Hop til indhold

Forkølelse???

Gæst sonir
 Share

Recommended Posts

Jeg har en dejlig fransk bulldog, som er lige ved at ramme de 11 måneder. Han er i dag begyndt at savle helt vildt. Det løber ud af munden på ham, og vi kan se våde pletter over alt hvor han går. Når han ligger og sover er der en hel pøl med savl efter ham når han smutter. Hans vejrtrækning lyder lidt anstrengt, og jeg lage mærke til en smule våd snude igår, som kunne ligne en gang snot, men han havde jo været ude i sneen, så det kan jo også være det.

Er det symptomer på forkølelse? Eller er det noget andet? Hvad gør man ved det hvis det er en forkølelse? Kræver det dyrlæge besøg?

Håber i kan hjælpe, for han er ikke sig selv, og det gør ondt at se ham sån.

Til år og fred

Sonir

Link til indlæg
Del på andre sites

En lille opdate.

Det var ingen forkølelse. Vi ringede til dyrelægen, og Valde blev akut indlagt kl 11 i morges, med udsigt til hentning eftermiddag eller engang i morgen. Kl 17 havde vi ham hjemme igen, efter røntgen osv var taget. De kunne ikke finde en egentlig årsag til han savlen og meget dårlige vejrtrækning. De endte med at give ham noget medicin, og vi skal til tjek i morgen.

Lige nu har vi en meget træt fransk bulldog liggende i sofaen. Han snorker helt naturligt igen, og savlen er stoppet. Så vi er glade, for hold da op man frygter det værste.

Så skal han bare tjekkes i morgen, og så håber vi alt er vel. Om ikke andet så har han i hvert fald charmeret sig direkte ind i dem alle på dyrehospitalet, for de var ikke meget for at aflevere ham igen.

Nu vil jeg sidde og lytte og nyde han snorken, som igen er normal og ikke lyder besværet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej det sagde de ikke, de havde slet ingen ide, men hans vejrtrækning var helt gal så de tog ham ind med det samme og han blev røntgenfotograferet, men det viste ikke noget.

i morgen skal han tjekkes og der skulle det gerne være meget på retur. Savlen er kommet lidt igen, men ikke så voldsomt som før. Hvis der ikke er nok fremgang er det fuld narkose i morgen, så de kan tjekke munden og halsen uden billeder. Han var for stærk til de kunne holde munden åben og tjekke det i dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

De tror også der sidder noget enten i halsen eller et sted i munden/tænderne, men de kunne intet se på røntgen. Han savler stadig i dag, men slet ikke i nærheden af igår, og han er frisk på leg, så noget er der sket. Men nu må vi se hvad de siger. Han skal være deroppe 14:30. Så vi venter spændt, men jeg selv ligger syg, og bare kan se til mens Fruen ordner det hele.

Takker for alle jeres krydsede finger

Link til indlæg
Del på andre sites

De kunne simpelthen ikke finde ud af hvad han fejlede, han fik noget mere medicin og vi fik nogle piller med hjem som han skal have den næste uge. De prøvede at provokere hans svælg, for at se om der var noget der, men han gryntede blot lidt mere, slet ingen smerte. Men savleriet var også stærkt aftaget, og vejrtrækningen meget bedre.

Lige nu har jeg en hund der har væltet rundt med sit legetøj og som bare venter på jeg gider rejse mig, tage tøj på, og komme ud, for han er da vidt på toppen igen.

Det er skønt, men alligevel foruroligende at han kan kan tage pippet sån fra en, det er jo næsten værre end når ens børn er syge. De kan jo sige hvor det gør ondt osv, og når dyrlægen ikke aner hvad hunden fejler, så frygter man det værste med det samme.

Men nu er det overstået og vi er lettet.

Tak for de krydsede fingre.

Til år og fred

Sonir

Link til indlæg
Del på andre sites