Hop til indhold

West highland white terrier

Gæst amandacollie
 Share

Recommended Posts

Gæst amandacollie

Hej. jeg har kigget på en lille hvalp. Det er 3/4 west highland white terrier og 1/4 cairn terrier. Vi har en allergiker i familien, så den skal jo være allergi venlig. Inde på københavns dyrehospitals hjemmeside står der at begge racer er allergivenlige, så det burde denne hvalp vel også være? en anden privat hjemmeside siger, at west highland white terrieren ikke er allergivenlig. man burde vel kunne stole på københavns dyrehospitals hjemmeside, men ville lige have det 100% bekræftet, hvis nogen af jer ved noget om det. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en Westie, super hund :5up:.

Jeg har købt en med dkk stamtavle. Jeg ville aldrig tude købe en westie uden tavle, eller en blandning med westie i. Westien er desværre en race som står øverst på listen over allergiplaget hunde :cry:. Så jeg synes det er vigtigt man får en fra en opdrætter man er tryg ved og som man ved ikke avler på hunde med allergi.

Der er selvfølgelig ikke 100% garati for at en Westie med dkk stamtavle ikke kan få allergi, men jeg føler mig mere tryg ved den er med tavle.

Nå det var jo ikke det du spørgte om, men kunne ikke lade være ;-).

En Westie er allergivenlig. Både min bror og svigermor kan overhovedet ikke tåle hund, men de tåler vores helt uden problemer. Jeg ved desuden min svigermor også tåler cairn terrier :-D.

Link til indlæg
Del på andre sites

De dyre allergiplagede westier , jeg har kendt er med DKK stambog. Og faktisk kender jeg kun een, der er 100 % sund, men han er købt i Ungarn.

Selvfølgelig kan en dkk westie også få allergi.:-) Jeg føler bare en større tryghed når jeg ved hvad der er avlet på og ved opdrætter har nogle tanker/overvejelser bag.

Jeg kender heldigvis flere westier som ikke har allergi :-D.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville klart sikre mig om familiemedlemmet med allergi kan tåle racen før I anskaffer hunden -tage rundt og besøge forskellige kenneler med allergi-venlige racer og se om familiemedlemmet med allergi kan tåle at være i rum med hundene, få hundehår gnedet i øjnene osv...

Der findes jo flere forskellige racer som er allergivenlige og dem som vist nok er mest allergivenlige er inden for Bichonerne, altså Löwchen, Bichon Havanais, Bichon Frisé osv...

Link til indlæg
Del på andre sites

Forresten har mine forældres to westier heldigvis aldrig haft allergi, så der er heldigvis flere af dem, men det er da klart noget man skal sikre sig at være obs. på at forældrene er fri for...

Jeg er ikke ligefrem allergi-ekspert, men måske du kan oprette en ny tråd omhandlende, hvordan man tester for og sikrer sig om man kan tåle en race, før man køber hund... For det ville da være mere end ærgeligt både for jer og hunden, hvis I bliver nødsaget til at skille jer af med hunden, fordi familiemedlemmet ikke kunne tåle den...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

Ihh synes rigtig godt om westies. generelt en dejlig skon race!! og det er cairn ogsaa. krudt i numsen har de begge.:5up:

Jeg ville nok prove at snakke med opdraetteren om i ikke kunne faa hvalp paa prove en uges tid, pga allergi i familien. selv allergivenlige racer kan alligevel give allergi, saa synes da det er vaerd at hoere om.

held og lykke med projektet.:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst amandacollie

Jeg har spurgt opdrætteren om allergi. Hun siger at hun har opdrættet hunde i 24 år, og at faren (ægte westie) kommer fra tyskland og har ingen allergi. moren har heller ikke allergi. hun har fået et kuld hvalpe før, med samme forældre, og de hvalpe har ikke haft allergi.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst amandacollie

tak for alle svarene. jeg har spurgt opdrætteren med allergi. Faren (ægte westie) kommer fra tyskland, og hverken ham eller moren har allergi. Hun har haft hvalpe på samme forældre, og de hvalpe har ikke allergi. hun har opdrættet hunde i 24 år, så hun må vel have lidt forstand på det

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst amandacollie

tak for svarene. jeg har snakket med opdrætteren med hensyn til allergi. hun siger at faren (westie) kommer fra tyskland og hverken moren eller faren har allergi. hvalpens forældre har fået et kuld før, og de har heller ikke allergi. opdrætteren har opdrættet hunde i 24 år, så hun burde vel vide lidt om det.

Link til indlæg
Del på andre sites