Hop til indhold

De vildeste tricks


Siri
 Share

Recommended Posts

Jeg sidder lige og google på livet løs. Jeg prøver nemlig at finde de sejeste og sjoveste tricks man kan lære sin hund.

Så derfor vil jeg super gerne høre hvad I synes de sejeste tricks er? Hvad er det sejeste jeres hund kan og hvad er det sejeste I har set andre hunde lave?

 

Det sejeste Otto kan er nok at stå på skateboard.. og det sejeste jeg har set en hund lave... den skal jeg lige tænke lidt over ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Puhaaaa den er svær.....

 

Tror for mit vedkommende at det kommer an på hvilken hund det er der udføre trickset :blink:

 

Kiki's sejeste tricks er hendes gemme sig tricks hvor hun ligger sig på siden og tager poterne op på snuden :lun:

 

kodaøs sejeste tricks er hans dansetrick hvor han står og tripper på stedet hehe eller hans nye vinke trick hvor han tror han sku læne sig til siden og vinke meget akavet men sødt ser det ud :mrgreen:

 

 

det sejeste tricks jeg har set hmm :hmm:

 

så til dog dancing i sorø i sidste weekend en sheltie som lavede elefanten på sin ejer som lå ned med det ene ben i vejret hun havde så forpoterne på ejerens fødder ( håber det gir mening :oops:)

 

der findes utrolig mange tricks og er mest facineret over folk med andre hunde end border collie aussies shelties... osv . at se dem lave tricks :5up:

 

f.eks en gravhund som jeg så i Sorø respekt altså..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det sejeste Tricks Merlin kunne var nok også Skateboard, mest fordi han ikke bare satte forbenene op og skubbede med bagbenene, men han satte et forben og et bagben op og skubbede fra med de 2 andre, ligesom et menneske ville.

 

Et andet er at blive skudt, først smider han poterne i vejret på komandoen " hænderne op" så bliver han skudt første gang og der falder han ned med hovedet fladt på gulvet, ved andet skud falder han om på siden og ved tredie skud om på ryggen med 4 ben i vejret (rigtige aussier, er sejlivede og skal bruge mere end 1 skud...*G*) Så nogen gange genopliver jeg ham, ved at tjekke pulsen, give 2 blæs i næsen og 3 tryk på "hjertet" og vupti er han i live igen ;O)

 

/Carina, Bubalu og Diesel

Sunny og Merlin RIP:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det sejeste Tricks Merlin kunne var nok også Skateboard, mest fordi han ikke bare satte forbenene op og skubbede med bagbenene, men han satte et forben og et bagben op og skubbede fra med de 2 andre, ligesom et menneske ville.

 

Et andet er at blive skudt, først smider han poterne i vejret på komandoen " hænderne op" så bliver han skudt første gang og der falder han ned med hovedet fladt på gulvet, ved andet skud falder han om på siden og ved tredie skud om på ryggen med 4 ben i vejret (rigtige aussier, er sejlivede og skal bruge mere end 1 skud...*G*) Så nogen gange genopliver jeg ham, ved at tjekke pulsen, give 2 blæs i næsen og 3 tryk på "hjertet" og vupti er han i live igen ;O)

 

/Carina, Bubalu og Diesel

Sunny og Merlin RIP:hjerte:

 

Ej, nogle skønne tricks! Jeg har de to første elementer af ”at blive skudt” på tricket – men havde slet ikke tænkt på den sidste. Den vil jeg indlære! Og hvor lyder han skøn, ham Merlin!:lun:

Jeg lærte Otto at give mig et kys forleden – sådan lige på munden. Men ved nærmere eftertanke tror jeg, at jeg vil udvide det til et kys på hver kind og til sidst et på munden. Det må være ugens projekt… sammen med at lægge poten på næsen, stå ved keglen og springe igennem armene. Det er en meget ambitiøs uge i denne uge :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kom lige til at tænke på det sjoveste tricks, Sunny og Merlin kunne, var når man sagde "har du en loppe" så satte de sig og begyndte at loppe sig :cool:

 

Af andre ting man kan lære sin hund, at stable spande ind i hinanden eller lære dem at sætte ringe på en pyramide i rigtig rækkefølge , for derefter, at de selv skal pille dem af igen ;O)

 

/Carina

Link til indlæg
Del på andre sites

Kom lige til at tænke på det sjoveste tricks, Sunny og Merlin kunne, var når man sagde "har du en loppe" så satte de sig og begyndte at loppe sig :cool:

 

Af andre ting man kan lære sin hund, at stable spande ind i hinanden eller lære dem at sætte ringe på en pyramide i rigtig rækkefølge , for derefter, at de selv skal pille dem af igen ;O)

 

/Carina

 

Haha nogle gode tricks :klap: Er vild med at "loppe sig" tricket. Har du frishapet det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Møffes sejeste trick.... :hmm:

 

Må indrømme, at det må være vores "Vis respekt" :hmm: Han bakker et skridt (eller flytter hver pote bagud ét gang), hvorefter han sætter venstre forpote lidt frem og bøjer hovedet. Det ville være rigtig sejt, hvis han kunne holde hovedet dernede i længere tid :hmm:

Tricket er shapet og gik faktisk alt for let, så er ikke specielt stolt af det :lol: Synes bare, at der er så mange små finesser, at det må være det sejeste alligevel...! Selvom det heller ikke ser sejt ud :lol:

 

Det trick, jeg er mest stolt af, er dog "Twist" :mrgreen: Min store kamp, men det lykkedes med 100% frishaping! :klap:

 

Det sejeste trick, jeg har set, hmmmmm............ Blank... Lige nu... Må vende tilbage, hvis jeg beslutter mig :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Jeg har lige lært Caia at rulle sig ind i et tæppe - Hvilket jeg synes er et ret sødt trick.

 

Oftes ser jeg de sejeste tricks til dogdancing konkurrencerne.. Et trick jeg synes ret godt om, er når hunden står på bagben og cirkler baglæns rundt om føren..

 

Et andet trick jeg også synes enormt godt om er når hunden står i straight positionen.

 

En af FS folket har vist taget det ud af sit nuværende program da det ikke er indarbejdet godt nok endnu..Men jeg har alligevel set det et par gange til træning. Hunden står i straight med et flag i munden, føren står bag hunden med afstand ( Hunden kigger ligefrem, altså væk fra føren). De bevæger sig så i samme retning.. I dette tilfælde var det til siden. Wauw hvor så det bare pisse godt ud :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Kom lige til at tænke på det sjoveste tricks, Sunny og Merlin kunne, var når man sagde "har du en loppe" så satte de sig og begyndte at loppe sig :cool:

 

Af andre ting man kan lære sin hund, at stable spande ind i hinanden eller lære dem at sætte ringe på en pyramide i rigtig rækkefølge , for derefter, at de selv skal pille dem af igen ;O)

 

/Carina

 

 

Ej men altså! Gode tricks..og smuke billeder:hjerte:

 

Jeg skal vist i Fætter Br. og købe sådan en pyramide.. For det er da sådan et sted man kan få fat i en ik? :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg lærte Otto at give mig et kys forleden – sådan lige på munden. Men ved nærmere eftertanke tror jeg, at jeg vil udvide det til et kys på hver kind og til sidst et på munden. Det må være ugens projekt… sammen med at lægge poten på næsen, stå ved keglen og springe igennem armene. Det er en meget ambitiøs uge i denne uge :blink:

Fiiiiiiilm!! Vi vil se fiiiiiiilm!!!! (Go' arbejdslyst!)

Link til indlæg
Del på andre sites

Møffes sejeste trick.... :hmm:

 

Må indrømme, at det må være vores "Vis respekt" :hmm: Han bakker et skridt (eller flytter hver pote bagud ét gang), hvorefter han sætter venstre forpote lidt frem og bøjer hovedet. Det ville være rigtig sejt, hvis han kunne holde hovedet dernede i længere tid :hmm:

Tricket er shapet og gik faktisk alt for let, så er ikke specielt stolt af det :lol: Synes bare, at der er så mange små finesser, at det må være det sejeste alligevel...! Selvom det heller ikke ser sejt ud :lol:

 

Det trick, jeg er mest stolt af, er dog "Twist" :mrgreen: Min store kamp, men det lykkedes med 100% frishaping! :klap:

 

Det sejeste trick, jeg har set, hmmmmm............ Blank... Lige nu... Må vende tilbage, hvis jeg beslutter mig :mrgreen:

 

Arh - respekt-tricket er fandme sejt!! :klap:

 

Hvad går "twist" ud på?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige lært Caia at rulle sig ind i et tæppe - Hvilket jeg synes er et ret sødt trick.

 

Oftes ser jeg de sejeste tricks til dogdancing konkurrencerne.. Et trick jeg synes ret godt om, er når hunden står på bagben og cirkler baglæns rundt om føren..

 

Et andet trick jeg også synes enormt godt om er når hunden står i straight positionen.

 

En af FS folket har vist taget det ud af sit nuværende program da det ikke er indarbejdet godt nok endnu..Men jeg har alligevel set det et par gange til træning. Hunden står i straight med et flag i munden, føren står bag hunden med afstand ( Hunden kigger ligefrem, altså væk fra føren). De bevæger sig så i samme retning.. I dette tilfælde var det til siden. Wauw hvor så det bare pisse godt ud :-)

 

 

Hvad er straight??

 

Og hey - hvordan indlært du det med tæppet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej men altså! Gode tricks..og smuke billeder:hjerte:

 

Jeg skal vist i Fætter Br. og købe sådan en pyramide.. For det er da sådan et sted man kan få fat i en ik? :engel:

 

Taaaaak ;O) Jow, Toy's R Us ell. lign legetøjsforretninger

 

Du kan også lære hende at læse:

Øvelsen går ud på at hunden skal sidde og bevæge hovedet frem og tilbage, på tværs af bogen, ligesom at den læser, så vender jeg siden og spørger hvad der står, han gør, og selvfølgelig står der VOV tværs hen over siden - Smart Hund, der kan læse....;O)

/Carina

Link til indlæg
Del på andre sites

Taaaaak ;O) Jow, Toy's R Us ell. lign legetøjsforretninger

 

Du kan også lære hende at læse:

Øvelsen går ud på at hunden skal sidde og bevæge hovedet frem og tilbage, på tværs af bogen, ligesom at den læser, så vender jeg siden og spørger hvad der står, han gør, og selvfølgelig står der VOV tværs hen over siden - Smart Hund, der kan læse....;O)

/Carina

 

HAHAHA!!! :banan::banan::banan: Hold nu kæft nogle seje tricks!

Jeg er blevet totalt inspireret af dine indlæg :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Hvad er straight??

 

Og hey - hvordan indlært du det med tæppet?

 

Hmmm. Straight er hvor hunden står med numsen til føren... Dvs. hunden står ligeud rettet og kigger ligeud.

 

[media]

[/media]

 

Dette er Johanne til Cufts med hendes Border Collie.

Det første du kan se i programmet er faktisk en straight.. Her bakker johanna så bare tilbage, det samme gør hunden...

 

Det jeg beskrev var så bare hvor de begge gik til siden..

 

Tæppe tricket er indlært ved at shape:-) Det tog faktisk ikke så lang tid igen at indlære det.. men synes alligevel at det var et svært trick... :-)

Jeg lagde et par små optagelser ind i går under månedes udfordring for feb+marts.

Link til indlæg
Del på andre sites

HAHAHA!!! :banan::banan::banan: Hold nu kæft nogle seje tricks!

Jeg er blevet totalt inspireret af dine indlæg :5up:

 

Merlin tilbød så meget, så jeg vandrede tit i legetøjsforretningerne for at finde på nye ting han kunne lære. Han kunne bowle (liggeunderlag som bane, og så bowlingkegler for enden, så puffede han bolden ned i keglerne) købte også et basketball sæt til ham, hvor han skulle smide bolden i kurven. Det er bare om at få ideerne ;O)

 

En jeg kendte, hun lærte sin at dække et kaffebord med et stel, hun også havde købt i en legetøjsforretning ;O)

 

/Carina

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Taaaaak ;O) Jow, Toy's R Us ell. lign legetøjsforretninger

 

Du kan også lære hende at læse:

Øvelsen går ud på at hunden skal sidde og bevæge hovedet frem og tilbage, på tværs af bogen, ligesom at den læser, så vender jeg siden og spørger hvad der står, han gør, og selvfølgelig står der VOV tværs hen over siden - Smart Hund, der kan læse....;O)

/Carina

 

 

Yes, jeg har fundet frem til pyramiden ved at google lidt :-) Sådan en skal jeg ha' købt imorgen:5up:

 

Uhhh. hvis der er noget jeg ikke kan lære Caia, så er det at gø på kommando... Jeg prøvede da vi i en kort periode gik til brugshundetræning.. Meeeen hun kiggede blot på mig, og sagde intet overhovedet... Det er ellers et sejt trick synes jeg:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm. Straight er hvor hunden står med numsen til føren... Dvs. hunden står ligeud rettet og kigger ligeud.

 

[media]

[/media]

Dette er Johanne til Cufts med hendes Border Collie.

Det første du kan se i programmet er faktisk en straight.. Her bakker johanna så bare tilbage, det samme gør hunden...

 

Det jeg beskrev var så bare hvor de begge gik til siden..

 

Tæppe tricket er indlært ved at shape:-) Det tog faktisk ikke så lang tid igen at indlære det.. men synes alligevel at det var et svært trick... :-)

Jeg lagde et par små optagelser ind i går under månedes udfordring for feb+marts.

 

Tak for link! Det er ret sejt. Det ser imponerende ud!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Merlin tilbød så meget, så jeg vandrede tit i legetøjsforretningerne for at finde på nye ting han kunne lære. Han kunne bowle (liggeunderlag som bane, og så bowlingkegler for enden, så puffede han bolden ned i keglerne) købte også et basketball sæt til ham, hvor han skulle smide bolden i kurven. Det er bare om at få ideerne ;O)

 

En jeg kendte, hun lærte sin at dække et kaffebord med et stel, hun også havde købt i en legetøjsforretning ;O)

 

/Carina

 

ej hvor er det vildt. sindssyge gode og sjove ting at lave sammen med ens hund:5up:

 

Ham Merlin lyder til at ha' været en virkelig alletiders hund:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...