Hop til indhold

Afføring -hvor tit?


Gæst Lumen
 Share

Recommended Posts

Jeg synes min hvalp skider konstant :rolleyes:

Hvor tit er "normalt"? Hvis der da overhovedet er noget antal der er normalt??:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes min hvalp skider konstant :rolleyes:

Hvor tit er "normalt"? Hvis der da overhovedet er noget antal der er normalt??:hmm:

 

Næ, der findes nok ikke noget der hedder "normalt" mht. det. Mere end at hvalpe gør det meget tit, og jo ældre de bli'r, des sjældnere bli'r det. Prøver at tænke efter, min yngste er 18 mån. nu... :hmm: Kan ikke huske det, men det var i hvert fald maaange gange pr. dag i starten! Hun fik mad 3-4 gange pr. dag, men skulle ud flere gange end det, i hvert fald.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi fodrede 3 gange om dagen, og Ninja sked 6-7 gange ... Det mente vi var for meget og skiftede foder.

 

Så kom det ned på 3-4 gange om dagen :5up:

 

Hmm... Interessant. Det er nemlig også den tanke jeg har fået -at det kan være foderet. Jeg tænker bare, så længe afføringen er fin og der ikke er tegn på tynd mave, så må det vel være ok?

Tynd mave betyder jo gerne at det ryger igennem systemet for hurtigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm... Interessant. Det er nemlig også den tanke jeg har fået -at det kan være foderet. Jeg tænker bare, så længe afføringen er fin og der ikke er tegn på tynd mave, så må det vel være ok?

Tynd mave betyder jo gerne at det ryger igennem systemet for hurtigt.

 

Jeg tror at så længe afføringen er fin (og der ikke pølles 20 gange om dagen :mrgreen:) så er alt vel. :-D

 

Kan melde at Ozzie som voksen kun pøller 2 gange om dagen - så der er noget at se frem til. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Trine199
Vi fodrede 3 gange om dagen, og Ninja sked 6-7 gange ... Det mente vi var for meget og skiftede foder.

 

Så kom det ned på 3-4 gange om dagen :5up:

 

Vil sige lidt ligesom Hewlett, at det kommer an på foderet.

 

Da jeg fik Chilli fik hun "det billige" ovre fra Bilka og sked vel en 3-4 gange om dagen og nogle herreportioner! :shock:

Hun var dengang 14 mdr.

 

Idag hvor hun er på en blanding af Acana og Taste of the Wild, er det max. 2 gange om dagen - hun er nu 26 mdr. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm... Interessant. Det er nemlig også den tanke jeg har fået -at det kan være foderet. Jeg tænker bare, så længe afføringen er fin og der ikke er tegn på tynd mave, så må det vel være ok?

Tynd mave betyder jo gerne at det ryger igennem systemet for hurtigt.

 

menmen, så længe lumen er en lillebitte hvalp, synes jeg nu ikke, at der er noget underligt i mange gange afføring om dagen. vores hund har fået lidt forskelligt (kvalitets-)foder igennem opvæksten, og har bevæget sig fra ca. 6-7 gange dagligt, da han var lille, til nu ca. 3 gange dagligt. det hænger selvfølgelig også sammen med, at han er gået fra at klatspise små portioner, til at spise mere færre gange dagligt. så ja, så længe afføringen er fin og normal, ville jeg slet ikke bekymre mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

menmen, så længe lumen er en lillebitte hvalp, synes jeg nu ikke, at der er noget underligt i mange gange afføring om dagen. vores hund har fået lidt forskelligt (kvalitets-)foder igennem opvæksten, og har bevæget sig fra ca. 6-7 gange dagligt, da han var lille, til nu ca. 3 gange dagligt. det hænger selvfølgelig også sammen med, at han er gået fra at klatspise små portioner, til at spise mere færre gange dagligt. så ja, så længe afføringen er fin og normal, ville jeg slet ikke bekymre mig.

 

Lumen klatspiser også hele dagen så det er forståeligt nok. Har også tænkt på at dele hendes foder op så jeg styrer hvornår hun spiser (og forhåbenlig også hvornår hun har afføring) men lige nu synes jeg hun skal ha lov til at spise lige når hun vil.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

Ca. 2 pr.dag. mere tillader jeg ikke!:blink:

 

Tio har dog ikke lavet hele dagen idag, saa jeg gaar og venter. Maerkeligt hvor meget poller kan fylde i ens liv, naar de ikke kommer:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ca. 2 pr.dag. mere tillader jeg ikke!:blink:

 

Tio har dog ikke lavet hele dagen idag, saa jeg gaar og venter. Maerkeligt hvor meget poller kan fylde i ens liv, naar de ikke kommer:lol:

 

Mere tillader du ikke? Hvordan skal det forstås? Styrer du foderet?

Ha ha.. Ja, jeg ved hva du mener, man får pøller på hjernen af det skidt :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Mere tillader du ikke? Hvordan skal det forstås? Styrer du foderet?

Ha ha.. Ja, jeg ved hva du mener, man får pøller på hjernen af det skidt :blink:

 

 

Haha.. altsaa hvis man skal, saa skal man jo:blink:. Men jeg fodrer 2 gange dagligt, og saa laver de poller ca. 2 gange (morgen og aften). og det passer mig fint. hvis jeg fodrer flere maaltider saa poller de automatisk oftere, saa det har jeg valgt ikke at goere. Foderkvaliteten har jeg ogsaa oplevet at have noget at sige: de poller mindre ved koncentreret foder, uden for mange fyldstoffer. 'Sjovt' nok saa poller vores cocker mere end de to store mynder:lol:.:brandhane::brandhane::brandhane:

Link til indlæg
Del på andre sites

Her har der lige siden Obelix var hvalp haft "gevindst" 2 gange dagligt :-D.

 

Der har du altså været heldig. :5up:

Jeg gav Lumen et ben igår -big mistake! Hun sked over det hele :damn:

Det kan hun altså ikke helt tåle endnu..:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...