Hop til indhold

Gemmer sig bag racen


Gæst Stinnemus
 Share

Recommended Posts

Gæst Stinnemus

Ved ikke om den her tråd er så meget til debat, men skal altså have luft nu....

 

Denne tråd er inspireret af en tråd jeg har læst/deltager i på et andet forum, hvor trådstarter undskylder sin hunds fejl ved hele tiden at referere til at det ligger til racen, så jeg kom til at tænke på om det virkelig kan være rigtigt at alle andre skal tage hensyn til netop racen når man skal bo i umiddelbar nærhed af dem? At folk bare skal acceptere når racerne er til gene for "det ligger bare til racen"?

 

her tænker jeg på undskyldninger som "jamen min chihuahua, rottehund, whatever, er bare en meget gøende race så det må man bare acceptere - der er ikke noget at gøre" hmm min dværgpudel tilhører også en meget gøende race, men han gør højest to gange når der kommer nogen (hvis han overhovedet gider reagere) - ja, det kræver træning, men det kan altså godt lade sig gøre.

 

Har også fået smidt den her i hovedet engang: "en jack russel skal jo bare vise sig hele tiden og vil meget gerne slås med andre hanner" ja, men skal en sådan hund så være løs? Den fløj lige i hovedet på jason og havde den været større havde jeg ikke kunnet få vristet hunden løs!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Verawang

Uha, det er også noget der kan hidse mig op når folk gemmer sig bag deres race:

 

En beagle kan ikke lære at komme når der bliver kaldt

 

En boxer/dobberman/indsæt selv race bør ikke lære (cirkus)tricks

 

En jagthund skal opdrages med tæsk og elhalsbånd, ellers bliver den ustabil i sit arbejde

 

osv.

 

 

Selvfølgelig er det sværere at træne en beagle i indkald end en border collie, men det betyder ikke det aldrig kan lade sig gøre.

Det værste er folk der afholder sig selv og deres hund fra sjove aktiviteter, med begrundelsen at det vil ødelægge hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Uha, det er også noget der kan hidse mig op når folk gemmer sig bag deres race:

 

En beagle kan ikke lære at komme når der bliver kaldt

 

En boxer/dobberman/indsæt selv race bør ikke lære (cirkus)tricks

 

En jagthund skal opdrages med tæsk og elhalsbånd, ellers bliver den ustabil i sit arbejde

 

osv.

 

 

Selvfølgelig er det sværere at træne en beagle i indkald end en border collie, men det betyder ikke det aldrig kan lade sig gøre.

Det værste er folk der afholder sig selv og deres hund fra sjove aktiviteter, med begrundelsen at det vil ødelægge hunden.

 

Nemlig :(

 

Det skal dog lige siges at det eneste "trick" Jason kan er at give venstre pote og han kommer ikke til at lære flere cirkustricks i hvert fald det næste års tid - kedelig vil nogen sige, men jeg synes det er nødvendigt. Han er 9 mdr gammel, hormonerne raser og gør koncentrationen svær, samtidig med at vi går ved redningshundene og ved dch - begge steder med høje krav han skal lære at kunne - og jeg synes liiiige han skal have det hele på plads før vi begynder på det ekstra som ikke SKAL være på plads :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Verawang

En af de bedre jeg har hørt er: En norsk lundehund er en utroligt klog hund der kan lære alt, man kan bare ikke lære den at blive siddende, liggende eller stående. fordi den er så glad for at være tæt på sit menneske :-D

 

Sjovt at den så kan fungere som selvstændig jagthund efter lunder?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Verawang

Hov, jeg mener ikke hunde SKAL lære cirkustricks, der er bare nogen der er bange for at deres hund går i stykker hvis man lærer den noget udenfor LP - DCH eller whatever-programmet :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha, det er også noget der kan hidse mig op når folk gemmer sig bag deres race:

 

En beagle kan ikke lære at komme når der bliver kaldt

 

En boxer/dobberman/indsæt selv race bør ikke lære (cirkus)tricks

 

En jagthund skal opdrages med tæsk og elhalsbånd, ellers bliver den ustabil i sit arbejde

 

osv.

 

 

Selvfølgelig er det sværere at træne en beagle i indkald end en border collie, men det betyder ikke det aldrig kan lade sig gøre.

Det værste er folk der afholder sig selv og deres hund fra sjove aktiviteter, med begrundelsen at det vil ødelægge hunden.

 

Ihh det er dejligt at læse, som beagleejer :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst daytime

Fik lige lyst til at skrive min uforbeholdne mening.. uden nuancerne, og måske hvis´erne :mrgreen:

Når man efter lange overvejelser får sin hund, har man jo også sat sig ind i racens særheder eller charme eller kendetegn eller ;-)

Så ved man hvor man skal være lidt mere ihærdig, for at få en hund der kan begå sig, om ikke på bonede gulve, så dog i det omgivende samfund. Hvis en hund har en acceptabel opførsel, mødes den af glade positive mennesker, hvis den er til gene for omgivelserne, får den skæld ud og møder aggressioner ved diverse naboer. Så for hundens egen skyld, må man da gøre det stykke arbejde, som for nogen racer kan være lidt mere krævende end for andre, men det er en del af beslutningen om at få hund. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Apropos gøen:

 

I et af vores nabohuse boede et yngre par med en schæfer, der gøede pænt meget. Men ejerne reagerede på det, når det blev for vedvarende. Ikke at det ændrede noget særligt, men de forsøgte dog. De var på god fod med os andre naboer, for de prøvede dog.

 

De flyttede så, og der flyttede et ældre ægtepar ind med en collie. Den gøede ustandsligt. Bare der faldt et blad til jorden, så gøede den. Og blev ved. Den havde passet på gården hvor de kom fra, og på al jorden, markerne. Så den var jo vant til at den skulle passe på alt lige så langt dens øje kunne række.

Men da de var flyttet i parcelhus, sad manden og konen typisk på deres overdækkede terrasse og læste aviser, mens hunden gøede voldsomt i halve timer ad gangen lige ved siden af dem! De reagerede overhovedet ikke på hundens gøen. De sagde ikke en lyd til hunden.

 

En skønne dag var der ingen gøen mere. Bagboen havde meldt dem, og hunden var blevet aflivet.

 

Så det handler meget om velvilje, og ja, man kan altså godt lære en chihuahua at det er i orden at den gør, men at den gerne må stoppe når ejeren har taget over og sagt tak, det er i orden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er nogle gravhunde, 70 meter fra vores vindue, de gør altid :roll:

Og hvis de så slipper ud, så jagter deres ejer dem, hvilket jo helt sikkert gør at de gidder at komme....NOT!

 

Nogen gange, hvis vores altan dør står åben, bliver aslan så træt af dem, at han ligger sig ud i gangen for at sove. Og så sukker han på vejen derud, eller noget der minder om et suk. Godt vi er væk om en uges tid :-D

 

Men hun prøver også at få dem til at holde op, hun råber stop så, og for hver gang hun prøver, gør de jo endnu højere.....men hun prøver da :rolleyes:

 

Og hun gemmer sig også bag ved racen, gravhunde gør jo en del.....uhum

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Jeg synes det er en hårfin balance. Man skal ikke gemme sig bag racen, men man skal heller ikke underkende, at racerne er fremavlet til forskellige formål igennem generationer.

 

Ja, men der er heller ikke det jeg mener. Jeg mener at nogle folk siger at det er ok at hunden flipper ud når der falder et blad til jorden for "det ligger jo til racen" - javidst, men derfor kan det altså godt trænes væk og når man får en race som man ved har nogle knap så heldige egenskaber (når man tænker på at den skal begå sig i byen) så har man altså også en pligt til at sørge for at det bliver trænet væk eller holdt i ave.

 

Jason har lært at "hviske" når han gør og jeg har været rundt og spørge i opgangen og der var ingen der hørte ham - andet end hvis jeg ikke er hjemme og de har været nede og banke på, for så gør han nemlig højt til de går igen. (der er MEGET lydt i vores opgang og man kan fx høre når man er på toilet, tager gryder fra køkkenskabene e.l. :neutral:)

 

En anden ting er den JR terrier jeg beskrev som gik uden snor - jamen så skal man dæleme da have hunden i snor, hvis man ved den ikke kan lide andre hanhunde! Jason gjorde INTET for han havde ikke set den - den kom bare ud fra buskene, stod et øjeblik stille og fór så i hovedet på jason!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

mht hunde der gør konstant af alting - der boede to sådanne shæfere overfor mine forældre (mine to kattes bedste legekammerater:roll:). Da de havde fået nok klager (hundene gøede mere eller mindre konstant fra kl 8-24 HVER DAG) og besøg af politiet flyttede de igen på landet, men dem der flyttede ind i stedet er endnu værre - hunden gør uden pause i to timer fra 5-7 om morgenen og hele eftermiddagen og aftenen også :mad:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO
Ved ikke om den her tråd er så meget til debat, men skal altså have luft nu....

 

Denne tråd er inspireret af en tråd jeg har læst/deltager i på et andet forum, hvor trådstarter undskylder sin hunds fejl ved hele tiden at referere til at det ligger til racen, så jeg kom til at tænke på om det virkelig kan være rigtigt at alle andre skal tage hensyn til netop racen når man skal bo i umiddelbar nærhed af dem? At folk bare skal acceptere når racerne er til gene for "det ligger bare til racen"?

 

her tænker jeg på undskyldninger som "jamen min chihuahua, rottehund, whatever, er bare en meget gøende race så det må man bare acceptere - der er ikke noget at gøre" hmm min dværgpudel tilhører også en meget gøende race, men han gør højest to gange når der kommer nogen (hvis han overhovedet gider reagere) - ja, det kræver træning, men det kan altså godt lade sig gøre.

 

Har også fået smidt den her i hovedet engang: "en jack russel skal jo bare vise sig hele tiden og vil meget gerne slås med andre hanner" ja, men skal en sådan hund så være løs? Den fløj lige i hovedet på jason og havde den været større havde jeg ikke kunnet få vristet hunden løs!

 

Jeg kan sandelig godt forstå din frustration. En hundeejer er måske opmærksom på sin races mulige 'konfliktområder', fint nok, godt gået, så langt så godt... MEN det burde godtnok ikke være en sovepude, tværtimod skulle det være et hint til ejeren om, at dette bør man være ekstra opmærksom på, arbejde med, forebygge. Og det skal faktisk med helt fra starten, inden man overhovedet anskaffer hunden - altså f.eks. "denne race har det med ikke at kunne omgås andre af samme køn. Vil jeg kunne leve med, at min evt. kommende hund muligvis ikke vil kunne løbe løs i hundeskove o.lign.?"

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Jeg kan sandelig godt forstå din frustration. En hundeejer er måske opmærksom på sin races mulige 'konfliktområder', fint nok, godt gået, så langt så godt... MEN det burde godtnok ikke være en sovepude, tværtimod skulle det være et hint til ejeren om, at dette bør man være ekstra opmærksom på, arbejde med, forebygge. Og det skal faktisk med helt fra starten, inden man overhovedet anskaffer hunden - altså f.eks. "denne race har det med ikke at kunne omgås andre af samme køn. Vil jeg kunne leve med, at min evt. kommende hund muligvis ikke vil kunne løbe løs i hundeskove o.lign.?"

 

Det er nemlig dét jeg prøver at sige :5up: At folk bruger racens særpræg som som undskyldning for dens opførsel, men uden at gøre noget andet ved det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Pipsok

Det er et rigtigt godt emne at kommer med:5up: Kender desværre også et par stykker som har den samme holdning, det der med at gemme sig bag racen og så bare lade tingene stå til:(

Jeg har læst en del om min hunds race, og om der var ting jeg skulle være obs på. Der var noget, og det passer fint med det jeg har læst. Så vi øver en del på de mere svære ting der kan være inden for racen. Det er godt nok hårdt arbejde, men jeg er sikker på det lønner sig. 'Bare alle dog ville sætte sig ind i deres hunds race og de ting der kan være svært og så bare træne og øve og alt det der skal til for at vi alle kan leve i fred og ro side om side, med vores kære 4 benet venner. Uden at afskrive sig noget som helst ansvar, og pålægge racen skylden..

Link til indlæg
Del på andre sites

Har også fået smidt den her i hovedet engang: "en jack russel skal jo bare vise sig hele tiden og vil meget gerne slås med andre hanner" ja, men skal en sådan hund så være løs? Den fløj lige i hovedet på jason og havde den været større havde jeg ikke kunnet få vristet hunden løs!

 

Øv, stakkels Jason. Det samme skete for Tyson i går, og det var kun lige knap, at han kunne forsvare sig. Ejeren, der heldigvis til sidst får hevet sin hund væk (hvilket var ret svært med alle de tænder, der fløj rundt i luften) siger så om sin hund, at "det gør han tit, det er nok fordi, han vil være den, der bestemmer." :confused: Øh, hvis han gør det tit, skulle han måske være i snor???

 

Hun fortæller desuden, at hun lige har gået og skændtes med sine døtre om, hvem der skulle gå tur med hunden, for døtrene gider ikke, og hun synes ikke, at hun har tid, og hunden er jo så aktiv. "Jeg ville ønske, at jeg havde sat mig ind i racen, inden vi fik den," siger hun så. Jo tak, det havde nok været en meget god idé, og måske skulle de have overvejet, om de overhovedet kunne overkomme at have hund?

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, stakkels Jason. Det samme skete for Tyson i går, og det var kun lige knap, at han kunne forsvare sig. Ejeren, der heldigvis til sidst får hevet sin hund væk (hvilket var ret svært med alle de tænder, der fløj rundt i luften) siger så om sin hund, at "det gør han tit, det er nok fordi, han vil være den, der bestemmer." :confused: Øh, hvis han gør det tit, skulle han måske være i snor???

 

Hun fortæller desuden, at hun lige har gået og skændtes med sine døtre om, hvem der skulle gå tur med hunden, for døtrene gider ikke, og hun synes ikke, at hun har tid, og hunden er jo så aktiv. "Jeg ville ønske, at jeg havde sat mig ind i racen, inden vi fik den," siger hun så. Jo tak, det havde nok været en meget god idé, og måske skulle de have overvejet, om de overhovedet kunne overkomme at have hund?

 

Det synes jeg tit man hører: Bare jeg havde vist det, inden jeg købte en hund af den race. Sjovt nok kan man advare nok så meget, om deres planer inden de får købt hunden. Men i de situationer er folk ofte ret ligeglade, for de ser bare såååå søde ud.

 

Jeg bliver sur og gal over, at folk lader deres egne fejl/ mangler gå ud over andre folk og deres hunde. Men dumrian'er er der desværre mange af rundt omkring. :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det synes jeg tit man hører: Bare jeg havde vist det, inden jeg købte en hund af den race. Sjovt nok kan man advare nok så meget, om deres planer inden de får købt hunden. Men i de situationer er folk ofte ret ligeglade, for de ser bare såååå søde ud.

 

Jeg bliver sur og gal over, at folk lader deres egne fejl/ mangler gå ud over andre folk og deres hunde. Men dumrian'er er der desværre mange af rundt omkring. :evil:

 

 

Jeg kommer aldrig til at forstå, at folk ikke tænker længere end til deres egen næsetip. Alle ved at den lille søde hvalp en dag bliver voksen. Men til trods for at folk bliver tudet ørene fulde af vigtigheden i at anskaffe sig en hund der passer til ens aktivitetsbehov, så køber mange stadig hund efter udseendet alene.

 

De kaldes problemhunde, deres eneste fejl er at de opføre sig som de er avlet til i generationer. Uheldigvis er de havnet hos en familie, der intet har gjort for at sætte sig ind i racens særpræg.

 

Mange af dem bliver et sørgelig tal i statestikken over de ca. 15.000 fysisk sunde og raske hunde der aflives herhjemme hvert år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Jeg kommer aldrig til at forstå, at folk ikke tænker længere end til deres egen næsetip. Alle ved at den lille søde hvalp en dag bliver voksen. Men til trods for at folk bliver tudet ørene fulde af vigtigheden i at anskaffe sig en hund der passer til ens aktivitetsbehov, så køber mange stadig hund efter udseendet alene.

 

De kaldes problemhunde, deres eneste fejl er at de opføre sig som de er avlet til i generationer. Uheldigvis er de havnet hos en familie, der intet har gjort for at sætte sig ind i racens særpræg.

 

Mange af dem bliver et sørgelig tal i statestikken over de ca. 15.000 fysisk sunde og raske hunde der aflives herhjemme hvert år.

 

Eller også overvurderer man sine evner? Jeg er - og har altid været - fascineret af Australsk Cattledog (jeg blier helt blød i knæene når jeg ser dem.....) og var også sikker på at jeg sagtens kunne tage mig af sådan en uden at den ville ende med at løbe på vægge, men alligevel valgte jeg at lytte til "de klogere" hundeejere - dem som HAR hund og selv har måttet sande at de ikke helt magtede at tage verdenen med storm og jeg valgte derfor en knap så krævende race (men et eksemplar med ekstra go i) og kan da godt se i dag at jeg nok godt ville kunne klare en cattledog, men jeg er dog alligevel glad for at det IKKE var mit valg for "nok godt" er bare ikke godt nok når man taler om sådan en aktiv og krævende race

Link til indlæg
Del på andre sites

Eller også overvurderer man sine evner? Jeg er - og har altid været - fascineret af Australsk Cattledog (jeg blier helt blød i knæene når jeg ser dem.....) og var også sikker på at jeg sagtens kunne tage mig af sådan en uden at den ville ende med at løbe på vægge, men alligevel valgte jeg at lytte til "de klogere" hundeejere - dem som HAR hund og selv har måttet sande at de ikke helt magtede at tage verdenen med storm og jeg valgte derfor en knap så krævende race (men et eksemplar med ekstra go i) og kan da godt se i dag at jeg nok godt ville kunne klare en cattledog, men jeg er dog alligevel glad for at det IKKE var mit valg for "nok godt" er bare ikke godt nok når man taler om sådan en aktiv og krævende race

 

Sådan har jeg det med border collier ... jeg synes at det er sådan en smuk og charmerende race ... men jeg har "desværre" alt for meget selverkendelse til, at jeg ville kunne gå ud og anskaffe mig sådan en ... men iiiihhh ... sådan en smuk langhåret, sort og hvid en med chokoladebrune kinder *suk* ... så er jeg da helt solgt ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Sådan har jeg det med border collier ... jeg synes at det er sådan en smuk og charmerende race ... men jeg har "desværre" alt for meget selverkendelse til, at jeg ville kunne gå ud og anskaffe mig sådan en ... men iiiihhh ... sådan en smuk langhåret, sort og hvid en med chokoladebrune kinder *suk* ... så er jeg da helt solgt ...

 

Ja, det er frygteligt som de krævende racer også er de kæreste (desværre ofte deres ødelæggelse). Jeg er helt syg med de fleste hyrderacer - kelpie, Australsk Cattledog, Bearded Collie og må indrømme at ausssiespirits (gammel jubii-debatør - aner ikke om hun er her) Australian Shepherd, Strider, han fik mig ned med nakken også - i guder hvor var han dejlig....

 

Men men men - hyrdehunde har udover fantastisk intelligens og samarbejdsvillighed alt for meget hyrdeinstinkt (you never guessed, eh?:rolleyes:) til at jeg ville kunne fungere med dem (lidt er godt nok, men tror bare det kommer tilbage og bider mig bagi hvis jeg anskaffer mig en hyrdehunderace)

Link til indlæg
Del på andre sites

Eller også overvurderer man sine evner? Jeg er - og har altid været - fascineret af Australsk Cattledog (jeg blier helt blød i knæene når jeg ser dem.....) og var også sikker på at jeg sagtens kunne tage mig af sådan en uden at den ville ende med at løbe på vægge, men alligevel valgte jeg at lytte til "de klogere" hundeejere - dem som HAR hund og selv har måttet sande at de ikke helt magtede at tage verdenen med storm og jeg valgte derfor en knap så krævende race (men et eksemplar med ekstra go i) og kan da godt se i dag at jeg nok godt ville kunne klare en cattledog, men jeg er dog alligevel glad for at det IKKE var mit valg for "nok godt" er bare ikke godt nok når man taler om sådan en aktiv og krævende race

 

Tænkte og gjorde alle hundeejere bare som dig. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes også det er en svær grænse.

Men det er vel at valg man hver især som hundeejer træffer.

 

For mit eget vedkommenede traf jeg et valg! Jeg valgte at få en hund avlet til resevertion og vagt. En gøende race, som det ikke lige ligger til at være en nussehund overfor andre end flokken.

 

Så har jeg truffet et valg omkring Kahlúa, og det er at hun GERNE må fortælle mig når der er folk på opgangen.

Og her kommer så den famøse undskyldning:roll: Fordi at hun i sin natur er skabt til at gø! Og jeg nægter at anskaffe mig en race for at undertrykke en af dens fornemmeste "opgaver".

 

Selvfølgelig accepterer jeg ikke at hun freaker fuldstændig ud og angriber gæsterne osv:lol::lol: Men jow hun må gerne gøre brug af hendes vagtinstinkt som trods alt er fremavlet i hende;-)

 

Det samme gælder når folk vil nusse eller ae Lua. Nej hun skal ikke gide hilse på alle. Hun er reseveret af natur så igen hvorfor skulle jeg presse hende ud i noget der er mod hendes natur. Så skulle jeg jo have købt en labrador ikk:cool:

 

Det kan godt være at nogen vil mene at jeg gemmer mig bag min race. Men jeg mener selv at jeg acceptere Lua fuldt ud som hun nu er, og jeg respektere hvad hendes "speciale" er. Det er jo blandt andet også for hendes skyld vi tager i naturresevatet hvor man kan fange mus. Det ville jeg måske ikke gide hvis jeg havde en mops;-)

 

Selvfølgelig skal man opføre sig ordentligt, og det gør hun jo også:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Nemlig :(

 

Det skal dog lige siges at det eneste "trick" Jason kan er at give venstre pote og han kommer ikke til at lære flere cirkustricks i hvert fald det næste års tid - kedelig vil nogen sige, men jeg synes det er nødvendigt. Han er 9 mdr gammel, hormonerne raser og gør koncentrationen svær, samtidig med at vi går ved redningshundene og ved dch - begge steder med høje krav han skal lære at kunne - og jeg synes liiiige han skal have det hele på plads før vi begynder på det ekstra som ikke SKAL være på plads :-)

 

 

Og der ramlede du lige ind i en af mine kæpheste :-P

 

Jeg har selv haft redningshunde samt Elitehunde i DcH og har deltaget i DM i DcH, været kredsinstruktør mm i DcH og hvis der er noget jeg har lært gennem alle dise år, så er det at netop tricks og cirkuskunster bedre end noget andet "lægger bunden" = giver stor, stor lydhørhed hos hunden og dermed langt bedre trænbarhed af lydighed og andet.

Tag en hvalp og kør den traditionelt op med lydighedsøvelser og andre færdigheder og start en anden hvalp op sideløbende med tricks, cirkunster og hygge og jeg vil næsten garantere dig for, at når hundene begge er 1 år har "hyggehunden" for længst overhalet "lydighedshunden" i kunnen, lydhørhed og fasthed i øvelserne.

Så alene med begrundelse i store krav behøver du ikke holde dig tilbage :-)

 

Mht. kravene så er det dig som sætter kravene - ikke klubben eller redningshundejenesten :-)

 

At gå to steder med høje krav kan nemt være for meget for så ung en hund og kan give bagslag senere.

 

Mht. hundejere som ikke gør noget ved deres hundes opførsel pga racen, så har jeg i mange år mødt den der med at småterriers og gravhunde ikke kan lære noget. Og desværre er det ofte opdrætteren til hunden som har sagt det :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Sådan har jeg det med border collier ... jeg synes at det er sådan en smuk og charmerende race ... men jeg har "desværre" alt for meget selverkendelse til, at jeg ville kunne gå ud og anskaffe mig sådan en ... men iiiihhh ... sådan en smuk langhåret, sort og hvid en med chokoladebrune kinder *suk* ... så er jeg da helt solgt ...

 

Der var du igen: Chokolade! :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...