Ascha Skrevet Februar 16, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2011 Har fundet et foder der hedder "now". I produktinformationen står der at der ikke er lagermider i fordi der ikke er korn i foderet. Tror I man kan stole på det?. Petcurean NOW! Senior Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Februar 16, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 16, 2011 ja at der ikke er korn i? jo burde man da stole på.. eller er det lagermiddel du mener? (hvad er det?) specielt til 760 kr for 11,35 kg :shock::shock: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Februar 16, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 16, 2011 Det står flere steder med foder uden korn, acana f.eks. (samme hjemmeside): Da Acana Ranchlands ikke indeholder kornprodukter, er der heller ikke basis for lagermider, som oftest forbindes med foderallergi. Man kan sige, hvis man kan finde ud af om produktet er lavet på en fabrik som også laver meget foder MED korn, kan der være en lille risiko, altså hvis foderet har været i berøring/kørt på samme pakkebånd etc.. Men jeg går ud fra, at de holder pænt meget styr på det. Var der ikke noget med at man også kunne fryse sit kornfri foder, for at være ekstra ekstra sikker på, at eventuelle lagermider døde? Eller er det en skrøne? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret Februar 16, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 16, 2011 Nåå er det lagermider der kan give foderallergi?? :hmm: så gir det da mening. Jeg bruger Wolfsblut og før det Applaws og efter Izzie fik loppe allergi fik jeg af vide at det var godt hun fik dét foder fordi hun ville være disponeret for foderallergi og det kornløse er anti-allergi foder, når hun nu har loppeallergi. Troede det var kornet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Inkognito Besvaret Februar 16, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 16, 2011 Nåå er det lagermider der kan give foderallergi?? :hmm: så gir det da mening. Jeg bruger Wolfsblut og før det Applaws og efter Izzie fik loppe allergi fik jeg af vide at det var godt hun fik dét foder fordi hun ville være disponeret for foderallergi og det kornløse er anti-allergi foder, når hun nu har loppeallergi. Troede det var kornet Foderallergi og lagermideallergi er to forskellige allergier. Lagermider fremkommer i alle kornprodukter og en hund, der er allergisk overfor lagermider er typisk allergisk overfor lagermideeskrementerne, der ikke kan renses helt af i et foder med kornprodukter. Ris er f.eks. også hjem for lagermider. Foderallergi er allergi overfor en fødevare, som hvede, oksekød, svinekød osv.. Korn, især hvede, er kendt for at give allergi, men fødevare/foderallergi er mere end bare korn. Rosie kunne f.eks. godt tåle nogle slags foder med korn i på trods af lagermideallergi, men hun kunne ikke et foder med oksekød eller svinekød - hun blev fodret på et laks/kartoffel-baseret foder og havde ingen problemer med det. Hun kunne også tåle lam og ris-foder. Der kan ikke testes pålideligt for fødevareallergier på hunde i Danmark, men hvis hunden f.eks. er allergisk overfor birkepollen, så kan man gætte sig frem til hvilke fødevarer hunden så skal holde sig fra på grund af kendte krydsallergier. Hvis jeg fodrer Mollie og Jessie med et kornfrit foder som Acana, så begynder de at spise hestepærer på vores gåture - det samme gør sig gældende for fodring med Olivers Jeg har så konkluderet, at selvom jeg helst vil fodre med et kornfrit produkt, så vil tøserne ikke fungere optimalt på det, da de ikke spiser hestepærer, når de f.eks. fodres med Nutra Nuggets Gold, der indeholder noget korn..... Åndsvage hunde 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Inkognito Besvaret Februar 16, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 16, 2011 Det står flere steder med foder uden korn, acana f.eks. (samme hjemmeside): Man kan sige, hvis man kan finde ud af om produktet er lavet på en fabrik som også laver meget foder MED korn, kan der være en lille risiko, altså hvis foderet har været i berøring/kørt på samme pakkebånd etc.. Men jeg går ud fra, at de holder pænt meget styr på det. Var der ikke noget med at man også kunne fryse sit kornfri foder, for at være ekstra ekstra sikker på, at eventuelle lagermider døde? Eller er det en skrøne? Det kan du også gøre med kornindholdigt foder, men det er sjældent lagermiderne i sig selv en hund reagerer på, men deres eskrementer, der jo må antages at være døde allerede. Men det anbefales at fryse foderet, hvis man har en lagermideallergiker. Det burde dog ikke være nødvendigt med korrekt opbevaret kornfrit foder, da der ikke burde være lagermider i. Problemet kommer, hvis det, som du også siger, bliver produceret sammen med kornindholdigt foder eller bliver opbevaret forkert, for så kan der komme lagermider i. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Carli Besvaret Februar 16, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 16, 2011 Det hjælper ikke at fryse et foder ned for at undgå lagermider - det ER en skrøne :5up: Netop som det skrives - er det tale om ekskrementer hundene også er overfølsomme for, og de vil stadig være i foderet selvom det fryses ned. Mange tror at det vil slå eventuelle lagermider ihjel at fryse foderet ned og det er derfor de gør det. Men de lagermider der kunne være i et foder, er som det skrives tidligere, døde under processen hvor foderet bliver lavet - men foderprocessen og nedfrysning fjerner ikke ekskrementer - så et eventuelt problem vil stadig være der... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Februar 16, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 16, 2011 Det hjælper ikke at fryse et foder ned for at undgå lagermider - det ER en skrøne :5up: Ok Men, hvad nu hvis man købte kornfrit foder og det ikke blev opbevaret korrekt? Så ville fryseren vel være at foretrække? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Carli Besvaret Februar 16, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 16, 2011 Ok Men, hvad nu hvis man købte kornfrit foder og det ikke blev opbevaret korrekt? Så ville fryseren vel være at foretrække? Ja den var godt kringlet den:klap: - Det vil jeg give dig ret i. Kornfrit foder i fryser - så sker der ikke noget under opbevaringen af foderet! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Februar 16, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 16, 2011 Ja den var godt kringlet den:klap: - Det vil jeg give dig ret i. Kornfrit foder i fryser - så sker der ikke noget under opbevaringen af foderet! Ej, jeg tænkte bare, er det ikke noget med at man skal opbevare foderet i en lukket spand og gerne lidt mørkt og køligt? Vi giver ikke tørkost til hunden, men kattens står da bare hvor den står i sin indkøbte pose, og det er vel lige præcis fedt miljø for lagermider? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret Februar 17, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 17, 2011 ja at der ikke er korn i? jo burde man da stole på..eller er det lagermiddel du mener? (hvad er det?) specielt til 760 kr for 11,35 kg :shock::shock: Åhh det må I undskylde, jeg mente selvfølgelig lagermiderne. :stupid: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret Februar 17, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 17, 2011 Hvis jeg fodrer Mollie og Jessie med et kornfrit foder som Acana, så begynder de at spise hestepærer på vores gåture - det samme gør sig gældende for fodring med Olivers Jeg har så konkluderet, at selvom jeg helst vil fodre med et kornfrit produkt, så vil tøserne ikke fungere optimalt på det, da de ikke spiser hestepærer, når de f.eks. fodres med Nutra Nuggets Gold, der indeholder noget korn..... Åndsvage hunde Har du tænk på at tilsætte fibre i deres kost (f.eks. ved at koge grøntsager og blande i). Det kunne jo være det de mangler, det har jeg hørt før med barfhunde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret Februar 17, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 17, 2011 Ok Men, hvad nu hvis man købte kornfrit foder og det ikke blev opbevaret korrekt? Så ville fryseren vel være at foretrække? Ja den var godt kringlet den:klap: - Det vil jeg give dig ret i. Kornfrit foder i fryser - så sker der ikke noget under opbevaringen af foderet! Opbevaret korrekt, hvad vil det sige?. Er det bare mørkt, koldt og uden at bruge det samme bæger til at skovle op med, eller er der andre ting man skal tage i betragtning?. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Carli Besvaret Februar 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2011 Opbevaret korrekt, hvad vil det sige?. Er det bare mørkt, koldt og uden at bruge det samme bæger til at skovle op med, eller er der andre ting man skal tage i betragtning?. det med fryseren er for mig måske en smule "hysterisk" - men ja så er man da sikker på at der ikke burde ske noget, hvis man gør det... Jeg selv sørger for at fodersækkene lukkes med det samme når jeg har taget foder - så de ikke står åbne i længere tid. Ellers ligger det tørt og ikke i direkte sollys. Jeg bruger ikke foderspande, da sådan nogle også kan være et problem.. En plastspand skal vaskes på 180 grader for at evt. bakterier er vasket helt ud. Og hvem kan det? - Ingen C";) Dette har jeg læst for en tid siden - og det overraskede mig lidt... Men nu bakser jeg ikke så meget med den slags - da min ene hund er BARF hund :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Inkognito Besvaret Februar 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2011 Har du tænk på at tilsætte fibre i deres kost (f.eks. ved at koge grøntsager og blande i). Det kunne jo være det de mangler, det har jeg hørt før med barfhunde. Øhh, næ, det havde jeg da slet ikke skænket en tanke..... Tak for rådet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret Februar 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2011 Jeg synes også fryseren er lige overdrevent nok, for mig ihverfald . Jeg fodre med Acana - kornfrit, og her bliver sækken opbevaret i en lukket beholder som står mørkt og tørt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Februar 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2011 Altså, hvis min hund havde lagermideallergi, så ville jeg sådan set ikke synes det var mega besværligt at have hans foder i fryseren. Eftersom han spiser råt, er vi ret vant til fryseropbevaret mad, tomat-tomat.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts