Hop til indhold

Klubånd / sammenhold ....


Amocca
 Share

Recommended Posts

Ja det er selvfølgelig rigtig :)

 

Jeg ved ikke hvad man som træner kan gøre hvis folk har set sig sure på hinanden..

 

Men træner i kun på pladsen, eller må i også tage ud og prøve andre lokaliteter (fx. stranden i de perioder hvor de ikke er oversvømmet af mennesker ;))

 

For det kunne måske få folk til at syntes det er lidt sjovere at træne, og hundene lærer at blive trænet uden for vandte omgivelser :)

 

(Ellers ved jeg ikke helt om jeg har forstået dit indlæg ordenligt :oops:)

 

Det er lidt svært hvis det drejer sig om agility!! :mrgreen:;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, der har vi jo nogle der har betydeligt længere... Og så kan jeg egentlig godt forstå de gerne vil hjem!

 

 

 

 

Det kunne jo være rigtig godt - men tiden til det... :megaked: Vi har altid to hold i rap, og har i forvejen svært at få det presset ind, når solen går ned ved 19.30-20... Vi kan så nå at få snakket og hygget lidt med hold nr. 2, som bedst.

 

det har du ret i... men denne klub er faktisk så forkælede, at de har indendørs faciliteter til træningen om vinteren... så der burde være mulighed for at nå det hele...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MorTilKatja
Det er lidt svært hvis det drejer sig om agility!! :mrgreen:;-)

 

Nja, man kan vel lave alternativ træning en dag?

 

Op og ned af strand kanter, springer over træer der ligger i skovbunden.. zig zag ud og ind imellem træer..

 

Hvis hundene ikke er alt for store så er der nogle legepladser med vandrette sorte rør, der kan hundene løbe igennem :)

 

Det er jo ikke hver gang jeg mener, men bare en gang imellem, for at komme lidt ud og opleve noget nyt sammen :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nja, man kan vel lave alternativ træning en dag?

 

Op og ned af strand kanter, springer over træer der ligger i skovbunden.. zig zag ud og ind imellem træer..

 

Hvis hundene ikke er alt for store så er der nogle legepladser med vandrette sorte rør, der kan hundene løbe igennem :)

 

Det er jo ikke hver gang jeg mener, men bare en gang imellem, for at komme lidt ud og opleve noget nyt sammen :)

 

Det må jeg så indrømme at jeg som agility kusist ville være ret utilfreds med at skulle betale for at deltage i.. ;-) Når jeg har betalt for x antal gange på agilitybanen, så vil jeg squ også have de gange på agilitybanen, rende rundt på stranden og sende hunden rundt om træstammer, det kan jeg gøre til hverdag, helt gratis.

 

Skal man gøre sådan noget (hvilket kan være helt fint, det vil jeg ikke benægte), så skal det efter min mening gøres ud over den almindelig træning.

Link til indlæg
Del på andre sites

det har du ret i... men denne klub er faktisk så forkælede, at de har indendørs faciliteter til træningen om vinteren... så der burde være mulighed for at nå det hele...

 

Jamen jeg mener bare om sommeren, når vi er ude! Vi kan som regel ikke starte før 17.30, tidligere kan de fleste ikke nå at komme, efter arbejde. Så stiller vi bane op, og kan starte ved 18. Vi er så færdige ved 19, holder lige 10 minutters tissepause, og så kører vi igen fra ca. 19.15 - 20.15. Og så er det forlængst mørkt! De første par gange, hvor solen faktisk går ned allerede omkring 19.45, prøver vi at starte en halv time tidligere, og starter f.ø sæsonen med teori hvor vi kan være indendørs, for at "vinde en uge"... Jeg vil ha' en træningsplads med LYS!!!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Ja, jeg ved ikke helt hvad jeg skal kalde tråden :hmm:

 

Nå... Jeg kommer på flere træningspladser i løbet af ugen, underviser selv på 2 af dem. Og der er enorm stor forskel på "ånden" på stederne...

 

Det ene sted (privat) er så ekstremt socialt, at kursisterne bliver siddende i flere timer efter de har trænet, blot for at kigge på de andre og hyggesludre, om sommeren ender det ofte i impromptu grill-aftener efter sidste hold. Folk møder op for at hjælpe med at nivelere grusveje, male spring, gøre toiletter rene, lave mad, overtage en træningstime hvis træner er syg eller lign. Det er det mest fantastiske træningsted ever :hjerte: Rigtigt meget af dette skyldes træneren, men en del skyldes også, at de mennesker der er kursister på stedet i vid udstrækning er hundemennesker med stort H, hvis altoverskyggende interesse er hund og vores sport...

 

De 2 andre steder er klubtræningspladser. Kursisterne er nogle andre, da mange af dem har rigtigt mange andre ting i deres liv end hund. Trænerne er selvfølgelig også nogle andre - og de er mere spredte interessemæssigt: nogle er lydighedsfolk andre ag, atter andre rally eller spor osv...

 

Især i den nyeste klub jeg er kommet ind i, er der et enormt skel imellem de forskellige sportsgrene - ligesom om vi er 2 forskellige klubber, hvor lydigheden er en klub og agility en anden.

Lydighedsdelen er (naturligt) ældst, og mange af trænerne her har været i klubben i 20 år og derover. Agilitydelen har været kæmpestor på et tidspunkt for en del år siden, men er gået ned af bakke grundet trænerflugt og sikkert også andre ting, som jeg ikke kender til.

 

Jeg har ingen ambitioner om at genskabe agilitydelens storhedstid, men jeg tænker, at noget må gøres. Jeg ærgres over, at der ikke er nogen "klubånd", at lydighedsfolket og agilityfolket nærmest er i "krig" mod hinanden, når det gælder budgettering og aktivitetsplanlægning, at nye trænere flygter til andre klubber og at den træner jeg går føl hos nu fx. fortæller mig, at det er nødvendigt at overfylde hold med fx 12-13 ekvipager, fordi under halvdelen møder op hver gang...

 

For ja! Det hele bider jo sig selv i halen. Hvis trænerne ikke trives, så trives kursisterne heller ikke...

 

Så det jeg nok søger fra jer er inspiration. Har I oplevet samme problemer i jeres klub? Og hvis ja, hvad gjorde I ved det? Hvis I ingen problemer har i den sammenhæng, hvad er det så I tænker, der gør klubånden i jeres klub så god?

 

Jeg er overbevist om, at det I har hos Sanne er noget helt specielt, som kun er kommet op at stå pga Sanne selv og hendes tilgang til undervisning og hendes måde, at omgåes andre mennesker på - hun er et menneske, der er i stand til, at rumme mange forskellige mennesker og stadig have nogle faste rammer.

 

Jeg tror så også på, at man vil kunne finde noget lign andre steder eller selv få noget op at stå, men det vil kræve, at der er en lign person, der formår at holde alle 'ender samlet'.

Det er ikke en 'opgave' som hvem som helst kan udfylde, både fordi det kræver en speciel personlighed og fordi det kræver et kæmpe psykisk og fysisk overskud.

 

Jeg har selv været i et par forskellige klubber og intet sted har jeg oplevet noget der minder om Sanne´s sted - om det er fordi jeg kun har været i Dch klubber, hvor de forskellige beslutninger har været fælles og ansvaret har været delt ud, skal jeg lade være usagt, men jeg kunne godt forestille mig, at det har ret meget at sige.

 

Indenfor hesteverdenen ser man også disse forskelligheder og alle de steder jeg har været, hvor sammenholdet har været helt i top, der har det været private steder, hvor det har været én enkelt, der har stået som 'tovholder'... nøjagtig som hos Sanne.

Link til indlæg
Del på andre sites

alle de steder jeg har været, hvor sammenholdet har været helt i top, der har det været private steder, hvor det har været én enkelt, der har stået som 'tovholder'... nøjagtig som hos Sanne.

 

Går i to klubber, den ene, lille råddent klubhus og ikke de vilde faciliteter, trænerne er forskellige (fra den bramfrie jydetøs til den stille københavner-sild og så lige Sonja :cool:), alligevel er det en suveræn klub, har meget vanskeligt ved at forestille mig skænderier til bestyrelsesmøderne der, føler mig altid velkommen - alle trænerne viser interesse for den enkelte hund.

 

Den anden, fine faciliteter, men fx må hunde ikke komme på terrassen, men trænerhunde må gerne overpisse den, har fået skæld ud for at komme for tidligt (jo det står på vores seddel, men satte mig i solen og blev først opdaget efter 20 min), når man skal have individuel vejledning bliver det givet på en sær måde, man bliver trukket til side og tror man skal have eftersidning, selv gode nyheder bliver givet på en sær måde - ingen af 5 trænere har den mindste forståelse for Petrines menneske-angst.

 

Den gode glæder jeg mig ligefrem til arbejdsdag og se nogle fra andre hold, den dårlige gider jeg ikke så meget som samle et stykke affald op, går der kun pga træningen og betaler kontingent og ikke en 5-ører mere :engel:

 

Trænerne er alfa og omega i en klub for mig, er ikke til kaffe / kage hver gang ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Går i to klubber, den ene, lille råddent klubhus og ikke de vilde faciliteter, trænerne er forskellige (fra den bramfrie jydetøs til den stille københavner-sild og så lige Sonja :cool:), alligevel er det en suveræn klub, har meget vanskeligt ved at forestille mig skænderier til bestyrelsesmøderne der, føler mig altid velkommen - alle trænerne viser interesse for den enkelte hund.

 

Den anden, fine faciliteter, men fx må hunde ikke komme på terrassen, men trænerhunde må gerne overpisse den, har fået skæld ud for at komme for tidligt (jo det står på vores seddel, men satte mig i solen og blev først opdaget efter 20 min), når man skal have individuel vejledning bliver det givet på en sær måde, man bliver trukket til side og tror man skal have eftersidning, selv gode nyheder bliver givet på en sær måde - ingen af 5 trænere har den mindste forståelse for Petrines menneske-angst.

 

Den gode glæder jeg mig ligefrem til arbejdsdag og se nogle fra andre hold, den dårlige gider jeg ikke så meget som samle et stykke affald op, går der kun pga træningen og betaler kontingent og ikke en 5-ører mere :engel:

 

Trænerne er alfa og omega i en klub for mig, er ikke til kaffe / kage hver gang ;-)

 

Du har ret :-) Vores lille klub hus kan man ikke sådan lige råbe hurra for.. Hehehe!

Dejligt at høre at du er glad for at gå i klubben:5up: Det varmer at høre.. Det giver helt klart noget når man sådan render rundt og er føl på de forskellige hold:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er overbevist om, at det I har hos Sanne er noget helt specielt, som kun er kommet op at stå pga Sanne selv og hendes tilgang til undervisning og hendes måde, at omgåes andre mennesker på - hun er et menneske, der er i stand til, at rumme mange forskellige mennesker og stadig have nogle faste rammer.

 

Jeg tror så også på, at man vil kunne finde noget lign andre steder eller selv få noget op at stå, men det vil kræve, at der er en lign person, der formår at holde alle 'ender samlet'.

Det er ikke en 'opgave' som hvem som helst kan udfylde, både fordi det kræver en speciel personlighed og fordi det kræver et kæmpe psykisk og fysisk overskud.

 

Jeg har selv været i et par forskellige klubber og intet sted har jeg oplevet noget der minder om Sanne´s sted - om det er fordi jeg kun har været i Dch klubber, hvor de forskellige beslutninger har været fælles og ansvaret har været delt ud, skal jeg lade være usagt, men jeg kunne godt forestille mig, at det har ret meget at sige.

 

Indenfor hesteverdenen ser man også disse forskelligheder og alle de steder jeg har været, hvor sammenholdet har været helt i top, der har det været private steder, hvor det har været én enkelt, der har stået som 'tovholder'... nøjagtig som hos Sanne.

 

jeg er helt enig med dig i, at et andet sted aldrig kunne blive som det vi har ude hos Sanne. Det er heller ikke målet, men åben krig mellem sportsgrene og et krav om at overfylde hold for at sikre sig at der reelt er kursister til en træningsgang, det synes jeg ikke er holdbart... og man må da vel kunne gøre noget for det...

 

Jeg har hverken energien, tiden eller ønsket om at genskabe mit yndlingstræningssted i en anden klub. Jeg vil blot gerne gøre stedet lidt mere attraktivt for de kursister jeg får i fremtiden - jeg træner jo ikke min egen hund der... vi forbliver hvor vi er ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...