Hop til indhold

Sår -agtigt

Aslan
 Share

Recommended Posts

Aslan har fået et sår på kinden.

Et meget MEGET lille et, men uden om det er der et lidt større område, som er meget lyserødt, og ser ud til at væske lidt.

Hår sider der stadigvæk.

Nu har jeg så haft handsker og en våd engangsklud fremme.

Jeg fik tørret hårene så de kunne flyttes. Og fik kigget på det.

Hvor efter Aslan går ind på madressen og kører hovedet frem og tilbage over maressen.

"Såret" er lige der hvor øret hænger ned over, så det får heller ikke rigtig luft (fugt og mørke er vældig grobund for bakterier).

Men hvad gør jeg inden jeg skal til dyrelæge?

Det vil jeg jo helst undgå :mrgreen:

Klipper jeg hårene ned?

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvis det er hotspot, skal jeg så ikke bare drysse det der tør pulver clorhexodid på??

Ligespm vi gjorde da han var hvalp?

Du skal have fat i en creme.. Kan ikke huske hvad den hedder (fuciderm eller sådan noget lignende), og så skal området barberes ned og hotspot'et skal vaskes hver dag..

De spreder sig med lynets hast, derfor skal man barbere området, så man kan se, hvor langt det har bredt sig

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan se, at René bruger fucidin, når Fie har hotspots..

Jeg aner det ikke selv, da Luna (7-9-13, salt over skulderen, bank under bordet etc) aldrig har haft hotspot

årh ja, det var også det jeg mente :mrgreen:

Har lige snakket med vet-damen, og jeg skulle klippe håret så langt ned jeg kunne og så vaske og tørre grundigt og når det var tørt kunne jeg putte det der pulver på, som kan holde sig til den 16/5-11 hvor heldigt var det lige :mrgreen:

Var det ikke tørret ud fredag morgen, skulle vi ringe og komme ned :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror skismer også han er ved at få et på den anden kind.... samme sted.

Mon han kan få det er clor vand???

Syntes dog vi skylder ham riiiigtiiiig fint over til det der hundesvømning :hmm:

Hvis det er et hotspot, så vil jeg sige; Nej på ingen måde. Hotspot er ifølge vores dyrlæge en betændelsestilstand i huden f.eks forårsaget af en rids i huden (hunden har skrabet sig på en gren f.eks.) og det kan man vel ikke lige beskylde klorvand for at forårsage.

De gange Simba har haft et hotspot har han haft et væskende sår, der breder sig med lynets hast og bliver større og større. Han plejer at komme på pencelinkur en 10-12 dage og hans pels er ikke blevet klippet ned.

Jeg synes, at det mere lyder som det der stafylikok-dims vores første hund havde omkring hagen og på kinderne. Lidt a la små væskende blæner. Den gang brændte man skidtet væk med jævne mellemrum. Hvad man gør i dag aner jeg ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

I dag er det et sår.

Kan det så stadigvæk være et hotspot?

Nej for hvis det var et hotspot gik det ikke bare i sig selv og blev til et sår. Det ville være en stor væskende plamage, der breder sig og breder sig indtil der kommer en pencelin kur i vejen. Sving forbi dr. Dyr og få vedkommende til at finde ud af, hvad det er...kan den store basse-dreng ikke bare have revet sig på nogle buske eller et eller andet harmløst ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej for hvis det var et hotspot gik det ikke bare i sig selv og blev til et sår. Det ville være en stor væskende plamage, der breder sig og breder sig indtil der kommer en pencelin kur i vejen. Sving forbi dr. Dyr og få vedkommende til at finde ud af, hvad det er...kan den store basse-dreng ikke bare have revet sig på nogle buske eller et eller andet harmløst ?

Joe, han ahr hovedet inde i alt :mrgreen:

Nu ser vi lige weekenden over, hvis det breder sig, så må vi jo afsted på mandag. Men indtil videre er der kommet en skorpe på.

Link til indlæg
Del på andre sites

God bedring med ham og det er da dejligt, at det kan fixes med medicin i vore dages, så han ikke skal bedøves, brændes og what not !

Hårh ja!

Næste gang han får et sår, tror jeg bare jeg sprøjter ham med clor halløjsa med det samme :mrgreen:

Det er nok fugten fra hunde svøming som har været år sagen til det, så næste gang vi har været til svøming, sætter jeg ørene op i en klemme og finder føn tørren frem :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hårh ja!

Næste gang han får et sår, tror jeg bare jeg sprøjter ham med clor halløjsa med det samme :mrgreen:

Det er nok fugten fra hunde svøming som har været år sagen til det, så næste gang vi har været til svøming, sætter jeg ørene op i en klemme og finder føn tørren frem :mrgreen:

Kan det der bras komme af fugt ? Vi fik aldrig nogen forklaring på, hvad det kom af den gang vores hund havde det....

Link til indlæg
Del på andre sites