Hop til indhold

Operation af læbefolder


Gæst Focus
 Share

Recommended Posts

Hejsa,

 

Jeg har en springer spaniel tævehund i sin bedste alder. Hun er 7 år og har aldrig haft problemer eller lugtgener fra sine læbefolder. Men Det har nu været et problem de sidste måneder og dyrlægen kan ikke helt holde det væk med surolan og fucicort.

 

Dyrlægern siger at hun skal have opereret sine læbefolder (undermund) mindre...... :hmm:

 

Jeg er meget i tvivl om dette. Sagen er den at jeg har været omkring Engelske springer i rigtig mange år og jeg har sørme aldrig hørt om at man laver en sådan "ansigtsløftning" for at komme problemet til livs....

 

Please kom retur med jeres erfaringer og meninger, tak :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Camilla Sjelhøj

hmmm har lige været igennem lidt samme problem med min dansk/svensk gårdhund... hans lugtede dog ikke men han fik sår pga. han kløede sig og han havde hudbetændelse, vi startede med klorhexidin inde der kom sår men uden den store virkning.... men så var vi ved dyrlægen igen og der fik vi det til at gå væk ved hjælp af prednisolon (pga. kløen) og antibiotika fik han i 20 dage... og nu det væk, er lige kommet hjem fra tjek hos dyrlægen... så hvis det er fordi der er betændelse i ville jeg starte med noget antibiotika...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar :-) jeg bruger pt også klorhedixin (forbehold for stavefejl:vedikke:)

 

Hvor længe har din vovse døjet med det, inden der kom "skrappe" midler i brug og hvad skyldes det? Altså hvad skyldes det at, det overhovedet opstod til at begynde med?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har haft og har stadig cockerer med dette problem. Her kommer det også først med alderen.

Især om sommeren skal der tørres om munden når de drikker, renses efter spisning, bruger enten klorhexidin eller 1 % brintoverilte, tørrer igen og ved sårdannelse smøres med Kenalog med mycostatin???(stavet forkert), der er med lidt binyrebarkhormon, altså en steroidcreme.

Og hårene ved læbefolder holdes kortes muligt ved maskinklip.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke helt om det er det samme, men jeg sidder og tænker på om det er det problem som min gamle golden også havde, noget der kunne udvikle sig til en svamp pga. fugt på læberne i undermunden ?

 

Min dyrelæge anbefalede forbyggende, at jeg tørrede ham der med Atamon på en klud, et par gange om ugen.

 

Det forhindrede svampe udvikling (og dårlig lugt), men som sagt, så ved jeg ikke om det er samme problem i her :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Update på læbefolderne :-) Vi har idag være på kvl og få tjekket muletøjet. Og de mente absolut ikke at der skulle en operation til. Hun skulle behandles helt i bund. Den anden dyrlæge jeg har gået hos, der har jeg blot smurt de dage jeg skulle og givet de piller jeg skulle...også er det blevet fint. Men kvl mener at det stadig ligget og ulmet i muletøjet.

 

Så nu står den stadig på klorhexidin, kraftig antibiotika behandling, kontrol om 14 dage og evt. forlængelse af antibiotika behandlingen.

 

Så jeg håber snart hun bliver kysse klar igen:-)

 

Tak for jeres tilbagemeldinger:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...