Hop til indhold

Halt og trist


Tine1
 Share

Recommended Posts

  • Svar 110
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

arj, det ser voldsomt ud! hvis det er allergisk, kan antihistamin så ikke hjælpe, eller er det alt for sent? jeg tror, at det er ret sandsynligt, at det også er det, der irriterer ham.

 

Tror ikke at antihistamin vil gøre nogen forskel, da der er kommet sår på... agtigt... men det salve jeg har fået er noget cortison noget - så det burde jo virke, hvis jeg da fik lov at komme det på...

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt at høre operationen gik godt :5up:

Lige mht benet, hvis de siger du bare skal i gang med at bøje det så gør det endelig, jeg skulle også strække i Mollys ben lige efter op. og det blir hurtigt lettere og lettere (Nu det godt nok ikke samme op., men går ud fra det hjælper lige hurtigt :-))

PøjPøj med det hele :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hei Tine

 

Hvordan har Otto haft det de sidste par dage, går det lidt fermad?

 

Jeg har tænkt sådan på jer..

 

Otto er så småt ved at være frisk igen - han støtter slet ikke på benet, men er glad og frisk, hvis han bare får sin smertestillende medicin.

 

I dag har jeg godt nok ikke kunne få hverken mad eller vand i ham - kun lige en lille teske leverpostej til pillerne.. hmm... håber det bare er en fase.. Han virker stadig glad..

 

Jeg er i fuld gang med at konstruere et bukseben til ham for at beskytte operationsaret, så han kan slippe for den dumme halskrave... Ideer er mere end velkomne..!

 

Genoptræningen er i fuld gang - indtil videre bare i form af forsigtig buk i benet, "sit", "stå" og laaaangsomme meget korte gåture kort snor... Han vil meget gerne piske afsted på 3 ben, men vi håber at lidt langsom gang kan få ham til at støtte lidt.

 

Det værste er næsten, at han keder sig sådan... Han kan virke helt mut og trist, når det bare er mig og ham der er hjemme... Så snart vi kommer ud blandt andre mennesker, bliver han bare sååå glad.. :vuf:

 

Tak for tanken..:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Puh, sikke en omgang og stakkels nosser :megaked: Er det blevet bedre??

 

Får han stadig smertestillende? Nogle af pillerne kan godt give kvalme, så det kan være derfor han ikke er sulten og tørstig.

 

Arj må altså indrømme, jeg har fået lidt et chok i denne tråd :oops: Synes godt nok det er en voldsom omgang. Du tager det vildt sejt!

 

Håber han bliver hurtigt frisk på det 4. ben. Har du nogle aktivitetsspil? Kan måske hjælpe på kedsomheden? Og lige når man er syg..... må man så ikke få masser af leverpostej? Hvis man må, kan det f.eks. puttes i et tomt marvben og så i fryseren, så er der da lidt at lave.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det altså bare synd for ham, godt løverne generelt er seje :cool:

 

Mht. kedsomhed har jeg fået råd, da jeg også indimellem fornemmer det fra Jessies side :hmm: - læs evt. tråden "aktivitet for den kloge" :blink:

 

God bedring til ham :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Klüssendorf
Stakkels lille Otto slog sit ene bagben i formiddags. Jeg aner ikke hvordan, da jeg var ovenpå, da det skete - jeg hørte bare hylet og kom ned til en 7-årig ifærd med at tage strømper på - Han havde bare skubbet Otto væk, hvilket man jo godt kan forstå... (går udfra alle herinde har forsøgt at tage strømper på med en ivrig legesyg og pænt irriterende teenhvalp om benene.. :damn:)

 

De første mange timer ville han slet ikke støtte (men tog da lystigt trapperne på 3 ben... skøre hund)... Nu halter han mest, ind i mellem går han langsomt, men helt normalt... - og så kan han pludselig ikke støtte igen..

 

Han ligger bare og ligger, hvilket der jo ikke er noget at sige til, når det gør ondt hver gang han prøver andet...

 

Håber han sprutter af energi i morgen tidligt, for ellers må jeg og min kassekredit jo et smut til dyrlægen..

 

Har prøvet flere gange med min Kaj, at han laver et eller andet med benet og først ikke vil støtte for så bagefter at halte. Hver gang har det stået på et par dage, hvor han har haltet og haft ondt. Men så lige pludseligt har han gået helt normalt et kort stykke tid, for så igen at begynde at halte. Jeg har talt med min dyrlæge om det og hun siger, at det sagtens kan være, at han har fået en lille forstuning eller væske i ledet pga noget han har lavet, hvilket tager dage at komme over. Men efterhånden som smerten bliver mindre glemmer han, at han har ondt i benet og begynder så igen at gå normalt indtil han kommer i tanke om at det jo gør ondt i benet. Hvorefter han jo begynder at halte igen fordi han mærker smerten igen. Men dyrlægen kan ikke gøre noget ved det, så det ville være spild af penge for mig at komme ud til hende, hvis det sker og som hun sagde, hvis benet er brækket, vil han slet ikke begynde støtte på det, så det ville jeg vide hvis det var. Jeg skulle bare forsøge at holde ham lidt i ro.

 

Held og lykke med at holde din teenhund i ro og må lille Otto snart få det bedre.

 

Redigeret. Jeg kan tydeligt se at jeg ikke har læst hele tråden igennem. Bare glem mit indlæg :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

hej tine, jeg har to hundespil du gerne må låne - jeg skal til avedøre(lejren) på søndag, og kan tage dem med til dig, hvis du vil?

 

Nææææ, skal du ud hvor vi bor????? :cool: :blink: "Kan Halfdan lege", spørger Jessie :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Puh, sikke en omgang og stakkels nosser :megaked: Er det blevet bedre??

 

Får han stadig smertestillende? Nogle af pillerne kan godt give kvalme, så det kan være derfor han ikke er sulten og tørstig.

 

Arj må altså indrømme, jeg har fået lidt et chok i denne tråd :oops: Synes godt nok det er en voldsom omgang. Du tager det vildt sejt!

 

Håber han bliver hurtigt frisk på det 4. ben. Har du nogle aktivitetsspil? Kan måske hjælpe på kedsomheden? Og lige når man er syg..... må man så ikke få masser af leverpostej? Hvis man må, kan det f.eks. puttes i et tomt marvben og så i fryseren, så er der da lidt at lave.

 

Hans jordbærboller er blevet meget pænere og generer ham slet ikke mere... :mrgreen:

 

Han har indtil i dag haft sådan et smerteplaster på, der ligesom nikotinplaster afgiver en lille smule morfinlignede medicin kontinuerligt - super smart..!! Derudover får han Rimadyl og det skal han nok fortsætte med i lang tid, så han er smertedækket under genoptræningen.

 

I øvrigt, hvornår må han lege altså indendørs? Så kunne jeg komme forbi med Jessie, så han ikke keder sig så meget :slem:

 

Jeg tror desværre ikke, at han må lege hundeleg foreløbigt.. men ved det ikke... jeg kunne jo komme forbi en dag i næste uge..? Det er jo ikke værre, end at jeg bare kan tage hjem igen, hvis han leger for vildt.

 

hej tine, jeg har to hundespil du gerne må låne - jeg skal til avedøre(lejren) på søndag, og kan tage dem med til dig, hvis du vil?

 

Jaaa... Dem vil vi meget gerne låne..!! Fedt:-D Jeg kan bare mødes med dig ved Avedøre lejren, så I bliver fri for at gå hele vejen igennem getthoen, hvis det er...

Link til indlæg
Del på andre sites

Har prøvet flere gange med min Kaj, at han laver et eller andet med benet og først ikke vil støtte for så bagefter at halte. Hver gang har det stået på et par dage, hvor han har haltet og haft ondt. Men så lige pludseligt har han gået helt normalt et kort stykke tid, for så igen at begynde at halte. Jeg har talt med min dyrlæge om det og hun siger, at det sagtens kan være, at han har fået en lille forstuning eller væske i ledet pga noget han har lavet, hvilket tager dage at komme over. Men efterhånden som smerten bliver mindre glemmer han, at han har ondt i benet og begynder så igen at gå normalt indtil han kommer i tanke om at det jo gør ondt i benet. Hvorefter han jo begynder at halte igen fordi han mærker smerten igen. Men dyrlægen kan ikke gøre noget ved det, så det ville være spild af penge for mig at komme ud til hende, hvis det sker og som hun sagde, hvis benet er brækket, vil han slet ikke begynde støtte på det, så det ville jeg vide hvis det var. Jeg skulle bare forsøge at holde ham lidt i ro.

 

Held og lykke med at holde din teenhund i ro og må lille Otto snart få det bedre.

 

Redigeret. Jeg kan tydeligt se at jeg ikke har læst hele tråden igennem. Bare glem mit indlæg :genert:

 

Tak for svar og held og lykke alligevel:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

tine, jeg ville ikke lige ot'e ishøjtråden, men jeg er spændt på at høre, hvad otto siger til spillene? kan han mon stikke halfdans imponerende rekorder :lol:
Var det ironisk?:roll:

Vi spiller i øjeblikket med hvalpene på 6-8 uger og de kan sq godt regne det ud. Men de skal ikke have lov at stå på den anden side af lågen og glo på, så har de luret fidusen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Var det ironisk?:roll:

Vi spiller i øjeblikket med hvalpene på 6-8 uger og de kan sq godt regne det ud. Men de skal ikke have lov at stå på den anden side af lågen og glo på, så har de luret fidusen.

 

øhm, ja, det var ironisk :mrgreen:

 

det simple spil med at løfte brikker tog 15 minutter i starten, det klarer han på et par minutter nu. dog domino tog 35 minutter første gang, og det tager stadig i omegnen af 15, selv om jeg har det nede en gang om ugen cirka. han forstår det vist stadig ikke helt :hmm:

 

det er da godt, at han i det mindste er så sød, hva :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

tine, jeg ville ikke lige ot'e ishøjtråden, men jeg er spændt på at høre, hvad otto siger til spillene? kan han mon stikke halfdans imponerende rekorder :lol:

 

Indtil nu har det ikke været den store succes... måske fordi han stadig ikke har den store lyst til at spise noget som helst... så godbider i hvilken som helst afskygning er ikke ligefrem noget, som han gider kæmpe for..

 

Han synes det er spændende nok, når jeg hiver det frem, men så snart halskraven ryger af og han finder ud af, at det drejer sig om mad, er operationssåret mere interessant end spillet..

Link til indlæg
Del på andre sites

øhm, ja, det var ironisk :mrgreen:

 

det simple spil med at løfte brikker tog 15 minutter i starten, det klarer han på et par minutter nu. dog domino tog 35 minutter første gang, og det tager stadig i omegnen af 15, selv om jeg har det nede en gang om ugen cirka. han forstår det vist stadig ikke helt :hmm:

 

det er da godt, at han i det mindste er så sød, hva :lol:

Ja det må man sige :lun:

Du kan klage til din opdrætter :mrgreen:

 

Tine: Har du hørt fra din opdrætter? Undrer mig nemlig meget over at jeg INTET har hørt fra hende.. Det er jo sådan set mit opdræt hun har brugt som forældre!

Jeg har forøvrigt skrevet til både den tyske opdrætter som har hanhunden, som er Morfar til Otto.. For at høre om der har vaæret noget PL i hvalpe hvor han ligger.. Han giver nemlig pelsfejl hvis hans afkom parres med en anden part hvor hans linje også er.

Og så har jeg skrevet til Life Ku også for at høre om de ved noget specielt om arvegangen og om man kan fremprovokere noget med forkert fodring som baby. Eller noget andet

Mine er undersøgt og jeg bruger kun dem med 0/0 i avl. Men det kan da nok hoppe nogle generationer.

 

Stakkels Otto hvertfald :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...