Hop til indhold

Hvorfor en muskelhund?


Aslan
 Share

Recommended Posts

Jeg er ikke i tvivl om at Lexus er molosser det kan jeg ikke løbe fra:blink:...Om han er kamp/muskel hund tja det finder vi nok aldrig ud af. Det er jo lidt som vinden blæser og de øjne som ser;-)

 

Efter de drabelige kampe han har gang i med Dumle af og til ville jeg frygte det værste, hvis jeg var dig...eller nowet ha ha ha...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 63
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Dogue1
Efter de drabelige kampe han har gang i med Dumle af og til ville jeg frygte det værste, hvis jeg var dig...eller nowet ha ha ha...

HAHAHAhahaha....Jeg har beviser på at det er dumle der er værst af de to:mrgreen::lol::blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten

Jeg glæder mig til den dag der er en der laver en liste til sådan en som mig. :-)

 

Jeg kunne godt tænke mig en liste der hedder muskelhund.

Og en liste der hedder kamphund.

 

Og så ville jeg frygtelig gerne hvis også jeg kunne blive informeret om hvad forskellen er og hvorfor. :confused:

 

Indtil mit ønske bliver opfyldt kalder jeg dem alle sammen, stor som lille, for HUND :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1
Jeg glæder mig til den dag der er en der laver en liste til sådan en som mig. :-)

 

Jeg kunne godt tænke mig en liste der hedder muskelhund.

Og en liste der hedder kamphund.

 

Og så ville jeg frygtelig gerne hvis også jeg kunne blive informeret om hvad forskellen er og hvorfor. :confused:

 

Indtil mit ønske bliver opfyldt kalder jeg dem alle sammen, stor som lille, for HUND :-)

Go' idé :5up::klap2:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil meget gerne have en definition på muskelhund :engel:

 

Når folk siger muskelhunde mener de nemlig ofte kamhunde, men jeg synes det er to forskellige ting? Kamphunde, der tænker jeg Amstaff, pitbull - den type. Muskelhund, der tænker jeg molosser, rottweiler og andre hunde med stor muskelmasse - dvs. også kamphunde. Så muskelhunde er i mit hoved et meget bredt spektra af hunde. Så hvilke racer indgår helt/mere eksakt her?

 

:bigsmile:

 

Fy !!! Så ryger vores race med i baduljen jfr en liste jeg så den anden dag, hvor basserne blev kvalificeret som moloss. På den anden side set ville det ikke være helt forkert at kalde en Berner for en kamphund...den kæmper da for fred til

at ligge i haven og snue, den kæmper for enhver godbid, der er i farvandet osv, så man skal selvfølgelig aldrig sige aldrig :blink:

 

Edit for link: http://www.moloss.com/001/ptxt/breed.html

 

Edit nr 2: Gemalen siger, at det ikke er moloss Berneren hører til. Det er kolos...altså fy fy fy ...ha ha ha !

 

Heyhey, jeg føler mig misforstået her :rolleyes:

 

Jeg skriver at jeg synes at en muskelhund er lig med molosser og andre hunde med i det hele taget stor muskelmasse.

Derimod når man siger KAMPHUND så tænker jeg amstaffs, pitbul og lign. typer - dvs. ikke Lexus, ikke Simba, altså ikke molosser :mrgreen:

 

Min definition på kamphund kan man også sætte op lidt anderledes. Nemlig blandingerne mellem molosser og terrier som har fundet sted for at skabe de racer vi kender i dag som kamphunde - altså amstaffs, pitbull, bull terrier så vidt jeg husker også.

 

2 sekunder... Tror faktisk at Irene Jarnved har lavet en sådan opdeling i mindre grad, som i snakker om, i et af Vi med Hund blade...

 

Tilbage om lidt :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, den fandt jeg hurtigt...

 

Her er Irenes Bud:

 

Kamphunderacer:

Stafforshire bull terrier

Amerikansk staffordshire bull terrier (amstaff)

Pit bull terrier (forbudt i DK)

Tosa (forbudt i DK)

 

Muskelhunde:

Bull mastiff

Engelsk bull mastiff

Dogo argentino

Bull terrier

Fila brasileiro

Engelsk og amerikansk bulldog

Dogo canario

Mastino napoletano

Link til indlæg
Del på andre sites

se, nu blev jeg jo klogere....min lille broholmer er en muskelhund, her gik jeg og troede at det bare var en stor hund :-P Jeg var godt klar over at der var mastiff i en broholmer og at hvis man ikke lærer ham det fra starten af, kan han trække af med mig når han bliver voksen, men med racens dejlige "ry", ser jeg bare ikke aslan som en muskel hund (moloss) :mrgreen:

 

Jeg brugte ordet muskelhund i overskriften, da jeg er efterhånden er klar over hvordan en del reagere på ordet kamphunde, og jeg har så fint lært af en, at man kalder dem for muskelhunde, selv om at jeg nu kan se at det faktisk kan være meget forvirrende :roll:

 

Så det undskylder jeg, men jeg er ganske taknemelig for også at hører om muskelhundende også, eller hvordan jeg nu en gang skal formulere det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Heyhey, jeg føler mig misforstået her :rolleyes:

 

Jeg skriver at jeg synes at en muskelhund er lig med molosser og andre hunde med i det hele taget stor muskelmasse.

Derimod når man siger KAMPHUND så tænker jeg amstaffs, pitbul og lign. typer - dvs. ikke Lexus, ikke Simba, altså ikke molosser :mrgreen:

 

Min definition på kamphund kan man også sætte op lidt anderledes. Nemlig blandingerne mellem molosser og terrier som har fundet sted for at skabe de racer vi kender i dag som kamphunde - altså amstaffs, pitbull, bull terrier så vidt jeg husker også.

 

2 sekunder... Tror faktisk at Irene Jarnved har lavet en sådan opdeling i mindre grad, som i snakker om, i et af Vi med Hund blade...

 

Tilbage om lidt :vinken:

 

Hvad misforståes kan, skal misforstås...ellers kommer der jo ikke rigtig god gang i debatten, så tråden kan fortsættes i evigheders evighed og ingen til sidst aner, hvad den egentlig handlede om :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad misforståes kan, skal misforstås...ellers kommer der jo ikke rigtig god gang i debatten, så tråden kan fortsættes i evigheders evighed og ingen til sidst aner, hvad den egentlig handlede om :blink:

 

Puha, det lyder da forvirrende :shock: Er du sikker på at det nu også er en god idé at få en debat til at foregå helt ud i evigheden? Og så folk glemmer hvad de snakker om? Det ender da som en værre gang skvudder mudder :confused:

 

Og så tro at jeg kunne finde på at kalde en berner for en kamphund, hvor ku' du! :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillefod
Jeg glæder mig til den dag der er en der laver en liste til sådan en som mig. :-)

 

Jeg kunne godt tænke mig en liste der hedder muskelhund.

Og en liste der hedder kamphund.

 

Og så ville jeg frygtelig gerne hvis også jeg kunne blive informeret om hvad forskellen er og hvorfor. :confused:

 

Indtil mit ønske bliver opfyldt kalder jeg dem alle sammen, stor som lille, for HUND :-)

 

Lidt unødvendigt med to lister, eftersom det er to ord med samme betydning :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
Pas! Jeg forstår ikke formuleringen af spørgsmålet :-D

 

Det overrasker mig ikke :blink: Hvorfor er folket begyndt at omtale udvalgte racer som kamphunde eller muskelhunde - hvori ligger forskellen for dem der har lavet denne opdeling (som du siger ikke eksistere)?

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha, det lyder da forvirrende :shock: Er du sikker på at det nu også er en god idé at få en debat til at foregå helt ud i evigheden? Og så folk glemmer hvad de snakker om? Det ender da som en værre gang skvudder mudder :confused:

 

Og så tro at jeg kunne finde på at kalde en berner for en kamphund, hvor ku' du! :megaked:

 

Hæ hæ hæ, det var måske også lige det jeg studsede over et kort sekund, indtil jeg fandt ud af senere i tråden, at det åbenbart kun er mig der siger kamphund og muskelhund i flæng og stadig ikke har det fjerneste begreb om, hvad det er for racer vi taler om ! :-D

 

PS: Det betyder ved nærmere eftertanke, at jeg plaprer op om noget jeg intet aner om...intet nyt under solen ha ha ha

Redigeret af Zaz-zaz
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillefod
Det overrasker mig ikke :blink: Hvorfor er folket begyndt at omtale udvalgte racer som kamphunde eller muskelhunde - hvori ligger forskellen for dem der har lavet denne opdeling (som du siger ikke eksistere)?

 

Meget enkelt.. Tiderne skifter og KAMPHUND lyder grimt (mener især dem der har dem og DKK) derfor har man fundet på udtrykket "muskelhund".. Længere er den skam ikke.. :-)

Åbenbart ikke en gennemtænkt strategi, eftersom mange begynder at rode rundt i begreberne ved at dele dem op og indrage uskyldige racer.. Hørte en rigtig griner fra en debattør på HG der hårdnakket påstod at ALLE racer i gr. 2 er muskelhunde og det var endda offentliggjort.. Vedkommende kunne bare ikke lige huske hvor :stupid::lol: Så begynd blot at ryste i trusserne næste gang du støder på en Dværgschnauzer, eller hva med en D/S gårdhund :scared:

Link til indlæg
Del på andre sites

Meget enkelt.. Tiderne skifter og KAMPHUND lyder grimt (mener især dem der har dem og DKK) derfor har man fundet på udtrykket "muskelhund".. Længere er den skam ikke.. :-)

Åbenbart ikke en gennemtænkt strategi, eftersom mange begynder at rode rundt i begreberne ved at dele dem op og indrage uskyldige racer.. Hørte en rigtig griner fra en debattør på HG der hårdnakket påstod at ALLE racer i gr. 2 er muskelhunde og det var endda offentliggjort.. Vedkommende kunne bare ikke lige huske hvor :stupid::lol:Så begynd blot at ryste i trusserne næste gang du støder på en Dværgschnauzer, eller hva med en D/S gårdhund :scared:

 

 

Pjat med dig... De har jo muskler. Modsat alle de øvrige grupper som er sat sammen af silikone :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hæ hæ hæ, det var måske også lige det jeg studsede over et kort sekund, indtil jeg fandt ud af senere i tråden, at det åbenbart kun er mig der siger kamphund og muskelhund i flæng og stadig ikke har det fjerneste begreb om, hvad det er for racer vi taler om ! :-D

 

PS: Det betyder ved nærmere eftertanke, at jeg plaprer op om noget jeg intet aner om...intet nyt under solen ha ha ha

 

Haha :lol: Hmm, det lader også til, at det er svært at blive enige om definitionen på kamphund og muskelhund, nogen siger det er to forskellige ting (mig :vinken: og Irene Jarnved :mrgreen: ) og andre mener det er en og samme ting, hehe :-P Så det er da ikke mærkelig, at du bare bruger det sådan i flæng :blink:

 

Men nu tror jeg, at jeg vil gå i sengen :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...
Gæst Frigga
Ok, den fandt jeg hurtigt...

 

Her er Irenes Bud:

 

Kamphunderacer:

Stafforshire bull terrier

Amerikansk staffordshire bull terrier (amstaff)

Pit bull terrier (forbudt i DK)

Tosa (forbudt i DK)

 

Muskelhunde:

Bull mastiff

Engelsk bull mastiff

Dogo argentino

Bull terrier

Fila brasileiro

Engelsk og amerikansk bulldog

Dogo canario

Mastino napoletano

Tråden har jo ændret retning og er forlængst for gammel, men går det ikke, at jeg lige stiller dette spørgsmål:

 

Hvorfor i alverden er Tosa'en egentlig forbudt i DK? Hvad jeg har læst om den hund, så bider den ikke. Det er hundeverdenens svar på en sumo-bryder. Den vælter modstanderen om på siden og holder den fast - ingen bid, ingen vold og begge er i live bagefter. I følge de hundebøger, jeg har læst, i hvert fald :genert::hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tråden har jo ændret retning og er forlængst for gammel, men går det ikke, at jeg lige stiller dette spørgsmål:

 

Hvorfor i alverden er Tosa'en egentlig forbudt i DK? Hvad jeg har læst om den hund, så bider den ikke. Det er hundeverdenens svar på en sumo-bryder. Den vælter modstanderen om på siden og holder den fast - ingen bid, ingen vold og begge er i live bagefter. I følge de hundebøger, jeg har læst, i hvert fald :genert::hmm:

vel fordi racen stadigvæk bruges til hundekampe den dag i dag, lovligt i japan? vel det ikke, kender ikke nogle af dem der har vedtaget loven :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tråden har jo ændret retning og er forlængst for gammel, men går det ikke, at jeg lige stiller dette spørgsmål:

 

Hvorfor i alverden er Tosa'en egentlig forbudt i DK? Hvad jeg har læst om den hund, så bider den ikke. Det er hundeverdenens svar på en sumo-bryder. Den vælter modstanderen om på siden og holder den fast - ingen bid, ingen vold og begge er i live bagefter. I følge de hundebøger, jeg har læst, i hvert fald :genert::hmm:

 

 

Fordi Tosa'en - ligesom pitten - udelukkende er avlet til kamp - og den typer af hund ønsker man ikke...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror altså bare der refereres til, når man træner bid med muskelhundene...der bider de fast i noget, der hænger oppe i luften og så hænger kræet dér som en anden slags julepynt :-)

 

Tror det er et eller andet hankønsvæsner uden forstand på hunde gør - ægtemanden har gjort det med Petrine :oops: jeg synes ikke det er vildt genialt at over-ophidse på den måde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Hvis ellers jeg drak kaffe, havde jeg fået den galt i halsen her...

 

Er et noget du har set ofte? Bliver det brugt som afstraffelse, eller er det "bare" fuldemands"sjov", eller? Bliver de hængt op på en gren i halsbåndet?

 

Det lyder totalt vanvittigt :shock:

 

 

har ikke gidet læse alle indlæggene og du er sikkert blevet besvaret...hehe...men det der med at de dingler i træer hænger vel ofte sammen med at folk "leger" hangtime med dem, altså hvor hunden springer op og får lov at bide sig fast i en gren...personligt mener jeg ikke det kan bruges til noget som helst i træningsøjemed, medmindre hunden selvfølgelig kan nå jorden...:blink:

 

Ang. muskelhund, så har jeg vist før givet udtryk for at det er et ord jeg absolut ikke er fan af....

 

så jeg citerer lige mig selv:

 

"Er så led og ked af ordet muskelhund...er en muskelhund en helt almindelig hund(fordi alle hunde har muskler?)? Er det en stor massiv hund, med tydelige muskler? Eller er det en af de der "puhaae, grimme grimme farlige nogen med ucharmerende lyserødt mundkød og farlige farlige grimme tænder, som æder alle små hunde"?

 

Jeg er da personligt ret stolt af mine to hunde, og det irriterer mig at de skal puttes i en boks, som er opfundet af medierne...især fordi mange kamphundeejere bruger det fordi det "lyder pænere", mens jeg samtidig kan se her i tråden at DDB'en "nok desværre" går ind under den betegnelse, som om det at blive puttet i samme boks som de andre var noget skidt...

 

For hvis folk kigger på mine hunde, nyder deres fremtoning og tænker "årh fine muskelhunde", så bliver jeg da glad...men skal de puttes ned i en kasse, der får stemplet "dårlig", så synes jeg da ikke det er fedt...hehe...

 

Findes ordet muskelhund overhovedet i den danske ordbog, med en forklaring? Hvis ja, hvad står der så?

 

En DDB er vel en moloss(staves?), og hører under betegnelsen mastiff? Og staffordshire bullterrieren f.eks. er en kamphund, men hører også til under terrierne?

 

 

De betegnelser synes jeg personligt bedre om...:-)...

 

Og der er jo ingen der forhindrer en i at lave f.eks. redningshunde-arbejde med sin hyrdehund, hvis den har talent for det, og derfor synes jeg da er en skam at samle racerne i en udefinerbar kategori, blot fordi man synes det lyder pænere/grimmere end det hunden rigtigt hedder..."

 

 

Men når jeg lige læser spørgsmålet tænker jeg at det nok er kamphunderacerne der er tale om...

 

Jeg har valgt amstaffen fordi det i mine øjne er en vidunderlig race...det er en hund der har nogen kvaliteter jeg synes der gør den til den ultimative hund...

 

Den har terriersind dvs. den er selvstændig og stædig ad helvede til(som mig...hehe)

 

Da man i sin tid avlede hundene som kamphunde, blev hunde der var aggresive overfor mennesker aflivet eller taget ud af avlen, hvorfor hundene derfor er trofaste(på trods af selvstændigheden) menneskekærlige og i mine øjne gode familiehunde(andre er nok uenige, især dem der ikke kender racen)

 

Det er en meget alsidig hund, som jeg også skriver i min signatur...

 

Jeg kunne sikkert have valgt en anden race som matcher den beskrivelse, men nu er det jo amstaffen jeg faldt for...

 

Jeg ville lyve hvis jeg påstod udseendet intet betyder, for der er vel ingen der synes deres hund er grim...hehe...størrelsen har også haft betydning for mit valg...jeg ville have en middelstor robust hund...

 

Som man nok kan se er Pablo ikke ren, han er halvt cane corso...så jeg burde jo nok have haft en dummeflad for ikke at undersøge det først...hehe...men jeg mener nu stadig sagtens jeg kan stå inde for at elske amstaffen....og derfor har jeg også købt Victoria...

 

Vi gør alt hvad vi kan for at være gode repræsentanter for "kamp/muskelhunde" generelt, og jeg skammer mig nogen gange på nogen af de dårlige ejeres vejne...

 

Kan være nogen synes jeg tegner et lidt lyserødt billede, men ik desto mindre vil jeg jo ikke sidde og skrive hvilke negative sider racen kan have, som f.eks. egetkønsaggression(som vist egentlig er meget normalt hos andre også), når nu jeg skal skrive hvorfor jeg har truffet det valg jeg har...:-D

 

Håber min tekst forklarer mit valg på en forståelig måde og ellers må i da gerne spørge...:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville lyve hvis jeg påstod udseendet intet betyder, for der er vel ingen der synes deres hund er grim...hehe

 

Jeg synes de er grimme på Poul Dissing måden (så grimme at det er charmerende) :oops: måske engang når manden er blevet lidt tilvænnet kan jeg igen få en, jeg elsker dem for energien, lykken, glæden og så stædigheden :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Jeg synes de er grimme på Poul Dissing måden (så grimme at det er charmerende) :oops: måske engang når manden er blevet lidt tilvænnet kan jeg igen få en, jeg elsker dem for energien, lykken, glæden og så stædigheden :-D

 

 

hehe...det var sådan jeg havde det med Saba...hun var smuk på sin egen måde, med sit hængehoved og sine rynker..:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

Først: "the nanny dog" er ikke amstaffen, men dens engelske broder:blink:

 

 

Kan være nogen synes jeg tegner et lidt lyserødt billede, men ik desto mindre vil jeg jo ikke sidde og skrive hvilke negative sider racen kan have, som f.eks. egetkønsaggression(som vist egentlig er meget normalt hos andre også), når nu jeg skal skrive hvorfor jeg har truffet det valg jeg har...:-D

 

Nu har jeg efterhånden mødt rigtig mange flatcoatede retrievere, men mangler at møde en hanhund der kan tåle at være indenfor en radius af 20 m af en anden hanhund :lol:

 

Når det er sagt: ejere der viser at de ved hvad de står med i hænderne (det være sig papillon eller dogo argentino) og tager sig det ansvar der hører med til racen får bonuspoints i min bog!:5up: Husker med tydelighed da jeg arbejdede på dyrehospital: en kvinde med to amstaffs kommer ind for at få en p-sprøjte til hendes tæve og lader hanhunden stå bundet udenfor og en anden patient skal så ud - ejeren til den anden hund spørger staff-ejeren om den kan lide hanhunde. Svaret er "han har ikke gjort noget endnu, men pga. alderen og det at han står bundet vil jeg helst at du går udenom". (at hunden så vælger at syre fuldstændig ud da den ser den anden hanhund er ikke vigtigt) Det er mit indtryk fra de ejere af hundene jeg har snakket med at aggressionen ikke kommer "snigende" (altså mere og mere afvisende hver gang den møder en ny hanhund) men kommer voldsomt til udtryk omkring 1½-2 års alderen og synes det var godt ejeren var opmærksom på hvad race hun havde valgt.

 

 

Nå, trådens emne: Jeg kan sige at jeg er fuldstændig verliebt i "the nanny dog" - udseendet spiller da en rolle, bla. er dens charmerende kæmpe goofy-grin absolut uimodståeligt(!!!) MEn det jeg ellers falder for er dens charmerende og indtagende væsen - dens altid positive væsen, dens selvtillid og tro på at verden ikke kan rumme nogen farer, men er lavet for at dén kan gå på opdagelse og få det bedste ud af livet. At mennesker den møder på sin vej er der for at give et klap hvis den lige har lyst til det (og hvis ikke den lige er i snakkehumør ja så behøver man da ikke værdige dem et blik, vel?) og og og

 

Nu siger mange sikkert: stinnemus, dit fjols, den beskrivelse passer på mange hunde, men der er nu alligevel noget ved staffordshiren der drager mig til den :-D Kun to ting holder mig væk: Jeg vil ikke anskaffe mig en hund der med stor sikkerhed ikke vil kunne være sammen med hunde af eget køn (men det kan en kastration vel hjælpe på:engel:) og så er terrierstædigheden ikke forenelig med mig :lol: (måske engang om nogle år? :engel:)

 

Jeg ved ikke om det er muskelhundefolket eller pudelfolket der bliver mest rasende med den her kommentar, men jason minder faktisk ufattelig meget om de staffer jeg har mødt i sind og attitude:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...