Hop til indhold

Råfodring - kendskab til Kragborg's kvalitet?


Hestkjær
 Share

Recommended Posts

Jeg er stødt på en hjemmeside/forhandler af råfodrings produkter i nærheden af, hvor jeg bor. Men ville lige høre, om nogen af jer har erfaringer med denne producent eller kender til kvaliteten af deres produkter?

 

Det drejer sig om Kennel Kragborg ved Juelsminde.

 

Synes deres Kallun, hjerter og kyllingehalse er ok i pris (20-25kr pr kg), men kender ikke kvaliteten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Ved ikke om du har glemt det eller bare gerne vil høre flere erfaringer, men ellers har jeg tidligere skrevet til dig omkring Kragborg i en PB.

 

Jeg gentager dog gerne hvis PB´en skulle være slettet eller lign., men helst ikke i åbent forum, da udhængning ikke er tilladt :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 7 months later...
Gæst Malene Nielsen

Har lige været inde og kigge på deres hjemmeside pga nysgerrighed mht deres priser og udvalg og blev ret chokeret over deres priser - kan se, at en herinde nævnte, at de er rimelige med priserne...det syntes jeg godt nok ikke - jeg syntes de er blevet vanvittig dyre :shock:

 

Jeg giver 20 kr/kg hest hos slagteren - de tager 60 kr/kg

Jeg giver 10 kr/kg hesteben hos slagteren - de tager 42 kr/kg

Jeg giver 35 kr/kg vildt - de tager 64 kr/kg og så er det hakket

Jeg giver 20 kr/kg vildtben - de tager 44 kr/kg

Jeg tager selv omkring 60 kr/kg lam, så er det finparteret og pakket med opskrifter osv - de tager 61 kr/kg lam... det lam jeg sælger er et helt lam på ca 18 kg med køller, mørbrad, ryg osv - deres er noget man ikke kan se hvad er :vedikke:

Og de tager 42 kr/kg for deres lammeben - altså... hvem vil betale det? :shock:

 

Jeg er virkelig chokeret... er det blevet prisen generelt hos 'barfforhandlerne' og hvad giver I andre for råt? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har lige været inde og kigge på deres hjemmeside pga nysgerrighed mht deres priser og udvalg og blev ret chokeret over deres priser - kan se, at en herinde nævnte, at de er rimelige med priserne...det syntes jeg godt nok ikke - jeg syntes de er blevet vanvittig dyre :shock:

 

Jeg giver 20 kr/kg hest hos slagteren ...

Jeg giver 10 kr/kg hesteben hos slagteren ...

 

Hej, det var jo mig, der sagde at priserne er rimelige... Men også fordi jeg ikke rigtig kan finde slagtere her i nærheden...

 

Har du bare spurgt? Hvad har du spurgt? Når jeg spørger efter kæbekød eller kallun, kigger de bare, som om jeg er sindssyg.

 

Ang. vildt... Har du spurgt jægerne? Eller hvor køber du det henne?

 

Undskyld de mange spørgsmål, men jeg kan bare ikke finde rundt i systemet i DK ;-)

 

hilsen Tanja

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Hej, det var jo mig, der sagde at priserne er rimelige... Men også fordi jeg ikke rigtig kan finde slagtere her i nærheden...

 

Har du bare spurgt? Hvad har du spurgt? Når jeg spørger efter kæbekød eller kallun, kigger de bare, som om jeg er sindssyg.

 

Ang. vildt... Har du spurgt jægerne? Eller hvor køber du det henne?

 

Undskyld de mange spørgsmål, men jeg kan bare ikke finde rundt i systemet i DK ;-)

 

hilsen Tanja

 

Der er flere hesteslagterier omkring mig - der kører jeg bare hen og bestiller som jeg jeg ville gøre i enhver slagterforretning, mht deres ben, så ringer jeg nogle dage i forvejen, så de kan tage benene fra til mig, når de parterer hestene ud.

Kødet jeg får er ikke som sådan beregnet til hunde - det er det samme, som vi også laver hakkebøffer osv af., men hundene er fint tilfredse :mrgreen:

 

Vildtet er fra en lokal jæger - muligheden er jo, at du stopper en annonce i lokalavisen eller evt på DBA/Gul og gratis.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Det lyder dælme dyrt da:shock:

 

Jeg giver 10 kr pr kg okseben, 15 kr pr kg hesteben. Vist nok 10 kr pr kg oksekæbekød (måske 15 kan ikke huske det:oops:) og 15 kr pr kg hestekæbekød.

 

Lammekød køber jeg håndplukket hos RHM, da jeg ikke har fundet en, jeg kan købe hele lam af, her på sjælland..

 

hvor kan man købe det så billigt til de kg priser????

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Slagteri i Vipperød:-D Der er også et i Slangerup (ved dog ikke om han har andet end okse)

 

Hos ham i Vipperød skal man dog købe 10 kg eller mere af samme art.. Altså 10 kg oksekæbekød, 10 kg hestekæbekød eller lignende:-D

 

 

for hvor meget :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Slagteri i Vipperød:-D Der er også et i Slangerup (ved dog ikke om han har andet end okse)

 

Hos ham i Vipperød skal man dog købe 10 kg eller mere af samme art.. Altså 10 kg oksekæbekød, 10 kg hestekæbekød eller lignende:-D

 

det er vel ham henrik der har det mener jeg ;-) kan godt huske slagteriet

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Jeg kan ikke huske om det er 10 eller 15 kr pr kg for oksekødet, men hesten er vist 18 kr pr kg. Så det er aldrig til at sige lige præcis, hvad prisen er:genert:

 

Men jeps, det er ham Henrik:-D

 

nå da da må prøve og ringe til ham når vi mangler :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jeanett S

Hej alle!

Blander mig lige lidt, da jeg har fodret med Kragborg i nogen tid efterhånden. For det første er det rigtigt at der er en anden der har overtaget det for nogle måneder siden. Det har forbedret kavaliteten væsentligt. Til priserne vil jeg sige, at de i forhold til andet BARF er billigt ift kvaliteten. Det vil selvfølgelig atlid være billigere at handle ved slagteren, hvis det er det man vil. Desuden er det dansk produceret, hvilket mig bekendt er det eneste. Jeg er meget godt tilfreds og kender flere der er det.

 

Hilsen Jeanett

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...