Hop til indhold

bedste foder til en golden retriever


Gæst Con Meo
 Share

Recommended Posts

Gæst Con Meo

Hej alle

 

hvad kvalitetsfoder kan varmt anbefales til en golden, ikke en aktiv jagtgolden. Men alm. familiehund, som skal have det bedst egnede, men som gerne må være så smuk i pelsen som en showgolden?

 

hvalpefoder, unghund og voksen.....

 

jeg er godt klar over, at der er lige så mange meninger om foder, som der er folk - men der må nu formodentlig være noget som er bedre end anden. Har desværre kun erfaring af korrekt fodring af katte - ikke hunde...endnu

 

Håber du vil hjælpe mig med at blive klædt på.

 

Af produkter til katte, kender jeg Sanabell - hvor de har en hundedel, som hedder Boss - tysk produkt.

 

Så har jeg til katte kun gode erfaringer med Royal Canin, Eukanuba, Hills, Technical, Olivers mv.

 

Hilsen Heidi

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror ikke at der findes et foder der er det bedste. Vil mene det er godt at gå efter et foder med et højt indhold af de essentielle umættede fedtsyrer (omega 3 og 6) for at støtte hud og pels hos en langhåret hunderace som Golden retrieveren. Min tæve på to kører på en blanding af orijen 6 fish da det er super for hendes pels (men desværre et så højt energiniveau at hun ikke kan blive mæt uden at tage på) og Golden retriever foder fra Royal Canin som så hjælper med at holde hende mæt. Der er mange måder at gøre det på og i sidste ende må man jo se på sin hund og vurdere om foderet er godt nok :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja foder har alle jo en mening om. Jeg har selv labrador og får jævnligt ros for hans fine blanke pels :engel:

 

Skipper får markus mühle det har vi været ret glade for, men jeg kigger på Luposan sport eller wolfsblut for øjeblikket fordi jeg gerne vil have noget kornfrit som ikke samtidig koster en bondegård.

 

Jeg ville dog ikke bruge markus mühle til en helt lille hvalp da de ikke har en specifik hvalpevariant, selvom producenten siger det kan bruges til alle aldre. Vi ventede med at skifte over til han var ovre den største vækstperiode og så supplerede vi med noget kosttilskud i de første måneder for en sikkerheds skyld.

 

Ellers kan jeg varmt anbefale at supplere kosten med lakseolie :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Trine199

Chilli bliver fodret udelukkende med Acana og helst i varianten "Acana Adult Pacifica" som er 100% kornfrit og har et indhold af 60% fisk fra 3 forskellige fiskearter.

Chilli elsker det, og efter vi begyndte at fodre med det, er hendes pels blevet betydeligt blødere og pænere og udenfor de normale fældetider, er hårmængden der affældes reduceret betydeligt også.

Link til indlæg
Del på andre sites

Chilli bliver fodret udelukkende med Acana og helst i varianten "Acana Adult Pacifica" som er 100% kornfrit og har et indhold af 60% fisk fra 3 forskellige fiskearter.

Chilli elsker det, og efter vi begyndte at fodre med det, er hendes pels blevet betydeligt blødere og pænere og udenfor de normale fældetider, er hårmængden der affældes reduceret betydeligt også.

 

Enig. Acana er et super godt foder. :5up:Jeg bruger dog den med lam, æg og fisk. Men stadig 100 % uden korn.

Link til indlæg
Del på andre sites

tak til jer alle - kender godt til Acana foderet, og har også kun hørt godt om det

 

Det kunne være fedt, at høre fra nogle golden opdrættere hvad de anbefaler

 

Hilsen Heidi

 

Jeg tror ikke der er nogle golden opdrættere på forum :hmm:men selvfølgelig kan der være nogle golden ejere der ved hvad deres opdrætter anbefaler :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke der er nogle golden opdrættere på forum :hmm:men selvfølgelig kan der være nogle golden ejere der ved hvad deres opdrætter anbefaler :blink:

ej er det rigtig? - troede faktisk, at hundeverden er som katte verden, nemli at opdrættere står til rådighed med råd og vejledning på foraer.....

 

Men sådan er det måske ikke i hundeverden?

 

hilsen Heidi

Link til indlæg
Del på andre sites

ej er det rigtig? - troede faktisk, at hundeverden er som katte verden, nemli at opdrættere står til rådighed med råd og vejledning på foraer.....

 

Men sådan er det måske ikke i hundeverden?

 

hilsen Heidi

 

Jo der er flere opdrættere herinde som er meget hjælpsomme, men jeg kan ikke huske at jeg er stødt på en golden opdrætter

Link til indlæg
Del på andre sites

ej er det rigtig? - troede faktisk, at hundeverden er som katte verden, nemli at opdrættere står til rådighed med råd og vejledning på foraer.....

 

Men sådan er det måske ikke i hundeverden?

 

hilsen Heidi

 

Det har jeg ihvertfald ikke oplevet.. Det er jo kun, hvis de er medlem her, at de kan se, hvad du skriver:-D Og jeg har ikke mødt så mange, som melder sig ind på fora som opdrætter. De er her som privatpersoner:-D

 

Og nej, mener heller ikke at have oplevet en golden-opdrætter herinde.

 

 

Hvis du har god erfaring med Royal Canin, ville jeg nok starte ud med at prøve deres Golden Retriever version af, og hvis hunden så ikke trives, så kan man begynde at prøve nogle andre:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har jeg ihvertfald ikke oplevet.. Det er jo kun, hvis de er medlem her, at de kan se, hvad du skriver:-D Og jeg har ikke mødt så mange, som melder sig ind på fora som opdrætter. De er her som privatpersoner:-D

 

Og nej, mener heller ikke at have oplevet en golden-opdrætter herinde.

 

 

Hvis du har god erfaring med Royal Canin, ville jeg nok starte ud med at prøve deres Golden Retriever version af, og hvis hunden så ikke trives, så kan man begynde at prøve nogle andre:-D

 

smil...jo jo jeg er klar over, at folk er private - men det er deres opdræt jo også...:banan: men eks. i katteverden, giver vi opdrættere (som private også) vores viden videre - der er det helt normalt, at købere spørger efter en bestemt races opdrættere for at få mere viden - de er jo trods alt ofte eksperterne på området.

 

Men jeg er godt klar over, at de 2 dyreverdener ikke er ens :klap: jeg bliver jo sikkert klogere med tiden på dette forum ;O)

 

Hilsen Heidi

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er et forum for Golden Retriever ejere - kik på forsiden. Kunne tænke mig at der var opdrættere der?

 

tak du - har set forum, men desværre skal jeg have lavet 50 indlæg for at kunne være med....uha så må jeg skrive og skrive :klap:

Det forum er vel et sup-forum til Hunde-forum?

 

Hilsen Heidi

Link til indlæg
Del på andre sites

tak du - har set forum, men desværre skal jeg have lavet 50 indlæg for at kunne være med....uha så må jeg skrive og skrive :klap:

Det forum er vel et sup-forum til Hunde-forum?

 

Hilsen Heidi

 

Virkelig ???

 

Det tror jeg nu ikke.

 

Men de golden-ejere, som er herinde (Jane og Mosgaard kan jeg lige huske - Liva er kun 3/4 golden) kommer nu også ude i resten af foraet.

Link til indlæg
Del på andre sites

tak du - har set forum, men desværre skal jeg have lavet 50 indlæg for at kunne være med....uha så må jeg skrive og skrive :klap:

Det forum er vel et sup-forum til Hunde-forum?

 

Hilsen Heidi

 

Ja det der med 50 indlæg begænser hvad man kan her men det må da være 50 i alt på hele hunde-forumets mange tilbud og ikke 50 på hvert enkelt fora? På et eller andet tidspunkt har man nået det magiske tal :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 months later...
Gæst Penelope
tak til jer alle - kender godt til Acana foderet, og har også kun hørt godt om det

 

Det kunne være fedt, at høre fra nogle golden opdrættere hvad de anbefaler

 

Hilsen Heidi

 

Min Golden hvalp kunne så ikke tåle det. Hun havde konstant tynd mave. :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Coda er ½ Golden retriever og han får Oliver's start large breed samt ekstra omega 3 boost. Jeg har set en klar forbedring i pels i forhold til vi fik ham hjem. (Han fik pedigree hvalpefoder der hvor han kom fra) :hmm:

 

Hvis jeg skulle skifte så ville det være til Acana eller Orijen fordi jeg godt kan lide tanken om at det er kornfrit. Men indtil videre trives han på Oliver's og så fortsætter vi med det lidt endnu, det tager nemlig noget tid at få hans mave omvent til andet foder så ingen grund til at gøre det for ofte. :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Coda er ½ Golden retriever og han får Oliver's start large breed samt ekstra omega 3 boost. Jeg har set en klar forbedring i pels i forhold til vi fik ham hjem. (Han fik pedigree hvalpefoder der hvor han kom fra) :hmm:

 

Hvis jeg skulle skifte så ville det være til Acana eller Orijen fordi jeg godt kan lide tanken om at det er kornfrit. Men indtil videre trives han på Oliver's og så fortsætter vi med det lidt endnu, det tager nemlig noget tid at få hans mave omvent til andet foder så ingen grund til at gøre det for ofte. :genert:

olivers har også kornfrie produkter, til når han bliver større.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har haft store problemer med en kræsen Golden (ja de findes åbenbart :mrgreen:) som samtidig har sart mave.. Vi har prøvet mange typer foder gennem hans 3 år, og som jeg husker det, så var Orijen blandt dem han fungerede bedst på.. at han så ikke gad spise, det er jo så en helt anden sag. :vuf:

 

Derudover har vi været til en alternativ dyrlæge (Gudrun, som du sikkert kan læse meget om her på forum), der var god til at forklare foderbehov udfra den enkelte hund fremfor racen som sådan. Bl.a. valgte vi at købe RC Labrador fremfor RC Golden en periode, da indholdet passede bedre til Mios behov/type.

 

De fleste opdrættere jeg har mødt, benytter de store mærker hvor de kan få opdrætteraftaler - RC, Hills, Olivers, Eukanuba, ect. og der er jo ingen af dem der er decideret dårlige mærker, så længe hunden fungerer optimalt på det (sund pels, godt aktivitetsniveau, passende sul, rigtig afføring, osv.).

 

Men som med så meget andet, så er foder en Religion for mange, og mit bedste råd er at vurdere om den enkelte hvalp/hund fungerer på det.. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har prøvet Hills .. Feja Olivers - her fik Freja løbene øjne .og lidt tynd mave .

 

Har nu skiftet til acana - ingen tåreflod og faste høm høm.

 

Jeg laver så hjemmelavet ved siden af .- og foder c 50/50 .

Freja er 15 uger og vejer 15 kg .

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...