CrazyDogLady Skrevet Marts 13, 2011 Rapporter Share Skrevet Marts 13, 2011 Hvordan griber vi det lige bedst ad, når den lille hvalp flytter ind...? Tænker at når vi kommer hjem med hvalpen, så går brandmanden ind efter Nala og går en lille tur med hende, mens hvalpen går med mig ind og ser huset an... Dét har jeg på plads... Men jeg tænker sådan lidt i det lange løb... Nala kan nemlig godt være lidt jaloux. Ikke hvor hun bliver ond mod hvalpen, men hun møwer sig bare ind imellem hvalpen og mig/brandmanden... Hvordan undgår vi lige hele det scenarie? Gode råd modtages :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Marts 13, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 13, 2011 Lytter lige med Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Marts 13, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 13, 2011 Hun vil møve sig ind mellem hvalp og dig/brandmanden lige meget hvordan I gør det.. Når jeg får en hvalp og skal hente den, regner jeg med at tage Luna med og lade Luna og hvalp mødes hos hvalpen.. Jeg er alene og har ikke mulighed for så meget andet. Og kan jeg ikke have Luna med, så må jeg tage hvalpen med hjem, gå op efter Luna (med hvalp på armen) og så tage Luna og hvalp med ud.. Jeg må indrømme, at jeg ikke tænker så meget over det.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
CrazyDogLady Besvaret Marts 13, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 13, 2011 Nala skal også med ned til hvalpene, og lege lidt med dem... Vil bare helst undgå så meget møwen fra hendes side som muligt... Tænker at når jeg snakker med hvalpen, snakker brandmanden med Nala og omvendt...:hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Marts 13, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 13, 2011 Nala skal også med ned til hvalpene, og lege lidt med dem... Vil bare helst undgå så meget møwen fra hendes side som muligt... Tænker at når jeg snakker med hvalpen, snakker brandmanden med Nala og omvendt...:hmm: Men det er jo ikke kun, når den lille kommer hjem.. Det er fremover.. Jeg har selv den tanke, men kan ikke gøre så meget, da jeg kun er mig.. Jeg vil bare sørge for at hvalpen får time-out indimellem og så får Luna (Nala i jeres tilfælde) al opmærksomheden.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst spix Besvaret Marts 13, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 13, 2011 Man skal have tillid til den voksne hund- det er nok snarere den voksne der skal have lidt fred for den lilles ihærdighed og skarpe tænder...og det kan den få ved nogle fede luksusture så den er fyldt op med gode oplevelser - og et dejligt hjørne hvor den kan hvile sig uden at blive forstyrret- det kan nemt arrangeres- da det sjældent er en god ide at give hvalpen adgang til hele territoriet på en gang..... Netop som der skrives- det bliver hverdag- og så kan man ikke stille op til dobbeltnus hver gang- så så naturligt fra start af som muligt. Så skal i huske i skal understøtte rangordenen- man skal aldrig gå ind og korrigerer det hieraki hundene selv finder. Og sidst husk at træn hver for sig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
CrazyDogLady Besvaret Marts 14, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 14, 2011 Man skal have tillid til den voksne hund- det er nok snarere den voksne der skal have lidt fred for den lilles ihærdighed og skarpe tænder...og det kan den få ved nogle fede luksusture så den er fyldt op med gode oplevelser - og et dejligt hjørne hvor den kan hvile sig uden at blive forstyrret- det kan nemt arrangeres- da det sjældent er en god ide at give hvalpen adgang til hele territoriet på en gang..... Netop som der skrives- det bliver hverdag- og så kan man ikke stille op til dobbeltnus hver gang- så så naturligt fra start af som muligt. Så skal i huske i skal understøtte rangordenen- man skal aldrig gå ind og korrigerer det hieraki hundene selv finder. Og sidst husk at træn hver for sig. Jeg har masser af tillid til Nala, hun er en drøm med små vapser Men problemet er at hun bliver lidt jaloux når jeg nusser med andre hunde... Hverdag bliver det ikke så hurtigt herhjemme, da brandmanden går arbejdsløs, så der er god tid til alenehjemmetræning, osv... Lange lufteture til Nala er der ikke mulighed for, da hun ikk kan holde til at gå så langt, pga gigt i albuerne... desværre... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts