Hop til indhold

Legetøj


Amocca
 Share

Recommended Posts

Jeg har læst så mange bøger nu at jeg har formået at forvirre mig selv :mrgreen: :damn:

 

Jeg synes kun jeg har læst de "rigtige" bøger :engel: altså dem der anbefales herinde rundt omkring, og synes at jeg er rigtigt godt rustet.... men! Er ret forvirret vedr. legetøj, da jeg synes at have læst flere forskellige ting ( i må ikke binde mig op på hvilke bøger der siger hvad, for jeg kan ikke skelne dem fra hianden længere :blink: ):

 

1) et sted siges det, at hunden ikke bør have ret meget legetøj til at starte med, kun en 2-3 stykker, sådan at hun ikke lærer, at alt der ligger på gulvet er noget hun må tage

 

2) et andet sted siges det, at man altid skal have noget legetøj ved hånden til at aflede med - dvs. mange/ meget legetøj

 

3) og sidst var det her noget en anden hundeejer sagde til mig, men som jeg ikke rigtigt synes jeg er enig i: Hunden må ikke have fri adgang til legetøjet, det skal kun komme frem når jeg vil lege med hende...

 

så altså... kun legetøj sammen med mig (nej vel?)? lidt legetøj? meget legetøj? Går aktiveringsting som kong og kuber under legetøj?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har læst så mange bøger nu at jeg har formået at forvirre mig selv :mrgreen: :damn:

 

Jeg synes kun jeg har læst de "rigtige" bøger :engel: altså dem der anbefales herinde rundt omkring, og synes at jeg er rigtigt godt rustet.... men! Er ret forvirret vedr. legetøj, da jeg synes at have læst flere forskellige ting ( i må ikke binde mig op på hvilke bøger der siger hvad, for jeg kan ikke skelne dem fra hianden længere :blink: ):

 

1) et sted siges det, at hunden ikke bør have ret meget legetøj til at starte med, kun en 2-3 stykker, sådan at hun ikke lærer, at alt der ligger på gulvet er noget hun må tage

 

2) et andet sted siges det, at man altid skal have noget legetøj ved hånden til at aflede med - dvs. mange/ meget legetøj

 

3) og sidst var det her noget en anden hundeejer sagde til mig, men som jeg ikke rigtigt synes jeg er enig i: Hunden må ikke have fri adgang til legetøjet, det skal kun komme frem når jeg vil lege med hende...

 

så altså... kun legetøj sammen med mig (nej vel?)? lidt legetøj? meget legetøj? Går aktiveringsting som kong og kuber under legetøj?

 

 

Uh den er svær :-) uden at vi overhovedet har tænkt over det så har Tacco altid haft masser af legetøj, både ude og inde. Det er i hvert fald godt at have noget ved hånden til at aflede med eller lave byttehandel hvis lille vapsen kommer gående med yndlings skoene i munden :-)

Og jeg tror bestemt ikke at legetøj kun er sammen med dig, vi elsker når tacco leger alene :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har en legetøjskurv som altid er tilgengælig.. Det har den været fra starten. Og Stella er altid blevet rost for at lege med sit eget, fremfor puder, bordben eller hvad ved jeg. Det har fungeret fint.

Det skal så lige tilføjes at Stella aldrig har været en legetøjs fokuseret hund, hun leger sjældent med det selv, så vil hun hellere noget andet.

 

En tilføjelse kan være, at konger og lign. aktiveringslegetøj, nok er tilrådeligt at lægge væk så det vedbliver at være sjovt.

Vores aktiveringting er i hvert fald lagt væk, så det er noget specielt og sjovt når det bliver fundet frem :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har en legetøjskurv som altid er tilgengælig.. Det har den været fra starten. Og Stella er altid blevet rost for at lege med sit eget, fremfor puder, bordben eller hvad ved jeg. Det har fungeret fint.

Det skal så lige tilføjes at Stella aldrig har været en legetøjs fokuseret hund, hun leger sjældent med det selv, så vil hun hellere noget andet.

 

En tilføjelse kan være, at konger og lign. aktiveringslegetøj, nok er tilrådeligt at lægge væk så det vedbliver at være sjovt.

Vores aktiveringting er i hvert fald lagt væk, så det er noget specielt og sjovt når det bliver fundet frem :-)

 

Vi gør det på samme måde og det fungerer glimrende! :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BongoJungle

Mine har også en legetøjs kurv, og har altid haft det.

 

Der er bolde, pivedyr og meget andet i.

Kong'er og aktiverings bolde/spil, er gemt af vejen og tages kun frem når jeg er der.

 

Jeg har aldrig haft problemer med at der har været meget legetøj til rådighed for mine hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg gør som Ekaterina, Stjernetosse og BongoJungle :mrgreen:

 

Men prøv dig lidt frem, hvis det er et problem at have fremme, kan det jo altid gemmes lidt væk - alternativt kan man bytte lidt rundt med, hvad der er tilgængeligt, så legetøjet altid er "nyt" og interessant :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan det være forskelligt fra hund til hund?

 

Aslan på nu 14 uger, han havde vel 7/8 ting til at ligge.

 

Og det gik fint, lige pludselig en dag gik han fra legetøj til legetøj, og da det havde stået på i et par minuter, lagde jeg noget legetøj fra, så han havde en tygge ring, en krokodille, et tygge ben og en lårbens knogle.

Nu skifter vi tyggeringen ud, og det resterende(det der er gæmy væk) er noget vi tager frem, og Aslan klare det rigtig fint.

 

Så får han fyldt ben når han skal være alene, og en kong med fyld hvis han ligner en der virkelig keder sig.

 

Og så vil jeg altså reklamere for land og fritid, de har nogle super seje pive dyr som ikke piver særlig højt, bla den krokodille som aslan er så glad for.

 

Måske det er en vurderings sag ud fra hvordan din hund reagere?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Jeg har altid haft en kurv med legetøj, og vi har meget.

 

Det er altid tilgængeligt og må gerne spredes i huset :-D

 

Aktiveringslegetøj som fx leo og bustercupe er ikke til at bide i :-D

 

Det med at du kun må tage det frem fordi DU vil lege, det er ikke noget jeg ikke ville gøre, aldrig, det er sådan noget gammeldags lederskabnoget tror jeg :lol:

 

Jeg vil gerne have tillidsfulde, selvstændige, glade hunde og deres legetøj og den frie adgang til det er bare en del af det :-)

 

Man kan gemme noget af det væk og skifte ud en gang imellem, så har det mere nyhedens interesse :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...