Gæst Gismo hunden Skrevet Marts 5, 2011 Rapporter Share Skrevet Marts 5, 2011 Vi har nu besluttet at Gismo skal være storbror og vi skal finde en hvalp. Vi har talt med opdrætteren hvor vi købte Gismo, men der vides ikke hvornår der er en hvalp til os. Så er spørgsmålet - skal vi kontakte andre opdrætter? Der hvor vi købt Gismo, kender de jo hans temprament osv og kan måske derfor bedre kunne finde en hvalp der går i spænd med ham. Hvaf ville i gøre? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Marts 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 5, 2011 Finde en anden opdrætter. Hvis I finder den rette opdrætter vil I jo muligvis kunne mødes med dem - sammen med Gismo - så de kan se, hvad han er for en.. Og høre fra jer, hvad det er I vil have.. Og så kan de finde et match til ham, men især jer. Jeg mener at det er lige så vigtigt, hvis ikke vigtigere, at I og hunden går i spænd... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret Marts 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 6, 2011 Da vi fik Tio var planen vores nr. 2 skulle vaere fra samme opdraetter, men jeg valgte saa en anden linie da det kom til stykket, bare fordi jeg ville have en anden farve og linie for sjov skyld. Tio er KLART nemmere og er ud af en rigtig blid smuk linie, hvor der er mange terapi hunde (suveraent temperament). Chloe, er tysker, og helt klart sod som dagen er lang, men en haandfuld:klap:! Heeelt anderledes end Tio, men de har det fantastico sammen!!! Synes det goer livet sjovt med variation. Op til dig, hvad du vil ha'- saa kan ikke raade dig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst FrøkenWhipsy Besvaret Marts 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 6, 2011 Jeg tror også jeg ville snuse til andre opdrættere. Man kan jo sagtens undersøge det uden at det forpligter. Hvis man finder en god opdrætter hvor kemien er god og det er et lækkert kuld..jamen så ser jeg intet galt i at købe fra et andet sted end der hvor du i sin tid købte Gismo. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Marts 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 6, 2011 Vil I have en han eller en tæve? Hvis en tæve så sørg for de ikke er nært beslægtet, tænker i hvis uheldet er ude. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Marts 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 6, 2011 Vi har nu besluttet at Gismo skal være storbror og vi skal finde en hvalp.Vi har talt med opdrætteren hvor vi købte Gismo, men der vides ikke hvornår der er en hvalp til os. Så er spørgsmålet - skal vi kontakte andre opdrætter? Der hvor vi købt Gismo, kender de jo hans temprament osv og kan måske derfor bedre kunne finde en hvalp der går i spænd med ham. Hvaf ville i gøre? Snak med opdrætter om de kender til nogen parringer eller kuld i vente, som kunne være interessante for jer.. ---Opdrætterne følger jo tit med i, hvad de andre opdrættere af racen går og laver. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst bøvle Besvaret Marts 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 6, 2011 Jeg tror jeg ville snuse lidt rundt, men inderst inde, vil jeg hellere vente hos en jeg har tillid til og ved hvilke hvalpe man kan forvente at få( af sind) men man kan jo altid snuse rundt uden at forpligte sig:mrgreen:, men har i det godt med denne kennel og alt kan falde på plads, så vil jeg gerne vente på "guldet":hjerte: (uden at kritiserer andre kenneler) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret Marts 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 6, 2011 Jeg ville da også undersøge hvad andre opdrættere havde at byde på. I kan jo altid gå tilbage til opdrætter nr. 1 igen hvis ikke andre har noget som falder i jeres smag . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts