Hop til indhold

Hvalpefabrik eller stort opdræt?


skade
 Share

Recommended Posts

Jeg kommer lige med et eksempel jeg har hørt om på et andet forum.

 

DKK opdrætter der laver mellem 10 og 15 kuld om året og man kan reservere en hvalp ud fra billeder på nettet uden at have mødt opdrætter. Ligeledes kan man betale depositum på hvalpen man har valgt, uden opdrætter har mødt en.

 

Ville i vurdere det til at være en hvalpefabrik, eller er det normal praksis hos opdrættere?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kommer lige med et eksempel jeg har hørt om på et andet forum.

 

DKK opdrætter der laver mellem 10 og 15 kuld om året og man kan reservere en hvalp ud fra billeder på nettet uden at have mødt opdrætter. Ligeledes kan man betale depositum på hvalpen man har valgt, uden opdrætter har mødt en.

 

Ville i vurdere det til at være en hvalpefabrik, eller er det normal praksis hos opdrættere?

Hvalpefabrik.. Opdrætter er jo tydeligvis ikke interesseret i hvor hans hunde kommer hen..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Bedste til hvad?

Udstillingspræmier - det tror jeg gerne.

Dyrevelfærd - det er straks noget andet.

 

Hunde er ikke kvæg og skal ikke behandles som kvæg. Derfor er det i praksis umuligt at leve af at opdrætte hunde, hvis man samtidig skal tilgodese alle deres behov, inklusive de sociale.

 

Dyrevelfard er ogsaa at opdraette efter de sundeste linier, saa resultatet bliver udstillingsvaerdigt.;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...