Hop til indhold

Foredragsholder

Share

Recommended Posts

Er der nogle der kender til

Rie Ravn, Kolding Hundeadfærdscente??

Og Camilla Fjeldsø, hundeadfærdsskolen Fyn?

Jeg kan ikke helt finde ud af om de holder foredraget sammen, eller om det kun er Rie der skal snakke.

Men altså, nogen der kender til hende Rie?

Det er et foredrag om kasteration/steralition

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der nogle der kender til

Rie Ravn, Kolding Hundeadfærdscente??

Og Camilla Fjeldsø, hundeadfærdsskolen Fyn?

Jeg kan ikke helt finde ud af om de holder foredraget sammen, eller om det kun er Rie der skal snakke.

Men altså, nogen der kender til hende Rie?

Det er et foredrag om kasteration/steralition

Rie kender jeg ikke, men Camilla Fjeldsø er hende vi havde ude, da Duffy havde alenehjemme problemer og hende kan jeg i hvert fald kun sige positivt om :mrgreen: Men det hjælper dig nok ikke så meget, hvis det er hende Rie som holder foredraget ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror, at Rie er hende, Camilla har taget uddannelsen ved. Hvis det er det foredrag, jeg tror det er, så er der tydeligt kun ét budskab - kastration er skabt af fanden ;) Bare så du er forberedt på, at det ikke er et foredrag med plusser og minusser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror, at Rie er hende, Camilla har taget uddannelsen ved. Hvis det er det foredrag, jeg tror det er, så er der tydeligt kun ét budskab - kastration er skabt af fanden ;) Bare så du er forberedt på, at det ikke er et foredrag med plusser og minusser.

Gennem nogle år har jeg trænet mine "projekter" på et problemhundehold. Der har jeg ofte set nogen komme med hanhunde der har problemer med andre hunde. Man har kontaktet dyrlægen, og fået hunden kastreret. Og det har så ikke hjulpet, i enkelte tilfælde gjort det værre.

I de fleste tilfælde skyldes problemerne manglende aktivering, ingen kontakt til hunden, og at hundens ejer håndterer mødet med andre hunde forkert.

I visse tilfælde kan man dæmpe symptomerne ved en kastration, men er det den rigtige vej at gå hvis problemets årsag skyldes manglende aktivering etc? Altså man kastrerer hunden for at den bedre kan klare at være understimuleret og at man ikke selv behøver at sætte sig ind i hvordan man som hundens fører tackler situationen bedst.

Jeg kan forestille mig at Rie Ravn også har set en del af den slags eksempler.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan forestille mig at Rie Ravn også har set en del af den slags eksempler.

Hvis det er det foredrag jeg tror det er, så er det slet ikke i den dur. Så er der kun én holdning til det, og den er meget sort/hvid. Jeg har selv været i kontakt med en af de andre elever, og de har alle den holdning. Formuleringen er ret klar - der er ikke det, der sker af verdens ulykker, hvis din hund bliver kastreret. Den er nærmest dødsdømt, fordi den ikke længere kan fungere. Sådan groft sagt :blink:

Man skal bare være opmærksom på, hvad man går ind til, ved sådan et foredrag. Det er ikke et objektivt foredrag. Du kunne lige så godt bede min dyrlæge om at holde foredraget og så ville vinklen være en helt anden og kun gå i én retning :blink: I mine øjne burde det foredrag - for at det gav nogen mening - indeholde folk fra begge sider, så man selv kunne danne sig en mening bagefter i stedet for at blive hjernevasket med kun én vinkel.

Som med alting skal man være kritisk, og det er da klart et spændende foredrag uanset hvad.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså jeg har det lidt sådan at hvis de kan sige god ffor at Aslan i en uge ikke har det godt, så kan jeg ikke tro på dem alligevel.

Aslan har den sidste uge tabt 5 kilo, og han er jo rimelig slank i forvejen.

Ikke sovet.

Hele kroppen har rystet/dirret 24 timer i døgnet.

Han har ikke fået noget ud af sine ture, for han venter en løbsk tæve efter hvert hjørne.

Han og vi har nederlag på nederlag, fordi han ikke kan håndtere at få en kommando.

HVIS de kan sige at det sker der ikke noget ved, så har jeg hørt om det, men ville aldrig kunne tage dem seriøst. Og så ved jeg da det :blink:

Er de åbne over for kasteration, SÅ kan jeg bruge dem til noget, og så vil jeg også være villig til at tage alle de negative ting op til overvejelse (selv om jeg syntes jeg gør det i forvejen)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har været under uddannelse med Rie Ravn, men det er så længe siden at hun jo kan have bevæget sig langt fra hvordan hun var dengang. Hun er uddannet hos Vibeke Reese og hende har jeg ikke ret gode erfaringer med, selvom hun jo også kan have rykket sig.

Der er en stemning i visse hundekredse (jeg synes næsten det nærmer sig status af en religion) at neutralisering nærmest er dyremishandling,... det forstår jeg simpelthen ikke, men de har måske ikke selv haft en hund med store problemer vedr. kønsdrift. Det er ihvertfald det jeg tænker når nogle påstår at det bare er et spørgsmål om træning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har været under uddannelse med Rie Ravn, men det er så længe siden at hun jo kan have bevæget sig langt fra hvordan hun var dengang. Hun er uddannet hos Vibeke Reese og hende har jeg ikke ret gode erfaringer med, selvom hun jo også kan have rykket sig.

Der er en stemning i visse hundekredse (jeg synes næsten det nærmer sig status af en religion) at neutralisering nærmest er dyremishandling,... det forstår jeg simpelthen ikke, men de har måske ikke selv haft en hund med store problemer vedr. kønsdrift. Det er ihvertfald det jeg tænker når nogle påstår at det bare er et spørgsmål om træning.

Hvad er det for nogle kredse (jeg tænker ikke på konkrete navne eller klubber, men sådan mere generelt)?

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså jeg har det lidt sådan at hvis de kan sige god ffor at Aslan i en uge ikke har det godt, så kan jeg ikke tro på dem alligevel.

Ikke sovet.

Han har ikke fået noget ud af sine ture, for han venter en løbsk tæve efter hvert hjørne.

Han og vi har nederlag på nederlag, fordi han ikke kan håndtere at få en kommando.

HVIS de kan sige at det sker der ikke noget ved, så har jeg hørt om det, men ville aldrig kunne tage dem seriøst. Og så ved jeg da det :blink:

Er de åbne over for kasteration, SÅ kan jeg bruge dem til noget, og så vil jeg også være villig til at tage alle de negative ting op til overvejelse (selv om jeg syntes jeg gør det i forvejen)

Hvis Aslan har det sådan, hvad har du så tabt ved at kastrere ham? Jeg kan ikke rigtig komme i tanke om noget:vedikke:

Jeg mener, han er jo ikke en usikker hund eller noget...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Ikke sovet.

Hvad mener du med, at han ikke kan håndtere en kommando?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svaret:-D jeg synes at "religiøs" er et stort ord, men der er sikkert også nogle der ville kalde mig religiøs i visse sammenhænge - nu jeg tænker over det:hmm:

Det var måske også mest fordi jeg havde "foderreligionerne" i hovedet at jeg syntes der var en sammenhænge (og dèr har jeg selv en stærk tro). :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis Aslan har det sådan, hvad har du så tabt ved at kastrere ham? Jeg kan ikke rigtig komme i tanke om noget:vedikke:

Jeg mener, han er jo ikke en usikker hund eller noget...

Hvis du spørger Martin er Aslan vildt usikker.

Hvis du spørger mig, siger jeg at Aslan er bange for fyrværkeri, fordi vi har håndteret det forkert.

Han er bange for luftballoner, også fordi vi sikkert har håndteret det forkert.

Når han får et chock, er han bange for lygtepæle, men der er ikke noget på en normal tur.....

Jeg frygter nok, at Aslan ligger til kategorien der blev agresiv, for så ville jeg måske ikke kunne holde ham.

Eller at det slet ikke virker, og han er den type der husker at man skal fooke op når der er løbske tæver :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Herinde blandt andet. Synes det eksisterer stort set alle de steder hvor man går ind for bløde træningsformer.

Det er vel ikke anderledes end at flok er forskellige ligegyldigt hvor man færdes?

Jeg stiller mig kritisk til neutralisering, som til så meget andet, men religiøs er en stærk udmelding at komme med omkring det.

Nu har jeg naturligvis ikke læst alt hvad der er skrevet om emnet herinde, men jeg husker ikke at nogen har stået skråsikkert på at neutralisering kun er et onde?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
At der overhovedet ikke er nogen hjemme, og når han så endelig sætter sig, så piiiiiiiiiber han....... sådan lidende agtigt.

Anderledes end når han er utilfreds-agtigt.

OK, og hvad gør I så?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
:oops::oops::oops::oops:

Da det ikke gør det nemmere at tvinge ham, så giver jeg gerne op :genert:

Nogen gange venter jeg dog i evigheder, og piberi, og efter 15 min sætter han sig måske :mrgreen:

Det er naturligvis også en strategi :-D

Hvis du ved, du ikke orker at ro den i land, så er der ikke så meget at gøre, men ved at undlade at gøre noget hjælper du ham ikke ud af tilstanden.

Det du beskriver er at slippe al kontrol med situationen og dermed hans reaktion og hvad han lærer af situationen.

Hvis den skal vendes, så lad være med at bede ham om at sætte sig eller andre "stilstands" ting, skab i stedet en situation du kan kontrollere, f.eks. at du beslutter dig for at gå en bestemt vej i rask tempo og så må han bare følge med dig.

Har du prøvet det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er naturligvis også en strategi :-D

Hvis du ved, du ikke orker at ro den i land, så er der ikke så meget at gøre, men ved at undlade at gøre noget hjælper du ham ikke ud af tilstanden.

Det du beskriver er at slippe al kontrol med situationen og dermed hans reaktion og hvad han lærer af situationen.

Hvis den skal vendes, så lad være med at bede ham om at sætte sig eller andre "stilstands" ting, skab i stedet en situation du kan kontrollere, f.eks. at du beslutter dig for at gå en bestemt vej i rask tempo og så må han bare følge med dig.

Har du prøvet det?

Jeg har ikke prøvet så meget, min strategi har været i den her uge, var at forlange så lidt som muligt. Desværre er vi jo stødt på situationer, hvor en kommando skulle bruges, og så kommer nederlaget.

Nu er du jo stødt på mange hunde, har du nogen sinde prøvet at flytte en stor hund, som ikke vil flyttes?

Jeg måtte jo så ty til at ende med at trække hunden i øret :oops:

(jeg er ikke stolt af det, men med skulle han)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg har ikke prøvet så meget, min strategi har været i den her uge, var at forlange så lidt som muligt. Desværre er vi jo stødt på situationer, hvor en kommando skulle bruges, og så kommer nederlaget.

Nu er du jo stødt på mange hunde, har du nogen sinde prøvet at flytte en stor hund, som ikke vil flyttes?

Åhh ja. Jeg har endnu ikke mødt en jeg ikke kunne få med. Mod hundens vilje og kun ved at være stædig og stærk nok.

På et tidspunkt er hunden nødt til at forholde sig til den irriterende dame og når det sker, mister den langsomt fokus på det andet og kan igen slappe af.

Det er ren fysisk tvang! Som hvis man skal nå et tog og er kommet for sent ud af døren, der er kun en vej og det er fremad.

Hvis ikke du kan det, kan du i stedet konstant "gå ind i ham" = spærre hans udsyn med din krop og "mase" ham lidt væk. Igen, på et tidspunkt må han tage stilling til dig og det du gør og dermed kan han ikke fokusere lige så meget på det andet.

Under dette her siger man ikke en lyd. Det er ikke ment som straf, kun en måde at få opmærksomhed på. Det virker og det skader ikke hunden.

Ved ikke at gøre noget giver man sin hund mulighed for helt at fordybe sig i sin elendighed og det synes jeg er synd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Åhh ja. Jeg har endnu ikke mødt en jeg ikke kunne få med. Mod hundens vilje og kun ved at være stædig og stærk nok.

På et tidspunkt er hunden nødt til at forholde sig til den irriterende dame og når det sker, mister den langsomt fokus på det andet og kan igen slappe af.

Det er ren fysisk tvang! Som hvis man skal nå et tog og er kommet for sent ud af døren, der er kun en vej og det er fremad.

Hvis ikke du kan det, kan du i stedet konstant "gå ind i ham" = spærre hans udsyn med din krop og "mase" ham lidt væk. Igen, på et tidspunkt må han tage stilling til dig og det du gør og dermed kan han ikke fokusere lige så meget på det andet.

Under dette her siger man ikke en lyd. Det er ikke ment som straf, kun en måde at få opmærksomhed på. Det virker og det skader ikke hunden.

Ved ikke at gøre noget giver man sin hund mulighed for helt at fordybe sig i sin elendighed og det synes jeg er synd.

Det må jeg jo prøve hvis det sker igen.

Tak for ideer :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites