap for det løbetids sjov og i lang de fleste tilfælde med succes;-)

 

Jeg har selv tænkt alt for meget over sterilisering, var sikker på at det nok slet ikke ville være godt til Sheila. At hun ville falde under kategorien der hed "i forvejen aggressive tæver har risiko for at øge aggressionen" i tillæg til at jeg var bange for hvordan det ville påvirke hendes allergi.

 

Og hvad har jeg? Det er det bedste jeg nogensinde har gjort for hende, hun er bare glad i låget hele tiden;-) Og allergien er ikke blevet værre, tværtimod. Selv øget madlyst er faktisk et plus i langt hen af vejen i hendes tilfælde.

Så jeg er blevet en del omvendt fra nok at dele opfattelse med en del herinde omkring neutralisering... At være meget kritisk omkring det til at tænke "hold da op hvor er det meget lettere at være hund og dermed ejer på den måde";-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, at han er bange for fyrværkeri, luftballoner og lygtepæle (alt sammen noget mærkeligt på himlen) kan jeg meget dårligt se har noget med testosteron at gøre;-) Så kastration vil næppe have nogen større indflydelse på det i hverken den ene eller den anden retning.

 

Hvorfor skulle aslan ligge til kategorien der blev aggressiv? Har han tendenser nu?

 

Jeg tror nogen gange man kan læse og tænke for meget på feks et sted som her.. "almindelige" hundejere der ikke tænker så meget over det, ville uden at blinke have kastreret en hund som Aslan, så man slap for det løbetids sjov og i lang de fleste tilfælde med succes;-)

 

Jeg har selv tænkt alt for meget over sterilisering, var sikker på at det nok slet ikke ville være godt til Sheila. At hun ville falde under kategorien der hed "i forvejen aggressive tæver har risiko for at øge aggressionen" i tillæg til at jeg var bange for hvordan det ville påvirke hendes allergi.

 

Og hvad har jeg? Det er det bedste jeg nogensinde har gjort for hende, hun er bare glad i låget hele tiden;-) Og allergien er ikke blevet værre, tværtimod. Selv øget madlyst er faktisk et plus i langt hen af vejen i hendes tilfælde.

Så jeg er blevet en del omvendt fra nok at dele opfattelse med en del herinde omkring neutralisering... At være meget kritisk omkring det til at tænke "hold da op hvor er det meget lettere at være hund og dermed ejer på den måde";-)

 

 

Jeg tror vi er kommet frem til at det er okay at han siger fra ved nogle han-hunde, og vi har da også fundet ud af at dem der underkaster sig, har han heller ikke et problem med, så jeg vil jo nok nærmere sige han er dominant frem for aggresiv.

 

Ja martin og jeg har snakket om at hvis det ikke var sådan et informations samfund, havde han mistet kuglerne for længst :mrgreen:

 

Det jeg mest frygter er, at vi får en hund som jeg ikke kan holde. Nu er læbetiden ovre og vi har vores hygge hund igen, som spiser, leger og putter, OG SOVER :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror vi er kommet frem til at det er okay at han siger fra ved nogle han-hunde, og vi har da også fundet ud af at dem der underkaster sig, har han heller ikke et problem med, så jeg vil jo nok nærmere sige han er dominant frem for aggresiv.

 

Ja martin og jeg har snakket om at hvis det ikke var sådan et informations samfund, havde han mistet kuglerne for længst :mrgreen:

 

Det jeg mest frygter er, at vi får en hund som jeg ikke kan holde. Nu er læbetiden ovre og vi har vores hygge hund igen, som spiser, leger og putter, OG SOVER :5up:

 

Hvorfor skulle du ikke kunne holde ham? Den "bivirkning" har jeg da vist aldrig hørt om;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor skulle du ikke kunne holde ham? Den "bivirkning" har jeg da vist aldrig hørt om;-)

 

Hahaha, nej jeg tænker hvis han bliver helt fooked up i hovedet, og fremover bare siger "fuck dig ejer - jeg er skredet!" agitigt.

 

Men altså, jeg har faktisk drømt i nat at han blev kastereret og blev en super meget bedre hund på alle punkter :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hahaha, nej jeg tænker hvis han bliver helt fooked up i hovedet, og fremover bare siger "fuck dig ejer - jeg er skredet!" agitigt.

 

Men altså, jeg har faktisk drømt i nat at han blev kastereret og blev en super meget bedre hund på alle punkter :mrgreen:

 

haha, det har jeg så heller aldrig hørt om en hund der er blevet! Altså fuck dig ejer agtig;-) Og hvorfor skulle han? Han bliver med garanti mere madglad, så han vil sikkert gå fint på plads og kigge på dog hele tiden i håbet om en godbid:mrgreen:

 

hestepærer og andre delikatesser på gåturen har jeg dog hørt kan blive lidt sværre at komme udenom:lol:

 

Nogle gange går drømme i opfyldelse:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Bryder mig ikke om Rie Ravn...men det var fordi hun optrædte i TVsyd med en dundertale af rang...kamphunderacerne var som ladte maskingeværer som bare ventede på at eksplodere og hvad ved jeg....

 

Men om hun har noget fornuftigt at sige om neutralisering skal jeg ikke kunne sige..:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bryder mig ikke om Rie Ravn...men det var fordi hun optrædte i TVsyd med en dundertale af rang...kamphunderacerne var som ladte maskingeværer som bare ventede på at eksplodere og hvad ved jeg....

 

Men om hun har noget fornuftigt at sige om neutralisering skal jeg ikke kunne sige..:engel:

 

Den episode kan jeg også godt huske. Personligt er jeg nok mere til folk der bruger udtryk som: i følge min erfaring, jeg mener, osv. og får egentlig først tillid til folk når de kommer til: det ved man ikke med sikkerhed, det er muligt/ sandsynligt,... og sådan. :vedikke: En blød videnskab HAR ikke ret mange facitlister og jeg bliver lidt mistænkelig hver gang jeg hører en person ytre sig somom vedkommende har fundet sådan en (hvis ikke det lige er noget der faktisk KAN bevises).

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Ja jeg og så til fyn d. 3 marts og hørte Ries foredrag om kastration.

Jeg havde ingen fordomme da jeg mødte op, for jeg havde intet læst om alt dette inden.

Lige da hun gik på virkede hun meget "stiv" i sin tale, men jeg må erkende at hun hurtigt fik mig til at sidde helt stille og bare lytte.

 

Hun er snakker ikke om hvor forfærdeligt det er at kastrerere, men om fordele og ulemper.

Hvilke hunde der kan tåle det og hvilke hunde der ikke kan.

Hvornår det var menneskets gode at få sin hund kastreret:stupid: og hvornår det var til gode for hunden;-)

 

Hun kom med så mange dårlige eks. på hvorfor folk fik deres hunde kastreret,(flest hanhunde) og hvor hunden rigtig mange gange blev helt udelagt af det.

Med mange rigtige gode ekempler på hvor det kunne hjælpe hunden.

 

Så ja, det er faktisk sort/hvidt men det er jo bare super, når man ved hvad der er bedst forhunden, og ikke bare går med en grå skare af mennesker og kastrere sin hund på forkerte grundlag.

 

Jeg fik en del aha oplevelser med hjem, og meget at tænke over før jeg ville ligge min hund under kniven.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...