Gæst Afganskmynde Skrevet Marts 15, 2011 Rapporter Share Skrevet Marts 15, 2011 Har lige kobt nyt tygge/legetoj, efter at have forsket lidt i, hvilke legesager der faar mange anbefalinger af tilfredse ejere, og saa... vil mine vovser ikke lege med det!!! Har lige kobt en tyggering, der skulle vaere rigtig populaer og en KONG ring og en squeaky bold med fodder. Og hverken hr eller froken mynde ville kikke paa det. Kender I det? Det er godt nok aergeligt at man ikke kan prove legetojet inden kobet, for synes da det er spild. Maa nok se, i ojnene, at chloe og tio, desvaerre, synes bedre om at tygge i guldtaeppet og gemalens sko. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Howlucky Besvaret Marts 15, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 15, 2011 Kan du ikke donere det til bokseren ovre i genboens have - der står og keder sig dagen lang:5up: han ville da elske det... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst n1nna Besvaret Marts 15, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 15, 2011 Har lige kobt nyt tygge/legetoj, efter at have forsket lidt i, hvilke legesager der faar mange anbefalinger af tilfredse ejere, og saa... vil mine vovser ikke lege med det!!! Har lige kobt en tyggering, der skulle vaere rigtig populaer og en KONG ring og en squeaky bold med fodder. Og hverken hr eller froken mynde ville kikke paa det. Kender I det? Det er godt nok aergeligt at man ikke kan prove legetojet inden kobet, for synes da det er spild. Maa nok se, i ojnene, at chloe og tio, desvaerre, synes bedre om at tygge i guldtaeppet og gemalens sko. Kender det godt :ae: og tør ikke tænke på hvor mange hunde-fejl-køb vi har bag os (ting altså ) Men kan se at Ikea-dino også falder i god smag hos mynderne :5up: Det er en af Mios yndlingsbamser, især efter jeg stoppede en piv-pude ind i halsen, som flytter sig rundt så han skal finde dens placering.. Tennisbolde er et sikkert hit her, men når jeg køber "super-holdbare-ekstra-stærke-hunde-gummi"-bolde, gider han ikke røre dem.. Kender du ikke nogen du kan bytte med, som elsker den type legetøj?! :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret Marts 15, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 15, 2011 Kan du ikke donere det til bokseren ovre i genboens have - der står og keder sig dagen lang:5up: han ville da elske det... Jo, det var en go' ide:-D Jeg kan jo smide det over hegnet til den saa jeg er sikker paa den faar lov at lege lidt med det.:5up: Haaber ikke ejerene bliver sure over det. nogle folk er saa maerkelige.:hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret Marts 15, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 15, 2011 Kender det godt :ae: og tør ikke tænke på hvor mange hunde-fejl-køb vi har bag os (ting altså ) Men kan se at Ikea-dino også falder i god smag hos mynderne :5up: Det er en af Mios yndlingsbamser, især efter jeg stoppede en piv-pude ind i halsen, som flytter sig rundt så han skal finde dens placering.. Tennisbolde er et sikkert hit her, men når jeg køber "super-holdbare-ekstra-stærke-hunde-gummi"-bolde, gider han ikke røre dem.. Kender du ikke nogen du kan bytte med, som elsker den type legetøj?! :hmm: Haha, Ja, du har ret. ej hvor sjovt du kan genkende den fra IKEA!!. Ja, de har jo IKEA herovre, i bl.a san fransisco. Den var ellers kobt for flere aar siden til guldklumpen og er slet ikke et rigtig hundelegetoj, men vovserne elsker at slaebe rundt med den, saa de har faaet lov at faa den af guldklumpen.For som han siger, 'de er jo mine venner og Chloe er saa CUTE':klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret Marts 16, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 16, 2011 Update: Det ser ud til at chloe og tio varmede op til noget af det nye legetoj... Men ikke den store gule tyggering, som selvfolgelig var det dyreste af det hele. Lidt billeder af projekt leg, efter at have vaeret ude i regnen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst spix Besvaret Marts 16, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 16, 2011 Det bedste legetøj min kan få, er det jeg laver selv. Fx tog jeg en vinpapkasse med hjem hvor jeg kunne lave 12 rum i, i de 12 rum lagde jeg en lille æske som jeg satte fast med tape. og en guf i alle æsker. Så forsegler jeg den stor kasse og så er der legetøj i laaaaaaang tid. Hvis jeg laver en mindre æske ,en han kan bære, så står han ved siden af og venter mens jeg gør den klar(og svær,) tager den i munden, bærer den andægtigt ind på mit sarteste gulvtæppe(yndlingstedet til alt) , kaster den op i luften,spiller snude og potefodbold med den, indtil den undersøges for "bedste vej ind". Han åbner så æsken tager godbiden hvorefter det rigtie raid sætter ind , og æsken skal splittes i 1000 atomer. Ok det giver mig noget oprydning, MEN det er mindst ½ times rigtig sjov leg - med den store vinkasse tog ham omkring 1 times tid før hele processen var gennemgået. Og det var skægt at se ham tumle en kasse på næsten sin egen størrelse i snudefodbold. Den type leg har betydet at han ikke giver op, overfor at løse et hvilket som helst problem- eks kan han åbne en skruelågsmælkekarton ved at dreje på låget og så ryste gufferne ud.........han er knap 10 måneder- så der er jo stadig udviklingsmuligheder................ahem for mig...........det sværeste er at finde på Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst spix Besvaret Marts 16, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 16, 2011 en anden ting jeg bruger en gang imellem er at rulle et håndklæde eller tæppe på langs og gå lægge godbider tilfældigt, vi kalder det hundesushi herhjemme. strategiske steder binder jeg så et bånd om og så får han den som ,ja sushirulle- den kan han nusse med i timevis (eller 5 min,hvis jeg kun laver sløjfer på båndene) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret Marts 16, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 16, 2011 Det er klart min erfaring at noget legetøj er et umiddelbart hit og noget legetøj får værdi igennem leg. Altså at noget legetøj først er sjovt, når det er brugt i samspil med hunden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaO Besvaret Marts 16, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 16, 2011 Det er klart min erfaring at noget legetøj er et umiddelbart hit og noget legetøj får værdi igennem leg. Altså at noget legetøj først er sjovt, når det er brugt i samspil med hunden. Også min erfaring. Gracie havde slet ikke lært at lege, da jeg fik hende. Hun viste ikke interesse for noget som helst af de ting jeg havde købt til hende. Hun anede simpelthen ikke hvad hun skulle stille op med dem. Bl.a. ville hun ikke bære noget i munden, eller lege trækkeleg. Det har været en laaang proces, men nu har hun efterhånden lært at se legetøj som en belønning, som hun vil gøre noget for. Det har krævet meget hoppen rundt og hujen og grin fra min side, til hun fandt ud af at det måske kunne være sjovt, siden jeg viste så meget begejstring for tingene. Så her funerer det sådan, at hvis jeg giver udtryk for at jeg er begejstret over legetøjet, bliver Gracie også begejstret. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret Marts 16, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 16, 2011 Det er klart min erfaring at noget legetøj er et umiddelbart hit og noget legetøj får værdi igennem leg. Altså at noget legetøj først er sjovt, når det er brugt i samspil med hunden. Ja, jeg tror det er hvad der skete i det her tilfaelde.:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret Marts 16, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 16, 2011 Ja her køber vi os også fattige i legetøj, men det er meget lidt af det som rent faktisk hitter . Ofte er det de lidt kedelige simple ting som er et hit. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts