Hop til indhold

Produkt til at fjerne hår/pels fra tøj i vaskemaskinen


Gæst Frigga
 Share

Recommended Posts

Ja, titlen siger det hele - jeg mangler en dims/produkt, jeg kan smide med vasketøjet ind i vaskemaskinen/tørretumbleren og vups, så er al hår og pels væk fra tøjet.

 

Der må da findes noget smart derude! :hmm:De der babyvaskeklude, folk tit foreslår, batter altså ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, skulle ellers med det samme til at foreslå engangsvaskeklude, da jeg så overskriften, for det virker nemlig fint her.. Nå, så håber jeg der kommer nogle andre på banen med et godt foreslag :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, skulle ellers med det samme til at foreslå engangsvaskeklude, da jeg så overskriften, for det virker nemlig fint her.. Nå, så håber jeg der kommer nogle andre på banen med et godt foreslag :mrgreen:

Gør de virkelig det?? :hmm:Jeg brugte dem for mange år siden, men måske skal man bare smide rigtig mange i eller hvad?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gør de virkelig det?? :hmm:Jeg brugte dem for mange år siden, men måske skal man bare smide rigtig mange i eller hvad?

 

Jeps, bare prop så mange som muligt ind, så skal det nok virke :rolleyes: Aj, jeg plejer at smide et par stykker ind og det suger altså hårene til sig.. Duffy fælder jo ikke, men ofte har vi jo Kenzos pels siddende i tøjet og suger kludene altså til sig.. Ved ikke om det er anderledes med kaninpels? :vedikke: Kan det have noget at gøre med at det har en anden struktur end kattepels? -Det er jo dig der er kanineksperten ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har købt nogle plade velco og den grove side har jeg pakket om et par tennisbolde og syet dem fast. jeg kan lov at de samler hundehår... når jeg så har tørret tøj bruger jeg en hundekarte til at frigøre hår så de er klar til næste gang.

 

Velcro.jpg

 

ved dog ikke om de har samme efekt hvis der er tale om korte hår, men fra CKCS, chihauhau, collie og peking... der virker det super :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså du smider dem med ind til vasketøjet??

 

Vi bruger ikke tørretumbler, så den idé kan i hvert fald ikke bruges her :cry: Jeg har googlet og googlet og googlet og googlet, og jeg kan se, at på udenlandske fora har nogle god erfaring med fabric softener sheets, men den slags tror jeg ikke lige vi er til, og de fungerer nok på samme måde som babykludene i virkeligheden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså du smider dem med ind til vasketøjet??

 

Vi bruger ikke tørretumbler, så den idé kan i hvert fald ikke bruges her :cry: Jeg har googlet og googlet og googlet og googlet, og jeg kan se, at på udenlandske fora har nogle god erfaring med fabric softener sheets, men den slags tror jeg ikke lige vi er til, og de fungerer nok på samme måde som babykludene i virkeligheden.

 

:stupid:

åh... ja i tørretumbleren... men mon ikke man kan sy det om nogle plastik bolde og så i vaskemaskinen ?? Tror jeg vil prøve imorgen så kan jeg jo svre bagefter --- sorry jeg fik overset ordet vaskemaskine i din overskrift :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

:stupid:

åh... ja i tørretumbleren... men mon ikke man kan sy det om nogle plastik bolde og så i vaskemaskinen ?? Tror jeg vil prøve imorgen så kan jeg jo svre bagefter --- sorry jeg fik overset ordet vaskemaskine i din overskrift :blink:

Ja, gør endelig det :banan::banan: Jeg har lige googlet rundt nu efter velcro laundry balls (rigtige term er velcro dryer balls vist), og jeg kan se, at det jo åbenbart er den opfindelse, jeg leder efter! Jeg kan så bare ikke se hvor jeg kan købe dem henne, så hvis du synes det har effekt i vaskemaskinen, så må du også gerne lige komme med en god forklaring om hvordan man rent faktisk laver dem :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har købt nogle plade velco og den grove side har jeg pakket om et par tennisbolde og syet dem fast. jeg kan lov at de samler hundehår... når jeg så har tørret tøj bruger jeg en hundekarte til at frigøre hår så de er klar til næste gang.

 

Velcro.jpg

 

ved dog ikke om de har samme efekt hvis der er tale om korte hår, men fra CKCS, chihauhau, collie og peking... der virker det super :5up:

 

Bruger du dem i vaskemaskine eller tørretumbler? Lyder spændende. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Bruger du dem i vaskemaskine eller tørretumbler? Lyder spændende. :-)

 

Jeg bruger dem i tørretumbleren... troede det var min egen geniale opfindelse men ser nu at de faktisk findes i en udgave der minder om .... :slem: jeg fik ideen da jeg havde vasket nogle hestebandager i maskinen og efter endt tørring sad alle hår på velcroen.... AHA.. :banan: min nye hunde og hestehårs samler !!

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan man ikke nøjes med bare at smide de velcrstykker i vaskemaskinen som de er? De behøver vel ikke syes fast på en bold?

 

Jeg er også virkelig træt af hår i mit tøj. Jeg har hverken hund eller katte i møblerne, for at undgå hår der sidder fast der. Jeg bruger som oftest tørretumbleren, men den tager ikke alle hår. Jeg synes heller ikke det med engangsvaskekludene virker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan man ikke nøjes med bare at smide de velcrstykker i vaskemaskinen som de er? De behøver vel ikke syes fast på en bold?

 

Jeg er også virkelig træt af hår i mit tøj. Jeg har hverken hund eller katte i møblerne, for at undgå hår der sidder fast der. Jeg bruger som oftest tørretumbleren, men den tager ikke alle hår. Jeg synes heller ikke det med engangsvaskekludene virker.

 

Årsagen til at jeg har dem om en bold er fordi de har så pokkers let ved at sætte sig på et stk tøj og så blive der.... på bolden tvinges de faktisk med rundt og slipper efter kort tid.

 

:ivrig:Jeg har set efter ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Årsagen til at jeg har dem om en bold er fordi de har så pokkers let ved at sætte sig på et stk tøj og så blive der.... på bolden tvinges de faktisk med rundt og slipper efter kort tid.

 

:ivrig:Jeg har set efter ...

 

Nå ja!:stupid: DEt kan jeg da gdt se, nu du siger det. Den gavner jo ingen steder, hvis den har sat sig fast på tøj.

 

Jeg er bare ikke så smart til det der med at sy, så jeg håbede jeg kunne komme lidt lettere fra det.

Men ellers kan du jo sætte dem i prduktion, ligesom FOX-huerne.:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå ja!:stupid: DEt kan jeg da gdt se, nu du siger det. Den gavner jo ingen steder, hvis den har sat sig fast på tøj.

 

Jeg er bare ikke så smart til det der med at sy, så jeg håbede jeg kunne komme lidt lettere fra det.

Men ellers kan du jo sætte dem i prduktion, ligesom FOX-huerne.:banan:

 

Nu skal det jo lige siges at det ikke forgik uden kamp og et ordforrå jeg skal undlade herinde... men da jeg lavede et par til min veninde så syede jeg to små poser hvor bolden liiiiige kunne klemmes/mases ind i og så syede jeg dem sammen i den åbne ende... de virker fint. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Genial ide med det velcro :-D Men jeg tænker dog på, om ikke de gør skade på tøjet?

 

Jeg bruger dem IKKE ved finmasket tøj som strik, men underligt nok så er de rigtig gode til at løfte luven på flece :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu skal det jo lige siges at det ikke forgik uden kamp og et ordforrå jeg skal undlade herinde... men da jeg lavede et par til min veninde så syede jeg to små poser hvor bolden liiiiige kunne klemmes/mases ind i og så syede jeg dem sammen i den åbne ende... de virker fint. :blink:

Jeg er virkelig en spasser til at sy, så jeg håber sådan, at du vil tage en masse billeder og lige forklare præcis hvordan du har gjort. Det skal virkelig være nede på et latterligt lavpraktisk plan :genert:

 

Det er så fedt, hvis det her er løsningen! :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...