Hop til indhold

En omgang ynk over at min hund ikke kan være alene hjemme


Ajsas
 Share

Recommended Posts

Bor i i lejebolig? Jeg tænker om han var nemmere at overtale hvis du gjorde ham opmærksom på at naboerne kan gøre livet ret surt for jer hvis først de mister tålmodigheden med jeres hunds gøen.

 

Hvis nu en nabo dukker op og vil klage ser det også meget bedre ud hvis i kan fremlægge et træningsprogram der viser at i tager sagen alvorligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bor i Aalborg og vil gerne tilbyde min hjælp i det omfang det kan lade sig gøre. Jeg arbejder i en døgninstitution med skiftende arbejdstider, så der burde være nogle dage, hvor det passer sammen med dit skema.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bor i i lejebolig? Jeg tænker om han var nemmere at overtale hvis du gjorde ham opmærksom på at naboerne kan gøre livet ret surt for jer hvis først de mister tålmodigheden med jeres hunds gøen.

 

Hvis nu en nabo dukker op og vil klage ser det også meget bedre ud hvis i kan fremlægge et træningsprogram der viser at i tager sagen alvorligt.

 

Ja, vi bor i lejlighed. Heldigvis snakker vi rigtig godt med vores naboer. Min kæreste mener faktisk ikke at de ville klage over det. Meeen... jeg tror ikke det er helt gennemtænkt når han siger sådan.

 

Vores hund gøer ikke. Han piber højlydt og laver nogle gange adskillige af hvad jeg vil kalde ulvehyl. En slags flokkald vel. Og jeg tror ulvehylene er det eneste naboerne ville kunne høre. Men dem kommer der også flere og flere af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bor i Aalborg og vil gerne tilbyde min hjælp i det omfang det kan lade sig gøre. Jeg arbejder i en døgninstitution med skiftende arbejdstider, så der burde være nogle dage, hvor det passer sammen med dit skema.

 

Tusind tak! Det er virkelig sødt af dig. Jeg vil her i weekenden se på hvad jeg kan få skrabet sammen af pasning. Jeg vil først have en adfærdsbehandler over når jeg er sikker på at jeg følge den plan vedkommende laver til os.

 

Jeg skriver en PB når jeg ved mere :5up: Og igen - tak!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

Det er normalt adfaerd for en hund ikke at ville vaere alene hjemme. det vil de fleste helst ikke og det er saa kun maaden de tolerere det paa der er forskellig.

 

vores vovser falder kun til ro, hvis de er i deres bur naar de er alene hjemme. synes du skal prove bur metoden. start med at fodre hunden der altid saa det er et deeeeejligt sted at vaere sommetider.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er normalt adfaerd for en hund ikke at ville vaere alene hjemme. det vil de fleste helst ikke og det er saa kun maaden de tolerere det paa der er forskellig.

 

vores vovser falder kun til ro, hvis de er i deres bur naar de er alene hjemme. synes du skal prove bur metoden. start med at fodre hunden der altid saa det er et deeeeejligt sted at vaere sommetider.

 

Jeg troede egentlig at de fleste hunde, når de har lært det, havde det ganske fint med at være alene hjemme. Ikke at de foretrækker det, men at de ser det som en nødvendig del af deres hverdag og ikke bliver synderligt påvirket af at blive forladt.. Men well. Jeg har faktisk slet ikke overvejet et bur. Det vil jeg lige tænke nærmere over. Jeg har efterhånden hørt om flere hunde nu der har det bedst med at være alene i deres bur :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg troede egentlig at de fleste hunde, når de har lært det, havde det ganske fint med at være alene hjemme. Ikke at de foretrækker det, men at de ser det som en nødvendig del af deres hverdag og ikke bliver synderligt påvirket af at blive forladt.. Men well. Jeg har faktisk slet ikke overvejet et bur. Det vil jeg lige tænke nærmere over. Jeg har efterhånden hørt om flere hunde nu der har det bedst med at være alene i deres bur :-)

 

Hvis du prøver det, så husk, at alene hjemme i bur skal indlæres på samme måde som alene hjemme i hele lejligheden. Helt fra bunden og med bittesmå skridt i starten. Det er altså ikke en genvej til alene hjemme. Prøv evt. at spørge Lonny, hendes Luna er i bur, når hun er alene. Men Lonny er ikke selv den, der anbefaler alle mulige at bruge bur til alene hjemme-træning - hun har selv brugt lige så meget tid på det, som hun ville have gjort med "almindelig" alene hjemme-træning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...