Hop til indhold

HJÆLP! Lille Dumle søger plejefamilie akut!


Gæst ThomasTBO
 Share

Recommended Posts

Gæst ThomasTBO

Glade, kærlige, skønne lille Dumle på 7 år, er desværre kommet i akut bolignød på grund af sygdom og vi søger herigennem en plejefamilie til ham.

 

Dumle er en Dansk/Svensk Gårdhund. Han er vant til at gå sammen med 2 andre hunde af samme race, men er ellers ikke vant til andre dyr. Dumle er heller ikke vant til børn... ikke at der er nogensomhelst grund til at antage han vil have noget mod børn (er som sagt ekstremt venlig og glad), har bare ikke haft børn omkring sig.

 

Det er desværre ikke muligt på nuværende tidspunkt at fastsætte en fast tidshorisont for plejeopholdets varighed, men 1-2 måneder er næppe helt ved siden af.

 

Dumle er pt. i pleje på dyreinternatet Tingskoven (ved Århus), men her kan han desværre ikke blive længere end til senest den 10.7., så vi håber meget det kan lade sig gøre at finde en anden løsning inden da.

 

Har du/I hjerterum, tid og lyst til at passe en lille charmetrold? Han kræver ikke meget, bare at nogen vil være gode ved ham, og hjælpe ham og hans ejer gennem det næste stykke tid. Til gengæld lover han, at medbringe en stor portion livsglæde og humør, som han gavmildt vil dele ud af.

 

Skulle dette have vækket din interesse, så ring 60803999 for nærmere oplysninger.

 

På forhånd tak

Dumle & co.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Glade, kærlige, skønne lille Dumle på 7 år, er desværre kommet i akut bolignød på grund af sygdom og vi søger herigennem en plejefamilie til ham.

 

Dumle er en Dansk/Svensk Gårdhund. Han er vant til at gå sammen med 2 andre hunde af samme race, men er ellers ikke vant til andre dyr. Dumle er heller ikke vant til børn... ikke at der er nogensomhelst grund til at antage han vil have noget mod børn (er som sagt ekstremt venlig og glad), har bare ikke haft børn omkring sig.

 

Det er desværre ikke muligt på nuværende tidspunkt at fastsætte en fast tidshorisont for plejeopholdets varighed, men 1-2 måneder er næppe helt ved siden af.

 

Dumle er pt. i pleje på dyreinternatet Tingskoven (ved Århus), men her kan han desværre ikke blive længere end til senest den 10.7., så vi håber meget det kan lade sig gøre at finde en anden løsning inden da.

 

Har du/I hjerterum, tid og lyst til at passe en lille charmetrold? Han kræver ikke meget, bare at nogen vil være gode ved ham, og hjælpe ham og hans ejer gennem det næste stykke tid. Til gengæld lover han, at medbringe en stor portion livsglæde og humør, som han gavmildt vil dele ud af.

 

Skulle dette have vækket din interesse, så ring 60803999 for nærmere oplysninger.

 

På forhånd tak

Dumle & co.

 

Sikke en fin lille herre :-)

 

Hvad er han vandt til af aktivering tror du? Vil han have det ok med hundeparker? Jeg synes, det kunne være spændende at høre mere om ham, hvis i har flere oplysninger :)

 

Jeg håber han finder et lille feriested ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Nøj! Hvor blev jeg forskrækket! :shock: Straks da jeg så overskriften var jeg klar på at gå ind og skrive "nej han gør ikke!".

 

Nå, men han ser da sød og dejlig ud. Må man spørge til ham her eller skal man ringe til nummeret?

 

Det tænkte jeg også. blev helt nervøs for om der var sket jer noget :shock:

 

men så var det en kopi dumle :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke en fin lille herre :-)

 

Hvad er han vandt til af aktivering tror du? Vil han have det ok med hundeparker? Jeg synes, det kunne være spændende at høre mere om ham, hvis i har flere oplysninger :)

 

Jeg håber han finder et lille feriested ;)

 

Tænker jeg også :-) og hvilke andre hunde kan han med?

 

Jeg har jo ferie den næste måned uden nogle planer, så hvis han kan være alene hjemme (hvis det bliver længere) og vil kunne med en vildbasse som Dumle tror jeg da godt vi kunne tage os af ham et par måneder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

Jeg kan desværre ikke fortælle så meget mere om Dumle, da vi ikke har været i direkte kontakt med hans ejer (der er syg). Jeg har talt med ejers forældre idag og det er deres telefonnummer der står oplyst som kontakt.

 

Kunne forstå, at han ikke er vant til andre dyr, udover sine to D/S-bofæller, så hundeparker lyder ikke som noget han har prøvet?! Om han bor på land eller i by, ved jeg heller ikke, ligesom jeg intet ved om hans aktivering. Jeg kan kun anbefale, at man ringer til ejers forældre med eventuelle spørgsmål, selvom jeg kunne forstå, at deres kendskab til Dumles hverdag også er begrænset, så ved de da i det mindste om han er byhund eller landhund osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan desværre ikke fortælle så meget mere om Dumle, da vi ikke har været i direkte kontakt med hans ejer (der er syg). Jeg har talt med ejers forældre idag og det er deres telefonnummer der står oplyst som kontakt.

 

Kunne forstå, at han ikke er vant til andre dyr, udover sine to D/S-bofæller, så hundeparker lyder ikke som noget han har prøvet?! Om han bor på land eller i by, ved jeg heller ikke, ligesom jeg intet ved om hans aktivering. Jeg kan kun anbefale, at man ringer til ejers forældre med eventuelle spørgsmål, selvom jeg kunne forstå, at deres kendskab til Dumles hverdag også er begrænset, så ved de da i det mindste om han er byhund eller landhund osv.

 

Okay... Det er nok ikke så smart at sætte ham sammen med min Dumle hvis han kun har haft kontakt til de to andre D/S-er.

Ved du om det er pga. sygdom ved hund eller ejer? Jeg tænker bare hvorfor de 2 andre D/S-er ikke søger plejefamilie.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

Jeg må sige jeg er fuldstændig overvældet! Da jeg blev spurgt om jeg evt. kunne lave et par annoncer rundt omkring for Dumle, tænkte jeg, 'nå ja, det kan vel aldrig skade at prøve'. Jeg indrykkede så annoncen 4 forskellige steder, men havde egentlig ikke regnet med noget. Måske, med lidt held, kunne der komme en enkelt henvendelse eller to, men så ikke mere... troede jeg!

 

Men jeg tog fejl, også i den grad! Allerede nu, ca 6 timer efter jeg lavede annoncen, er der ved at være en håndfuld interesserede, og et sted er der snak om at folk, om nødvendigt, vil køre 'stafetkørsel' med Dumle, hvis en plejefamilie på Sjælland skulle komme på tale. Ja selv benzinpenge har været oppe at vende. Hundemennesker er altså bare verdens bedste :ae:

 

Nu tror jeg på det nok skal lykkes, hvadenten det bliver nogen her inde fra eller fra et af de andre steder. Ring endelig på telefonnummeret hvis du/I er interesserede, så er der forhåbentlig snart godt nyt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nøj! Hvor blev jeg forskrækket! :shock: Straks da jeg så overskriften var jeg klar på at gå ind og skrive "nej han gør ikke!".

 

Nå, men han ser da sød og dejlig ud. Må man spørge til ham her eller skal man ringe til nummeret?

 

 

Jeg troede også i første omgang at der var sket dig noget.

 

Jeg håber den anden lille Dumle har held med sig og kommer et godt sted hen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må sige jeg er fuldstændig overvældet! Da jeg blev spurgt om jeg evt. kunne lave et par annoncer rundt omkring for Dumle, tænkte jeg, 'nå ja, det kan vel aldrig skade at prøve'. Jeg indrykkede så annoncen 4 forskellige steder, men havde egentlig ikke regnet med noget. Måske, med lidt held, kunne der komme en enkelt henvendelse eller to, men så ikke mere... troede jeg!

 

Men jeg tog fejl, også i den grad! Allerede nu, ca 6 timer efter jeg lavede annoncen, er der ved at være en håndfuld interesserede, og et sted er der snak om at folk, om nødvendigt, vil køre 'stafetkørsel' med Dumle, hvis en plejefamilie på Sjælland skulle komme på tale. Ja selv benzinpenge har været oppe at vende. Hundemennesker er altså bare verdens bedste :ae:

 

Nu tror jeg på det nok skal lykkes, hvadenten det bliver nogen her inde fra eller fra et af de andre steder. Ring endelig på telefonnummeret hvis du/I er interesserede, så er der forhåbentlig snart godt nyt.

 

Hvor dejligt :blink:

 

Så skal han da nok komme et godt sted hen indtil videre :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Jeg må sige jeg er fuldstændig overvældet! Da jeg blev spurgt om jeg evt. kunne lave et par annoncer rundt omkring for Dumle, tænkte jeg, 'nå ja, det kan vel aldrig skade at prøve'. Jeg indrykkede så annoncen 4 forskellige steder, men havde egentlig ikke regnet med noget. Måske, med lidt held, kunne der komme en enkelt henvendelse eller to, men så ikke mere... troede jeg!

 

Men jeg tog fejl, også i den grad! Allerede nu, ca 6 timer efter jeg lavede annoncen, er der ved at være en håndfuld interesserede, og et sted er der snak om at folk, om nødvendigt, vil køre 'stafetkørsel' med Dumle, hvis en plejefamilie på Sjælland skulle komme på tale. Ja selv benzinpenge har været oppe at vende. Hundemennesker er altså bare verdens bedste :ae:

 

Nu tror jeg på det nok skal lykkes, hvadenten det bliver nogen her inde fra eller fra et af de andre steder. Ring endelig på telefonnummeret hvis du/I er interesserede, så er der forhåbentlig snart godt nyt.

 

Det lyder bare så dejligt - jeg håber dumle får en god ferie, mens hans ejer får det bedre :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må sige jeg er fuldstændig overvældet! Da jeg blev spurgt om jeg evt. kunne lave et par annoncer rundt omkring for Dumle, tænkte jeg, 'nå ja, det kan vel aldrig skade at prøve'. Jeg indrykkede så annoncen 4 forskellige steder, men havde egentlig ikke regnet med noget. Måske, med lidt held, kunne der komme en enkelt henvendelse eller to, men så ikke mere... troede jeg!

 

Men jeg tog fejl, også i den grad! Allerede nu, ca 6 timer efter jeg lavede annoncen, er der ved at være en håndfuld interesserede, og et sted er der snak om at folk, om nødvendigt, vil køre 'stafetkørsel' med Dumle, hvis en plejefamilie på Sjælland skulle komme på tale. Ja selv benzinpenge har været oppe at vende. Hundemennesker er altså bare verdens bedste :ae:

 

Nu tror jeg på det nok skal lykkes, hvadenten det bliver nogen her inde fra eller fra et af de andre steder. Ring endelig på telefonnummeret hvis du/I er interesserede, så er der forhåbentlig snart godt nyt.

 

Hvor lækkert :5up:

 

og ja hundemennesker er de bedste :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO
Jeg har på fornemmelsen at dumle har fundet et feriested, men vil bare lige høre .... om det er rigtigt :-)

 

Dumle sidder desværre stadig ude på internatet. Det er lidt rodet, fordi jeg jo i sagens natur ikke ved præcist hvem og hvor mange, der ringer og tager konkret kontakt. Jeg kan kun konstatere om Dumle sidder på internatet eller ej og, tildels, om en afhentning er umiddelbart forestående.

 

Kan ellers fortælle, at vi er blevet helt vilde med ham ude på internatet - han er simpelthen skøn!!! Han virker heldigvis til at have meget let ved at tilpasse sig nye rammer; er i rigtigt godt humør og vil hele tiden sidde på skødet eller lææææne. I fredags kravlede han op i mine arme og lagde sig med bunden i vejret, så han var lige ved at få overbalance og ryge på hovedet i jorden :-P Jeg måtte flytte min arm for levere støtte til det lille hundehovede. Under denne 'session' tog jeg også nogle nye billeder af ham... langt bedre end det oprindelige og uden grimme tremmer. På et tidspunkt sad han helt og spillede fotomodel, med professionelle poseringer og et majestætisk, ædelt look.

 

Igår var han ude at lege i soppebassin. En masse legetøj blev smidt i bassinet og så drønede Dumle frem og tilbage og hentede det. Alt blev samlet i en stor bunke og så gav han sig til at fjolle rundt og rulle på ryggen.

 

Måske det lyder som et plat reklamefremstød eller noget 'ja, ja, det skal han jo sige', men jeg mener det virkelig: Dumle er en utroligt charmerende, glad, kælen, festlig lille hund, som i den grad 'går i folk med træsko på'!!! :ae:

 

 

Jeg håber sådan at man - ikke bare du, Snevinter, men også eventuelle andre interesserede - vil ringe på det opgivne telefonnummer (60803999), så der kan findes en løsning i god tid. Hellere en henvendelse for meget end en for lidt, fordi man tror at andre gør det.

 

Jeg smider lige et par billeder af den lille fotomodel, hvem kan stå for ham? ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh, han er da bare overhovedet ikke til at stå for. :lun:

 

Jeg tog ham gerne, men det ville nok ikke være fair overfor Tyson, som jo kun har været hos mig i et par måneder og desuden har sit alene-hjemme-problem, som lige nu fortjener min fulde opmærksomhed. :( Men Dumle er bare så sød, så der må der være nogle andre, der ender med at tage ham?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...
Nøj! Hvor blev jeg forskrækket! :shock: Straks da jeg så overskriften var jeg klar på at gå ind og skrive "nej han gør ikke!".

 

Puha, jeg lagde hverken mærke til dato eller hvem der havde lavet tråden :shock:

Jeg sad næsten i oget på vej op til jer :mrgreen:

 

Jeg må sige jeg er fuldstændig overvældet! Da jeg blev spurgt om jeg evt. kunne lave et par annoncer rundt omkring for Dumle, tænkte jeg, 'nå ja, det kan vel aldrig skade at prøve'. Jeg indrykkede så annoncen 4 forskellige steder, men havde egentlig ikke regnet med noget. Måske, med lidt held, kunne der komme en enkelt henvendelse eller to, men så ikke mere... troede jeg!

 

Men jeg tog fejl, også i den grad! Allerede nu, ca 6 timer efter jeg lavede annoncen, er der ved at være en håndfuld interesserede, og et sted er der snak om at folk, om nødvendigt, vil køre 'stafetkørsel' med Dumle, hvis en plejefamilie på Sjælland skulle komme på tale. Ja selv benzinpenge har været oppe at vende. Hundemennesker er altså bare verdens bedste :ae:

 

Nu tror jeg på det nok skal lykkes, hvadenten det bliver nogen her inde fra eller fra et af de andre steder. Ring endelig på telefonnummeret hvis du/I er interesserede, så er der forhåbentlig snart godt nyt.

 

Ai hvor kan mennesket bare være dejlig :blink:

 

 

Ja tak, update, hvad blev det til med Dumle?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

Åh ja, den endte vist blindt denne tråd :oops: Jamen, jeg kan da fortælle at Dumle i første omgang kom ud til en god plejefamilie mens ejerens situation blev afklaret. Det viste sig desværre, at ejer ikke ville kunne tage Dumle tilbage, men det endte med at han kom ud til en han havde kendt i flere år... og som bare var helt vild med ham, så omstændighederne taget i betragtning fik det vist den bedst mulige udgang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...