Hop til indhold

Den positive tråd!


Gæst BongoJungle
 Share

Recommended Posts

Gæst BongoJungle

I morges var jeg på gårur med Diesel, og sikke en fornøjelse!!

 

Labell er jo højløbsk disse dage, og det stresser Diesel, som blir ret umulig at have med at gøre.

 

Men i morges var han bare bedre end nogen sinde.

Han var meget kontakt søgende, trak ikke det mindste i snoren når han havde den på, heller ikke da vi kom forbi en masse børn der havde sidste skoledag (eller sådan noget).

Han var meget opmærksom på mig og lystrede den mindst komando.

 

Alt i alt, en kæmpe fornøjese at gå tur med ham.

Håber det er sådan det skal være hvergang i fremtiden. :blink:

 

Dyyygtig min dreng. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke en dejlig tråd :-D

 

Jeg havde en meget dejlig oplevelse med Luna forleden.

Hun er en skøn Shih Tzu, jeg fik hende da hun var 1 år, da den tidligere ejer ikke kunne have hende mere. MEN jeg opdagede hun var meget bange for andre hunde. Flaffy og Zozo har hun det fint med, og det går også fint med de søde debat hunde vi har mødt flere gange herinde.

 

Men ved første møde med nye hunde har hun gøet og gøet.. for at holde dem på afstand.

 

Tit møder man jo lige en hund på gå turen og hilser hurtigt, der har luna jo kun fået succes med at gø dem væk og stresse op.

 

Men nu er jeg så begyndt at tage jævnligt i hundeskov og opsøge hunde forskellige steder, det har virkelig givet pote. ;-)

 

Selvfølgelig hjælper det også Luna at flaffy og Zozo atid hilser glade på andre hunde.

 

Men i hundeskoven har vi haft tid til hundemøderne, vi har fulgtes et stykke med de fremmede hunde, snakket og givet godbidder og hun er kommet på armen, hvis hun ville.

 

I onsdags mødte vi 2 meget søde dansk svenske, alle mine var løse og Luna hilste venligt og forsigtigt uden, at gø.

 

Det er altså bare en stor succes for hende, det er dejligt at se at træningen har hjulpet hende, det glæder mig såå meget :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Her kan jeg også være med.

 

Den anden dag havde jeg nemlig Oscar med oppe i byen. Skulle bare lige ind i 2 butikker og tænkte det ville være sundt for ham. Han er desværre blevet slem til at gø af fremmede mennesker... Jeg var godt belæsset med godbidder og forstærkede ham hyppigt. Han gik så pænt, og han sagde intet til nogle mennesker deroppe. En sød pige spurgte om hun måtte hilse, det måtte hun selvfølgelig hvis hun satte sig på hug. Det gjorde hun, og hun blev der i 5-8min for at nusse :lun: Oscar synes hun var sød! Så gik vi ind i fotobutikken, skulle hente et uv filter vi fik med kameraet. Der var en ekspedient der gerne ville hilse. Igen sagde jeg han skulle sætte sig på hug, hvilket han gjorde, til Oscar's fornøjelse. Han gik så og jeg fik filtret af en anden ekspedient. Så mærkede jeg pludselig Oscar's hale logre mod mit ben :lun: Ekspedienten sad igen nede ved ham :)

Vi gik ind i den sidste butik og fandt det vi skulle. Stillede os op til kassen, dvs Oscar satte sig. Det gik fint, godt nok fik han sat snude på gavepapiret, men det gjorde ikke noget :mrgreen:

 

Det andet positive er at Oscar stille og rolig viser tegn på at acceptere lille vuffen Svea :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uuuh, den kan jeg også være med på.

 

Godt nok er Aslan kun en hvalp (og vi har ikke noget fortid med at være i byen), men han var på torvet igår.

Og han var total ligeglad med ALT!

Tørklæder, biler, knalderter, cykler, råbe børn, gamle, unge. Hele moloviten!

Dog ville han meget gerne i kontakt med den flise der lå smeltet chokolade på :-P

Og oven i det, kunne han have scoret grill pigen, men han må jo ikke få røde pølser....hun var ellers på vej hen til Aslan med en helt gratis en, bare fordi han var sååååå sød :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil også være med i den her dejligt positive tråd!

 

Det er ikke en succesoplevelse som sådan, hvor vi har overvundet et problem, men Tyson og jeg har bare haft en dejligste aftentur. :-P

 

Jeg var ellers godt træt efter en travl dag på arbejde og en laaang uge, men jeg tog mig sammen og cyklede ned til et fritløbsområde. Og Tyson var bare SÅ glad!

 

Vi gik en tur på en time og et kvarter, hvor Tyson bare løb af sted med ørene og halen i vejret, legede med andre hunde (nogle store nogle, en golden retriever og en schæfer, men de var rigtig gode til at lege forsigtigt med en lille hund som Tyson) og kastede sig de opgaver, jeg fandt på undervejs (springe over små forhindringer, balancere på en væltet træstamme) med en entusiasme, som var det det sjoveste, han nogensinde havde været med til. Glæden lyste ud af hvert et hår på hans krop på hele turen. Så dejligt, så dejligt, jeg blev helt varm om hjertet... :lun:

 

Tyson kan altid lide at gå tur, men i aften var noget særligt. Det er helt utroligt, hvor glad man bliver, når man kan mærke, at ens hund trives rigtig godt. Og hvor er det skønt at have en hund, så man kommer ud at gå en god tur i den friske luft i stedet for at ligge på sofaen og se en dårlig film på Kanal 4 (hvilket jeg helt sikkert ville have gjort, hvis jeg ikke havde Tyson). Dejlig start på weekenden. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Vi har i dag været til DGI´s agilitystævne i Randers - og Zacho den dygtige hund løb sig til en 1. plads i springklassen og en 3. plads i agilityklassen.

 

Hvor er jeg bare stolt over, at have så dejlig og dygtig en hund, at løbe sammen med på banen :-P

 

Det var første gang vi var af sted til konkurrence, så det var en super debut :-D

 

Zacho og Joey ligger nu og sover tungt - det har været en lang dag for dem begge (Joey var med som supporter :mrgreen:) I morgen afholder vores klub klubmesterskaber og det bliver spændende om vi kan gentage succes´en :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil også være med i den her dejligt positive tråd!

 

Det er ikke en succesoplevelse som sådan, hvor vi har overvundet et problem, men Tyson og jeg har bare haft en dejligste aftentur. :-P

 

Jeg var ellers godt træt efter en travl dag på arbejde og en laaang uge, men jeg tog mig sammen og cyklede ned til et fritløbsområde. Og Tyson var bare SÅ glad!

 

Vi gik en tur på en time og et kvarter, hvor Tyson bare løb af sted med ørene og halen i vejret, legede med andre hunde (nogle store nogle, en golden retriever og en schæfer, men de var rigtig gode til at lege forsigtigt med en lille hund som Tyson) og kastede sig de opgaver, jeg fandt på undervejs (springe over små forhindringer, balancere på en væltet træstamme) med en entusiasme, som var det det sjoveste, han nogensinde havde været med til. Glæden lyste ud af hvert et hår på hans krop på hele turen. Så dejligt, så dejligt, jeg blev helt varm om hjertet... :lun:

 

Tyson kan altid lide at gå tur, men i aften var noget særligt. Det er helt utroligt, hvor glad man bliver, når man kan mærke, at ens hund trives rigtig godt. Og hvor er det skønt at have en hund, så man kommer ud at gå en god tur i den friske luft i stedet for at ligge på sofaen og se en dårlig film på Kanal 4 (hvilket jeg helt sikkert ville have gjort, hvis jeg ikke havde Tyson). Dejlig start på weekenden. :-)

 

Ja, det er såå dejligt at gøre noget for og sammen med hundene, som de bliver glade og veltilfredse af ;-)

Jeg nyder også at give mine oplevelser som bare fylder dem helt op, det glæder også mig at se dem glade fx. sammen med andre hunde, eller gode gå tur steder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst daytime

Jeg har nærlæst min husorden og ser den er ÆNDRET :klovn:

 

Der står ikke mere, man kun må have en hund, blot at husdyrhold er tilladt, hvis det kan ske uden gene for de øvrige beboere.....

 

Måske jeg aligevel kan blive den lykkelige ejer af to hunde :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har i dag været til DGI´s agilitystævne i Randers - og Zacho den dygtige hund løb sig til en 1. plads i springklassen og en 3. plads i agilityklassen.

 

Hvor er jeg bare stolt over, at have så dejlig og dygtig en hund, at løbe sammen med på banen :-P

 

Det var første gang vi var af sted til konkurrence, så det var en super debut :-D

 

Zacho og Joey ligger nu og sover tungt - det har været en lang dag for dem begge (Joey var med som supporter :mrgreen:) I morgen afholder vores klub klubmesterskaber og det bliver spændende om vi kan gentage succes´en :-)

 

Ej hvor fedt, tillykke med det.

 

Bantus

Link til indlæg
Del på andre sites

Aslan er begyndt at sætte sig foran hoveddøren og nedstirre sin hundesnor mens han piver.

Og når vi så kommer ned på græsset, tisser han en ooooooooordentlig tår.

Jeg tror at vores lille dreng er ved at være lidt mere renlig end før :blink:

Det er sket hele 4 gange, og jeg er fuldt ud overbevist om at det ikke er 4 tilfælde :-D

(Aslan og Tyson er kloge hunde :-P)

Link til indlæg
Del på andre sites

Aslan er begyndt at sætte sig foran hoveddøren og nedstirre sin hundesnor mens han piver.

Og når vi så kommer ned på græsset, tisser han en ooooooooordentlig tår.

Jeg tror at vores lille dreng er ved at være lidt mere renlig end før :blink:

Det er sket hele 4 gange, og jeg er fuldt ud overbevist om at det ikke er 4 tilfælde :-D

(Aslan og Tyson er kloge hunde :-P)

 

Det er nemlig rigtigt!

 

Hvor er han bare klog og dygtig, ros ham rigtig mange gange fra mig. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Bringer lige denne tråd op igen, for jeg vil nemlig gerne prale.Vi er jo flyttet og vi har fået en have, hvor Aslan tilbringer 90% af sin vågne tid :-D

 

Vi startede igår med at øve "du må ikke tage ting med ind" og i dag sidder den der.

Han er jo så kommet ind med lidt af hvert. Hver gang tog/fik jeg det, gik hen til døren, sagde venligt ud, kastede tingen og han gik ud efter den. Da han så prøvede at komme ind med den, gjorde jeg det samme, og når han smed tingene uden for, måtte han kommme ind.

Og selvfølgelig falder der et par godbidder af.

Det sjove er, at tingene indenfor, som han tager med ud, kommer han ind med uden at kigge på mig, men ting fra naturen, han kigger på mig og lægger sig ned og hygger med den, eller smider den og kommer ind.

 

Det er næsten for godt til at være sandt:shock:

 

Hvis han vil ud og gå, har han fundet ud af hvor hans snor og sele ligger, så går han ud og piver og kigger på den. Nogen gange får han sin vilje, andre gange går vi ud i haven.

Desuden har jeg endnu ikke set ham tisse på en tur, men det tager så også 10 min at gå 50 m, der er meget der skal duftes til :-D

 

Gid at indlæringen hos ham blev ved på denne måde, det har været som en dans på roser, men....bøgene siger jo at det ikke holder pga teenager "problemer" osv.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BongoJungle
Bringer lige denne tråd op igen, for jeg vil nemlig gerne prale.Vi er jo flyttet og vi har fået en have, hvor Aslan tilbringer 90% af sin vågne tid :-D

 

Vi startede igår med at øve "du må ikke tage ting med ind" og i dag sidder den der.

Han er jo så kommet ind med lidt af hvert. Hver gang tog/fik jeg det, gik hen til døren, sagde venligt ud, kastede tingen og han gik ud efter den. Da han så prøvede at komme ind med den, gjorde jeg det samme, og når han smed tingene uden for, måtte han kommme ind.

Og selvfølgelig falder der et par godbidder af.

Det sjove er, at tingene indenfor, som han tager med ud, kommer han ind med uden at kigge på mig, men ting fra naturen, han kigger på mig og lægger sig ned og hygger med den, eller smider den og kommer ind.

 

Det er næsten for godt til at være sandt:shock:

 

Hvis han vil ud og gå, har han fundet ud af hvor hans snor og sele ligger, så går han ud og piver og kigger på den. Nogen gange får han sin vilje, andre gange går vi ud i haven.

Desuden har jeg endnu ikke set ham tisse på en tur, men det tager så også 10 min at gå 50 m, der er meget der skal duftes til :-D

 

Gid at indlæringen hos ham blev ved på denne måde, det har været som en dans på roser, men....bøgene siger jo at det ikke holder pga teenager "problemer" osv.

 

 

Hvor er det bare fantastisk når det går på den måde!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...