Gæst mosgaard Skrevet Marts 7, 2011 Rapporter Share Skrevet Marts 7, 2011 Mon man ikke kunne blive enige om at vi burde tale pænt til nye HF-ankommere?? Det er muligt at spørsmål fra nye som gamle hundeejere virker utrolig dumme på folk som nu står med hund nr.1003... men vi har alle stået i en situation hvor man har været førstegangshundejer eller hundejer med et problem... så mon ikke man kan sætte sig i deres sko og være lidt forstående. Der er 110 ting at bekymre sig om, når man træder ind i en hundeverden, og når man så endda opstarter en profil her for at få hjælp, vil jeg mene man er en ganske engageret hundeejer uanset hvilket spørgsmål man stiller - idet man stiller det mhp. at løse problemet el. lign. Så vær venlig at pakke latterlige kommentarer væk, og hiv noget konstruktiv vejledning frem, ellers synes jeg godt man kan pakke sammen og holde sin 'mund pænt lukket':blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst snuseren Besvaret Marts 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 7, 2011 Mon man ikke kunne blive enige om at vi burde tale pænt til nye HF-ankommere?? Det er muligt at spørsmål fra nye som gamle hundeejere virker utrolig dumme på folk som nu står med hund nr.1003... men vi har alle stået i en situation hvor man har været førstegangshundejer eller hundejer med et problem... så mon ikke man kan sætte sig i deres sko og være lidt forstående. Der er 110 ting at bekymre sig om, når man træder ind i en hundeverden, og når man så endda opstarter en profil her for at få hjælp, vil jeg mene man er en ganske engageret hundeejer uanset hvilket spørgsmål man stiller - idet man stiller det mhp. at løse problemet el. lign. Så vær venlig at pakke latterlige kommentarer væk, og hiv noget konstruktiv vejledning frem, ellers synes jeg godt man kan pakke sammen og holde sin 'mund pænt lukket':blink: Det er vel heller ikke et stort problem her på H-F? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Marts 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 8, 2011 Jeg er begyndt at øve mig i ikke at svare, når jeg ser tråde, der får blodtrykket op Men det kan altså godt være svært når man ser hvordan folk kan blive frustrerede over at deres 9 ugers hvalp endnu ikke er lydighedschampion, kan holde sig i 24 timer og være alene hjemme i en uge :stupid: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst maian889 Besvaret Marts 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 8, 2011 Det er vel heller ikke et stort problem her på H-F? Jeg vil sige at jeg ser det vokse... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret Marts 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 8, 2011 Enten er jeg bare blind for disse tråde hvor tonen er lidt hård, eller også er det fordi jeg slet ikke ser disse tråde Men jeg er godt nok glad for at ha fundet vej her ind... Tidligere var jeg på HG, og det blev jeg godt nok hurtig træt af... Synes HF er et dejligt sted at være:engel: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Riesenfan Besvaret Marts 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 8, 2011 Enten er jeg bare blind for disse tråde hvor tonen er lidt hård, eller også er det fordi jeg slet ikke ser disse tråde Men jeg er godt nok glad for at ha fundet vej her ind... Tidligere var jeg på HG, og det blev jeg godt nok hurtig træt af... Synes HF er et dejligt sted at være:engel: Sådan har jeg det også. Men jeg er meget stor udstrækning holdt op med at debattere og give vejledning til højre og venstre og have meninger om alt. Så derfor ser jeg efterhånden kun på hyggelige billedtråde hvis jeg endelig kigger forbi. Og nogle fora holder jeg mig langt væk fra. Livet er for kort til den slags :slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Riesenfan Besvaret Marts 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 8, 2011 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mosgaard Besvaret Marts 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 8, 2011 Nu vil jeg ikke komme med de konkrete sager jeg er stødt på, da jeg ikke ser grunden til at hænge nogen ud. Dette er ment som værende en røffel der skal være fremadrettet:blink: MEN jeg ser faktisk med korte mellemrum af de nye HF-ankommende-hvalpeejer får en overordenlig stikpille om hvor 'dumme' de er, trods de har oprettet en tråd om vejledning... hvad kan man så lige gøre mere!!?? Jeg vil mene alle der spørg om hjælp, uanset standpunkt, prøver at søge hjælp og dermed at gøre det godt. Så kan det være de tror hvalpe skal være lydige og renlige som 9 ugers, men om ikke andet så lytter de til vores svar og finder ud af at sådan er det ikke. Jeg er da også førstegangshundeejer, og alle herinde er eller har jo været det, så mon ikke man kan huske bare nogen af de mange spørgsmål og forvirringspunkter til/i den nye verden man tråder ind i....? Jeg blev bare frustreret over modtagelsen af en ny i går aftes... og oprettede denne tråd. Og håber lidt folk lige vil skænke det en tanke... for jeg synes jo det er synd for dem der bliver mødt på den måde... og jeg synes jo det ellers er et rigtig dejligt forum. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret Marts 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 8, 2011 Sådan har jeg det også. Men jeg er meget stor udstrækning holdt op med at debattere og give vejledning til højre og venstre og have meninger om alt. Så derfor ser jeg efterhånden kun på hyggelige billedtråde hvis jeg endelig kigger forbi. Og nogle fora holder jeg mig langt væk fra. Livet er for kort til den slags :slem: Du er ellers kommet med gode inputs i forhold til forskellige tråde vedr. træning:5up: Sådan som jeg husker det:mrgreen: Og mht. billedtråde.... Uhhh dem er der jo maaaange af her inde.. HF's hunde er jo lækre:banan: elsker også at kigge i disse tråde.. Poster næsten aldrig selv billeder... Men derfor kan man jo godt kigge:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Riesenfan Besvaret Marts 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 8, 2011 mange tak Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Marts 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 8, 2011 Jeg blev bare frustreret over modtagelsen af en ny i går aftes... Hvis jeg tænker på samme tråd, så er der en der er lidt brutal, resten er vildt venlige og imødekommende. Hvis jeg går ind i en bus, så må jeg lidt gå ud fra, at mindst en vil synes jeg er afskyelig bare fordi - anderledes er det næppe på HF eller andre netsteder. Er ret begejstret for HF, men det er sandt, nogle kan man gå lidt hårdere til end andre, skal være sød! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mosgaard Besvaret Marts 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 8, 2011 Hvis jeg tænker på samme tråd, så er der en der er lidt brutal, resten er vildt venlige og imødekommende. Hvis jeg går ind i en bus, så må jeg lidt gå ud fra, at mindst en vil synes jeg er afskyelig bare fordi - anderledes er det næppe på HF eller andre netsteder. Er ret begejstret for HF, men det er sandt, nogle kan man gå lidt hårdere til end andre, skal være sød! Jeg synes absolut de fleste modtager pænt, som du siger. Helt enig. Men synes bare jeg har set en del kommentarer på det sidste som absolut har været under bæltestedet. Og derfor denne tråd... jeg snakker ikke om alle, men om at det er fint at være vildt uenig i folks gøren, men når der bliver spurgt efter hjælp så er jeg ret træt af at se en stikpille eller to til ts i trådens forløb, specielt når vedkommende er ny herinde og stå med et reelt problem. Og ang. bussen... jamen selvfølgelig, men rejser personen sig op og kaster det i dit ansigt? Jeg er selvfølgelig klar over hvad du mener. Men synes det her er lidt mere som at sparke til en der ligger ned... og det er jeg bare ikke stor fan af... Jeg er absolut glad for HF, mit pointe er bare, at har man ikke noget konstruktivt at tilføje så lad venligst være. Altså hvis man forarges sådan over nye hundeejere så hold dig væk fra tråden-agtig noget... Dertil skal jeg da også sige at jeg er klar over at det godt kan være mig der tager helt fejl, det håber jeg da også virkelig det er. Jeg blir bare forskrækket når jeg synes at se folk der åbner sig hudløst ærligt op med et problem pludselig møder en der så der så lige ser sit snit til at kaste salt i såret... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tweesa Besvaret Marts 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 8, 2011 Jeg synes absolut de fleste modtager pænt, som du siger. Helt enig. Men synes bare jeg har set en del kommentarer på det sidste som absolut har været under bæltestedet. Og derfor denne tråd... jeg snakker ikke om alle, men om at det er fint at være vildt uenig i folks gøren, men når der bliver spurgt efter hjælp så er jeg ret træt af at se en stikpille eller to til ts i trådens forløb, specielt når vedkommende er ny herinde og stå med et reelt problem. Og ang. bussen... jamen selvfølgelig, men rejser personen sig op og kaster det i dit ansigt? Jeg er selvfølgelig klar over hvad du mener. Men synes det her er lidt mere som at sparke til en der ligger ned... og det er jeg bare ikke stor fan af... Jeg er absolut glad for HF, mit pointe er bare, at har man ikke noget konstruktivt at tilføje så lad venligst være. Altså hvis man forarges sådan over nye hundeejere så hold dig væk fra tråden-agtig noget... Dertil skal jeg da også sige at jeg er klar over at det godt kan være mig der tager helt fejl, det håber jeg da også virkelig det er. Jeg blir bare forskrækket når jeg synes at se folk der åbner sig hudløst ærligt op med et problem pludselig møder en der så der så lige ser sit snit til at kaste salt i såret... Men vi er måske lidt tilbage ved den evige HF diskussion så.. Det har maange gange været oppe og vende, det du snakker om. At folk ikke får de svar de forventer, at folk ikke orker at svare stolpe op og ned til nye brugere igen (når der ligger et hav af tråde med svar), og hvorvidt man kan tvinge brugere af et debatforum til at ihh-og-ååh'e alle nye. De gange hvor jeg ser almindelige debattører (ikke dem der altid skal være på tværs, dem sorterer jeg mentalt fra) hidse sig op, eller bare komme med nogle "helt.. ærligt" kommentarer - er i tråde hvor TS starter med at vise en totalt mangel på forståelse af hunden. Dem som kategorisk har nægtet at læse en eneste hundebog, men nu forundres over at den ikke kan sitte, at den tisser i huset og gør ved døren. Og nu skal vi altså liiige straks VÆLTE ind med alle de ting der nemt og bekvemt sætter en stopper for det - uden arbejde. Og det håber jeg ikke vi stopper med at hidse os op over Ud over det, vil jeg sige at jeg egentlig synes, at alle nye brugere bliver taget ret pænt imod for tiden - det har været meget.. meget værre! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Katrine Besvaret Marts 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 8, 2011 Jeg synes at det er godt at du oprettede denne tråd. Jeg er også ny herinde og har følt mig taget rigtigt godt imod. Og derfor synes jeg at det er et super godt signal at sende til nye medlemmer, som måske ikke føler sig så godt modtaget, at du gør opmærksom på, at du kan se at det ikke er alle der bliver svaret lige pænt. Man må nok bare se i øjnene at vi har forskellige måder at søge information inden anskaffelse af en hvalp. Selv har jeg læst mange bøger, andre vil måske vælge internettet. Uanset hvad, vil man unægteligt risikere at løbe ind i kilder, som er mindre gode end andre, og kan risikere at få et helt forkert billede af, hvad det vil sige at være hunde(hvalpe)ejer. Og så synes jeg at det viser, at man ønsker at gøre noget, når man finder et fora, melder sig ind og begynder at spørge. Og der vil jeg bakke TS op og sige, at hvis man bliver sur over spørgsmålene og ikke har overskud til at være konstruktiv, så er det bedre at holde sig ude af tråden. Det hjælper ikke hunden at slå ejeren i hovedet. Det lærer man intet af. Lad os i stedet bruge den store styrke der ligger i HF: virkelig dygtige hundefolk, og masser af gode tråde, man kan henvise til, hvis man ikke lige gider svare selv. Det er som ny ikke helt vildt nemt at navigere rundt herinde, og det tog mig vildt lang tid at finde en søgefunktion, indtil da var jeg henvist til at kigge tråde igennem med mere eller mindre sigende overskrifter for at finde svaret på mine dumme spørgsmål. Og når jeg opgav og spurgte, ja, så er jeg glad for at alle der har svaret mig, har haft overskud til at svare venligt og pænt- det er noget af det der har gjort at jeg er virkelig glad for at være her! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret Marts 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 8, 2011 Tager godt imod de fleste nyankomne...har vist været med til at skræmme en eneklt væk...men når man åbner op for debat må man også forvente at andre vågner op for godteposen... det jeg synes er konstruktivt kan andre jo godt synes er ubrugeligt... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst bøvle Besvaret Marts 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 8, 2011 Syntes bestemt man skal starte med en venlig tone og det er en god tråd moesgård stater her, syntes jeg...helt bestemt:mrgreen: men jeg syntes også man må tage imod de råd man får, det halter lidt engang imellem for trådstarter(de nye), og lyder lidt som om, hvis det bliver for svært og tidskrævende, så lytter de ikke til rådene... men som moesgård siger... Så syntes jeg det er fremadrettet man skal tænke på, med en god venlig tone i de kommende svar... Det må vi så hive os selv i de små nakkehår, inden vi svarer:blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret Marts 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 8, 2011 Jeg synes også det er sjældent (heldigvis) at folk bliver direkte grove når de svare i trådene. Man behøver ikke være enige for at svare på en tråd, men alle fortjener da svar i en ordentlig tone . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Marts 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 8, 2011 Tråde der pisser mig af, er når folk ikke vil se det fra hvalpens side. eks med alene hjemme, der er virkelig folk der ikke forstår eller vil forstå at hunden skal lærer at være alene. Et andet eksempel er når folk skriver sig op herinde og vil have det svar de søger, trods at vi ville lyve hvis vi gav dem det. Jeg modtog for et stykke tid siden en mail, ang avl på Aslan. Hvis og hvis osv, så ville de gerne have en broholmer, og den skulle så sove ude grundet mulig allergi, og være alene hjemme i op til 8 timer 3 dage om ugen. Jeg valgte at fokusere på at en broholmer er meget social, for det var jo en pæn måde at sige det på. Dvs jeg kaldte en spade for en rive. og nu køber de en rive, fordi den kan bruges til at grave med :stupid: SÅ hvad er så bedst mon? At kalde en spade for en spade og måske virke lidt hård, men i det mindste finder folk ud af at den ikke kan rive. Eller kalde en spade for en rive, og så gør folk det "dumme" alligevel? Joe, man kan selvfølgelig tænke MEGET over hvordan man skriver, det er pæsse irriterende, jeg sletter tit en post eller læser den som om jeg ville misforstå den, for så at rette den til, men jeg kan sq godt forstå folk der IKKE gør det. Vi kommer ikke herinde for at lege pædagoger (undskyld til jer der er det ) hvis folk vil hører hvad vi har at sige, så siger vi det. Og ja det kan godt lyde lidt grovt nogen gange. Men hvis man som udgangspunkt bestemmer sig for at folk selvfølgelig ikke er efter en, men at det er deres skrive måde, så kommer man langt...... SYNTES jeg. HVIS du syntes folk er grove, kan jeg kun opfordre til at du rapotere dem :5up: Men nej der skader aldrig at have en konstruktiv tråd ang opførsel :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret Marts 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 8, 2011 Jeg skal også nogle gange tælle til 10 når en ny bruger opretter sig herinde og tydeligt viser at h*n ikke aner noget som helst om normal hvalpeopførsel. Men jeg synes da som regel at folk giver konstruktive råd, selvom der godt kan komme enkelte grove kommentarer. Jeg plejer som regel at svare og så samtidig forklare hvor søgefunktionen er og komme med et forslag til søgeord så man kan læse mere om det. For ofte bliver disse tråde der kommer op igen og igen ikke ret lange så der kan være god mening i at finde de gamle tråde frem og læse dem. Jeg har ikke en fornemmelse af at nye hvalpeejere føler sig jaget ud herindefra der hvor trådene nogle gange kan blive vældig grove er det mere tråde a la. Hej jeg ønsker mig en lille nuttet hvalp, den skal kunne være alene i 10 timer om dagen og så gider jeg forresten ikke gå til træning. Anbefal mig en race. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mosgaard Besvaret Marts 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 8, 2011 1. At være konstruktiv betyder ikke at man ikke må sige sandheden. Fx. en broholmer er måske ikke hunden der passer ind i jeres familie eller er det egentlig en go ide for din familie at få en hund når der er allergi osv... Sandhed kan sagtens siges på en pæn måde, uden at man behøver at tilbageholde dele. Man kan sagtens tale pænt og fremadrettet når man fortæller hvad sandt er:blink: 2. Og hvorvidt noget er konstruktivt eller ej, står faktisk ikke til diskussion... hvorvidt men derimod vil bruge det eller ej, vil jeg da mene enhver har ret til at vælge og vrage i. Det gør alle da - så lad dog vær med at blive fornærmede hvis dine guldkorn ikke synes lige værdifulde i alles øjne... 3. At tonen har været meget mere hård herinde er sikkert muligt - det ved jeg af gode grunde ikke. Men er da utrolig glad for at vide at forumet bevæger sig i en positiv retning. Dét skal dog helst ikke blive en undskyldning for at en nuværende til tider hård tone så er ok, fordi den er mildere end før... for det gir da overhovedet ingen mening... Her snakker jeg altså heller ikke om at man ikke må diskutere, når der i tråden er lagt op til en spændende diskussion - for det er jo lærigt og spændende... men når man taler med folk som føler de står med et problem, hvorfor så lige sparke til dem mens de ligger ned? Og synes man jeg tager en evig debat op eller fejltolker er der vel ikke mere i det, end at det gør man heller ikke... 4. Alle har ret til at lade være med at svare på en tråd hvis de ikke orker... det retfærdiggør da ikke at komme med lave stikpiller. Og det er muligt hundeejeren burde har læst bare bagsiden af en hundebog... MEN jeg vil påpege personen er herinde af en grund! Og den burde man tage imod med kyshånd. Det sker jo også hundeejeren bare er blevet ledt hen mod altenative bøger eller har gået til træning med kvælerhalsbånd i den lokale jagtklub og fået af vide det er sådan verden er... altså så må man da kunne vejlede i ny retning i stedet for at pege!! For hvor skulle man vide det fra hvis man ikke får vist/fortalt at der er en anden måde??! 5. Dette er ikke et angreb, men en kommentar til nogle udtalelser jeg har set på det sidste. Det er en kommentar om at det sker - og ikke altid, jeg har nok bare været uheldig og fange de 'goe' øjeblikke her på det sidste. Og derfor tager jeg det nu op. Så nej jeg snakker ikke om alle og den generelle tone, jeg snakker om nogle episoder som jeg ikke håber er ved at blive til den generelle tone... if you get what I mean :blink: 6. Sidst men ikke mindst, hvad er hensigten så egentlig når vi udtaler os? Er det ikke for at skabe en bro af kommunikation mhp. at få udbytte af hinandens viden vi er her, eller at få positive oplevelser omkring en fælles interesse...? For hvordan virker det så hvis jeg gir dig en fuser og dernæst kaster med guldkorn - jeg ved ikke med jer, men var det mig, så var jeg stået af og ikke ét guldkorn ville falde i min interesse fra den person der gav mig sådan en oplevelse... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret Marts 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 9, 2011 Jeg er begyndt at øve mig i ikke at svare, når jeg ser tråde, der får blodtrykket op Men det kan altså godt være svært når man ser hvordan folk kan blive frustrerede over at deres 9 ugers hvalp endnu ikke er lydighedschampion, kan holde sig i 24 timer og være alene hjemme i en uge :stupid: Ja, jeg er helt enig i ovenstaaende. Mener det var en traad om 11 uger gammel hvalp og ejer var urolig over den ikke ville vaere alene endnu... Jeg Sagde noget med at det undrede mig mindre og mindre hvorfor saa mange hunde udvikler aleneprob. naar man forventer de skal kune vaere alene i den alder der. Jeg synes altsaa ikke det var saa frygtelig en ting at sige. Jeg har vaeret ude for det der var MEGET vaerre:shock: rigtige grove beskyldninger af flere brugere, der har vaeret direkte personlige, og saa synes jeg, det gaar hen og bliver usmageligt. Hvis man ikke kan holde sig til emnet men gaar efter en person direkte, saa er man gaaet for langt ud, mener jeg. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sigurd Besvaret Marts 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 9, 2011 Jeg synes det er meget afgørende i hvilken kategori man placerer sin tråd. Sætter man tråden under "DEBAT" må man vel være forberedt på, at andre skriver dere uforbeholdne mening om emnet. Men sætter man f.eks. sin tråd under HVALPE, ADFÆRD, TRÆNING, SYGDOMME eller FODER, kan man forhåbentlig forvente, at andre vil dele erfaringer eller svare på spørgsmål. De ØVRIGE KATEGORIER opfatter jeg nærmest som indlæg, som ikke umiddelbart lægger op til svar. Det er ihvertfald sådan jeg bruger denne side. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret Marts 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 9, 2011 Og hvis ikke det fremgik af mit tidligere indlæg så er jeg sådan set fuldstændig enig med ts :5up: Når først en person har anskaffet sig en hvalp/hund og beder om hjælp så bør man lægge de spydige bemærkninger til side og vælge en tone der forhåbentlig får personen til at lytte fremfor at blive fornærmet og nedlægge sin profil. Man kan da godt sidde og tænke at de burde have købt sig et tøjdyr i stedet, men for hundens skyld bør man vel prøve at få det bedste ud af den reelle situation. Nu gik jeg selv igang med at læse hvalpelitteratur længe før vi fik skipper hjem og jeg er super glad for at jeg fik lone greva anbefalet herinde :5up: for noget af det første jeg fandt frem til var meget dominansorienteret. Men det nåede jeg da at smide væk inden jeg fik det afprøvet på skipper Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Marts 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 9, 2011 Vi kommer ikke herinde for at lege pædagoger (undskyld til jer der er det ) hvis folk vil hører hvad vi har at sige, så siger vi det. Og ja det kan godt lyde lidt grovt nogen gange. Men hvis man som udgangspunkt bestemmer sig for at folk selvfølgelig ikke er efter en, men at det er deres skrive måde, så kommer man langt...... SYNTES jeg. Ganske enig i ovenstående :5up: Synes efterhånden der er en generel forventning om at H-F er et slags serviceorgan, hvor man har krav på gratis professionel adfærdsbehandling, men sådan er det altså ikke. Når folk svarer på en tråd, er det noget de gør frivilligt, og udfra den baggrund de nu engang har, om det så er 40 års erfaring eller 14 dage, og om de formulerer sig som pædagoger eller havnearbejdere. Det er spørgers egen opgave at sortere i de svar der kommer, og det kan de fleste, så vidt jeg kan se, godt finde ud af. Det mindretal der farer op i en spids fordi de ikke bliver bekræftet i deres holdninger, kan vi for min skyld godt "skræmme væk" Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Inch Besvaret Marts 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 9, 2011 Ja, jeg er helt enig i ovenstaaende.Mener det var en traad om 11 uger gammel hvalp og ejer var urolig over den ikke ville vaere alene endnu... Jeg Sagde noget med at det undrede mig mindre og mindre hvorfor saa mange hunde udvikler aleneprob. naar man forventer de skal kune vaere alene i den alder der. Jeg synes altsaa ikke det var saa frygtelig en ting at sige. Jeg har vaeret ude for det der var MEGET vaerre:shock: rigtige grove beskyldninger af flere brugere, der har vaeret direkte personlige, og saa synes jeg, det gaar hen og bliver usmageligt. Hvis man ikke kan holde sig til emnet men gaar efter en person direkte, saa er man gaaet for langt ud, mener jeg. Det var faktisk en ejer til en 11 ugers hvalp der var bekymret, fordi hun knapt kunne gå ind i et andet rum, uden at hvalpen græd hysterisk. Hun var fuldt ud klar over, at man ikke bare forlader en så lille hvalp :blink: Men ud fra det du skriver her, må du vist have misforstået indlægget i går? Hvis det havde drejet sig om en trådstarter, der ikke kunne forstå, at hendes 11 ugers hvalp ikke kunne være alene i timevis, ville din kommentar jo have været knapt så malplaceret.. Men det var ikke tilfældet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts