Gæst Basset-baby Skrevet Marts 7, 2011 Rapporter Share Skrevet Marts 7, 2011 Hejsa Vi skal jo have hvalp her i midten af april, og jeg er derfor ved at undersøge forsikringer. Vi skal selvfølgelig have den lovpligtige ansvars, men hvad med sygeforsikring? Vi skal have en Basset, og umiddelbart så er det ikke en race der er præget af arvelige sygdomme osv. Heller ikke de såkaldte hofte-lidelser osv. Men hvor meget bør man forsikre sig? Jeg synes ikke man bør overforsikre sig, men hvad er direkte dumdristigt at undlade Jeg har lige læst en anden tråd igennem ang. agria og et andet selvskab. Men synes ikke rigtig jeg fik det svar jeg søgte Kan i hjælpe? Hvor meget har i forsikret jeres hunde? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Marts 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 7, 2011 Jeg har været meget glad for min sygeforsikring, som jeg har brugt to gange. Første gang var da hun blev bidt af en anden hund (selvfølgelig en fredag aften). Dyrlægeregningen blev 3500 - forsikringen dækkede 2500. Anden gang var da hun blev udredt for HD. Regningen blev igen omkring de 3500 - forsikringen dækkede her omkring 1500. Min lille ny skal også sygeforsikres. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Marts 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 7, 2011 Jeg har haft alle mine hunde sygeforsikret - jeg tør ikke andet! Jeg vil nok sige at det ikke er de arvelige sygdomme det kommer an på, de er nogle gange ikke en gang dækket af forsikringen. Men ulykker og uforudsigelige sygdomme kan komme til alle hunde, og det er derfor jeg har sygeforsikring. Hvis én af mine hunde f.eks. brækkede et ben, eller skulle igennem en masse dyre undersøgelser. Hvis ens økonomiske situation er sådan at man uden de store problemer kan fremskaffe 10-20.000,- til dyrlægeregninger, så er det måske mindre vigtigt, men de penge kunne man altså få mange års sygeforsikring for... For mig vejer det tungt at forsikringen er livsvarig, det er vist ret få selskaber der har dét. Og ellers at den dækker det jeg kunne tænkes få brug for, at præmien er overkommelig og selvrisikoen ok. Mine er forsikret i Gartnernes og i Dyrekassen Danmark. Jeg har heldigvis ikke haft brug for dem (7-9-13), så ved ikke hvordan de er at danse med hvis uheldet er ude. Synes også at det der bli'r skrevet om Agria i den anden tråd lyder meget fornuftigt... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret Marts 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 7, 2011 Jacki er forsikret i Alm. Brand med den udvidede hundeansvarsforsikring samt sygesikret - det koster ca. 1.500-1.600 pr. år og beklageligvis har jeg allerede tjent alle præmiepengene hjem ikke kun for de 2½ år hun har været forsikret, men også for de næste 2½ år Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Basset-baby Besvaret Marts 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 7, 2011 Jeg har været meget glad for min sygeforsikring, som jeg har brugt to gange. Første gang var da hun blev bidt af en anden hund (selvfølgelig en fredag aften). Dyrlægeregningen blev 3500 - forsikringen dækkede 2500. Anden gang var da hun blev udredt for HD. Regningen blev igen omkring de 3500 - forsikringen dækkede her omkring 1500. Min lille ny skal også sygeforsikres. Tak for svar Hvad har du så af sygeforsikring, og til hvilket årlig-pris? Hvor gammel var din hund da du brugte den 2. gang? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Marts 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 7, 2011 Tak for svar Hvad har du så af sygeforsikring, og til hvilket årlig-pris? Hvor gammel var din hund da du brugte den 2. gang? Jeg er hos Alm. Brand (har dem også som bank og til alle mine forsikringer). Jeg giver omkring 1300 kr. om årligt med dobbeltkunderabat. Jeg brugte den 2. gang her i august, da hun var 2 år og et par måneder. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Marts 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 7, 2011 Hejsa Vi skal jo have hvalp her i midten af april, og jeg er derfor ved at undersøge forsikringer. Vi skal selvfølgelig have den lovpligtige ansvars, men hvad med sygeforsikring? Vi skal have en Basset, og umiddelbart så er det ikke en race der er præget af arvelige sygdomme osv. Heller ikke de såkaldte hofte-lidelser osv. Men hvor meget bør man forsikre sig? Jeg synes ikke man bør overforsikre sig, men hvad er direkte dumdristigt at undlade Jeg har lige læst en anden tråd igennem ang. agria og et andet selvskab. Men synes ikke rigtig jeg fik det svar jeg søgte Kan i hjælpe? Hvor meget har i forsikret jeres hunde? jeg vil også anbefale en sygeforsikring, vi har været virkelig glade for vores, den har tjent sig selv ind tusind gange, desværre. selv om vores hund er af en sund race, har der været en del ture til dyrlægen: en længere halt periode, med tests, røntgen osv. blev f.eks. meget dyr. så har der været mistanke om orm el. hjerteorm, en knækket negl der skulle fjernes under bedøvelse og en gang aggressiv diarre i en weekend - rigeligt til at tjene forsikringen ind. vi har tryg, men alle siger at alm. brand ell. dyrekassen er bedst. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hestkjær Besvaret Marts 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 7, 2011 Mht at overforsikre så er det jo altid en smagsag. Mange har ikke sygeforsikring, og mange er heldige heller aldrig at få brug for en. Det er jo lidt ligesom at have en indbosforsikring - den tegner man jo ikke, fordi man regner med at få indbrud, men for netop at være på den sikre side hvis uheldet alligevel skulle være ude. Det er i hvert fald derfor vi skal have sygeforsikring på vores hund - jeg håber ikke, at hun blive syg, men hvis hun gør, er det dejligt at have noget som dækker de store udgifter. Det er så mig, som har startet den anden tråd:-D, så vi har valgt Agria, da det er den eneste, som dækker ledsygdommene, og vores race kan være disponeret herfor (og vi har haft en syg hund, som kostede kassen, hvor Alm.brand, dyekassen osv ikke ville dække). Om du skal vælge en sygeforsikring eller ej, handler som sagt ikke om, at du regner med at få en syg hund, men for at være dækket ind i det tilfælde, at det alligevel sker - har man det ikke, ja så skal man jo bare selv sørge for at have en opsparing til, hvis uheldet er ude:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Basset-baby Besvaret Marts 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 8, 2011 Mht at overforsikre så er det jo altid en smagsag. Mange har ikke sygeforsikring, og mange er heldige heller aldrig at få brug for en. Det er jo lidt ligesom at have en indbosforsikring - den tegner man jo ikke, fordi man regner med at få indbrud, men for netop at være på den sikre side hvis uheldet alligevel skulle være ude. Det er i hvert fald derfor vi skal have sygeforsikring på vores hund - jeg håber ikke, at hun blive syg, men hvis hun gør, er det dejligt at have noget som dækker de store udgifter.Det er så mig, som har startet den anden tråd:-D, så vi har valgt Agria, da det er den eneste, som dækker ledsygdommene, og vores race kan være disponeret herfor (og vi har haft en syg hund, som kostede kassen, hvor Alm.brand, dyekassen osv ikke ville dække). Om du skal vælge en sygeforsikring eller ej, handler som sagt ikke om, at du regner med at få en syg hund, men for at være dækket ind i det tilfælde, at det alligevel sker - har man det ikke, ja så skal man jo bare selv sørge for at have en opsparing til, hvis uheldet er ude:-D Selvfølgelig handler det om at "sikre" sig imod uforudset udgifter. Men som du siger så har i valgt en dyrere forsikring grundet dækningen af ledsygdomme, og det var egentlig her jeg var i tvivl. Umiddelbart er vores race ikke disponeret hvor noget konkret. Mit spørgsmål er vel egentlig hvad man skal tilvælge en alm. sygeforsikring, for at være dækket ind på de mest almindelige sygdomme. Altså de ting de færeste undgår ? Min kære svigermor anbefalet faktisk at vi nøjes med ansvar. 2 af deres 3 hunde har aldrig haft nogle sygdomme hvor sygesikringen dækkede noget. Og hvis vi så kunne se at han var en rigtig klumpe dumpe, eller åd alting, så kunne vi jo senere (når han er 6-12mdr) vælge en sygesikring. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hestkjær Besvaret Marts 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 8, 2011 Selvfølgelig handler det om at "sikre" sig imod uforudset udgifter. Men som du siger så har i valgt en dyrere forsikring grundet dækningen af ledsygdomme, og det var egentlig her jeg var i tvivl.Umiddelbart er vores race ikke disponeret hvor noget konkret. Mit spørgsmål er vel egentlig hvad man skal tilvælge en alm. sygeforsikring, for at være dækket ind på de mest almindelige sygdomme. Altså de ting de færeste undgår ? Min kære svigermor anbefalet faktisk at vi nøjes med ansvar. 2 af deres 3 hunde har aldrig haft nogle sygdomme hvor sygesikringen dækkede noget. Og hvis vi så kunne se at han var en rigtig klumpe dumpe, eller åd alting, så kunne vi jo senere (når han er 6-12mdr) vælge en sygesikring. Hvor meget man skal til og fravælge, er jo svært at sige:vedikke:Alt med sådan noget her er jo et sats - enten kan man gå med livrem og seler (det er sådan en som mig:-D) eller også kan man vælge det helt fra, eller noget midt i mellem. Du skal i hvert fald vælge det, hvor du vil føle dig tryg. Men vores anden hund havde vi ikke sygeforsikring, hvilket jo viste sig at være underordnet, da de jo alliegevel ikke ville have dækket hendes sygdom (og vi var så heldige, at hun aldrig fejlede andet). Men denne gang har jeg valgt livremmen og selerne, da Hayly's sygdom har gjort et pænt indhug i opsparingen, og jeg vil gerne kunne tilbyde Martha det samme som Hayly, hvis uheldet skulle være ude. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst freya3010 Besvaret Marts 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 8, 2011 Nu er det jo ikke kun evt. sygdomme som racen er disponibel for som der kan komme i udbrud... og fordi at man ikke har en race som er "syg" så skal man ikke have mere end en ansvar - DET synes jeg er en dum ting at bassere valget på!! Valget skal bunde i om man kan diske op med 20.000 hvis vovse bliver syg HVIS uheldet er ude, for det er jo ikke kun de disponible sygdomme der kan komme - det kan også være andre uventede ting. Overfald, påkørt, glasskår i poten, forvreden ryg (voldsom leg eller forkert afmåling ved hop) osv osv. Hvis man ikke har råd til sådanne ting, så synes jeg helt bestemt at man skal vælge en sygeforsikring. Jeg har en udvidet ansvar + syge forsikring på min tøs... På min dreng har jeg desværre kun en ansvar da han var for gammel til at få den hel store pakke da vi fik ham.... ellers havde han også fået den uden at blinke!! Vi har alm. brand på dem begge. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Basset-baby Besvaret Marts 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 8, 2011 Nu er det jo ikke kun evt. sygdomme som racen er disponibel for som der kan komme i udbrud... og fordi at man ikke har en race som er "syg" så skal man ikke have mere end en ansvar - DET synes jeg er en dum ting at bassere valget på!! Valget skal bunde i om man kan diske op med 20.000 hvis vovse bliver syg HVIS uheldet er ude, for det er jo ikke kun de disponible sygdomme der kan komme - det kan også være andre uventede ting. Overfald, påkørt, glasskår i poten, forvreden ryg (voldsom leg eller forkert afmåling ved hop) osv osv. Hvis man ikke har råd til sådanne ting, så synes jeg helt bestemt at man skal vælge en sygeforsikring. Jeg har en udvidet ansvar + syge forsikring på min tøs... På min dreng har jeg desværre kun en ansvar da han var for gammel til at få den hel store pakke da vi fik ham.... ellers havde han også fået den uden at blinke!! Vi har alm. brand på dem begge. Tusind tak for svar Det giver altsammen mening Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst freya3010 Besvaret Marts 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 8, 2011 Tusind tak for svar Det giver altsammen mening Det er jeg glad for at høre:engel::5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
linda-hvid Besvaret Marts 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 9, 2011 Vi valgte heldigvis også at sygeforsikre vores, man ved aldrig hvad der kan ske af forskelllige ting og vi har aldrig fortrudt. Vores sygeforsikring afgjorde at Tacco fik lov at leve da han fik konstateret allergi da han var ca 1.5 år gammel. uden sygeforsikring havde han ikke fået en behandling til omkring 30000 kr Selv uden allergi har sygeforsikringen kunne betale sig, han blev bidt en søndag eftermiddag og skulle sys, det kostede næsten 5000 kr som forsikringen dækkede, weekende efter sprang såret op og han skulle sys igen, det kostede 1000 kr. Vi betalte ialt en selvrisiko på 650 kr Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MorTilKatja Besvaret Marts 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 9, 2011 Jeg havde kun den lovpligtige ansvarsforsikring Lagde tilgengæld penge til side hver måned til hvis den skulle til dyrlæge Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Basset-baby Besvaret Marts 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 9, 2011 Vi valgte heldigvis også at sygeforsikre vores, man ved aldrig hvad der kan ske af forskelllige ting og vi har aldrig fortrudt. Vores sygeforsikring afgjorde at Tacco fik lov at leve da han fik konstateret allergi da han var ca 1.5 år gammel. uden sygeforsikring havde han ikke fået en behandling til omkring 30000 kr Selv uden allergi har sygeforsikringen kunne betale sig, han blev bidt en søndag eftermiddag og skulle sys, det kostede næsten 5000 kr som forsikringen dækkede, weekende efter sprang såret op og han skulle sys igen, det kostede 1000 kr. Vi betalte ialt en selvrisiko på 650 kr Hvor har i sygeforsikring henne og til hvilken pris? Selvrisikoen lyder til at være dejligt lav Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
linda-hvid Besvaret Marts 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 9, 2011 Hvor har i sygeforsikring henne og til hvilken pris? Selvrisikoen lyder til at være dejligt lav Vi er forsikret hos Runa, men gennem forsvaret, det er vist noget billigere end for almindelige dødelige Tiol gengæld har der aldrig været bøvl med udbetaling af forsikringspenge, kun en gang har de skrevet til mig at de betragtede sagen som afsluttet ( allergi), jeg skrev pænt tilbage at det gjorde vi ikke og vupti så dækkede de videre Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret Marts 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 9, 2011 Vi har udvidet sgeforsikring hos Topdanmark, det betaler vi 1.879 kr for årligt, MEN det er så også med udvidet ansvarsforsikring. Vi har en selv risiko på 750 kr. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Basset-baby Besvaret Marts 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 9, 2011 Umiddelbart kan jeg se hos dyrekassen at de har en "Hundtotal" som indeholder: • Hundeansvarsforsikring • Udvidet hundeansvarsforsikring • Sygeforsikring • Livsforsikring (max. erstatningssum kr. 10.000,00) • SOS i udlandet Selvrisikoen er 608 kr. og årlig pris er 1773 (medlem af dansk kennel klub) Synes umiddelbart det lyder billigt? -Koster det noget at være medlem af dansk kennel klub- eller er man automatisk det når man ejer en hund med stamstavle derfra? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst freya3010 Besvaret Marts 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 9, 2011 Umiddelbart kan jeg se hos dyrekassen at de har en "Hundtotal" som indeholder: • Hundeansvarsforsikring • Udvidet hundeansvarsforsikring • Sygeforsikring • Livsforsikring (max. erstatningssum kr. 10.000,00) • SOS i udlandet Selvrisikoen er 608 kr. og årlig pris er 1773 (medlem af dansk kennel klub) Synes umiddelbart det lyder billigt? -Koster det noget at være medlem af dansk kennel klub- eller er man automatisk det når man ejer en hund med stamstavle derfra? Det koster 400 et eller andet om året at være tilmeldt DKK... Det er ikke noget som man automatisk er desværre. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst maian889 Besvaret Marts 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 9, 2011 Det koster 400 et eller andet om året at være tilmeldt DKK... Det er ikke noget som man automatisk er desværre. 440kr har lige meldt mig ind :slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Basset-baby Besvaret Marts 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 9, 2011 440kr har lige meldt mig ind :slem: Haha- tak til jer begge Hvad får man for de penge så? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst freya3010 Besvaret Marts 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 9, 2011 Haha- tak til jer begge Hvad får man for de penge så? Du får medlems bladet HUNDEN... og så får du adgang til hundedatabasen og diverse opdateringer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst maian889 Besvaret Marts 10, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 10, 2011 Du får medlems bladet HUNDEN... og så får du adgang til hundedatabasen og diverse opdateringer. Og diverse rabatter på lir fra webshoppen bl.a bøger osv.. Hundedatabasen er jeg allerede blevet helt skør med :slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BlackGSD Besvaret Marts 10, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 10, 2011 Gizmo er ansvarsforsikret, udvidet ansvarsforsikret, sygeforsikret og livsforsikret. Jeg har lært det på den hårde måde, at en sygeforsikring er en rigtig god ting... Og jeg var rigtig glad for at Ninja var sygeforsikret, da hun på 11 mdr. kostede os omkring 15.000 i dyrlægeregninger... Jeg skulle kun betale 2000 kr. af disse selv, resten fik jeg lige tilbage af forsikringen :5up: Gizmo er forsikret hos Dyrekassen Danmark, med deres nye HundTotal, som netop dækker de forsikringer jeg ville have på ham :5up: Samt SOS i udlandet, hvilket er rart, da han også skal med på rejser. https://www.dyrekassen.dk/?DK/NYT%20og%20AKTUELT/HundTotal%20(x30x)%20nyt%20forsikringstilbud.aspx Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts