Gæst aSoeg Skrevet Marts 5, 2011 Rapporter Share Skrevet Marts 5, 2011 Hej Hunde-forum. Vi købte en (efter sigende) DSG hvalp i sommeren 2009. Men vi har fundet ud af, at han slet ikke har samme adfærd, opbygning, størrelse og ører som en "rigtig" DSG. Han er en meget (!!) rolig vovse, og han er kun vild (som vi har fået at vide en DSG normalt er) når vi pepper ham op til det. Han sover utroligt meget og er generelt meget venlig og rolig. Han er 48 cm i højden (målt til skulderen) og har store afrundede ører. Mange vi har mødt siger, at der kunne være noget beagle i ham. Og ved første øjekast spørger de faktisk, om det er en beagle, og ikke en DSG Vi er selvfølgelig totalt ligeglade med nøjagtigt hvilken race han er, da han er en fantastisk hund og vi vil aldrig nogensinde af med ham men man er vel altid lidt nysgerrig. For 1 - 1½ års tid siden var vi til hvalpetræf. Og der var han altså også markant højere (større) og bredere (kraftigere) end hans søskende. Gå ind på min profil for at se billeder af ham Hvad ville i sige han er? Sig til hvis i mangler flere billeder. Venter spændt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sighthound Besvaret Marts 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 5, 2011 Hej Hunde-forum. Vi købte en (efter sigende) DSG hvalp i sommeren 2009. Men vi har fundet ud af, at han slet ikke har samme adfærd, opbygning, størrelse og ører som en "rigtig" DSG. Han er en meget (!!) rolig vovse, og han er kun vild (som vi har fået at vide en DSG normalt er) når vi pepper ham op til det. Han sover utroligt meget og er generelt meget venlig og rolig. Han er 48 cm i højden (målt til skulderen) og har store afrundede ører. Mange vi har mødt siger, at der kunne være noget beagle i ham. Og ved første øjekast spørger de faktisk, om det er en beagle, og ikke en DSG Vi er selvfølgelig totalt ligeglade med nøjagtigt hvilken race han er, da han er en fantastisk hund og vi vil aldrig nogensinde af med ham men man er vel altid lidt nysgerrig. For 1 - 1½ års tid siden var vi til hvalpetræf. Og der var han altså også markant højere (større) og bredere (kraftigere) end hans søskende. Gå ind på min profil for at se billeder af ham Hvad ville i sige han er? Sig til hvis i mangler flere billeder. Venter spændt Min foregående hund (død i 2005 i en alder af næsten 16 år !) var også en DSG, og han var altså meget lig jeres af udseende ! Han var også meget større end de fleste andre gårdhunde vi mødte, og havde også store runde ører. Måske er det fordi det er en forholdsvis "nystandardiseret" race at der dukker nogle anderledes typer op i ny og næ. Det skal lige nævnes at han faktisk var med stamtavle, så der skulle være bevis for "renheden"....så sikker som man nu kan være på det :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst spix Besvaret Marts 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 5, 2011 Jeg synes da sagtens den kan være DSGer, prøv at google på dsg på billeder, og så vil du se ange variationer på DSGer. Måske er det bare den rødbrunefarve og lidt store øre- der gør folk får den ide- men han er jo stadig lidt spinkel i det- i forhold til beaglen. Han ser lækker ud- hvis det var min hund- Balto- ville jeg prise mig lykkelig for at have fået en DSGer med lidt størrelse i, istedet for de- ofte lidt skravlede DSGere. :banan: Inden for "min " race kan hundene ogsp se så forskellige ud at man kan blive i tvivl om de tilhører samme race......:0) -hvad de så gør:vuf: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst spitZ Besvaret Marts 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 5, 2011 Synes ikke den ligner en typisk dsg... Den ser slet ikke sådan pincher-agtig ud, hverken i hovedet eller ørene synes jeg:oops: Måske noget breton? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret Marts 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 5, 2011 Hej Hunde-forum. Vi købte en (efter sigende) DSG hvalp i sommeren 2009. Men vi har fundet ud af, at han slet ikke har samme adfærd, opbygning, størrelse og ører som en "rigtig" DSG. Han er en meget (!!) rolig vovse, og han er kun vild (som vi har fået at vide en DSG normalt er) når vi pepper ham op til det. Han sover utroligt meget og er generelt meget venlig og rolig. Han er 48 cm i højden (målt til skulderen) og har store afrundede ører. Mange vi har mødt siger, at der kunne være noget beagle i ham. Og ved første øjekast spørger de faktisk, om det er en beagle, og ikke en DSG Vi er selvfølgelig totalt ligeglade med nøjagtigt hvilken race han er, da han er en fantastisk hund og vi vil aldrig nogensinde af med ham men man er vel altid lidt nysgerrig. For 1 - 1½ års tid siden var vi til hvalpetræf. Og der var han altså også markant højere (større) og bredere (kraftigere) end hans søskende. Gå ind på min profil for at se billeder af ham Hvad ville i sige han er? Sig til hvis i mangler flere billeder. Venter spændt Hvem i alverden har bildt jer det ind!?? dsger er ikke vilde hunde! Det er en god og trænbar hund, ikke noget vildt over den. Prøv at læse denne artikel: Dansk/svensk Gårdhund - Hunde artikler Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret Marts 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 5, 2011 Jeg synes han ligner lidt en Kooiker :hmm: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9f/P%C5%82ochacz_holenderski_%28kooikerhondje%29_11.jpg Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst spitZ Besvaret Marts 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 5, 2011 Jeg synes han ligner lidt en Kooiker :hmm: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9f/P%C5%82ochacz_holenderski_%28kooikerhondje%29_11.jpg Sådan en tænkte jeg også på, kunne bare ikke huske hvad den hed:-D Hvordan er hans pels? Den ser lidt lang/blød ud på et af billederne...? Og glemte lige at skrive at han i øvrigt ser super lækker ud, tillykke med ham:blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bustertrold Besvaret Marts 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 5, 2011 Er enig med Tonks i Kooikeren, så tænker en blanding mellem kooiker og DSG - det kan jo sagtens være en bedsteforælder, som er kooiker/har kooiker i sig. Synes umiddelbart at han er for spinkel til at der skulle være beagle i ham :hmm:. Men dejlig hund :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Marts 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 5, 2011 Hej Hunde-forum. Vi købte en (efter sigende) DSG hvalp i sommeren 2009. Men vi har fundet ud af, at han slet ikke har samme adfærd, opbygning, størrelse og ører som en "rigtig" DSG. Han er en meget (!!) rolig vovse, og han er kun vild (som vi har fået at vide en DSG normalt er) når vi pepper ham op til det. Han sover utroligt meget og er generelt meget venlig og rolig. Han er 48 cm i højden (målt til skulderen) og har store afrundede ører. Mange vi har mødt siger, at der kunne være noget beagle i ham. Og ved første øjekast spørger de faktisk, om det er en beagle, og ikke en DSG Vi er selvfølgelig totalt ligeglade med nøjagtigt hvilken race han er, da han er en fantastisk hund og vi vil aldrig nogensinde af med ham men man er vel altid lidt nysgerrig. For 1 - 1½ års tid siden var vi til hvalpetræf. Og der var han altså også markant højere (større) og bredere (kraftigere) end hans søskende. Gå ind på min profil for at se billeder af ham Hvad ville i sige han er? Sig til hvis i mangler flere billeder. Venter spændt Hvis hans søskende ligner d/s gårdhunde i jeres øjne, så ER jeres hund også en d/s gårdhund. De har jo samme forældre. Og samme forfædre. Søskende kan bare falde forskelligt ud. Sådan er det jo også med mennesker. Men han er da enormt køn. Meget blidere og klogere at se på end de fleste andre gårdhunde:lun:. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst crthomsen Besvaret Marts 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 5, 2011 Din hund ser sød ud. Vores Emma er golden retriever og hendes forældre havde stamtavler, men hun er ret bred i forhold til racen, plus hendes hale "runder" i spidsen. Men hendes sind, pels og adfærd er absolut golden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst crthomsen Besvaret Marts 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 5, 2011 Din hund ser sød ud.Vores Emma er golden retriever og hendes forældre havde stamtavler, men hun er ret bred i forhold til racen, plus hendes hale "runder" i spidsen. Men hendes sind, pels og adfærd er absolut golden. det jeg ville sige med det var at din hund er ikke den eneste som skiller sig ud. Men vi elsker dem jo alligevel og hvis man ikke skal avlere eller udstille er det jo ligegyldigt. Bare hunden er dejlig! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst aSoeg Besvaret Marts 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 5, 2011 Tak for de mange indlæg :klap: Sådan en tænkte jeg også på, kunne bare ikke huske hvad den hed:-D Hvordan er hans pels? Den ser lidt lang/blød ud på et af billederne...? Og glemte lige at skrive at han i øvrigt ser super lækker ud, tillykke med ham:blink: Pelsen er meget blød og "tyk". Ikke rug ligesom andre DSG'ere kunne have det. Og mange tak, hehe Han ser lækker ud- hvis det var min hund- Balto- ville jeg prise mig lykkelig for at have fået en DSGer med lidt størrelse i, istedet for de- ofte lidt skravlede DSGere. :banan: Lige præcis. Det er vi også ret glade for, da vi var lidt bange for at en DSG'er ville være lidt for lille til vores familie. Men han endte jo med at blive helt perfekt! Hvis hans søskende ligner d/s gårdhunde i jeres øjne, så ER jeres hund også en d/s gårdhund. Synes bare det virkede meget besynderligt, at han var så meget større end en af hans brødre (som en af jer nævnte, så er tæverne jo generelt mindre, men det her var altså en bror). Balto virkede buttet i forhold til dem Han kunne godt ligne en kooiker. Specielt hovedet og de brune øjne Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Marts 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 5, 2011 Tak for de mange indlæg :klap: Pelsen er meget blød og "tyk". Ikke rug ligesom andre DSG'ere kunne have det. Og mange tak, hehe Lige præcis. Det er vi også ret glade for, da vi var lidt bange for at en DSG'er ville være lidt for lille til vores familie. Men han endte jo med at blive helt perfekt! Synes bare det virkede meget besynderligt, at han var så meget større end en af hans brødre (som en af jer nævnte, så er tæverne jo generelt mindre, men det her var altså en bror). Balto virkede buttet i forhold til dem Han kunne godt ligne en kooiker. Specielt hovedet og de brune øjne Han har nok bare spist bedre end hans søskende... Og dyrlægen mener ikke, at han er for tyk? Dengang hvalpene var 8 uger, vejede de da osse forskelligt? Eller er det hele noget han har spist sig til undervejs... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst spitZ Besvaret Marts 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 5, 2011 Tak for de mange indlæg :klap: Pelsen er meget blød og "tyk". Ikke rug ligesom andre DSG'ere kunne have det. Og mange tak, hehe Lige præcis. Det er vi også ret glade for, da vi var lidt bange for at en DSG'er ville være lidt for lille til vores familie. Men han endte jo med at blive helt perfekt! Synes bare det virkede meget besynderligt, at han var så meget større end en af hans brødre (som en af jer nævnte, så er tæverne jo generelt mindre, men det her var altså en bror). Balto virkede buttet i forhold til dem Han kunne godt ligne en kooiker. Specielt hovedet og de brune øjne I race standarden står der: "Hårlag: Pelsen skal være hård, kort og glat". Altså Dsg er som jeg har forstået det en så ny race, at man ind til for nylig har kunne få registreret sin hund som DSG, selvom den ikke havde tavle, hvis den passede på racestandarden. Så selv hvis den havde haft tavle, men nok især når den ikke har, så kan der jo i teorien være blandet alt i, og gener fordeles jo helt tilfældigt, så selvom den er 98% dsg, kan en hvalp fra kuldet godt få noget fra en tipoldefar- eller mor som var en anden race, selvom dens søskende ikke gør:-D Ved hunde uden stamtavle er racenavnet vel mest en beskrivelse af hvilken slags hund man har. Så hvis du ikke synes han passer på racebeskrivelsen i udseene og sind, så kan du jo bare kalde ham en dsg-blanding:-D Han bliver jo ikke mindre fin af den grund... Race standarden ligger forøvrigt her, så kan du jo selv prøve at sammenligne:blink: DSGK - Dansk/svensk Grdhundeklub Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret Marts 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 5, 2011 Tak for de mange indlæg :klap: Pelsen er meget blød og "tyk". Ikke rug ligesom andre DSG'ere kunne have det. Og mange tak, hehe Han kunne godt ligne en kooiker. Specielt hovedet og de brune øjne En dsgs pels må ikke være rug :blink: det er fox og jr terrier du tænker på der. En dsg har helt kort, glat og blød pels. Men ingen underpels, altså den er ikke ret tyk og maven er bar. Så den del er nok fra den anden race, som jeg 100% tror er kooikeren Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts