Hop til indhold

Hvilke loppemidler bruger du?


Tonks
 Share

Hvilke loppemidler bruger du?  

44 stemmer

  1. 1. Hvilke loppemidler bruger du?

    • Jeg bruger kun hvidløg
      2
    • Jeg bruger Bayvantic
      9
    • Jeg bruger Frontline Combo
      7
    • Jeg bruger Flåtstopperen
      0
    • Jeg bruger andet...
      8
    • Jeg bruger intet
      18


Recommended Posts

Lige pt bruger jeg ikke noget, men det er kun fordi bøtten er tom :oops:.

 

Men jeg skal igang igen, jeg har haft brugt Luposan flåtvæk pulver som også virker mod lopper, det virkede fint. Dog overvejer jeg at gå over til hvidløgspulver.

Link til indlæg
Del på andre sites

Virker det også mod flåter?

 

 

Hvor kan man købe det?

 

Det er fra VetCur men de har vist fået en ny forbedret udgave. Jeg var nu glad for denne men retrievere og andre badedyr skulle sprøjtes meget ofte - men jeg køber den nye med til sommerturen til Sverige-Norge turen. Ved ikke hvad den nye hedder.

 

På Vetcurs side kan du finde forhandlere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har haft brugt Frontline Combo og været godt tilfreds med det, men gik så over til hvidløg, da jeg egentlig er imod de gængse loppemidler. Sidste sommer vågnede jeg dog op med 15 (kløende) loppebid og valgte derfor at gå tilbage til det gængse - denne gang Bayvantic. Buster fik en ret voldsom allergisk reaktion, så det vil jeg aldrig bruge igen... Nu ved jeg ikke helt, hvad jeg skal gøre - oplevelsen med Bayvantic bekræftede kun min opfattelse af loppemidler som det rene gift, men synes nu heller ikke lopper er skønne sengekammerater...

 

PS. Flåter og tæger er ikke det samme. Flåterne er en blodmide, som hører til spindlerfamilien, mens tægen er et insekt. Det er flåterne, som er bærere af de farlige sygdomme såsom borrelia

Link til indlæg
Del på andre sites

:hmm: dem du linker til virker kun i 4 måneder :vedikke: flåtstopperen virker i 2 år :genert:

 

Har du prøvet den flåtstopper?

Har lige læst lidt om den, det lyder jo fantastisk det de tilbyder fra firmaet, ingen gift, lang virkning, ingen bivirkninger osv.

 

Men den skulle virke med elektromagnetiske længdebølger?

Og jeg synes ikke rigtig jeg ser nogen form for dokumentation på siden, andet end "Det har altid været vanskeligt at forstå nye ting, som vi ikke kan se."

Men altså, hvis det virker, så virker det jo, synes bare det er liiiiidt underligt at de slet ikke henviser til en form for bevis på at det virker (det burde jo være ret nemt at lave)..

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du prøvet den flåtstopper?

Har lige læst lidt om den, det lyder jo fantastisk det de tilbyder fra firmaet, ingen gift, lang virkning, ingen bivirkninger osv.

 

Men den skulle virke med elektromagnetiske længdebølger?

Og jeg synes ikke rigtig jeg ser nogen form for dokumentation på siden, andet end "Det har altid været vanskeligt at forstå nye ting, som vi ikke kan se."

Men altså, hvis det virker, så virker det jo, synes bare det er liiiiidt underligt at de slet ikke henviser til en form for bevis på at det virker (det burde jo være ret nemt at lave)..

 

Ja det er jo det :hmm: det virker ret diffust! Men lise med ronja herinde bruger det og hun siger det virker....men spørgsmålet er jo om ronja ville have fået lopper alligevel hvis hun har været udsat for det? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du prøvet den flåtstopper?

Har lige læst lidt om den, det lyder jo fantastisk det de tilbyder fra firmaet, ingen gift, lang virkning, ingen bivirkninger osv.

 

Men den skulle virke med elektromagnetiske længdebølger?

Og jeg synes ikke rigtig jeg ser nogen form for dokumentation på siden, andet end "Det har altid været vanskeligt at forstå nye ting, som vi ikke kan se."

Men altså, hvis det virker, så virker det jo, synes bare det er liiiiidt underligt at de slet ikke henviser til en form for bevis på at det virker (det burde jo være ret nemt at lave)..

 

Men altså det er jo det sammen som den anden der kun virker i et par måneder :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger Bayvantic til mine hunde. Jeg bor midt i en skov, og her er vildt mange flåter, så i sæsonen bliver de behandlet ca hver 6. uge.

 

Og i onsdags pillede jeg faktisk de to første flåter af Mille, som havde taget en lille tur ind under nogle tætte grantræer... Hmmmm, det er godt nok tidligt :cry:

 

Jeg har kun én gang haft problemer med lopper. Ellers er flåterne det største problem, og jeg tør ikke lade være med at behandle. Efter en almindelig tur i skoven om foråret kan jeg snildt pille 15-20 flåter af hver hund. Heldigvis er hundene så korthårede, at det er nemt at se flåterne, og det er ikke så tit, at de får sig sat fast.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...