Hop til indhold

Pludselig bange for fremmede - Spøgelses alder, eller?

Gæst Miss_menelli
 Share

Recommended Posts

Gæst Miss_menelli

Min bette Kaia fis, er pludselig, ud af ingenting blevet rigtig, rigtig nervøs for fremmede.

Normalt eeeelsker hun alle hun møder, men de sidste par uger har hun været mere og mere nervøs for fremmede.

I dag var det så slemt, at hun ikke ville tage godbidder fra en af de trænere, vi havde på det hvalpehold vi gik på. Hun sad bare med halen mellem benene og rystede. :megaked:

Vi besluttede os så for, at benytte os af, at jeg havde to mandlige trænere som gerne ville hjælpe og der var ikke andre på pladsen, så der var rolige omgivelser.

Efter en halv time, blev hun tryg nok til at kravle op på dem for at få godbidder og ville gerne lege med dem - men hurtige bevægelser brød hun sig stadig ikke om og flygtede med halen mellem benene hvis de bevægede sig for hurtigt.

Men det gik fint fremad.

Undre mig MEGET over hendes adfærd, for der har ikke været nogle ubehagelige oplevelser, hvad jeg ved af - Så skulle det være en nabo, der har været efter hende, mens hun har været alene i haven. Men tror det ikke :vedikke:

Hun har lige været falsk drægtig i mindre omfang og hun er 15 mdr. gammel - Er det en "spøgelses" periode hun er inde i, eller tror i der er sket noget vi ikke har set?

Hun er en meget blød hund og vi behøver aldrig hæve stemmen overfor hende - Hun kan alene på kropssprog se, at det må hun ikke når hun laver ulykker.

Vi arbejder selvfølgelig videre med at skabe tillid til fremmede igen, men det ville være rart at vide om i har oplevet noget ligene og om nogen har nogle erfaringer jeg kan trække på?

Jeg synes jo det er ganske forfærdeligt, at hun pludselig har ændret sig sådan, for det ligner hende slet, slet ikke og hun plejer jo at ville hen til alt og alle og snakke.

Så jeg er ret frustreret over det her og håber på nogle vise ord, fra nogle af jer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes hendes reaktion virker lige lovlig voldsom til at være spøgelses alderen, jeg ville kunne forstå det hvis hun blev bange for en enkelt eller to fremmede, men at hun ligefrem skal bruge en halv time for at tø op over for fremmede, og at det åbenbart er alle fremmede, det syntes jeg lyder voldsomt :hmm:

Kan hun have ondt og derfor være mere nervøs end normalt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes også det lyder voldsomt... Men ellers har Iso også lige været igennem en "spøgelsesalder", hvor hun var på ca. samme alder. Det tog sig dog mest udtryk i at hun pludselig opdagede faaaarlige ting, som hun aaaaldrig havde set før. Selv om de altid har været der... :stupid:

Ville også tjekke om der evt. er smerte. Ved dog ikke med falsk drægtighed..? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Jeg syntes hendes reaktion virker lige lovlig voldsom til at være spøgelses alderen, jeg ville kunne forstå det hvis hun blev bange for en enkelt eller to fremmede, men at hun ligefrem skal bruge en halv time for at tø op over for fremmede, og at det åbenbart er alle fremmede, det syntes jeg lyder voldsomt :hmm:

Kan hun have ondt og derfor være mere nervøs end normalt?

Synes også det lyder voldsomt... Men ellers har Iso også lige været igennem en "spøgelsesalder", hvor hun var på ca. samme alder. Det tog sig dog mest udtryk i at hun pludselig opdagede faaaarlige ting, som hun aaaaldrig havde set før. Selv om de altid har været der... :stupid:

Ville også tjekke om der evt. er smerte. Ved dog ikke med falsk drægtighed..? :vedikke:

Synes også det er lidt voldsomt.

I lørdags (sidste lørdag) var hun noget sky, men varmede hurtigt og runderede fint på en ukendt figurant.

Hun virkede heller ikke nervøs overfor alle, og gjorde sig temmelig hurtigt til, for samtlige der virkede til at have guffere i lommen. ;-)

Men stadig, så var hun en smule mere tilbageholdende end hun plejer.

I dag var hun bare rigtig bange for de to mænd, som hun tidligere har kendt og som har hjulpet til bla. rundering og de har begge tidligere nusset og hygget med hende.

Tidligere på dagen mødte vi en af dem på hvalpeholdet, som kom lidt tidligere og der fokuserede hun meget på hendes hund og de legede vældigt, så der var ikke rigtig noget jeg lagde mærke til.

Så synes det var en meget voldsom reaktion overfor to mænd, som ikke er vildfremmede og som hun rent faktisk har flere positive oplevelser med :vedikke:

Hun har jo opført sig mærkelig over en længere periode - Så nu tror jeg sgu' ikke den går at trække dyrlægebesøget længere.

Har en del der står på spring og gerne vil hjælpe med dejlige oplevelser - Men ved ikke helt om jeg bør vente til efter et besøg hos dyrlægen.

Hvis hun nu har ondt, så skal der jo ikke meget til for at skabe nogle flere dårlige associationer, tænker jeg :vedikke:

Nøj hvor jeg synes det er frustrerende :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg husker ikke hendes fortid, men hvis hun er så blød skulle hun nok have en pause med figurenter. Er hun er græker???med ustabil opvækst.

De kan nemlig få nervøse udfald i den alder.Og så er de skøbelige, som om deres fortids ulykker/dårlige oplevelser indhenter dem.

Men kun gode oplevelser fra nu af, ingen stor udfordringer, før hun er klar.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Jeg husker ikke hendes fortid, men hvis hun er så blød skulle hun nok have en pause med figurenter. Er hun er græker???med ustabil opvækst.

De kan nemlig få nervøse udfald i den alder.Og så er de skøbelige, som om deres fortids ulykker/dårlige oplevelser indhenter dem.

Men kun gode oplevelser fra nu af, ingen stor udfordringer, før hun er klar.

Hun er "dansker" ;-)

Hun har haft en rigtig god opvækst og hun virkede absolut ikke til at have noget som helst med i bagagen fra tidligere hjem.

Tværtimod, så har hun indtil nu, altid været rigtig imødekommende og tillidsfuld, selvom hun altid har været forsigtig anlagt.

Men ja - Kun gode oplevelser, den er jeg med på.

Har bare utrolig svært ved at forstå, hvorfor hun pludselig opføre sig sådan :vedikke:

Selvfølgelig kan en nabo have haft fat i hende i haven, mens vi ikke har set det - Men det er også det eneste jeg kan komme på, der skulle have været af ubehagelige oplevelser og det tvivler jeg nu alligevel på, at vores naboer kan finde på.

Ellers har hun altid fået godbidder og er blevet nusset stille og roligt af fremmede, uden at der har været nogen episoder der har virket grænseoverskridende på nogen måde.

Så er helt blank ifht. hvad der kan have udløst den her adfærd :cry:

Håber det bare er en periode, som skal overståes ved guffere og hyggelige møder på hendes præmisser - Men det er bare sindssygt svært, når jeg ikke aner hvorfor i alverden hun pludselig er så sky :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Du skriver du har haft flere lidt mærkelige oplevelser med hende på det sidste, og at hun har været falsk drægtig, jeg ville altså tage til dyrlægen og tjekke at hun nu også kun har været falsk drægtig, og at der ikke er noget andet i vejen.

Det gør jeg også.

Det var meningen vi først skulle til dyrlæge på mandag - Men jeg håber de kan tage os ind i dag eller i morgen, på en akut tid i stedet.

Håber næsten de finder et eller andet simpelt der er nemt at fixe, så vi har en forklaring på hvad der er galt.

Men det er dælme svært at vide hvor vi skal starte, for det er jo meget diffust.

Så håber jeg de er med på at smertedække hende, så vi kan se om hun ændre sig og om der gemmer sig nogle ikke synlige smerter, hvis vi ikke finder noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Hvis du beslutter, det er en "fase", selvom det lyder lige voldsomt nok, vil jeg anbefale ikke at arbejde med problemet.

Hvis det bare er en fase hun skal over risikerer du, ved at give det meget opmærksomhed, at det bliver en tilstand som kan være svær at rykke hende ud af senere fordi der sker indlæring undervejs.

I stedet ville jeg holde hende væk fra det hun reagerer negativt på og hygge/træne positivt andre steder.

Giver det mening?

Selvom dyrlægen ikke kan finde noget, kan en kiropraktor muligvis, de arbejder jo ikke ens :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Hvis du beslutter, det er en "fase", selvom det lyder lige voldsomt nok, vil jeg anbefale ikke at arbejde med problemet.

Hvis det bare er en fase hun skal over risikerer du, ved at give det meget opmærksomhed, at det bliver en tilstand som kan være svær at rykke hende ud af senere fordi der sker indlæring undervejs.

I stedet ville jeg holde hende væk fra det hun reagerer negativt på og hygge/træne positivt andre steder.

Giver det mening?

Selvom dyrlægen ikke kan finde noget, kan en kiropraktor muligvis, de arbejder jo ikke ens :-D

Jamen hvordan beslutter jeg mig for, om det er en fase? :vedikke:

Synes det er helt umuligt at vide hvad der er rigtigt og forkert, når jeg ikke har nogen anelse om hvorfor hun opføre sig som hun gør.

Og hvor lang tid skal jeg give det, før jeg helt sikkert ved det ikke bare er en fase?

Men hvad dælen kan udløse sådan en ændring, ud over smerter og hormoner, hvis der ikke har været nogen episoder jeg kender til, hvor hendes grænser er blevet overskredet??

Jeg kan heldigvis sagtens træne med hende ude på pladsen - Hun vil bare ikke snakke med fremmede og vil helst holde sig bag mig, hvis jeg står lige op ad en af de andre.

Så det bliver rimelig nemt at holde hende under grænsen for hvornår hun bliver utryg og stadig gøre det skidesjovt for hende at være på træningspladsen.

Har også tænkt på en kiropraktor og have en egentlig planlagt at begge vovser skulle have en tur i marts, bare for at prøve det - Men det kan da godt være at de planer skal rykkes lidt frem. :5up:

Det kan i hvertfald ikke skade!

Det er bla. derfor jeg vil diskutere muligheden for smertestillende i en uges tid, med dyrlægen - for finder vi ikke noget og hun ændre adfærd når hun bliver smertedækket, så er der jo uden tvivl noget galt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Motor har i hvert fald ikke reageret så ens på de ting han er blevet bange for. Det har også varet kort tid før han ligesom har opdaget, at det jo bare var en bil eller at mennesket faktisk VAR et menneske. Det har heller ikke været alle biler/mennesker han har reageret på, kun nogle få.

Jeg tror den parkerede bil var den som har taget længst tid at "komme over" og opdage ikke var vildt farlig, men det var ikke mere end 4-5 min, og bagefter var det næsten som om han godt selv kunne se, at det da var lidt skørt at blive så bange for..

Synes det lyder lidt som en uoverskuelig opgave for dig/din dyrlæge overhovedet at finde ud af hvor i skal begynde at kigge for at se om Kaia har ondt??

Kan du måske lave en liste over de ting du synes har været mærkelige de sidste måneder, både den falske drægtighed (hvis det var det - var det hende som ikke rigtigt ville spise?), men også om der er ting hun ikke har villet gøre?

Håber i finder ud af hvad det er. Lille Kaia-prut :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Motor har i hvert fald ikke reageret så ens på de ting han er blevet bange for. Det har også varet kort tid før han ligesom har opdaget, at det jo bare var en bil eller at mennesket faktisk VAR et menneske. Det har heller ikke været alle biler/mennesker han har reageret på, kun nogle få.

Jeg tror den parkerede bil var den som har taget længst tid at "komme over" og opdage ikke var vildt farlig, men det var ikke mere end 4-5 min, og bagefter var det næsten som om han godt selv kunne se, at det da var lidt skørt at blive så bange for..

Synes det lyder lidt som en uoverskuelig opgave for dig/din dyrlæge overhovedet at finde ud af hvor i skal begynde at kigge for at se om Kaia har ondt??

Kan du måske lave en liste over de ting du synes har været mærkelige de sidste måneder, både den falske drægtighed (hvis det var det - var det hende som ikke rigtigt ville spise?), men også om der er ting hun ikke har villet gøre?

Håber i finder ud af hvad det er. Lille Kaia-prut :ae:

Synes også Kaia har reageret kraftigere, end jeg har kunne læse mig til, at i andres hunde har gjort.

At blive bange for en bil, eller en skygge er lidt nemmere at forholde sig til :mrgreen:

Det sker stadig jævnligt, at Bamse kan blive bange for ting han ellers har set en million gange - Men når det er mørkt, så ser ting faaarlige ud og de flip kommer han også lynhurtigt over :stupid: Det er slet ikke på den måde med Kaia.

Ved sgu' heller ikke hvor vi skal starte mht. dyrlægen - Du har nok ret i, at en liste er en god ide.

For det kan jo være de små ting, som gør at dyrlægen ved hvor han skal starte.

Men underlivet skal i hvertfald tjekkes og så må vi lige tage et grundigt sundhedstjek også. Det kan jo også nemt være f.eks tænder, der gør at hun ikke ville spise, så det er sindssygt svært.

Gid de kunne tale de små :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jamen hvordan beslutter jeg mig for, om det er en fase? :vedikke:

Ved at være "kold" indvendig og bare beslutte det, som en afprøvning. Hvis du ikke udsætter hende for noget fælt i f.eks. 2 uger, vil der intet være tabt ved at prøve at lade tiden gøre sit.

Det kan sagtens være efterdønningerne af falsk drægtighed

Synes det er helt umuligt at vide hvad der er rigtigt og forkert, når jeg ikke har nogen anelse om hvorfor hun opføre sig som hun gør.

Og hvor lang tid skal jeg give det, før jeg helt sikkert ved det ikke bare er en fase?

Nogle uger

Men hvad dælen kan udløse sådan en ændring, ud over smerter og hormoner, hvis der ikke har været nogen episoder jeg kender til, hvor hendes grænser er blevet overskredet??

En hormonfase gør hunde anderledes observante end de var før fasen indtrådte. Dette har den betyding at hunden pludselig ser med "andre øjne" på det den oplever. Den bliver ekstra følsom og det er derfor disse overgange fra en periode i udviklingen til en anden kaldes "kritiske faser".

Lad min give et eksempel: Jeg kom gående med Pelle i et fremmed kvarter, pludselig for en hund frem mod hegnet og gøede og han blev forskrækket, kun forskrækket som en naturlig reaktion.

Idet vi gik videre smækkede en bildør lige ved os og samtidig trådte han på en pind som smækkede op og ramte ham på baglåret.

Ganske almindelige hændelser i hverdagen, men fordi han var i en følsom fase, blev blå, rød, kursiv, fed og understregningen den samlede sum, som bevirkede, at han efterfølgende blev utryg/bange for pinde/kvas og ikke turde træde på noget som ikke lå klippefast.

Bildøre som smækkede, hunde som for ud og gøede, at gå i et fremmed kvarter betød intet. Men pinden som dels var det der kom sidst i hændelsen dels betød mest for ham sikkert pga de smerter han havde haft efter operation i knæet, pinden blev synderen. Alt det andet havde bare bygget op til dette.

Giver det mening?

Vi kan ikke altid vide hvad det lige præcis er, der trigger en frygt for det kommer an på hvor hunden har sit fokus når den oplever noget. Derfor kan du spekulere dig gul og blå uden nogensinde at finde forklaringen :vedikke:

Jeg kan heldigvis sagtens træne med hende ude på pladsen - Hun vil bare ikke snakke med fremmede og vil helst holde sig bag mig, hvis jeg står lige op ad en af de andre.

Så det bliver rimelig nemt at holde hende under grænsen for hvornår hun bliver utryg og stadig gøre det skidesjovt for hende at være på træningspladsen.

Det er fint

Har også tænkt på en kiropraktor og have en egentlig planlagt at begge vovser skulle have en tur i marts, bare for at prøve det - Men det kan da godt være at de planer skal rykkes lidt frem. :5up:

Det kan i hvertfald ikke skade!

Nix

Det er bla. derfor jeg vil diskutere muligheden for smertestillende i en uges tid, med dyrlægen - for finder vi ikke noget og hun ændre adfærd når hun bliver smertedækket, så er der jo uden tvivl noget galt

Nemlig og der er det netop vigtigt ikke at vente så længe, at følelsen og dermed adfærden har dannet vane :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Ved at være "kold" indvendig og bare beslutte det, som en afprøvning. Hvis du ikke udsætter hende for noget fælt i f.eks. 2 uger, vil der intet være tabt ved at prøve at lade tiden gøre sit.

Det kan sagtens være efterdønningerne af falsk drægtighed

Det håber jeg det er - Jeg vil lige se tiden an et par uger, som du foreslår og så se om der sker en ændring.

Så må vi tage den derfra hvis der ikke gør.

Synes godt nok det er voldsomt, hvis det er relateret til den falske drægtighed - Hvis det er, så skal hun steriliseres, for andet kan jeg sgu' ikke byde hende.

En hormonfase gør hunde anderledes observante end de var før fasen indtrådte. Dette har den betyding at hunden pludselig ser med "andre øjne" på det den oplever. Den bliver ekstra følsom og det er derfor disse overgange fra en periode i udviklingen til en anden kaldes "kritiske faser".

Lad min give et eksempel: Jeg kom gående med Pelle i et fremmed kvarter, pludselig for en hund frem mod hegnet og gøede og han blev forskrækket, kun forskrækket som en naturlig reaktion.

Idet vi gik videre smækkede en bildør lige ved os og samtidig trådte han på en pind som smækkede op og ramte ham på baglåret.

Ganske almindelige hændelser i hverdagen, men fordi han var i en følsom fase, blev blå, rød, kursiv, fed og understregningen den samlede sum, som bevirkede, at han efterfølgende blev utryg/bange for pinde/kvas og ikke turde træde på noget som ikke lå klippefast.

Bildøre som smækkede, hunde som for ud og gøede, at gå i et fremmed kvarter betød intet. Men pinden som dels var det der kom sidst i hændelsen dels betød mest for ham sikkert pga de smerter han havde haft efter operation i knæet, pinden blev synderen. Alt det andet havde bare bygget op til dette.

Giver det mening?

Helt sikkert!!

Vi kan ikke altid vide hvad det lige præcis er, der trigger en frygt for det kommer an på hvor hunden har sit fokus når den oplever noget. Derfor kan du spekulere dig gul og blå uden nogensinde at finde forklaringen :vedikke:

Ja, det ville sgu' være nemmere hvis de kunne tale, de små bæster ;-)

Men hun fik lige et flip med at badeværelset var farligt - Absolut uden nogen grund, andet end det synes hun lige det var.

Så hun er mega mystisk lige nu :stupid:

Nemlig og der er det netop vigtigt ikke at vente så længe, at følelsen og dermed adfærden har dannet vane :5up:

Der er bestilt tid hos dyrlægen i morgen tidlig, og så må vi se - Hvis de ikke finder noget, så får jeg tid hos en kiropraktor i næste uge, hvis det kan lade sig gøre.

Men spørgsmålet er om jeg så ikke bør få hende på smertestillende, for så kan hun sikkert skjule noget for kiropraktoren... Eller?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var i tvivl om hun var græker pga af hendes navn og udseende.

Mine cockerer kender jeg alle aner på og kender de fleste personligt.

Min grækertæve fik i samme alder et nervøst flik, sådan lige efter 6-8 uger efter løbetid. Hun var kommet som måske 12- 14 uger , fik en harmonisk tryg opvækst her, med hvalpemotivation og træning. Pludselig fik hun skræk for hurtige biler, og ting der passerede fra bag os og sprang i snoren. Det viste sig at være hormonrelateret og som ikke hund med opdræt for øje, blev hun så steriliseret.Det gik så væk igen og kom ikke tilbage.

Nogle af min unge cockertæver har nærmest gået i dvale efter løb og har ikke fortsat træning, andre har været ufåvirkede.

Jeg har altid stoppet hvis den mindste frustration viste sig i den periode og det tror jeg man skal.Også uden de viser tydelige fysiske tegn på falsk drægtighed.

Hormon kuller på ungtæver er temmeligt almindeligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Jeg var i tvivl om hun var græker pga af hendes navn og udseende.

Mine cockerer kender jeg alle aner på og kender de fleste personligt.

Min grækertæve fik i samme alder et nervøst flik, sådan lige efter 6-8 uger efter løbetid. Hun var kommet som måske 12- 14 uger , fik en harmonisk tryg opvækst her, med hvalpemotivation og træning. Pludselig fik hun skræk for hurtige biler, og ting der passerede fra bag os og sprang i snoren. Det viste sig at være hormonrelateret og som ikke hund med opdræt for øje, blev hun så steriliseret.Det gik så væk igen og kom ikke tilbage.

Nogle af min unge cockertæver har nærmest gået i dvale efter løb og har ikke fortsat træning, andre har været ufåvirkede.

Jeg har altid stoppet hvis den mindste frustration viste sig i den periode og det tror jeg man skal.Også uden de viser tydelige fysiske tegn på falsk drægtighed.

Hormon kuller på ungtæver er temmeligt almindeligt.

Hehe - Ja, hun kunne faktisk nemt være græker. :mrgreen:

Der er dælme ikke ret mange ligene mærkelig blandinger herhjemme.

Men det kan nemt tænkes at det er hormon relateret - Især fordi det passer meget godt med tidspunktet.

Hvis det viser sig, at det går over efter et par uger, så bliver hun også steriliseret med det samme. Så er der bestemt ingen grund til at vente og håbe på det bliver bedre efter næste løbetid.

Tror også det er vigtigt at tage hensyn til hende - Der er jo helt sikkert noget der ikke er helt så stabilt i hendes lille unghunde sind, som det kunne være og så har du bestemt ret i, at det nok er bedst at tage de hensyn der skal tages.

Det er bare pisse irriterende og frustrerende, for selvom det går over, så er det da ubehageligt at hun er så meget ude af balance og er så nemt påvirkelig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Så har vi været ved dyrlæge med bettefisen.

Og der var noget galt - Dog i den milde ende. ;-)

Hun havde slemt fyldte analkirtler, dyrlægen mente må have gjort frygtelig ondt.

Normalt så gør det lidt ondt at få klemt sådan nogle analkirtler ud, sagde dyrlægen, så det klarede vi til sidst efter at hun havde fået et grundigt service eftersyn.

Men Kaia så helt saglig ud da hun fik dem klemt ud og straks dyrlægen var færdig, var han hendes nye bedste ven :shock::mrgreen:

Da hun kom ud dansede hun op ad samtlige mennesker i venteværelset. :stupid:

Fordi der var sådan en kæmpe forskel på hende før og efter vi fik tjek på analkirtlerne, så afventer vi lige og ser før vi begynder at proppe hende med smertestillende. Dog tror jeg at jeg holde fast i et kiropraktor besøg uanset hvad - Det skader jo i hvertfald ikke.

Men hun havde stadig en del mælk i patterne, så vi blev enige om at hun skal steriliseres, da der helt sikkert er en masse hormoner der laver rod i hendes lille hoved.

Så hvis hun er sig selv i Marts måned, så bliver hun steriliseret der.

Vi kan lige så godt få det overstået, for hun skal jo alligevel aldrig have hvalpe, selvom de kunne blive frygtelig nuttede :lun:

Men indtil videre, så fandt vi vist en del af forklaringen på hendes mærkelige opførsel - Og så håber jeg hormonerne snart falder lidt til ro og hun snart bliver helt sig selv igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har vi været ved dyrlæge med bettefisen.

Og der var noget galt - Dog i den milde ende. ;-)

Hun havde slemt fyldte analkirtler, dyrlægen mente må have gjort frygtelig ondt.

Normalt så gør det lidt ondt at få klemt sådan nogle analkirtler ud, sagde dyrlægen, så det klarede vi til sidst efter at hun havde fået et grundigt service eftersyn.

Men Kaia så helt saglig ud da hun fik dem klemt ud og straks dyrlægen var færdig, var han hendes nye bedste ven :shock::mrgreen:

Da hun kom ud dansede hun op ad samtlige mennesker i venteværelset. :stupid:

Fordi der var sådan en kæmpe forskel på hende før og efter vi fik tjek på analkirtlerne, så afventer vi lige og ser før vi begynder at proppe hende med smertestillende. Dog tror jeg at jeg holde fast i et kiropraktor besøg uanset hvad - Det skader jo i hvertfald ikke.

Men hun havde stadig en del mælk i patterne, så vi blev enige om at hun skal steriliseres, da der helt sikkert er en masse hormoner der laver rod i hendes lille hoved.

Så hvis hun er sig selv i Marts måned, så bliver hun steriliseret der.

Vi kan lige så godt få det overstået, for hun skal jo alligevel aldrig have hvalpe, selvom de kunne blive frygtelig nuttede :lun:

Men indtil videre, så fandt vi vist en del af forklaringen på hendes mærkelige opførsel - Og så håber jeg hormonerne snart falder lidt til ro og hun snart bliver helt sig selv igen.

Det var da rart at det var noget der kunne ordnes så nemt og hurtigt! :5up:

Selv om det, som du selv nævner, måske kun er en del af forklaringen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Det var da rart at det var noget der kunne ordnes så nemt og hurtigt! :5up:

Selv om det, som du selv nævner, måske kun er en del af forklaringen.

Herligt det var så simpelt!

Ja - Det er super dejligt det var så nemt i første omgang - Heldigvis er det jo ikke altid slemme ting, der skal fikses :mrgreen:

Og så fik hun roser for ALT undtagen lige analkirtlerne. Så hun ser fin ud på alle andre punkter :5up:

Så er spændt på at se om det gør nogen forskel hun ikke er øm i bagdelen og om hormonerne snart falder lidt til ro igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Ja - Det er super dejligt det var så nemt i første omgang - Heldigvis er det jo ikke altid slemme ting, der skal fikses :mrgreen:

Og så fik hun roser for ALT undtagen lige analkirtlerne. Så hun ser fin ud på alle andre punkter :5up:

Så er spændt på at se om det gør nogen forskel hun ikke er øm i bagdelen og om hormonerne snart falder lidt til ro igen.

Mon ikke?

Link til indlæg
Del på andre sites