Gæst trinehj Skrevet Januar 23, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2011 Hej Derude. Jeg har hørt at hvalpe nemt kan få blærebetændelse. jeg aner ikke om min har det? er der nogen tegn hvor man udfra tydeligt kan sige at den har det? eller hvad er symptomerne ellers? På forhånd tak for svar! Hugs. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hestkjær Besvaret Januar 23, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 23, 2011 Symptomerne er faktisk de samme hos os mennesker. Hyppig tissetrang, svier når de tisser (så en lille hvalp kan pive lidt/meget - afhængig af racen:-D). Der kan være blod i urinen også. Nogle får feber, men langt fra alle, så det er ikke altid en indikator. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst trinehj Besvaret Januar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2011 okay super! Tak for svaret.. Så man ville ikke være itvivl hvis ens hvalp havde det? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Januar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2011 Som med mennsker er det pigerne det går mest ud over, nok fordi deres urinrør er kortere, så der nemmere kommer bakterier op. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hestkjær Besvaret Januar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2011 okay super! Tak for svaret.. Så man ville ikke være itvivl hvis ens hvalp havde det? Der er sikkert nogen, som ikke viser tegnene så tydeligt som andre. Men hvis du har en hund, som har hyppig tissetrang, så ville jeg nok mistænke blærebetændelse med det samme. Hvis du er i tvivl, så evt tag en urinprøve med til dyrlægen - de kan meget hurtigt teste, om der er en infektion:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst trinehj Besvaret Januar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2011 Jeg ved nemlig ikke om den har hyppig tissetrang men hver eneste gang jeg lukker døren op, løber den ud og tisser.. Måske fordi den ved at det er det den skal? men er sku lidt i tvivl.. Nogen gange gør den også som om den tisser, men der kommer intet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hestkjær Besvaret Januar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2011 Når den har blærebetændelse vil den prøve at sætte sig flere gange - gør din det? Når først den kommer i gang med tisse, så er det som om den ikke kan stoppe igen - den tror/føler i hvert fald den skal af med mere. Hvis du er i tvivl, så tag en urinprøve - koster ikke alverden (så vidt jeg husker:-D) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst trinehj Besvaret Januar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2011 hmm.. naah den har det nok ikke så.. Den sidder sig ikke indenfor (når jeg er hjemme hvertfald, og hvis den gør, da den ikke er helt renlig endnu, så kan jeg sagtens stoppe den og få den ud hvor den så fortsætter) så det har den nok ikke så? var bare sådan itvivl men kunne godt være man skulle få tage testen bare for at være 100% sikker? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Januar 25, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2011 En hvalp så lille med infektion i blæren, tisser bare meget lidt, lige pludselig. Den kan ikke holde noget tilbage, og tisser så ofte med meget kort tid imellem. En lille hvalp tisser ofte med få timers mellemrum uden der er noget galt., Så tror ikke, din er syg. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst trinehj Besvaret Januar 25, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2011 okay tak Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts