Hop til indhold

Hvilke loppemidler bruger du?

Tonks
 Share

Hvilke loppemidler bruger du?  

44 stemmer

1. 1. Hvilke loppemidler bruger du?

• Jeg bruger kun hvidløg
      2
    • Jeg bruger Bayvantic
      9
    • Jeg bruger Frontline Combo
      7
    • Jeg bruger Flåtstopperen
      0
    • Jeg bruger andet...
      8
    • Jeg bruger intet
      18

Recommended Posts

Izzie har jo loppe allergi og indtil videre har jeg brugt Bayvantic, men synes det er ret dyrt så tænker nogen af de andre ting måske var billigere men lige så gode og måske knap så giftige :engel:

Hvis du bruger andet så venligst uddyb :blink:

Redigeret af Tonks
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har 4 hunde - er ofte i Sverige og Norge (med flåtfare!) og har ikke brugt "kemi" i 3 år nu. Vi bruger et naturprodukt og har ikke lopper eller flåter (i sæsonen selvfølgelig). Jeg har selv set voldsomme reaktioner på særligt Bayvantic og det vil jeg ikke risikere på mine hunde. Desuden bader mine hunde meget i søerne deroppe og kemi ødelægger vandmiljøet og det vil jeg heller ikke deltage i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingenting :slem:

Har haft hund i 8 år og aldrig har en loppe været sprunget på :hmm:

Gamle Lucki samlede tæger til han blev maveopereret og derefter ingen :vedikke: Bondo havde 3-4 tæger på hans korte 19 mdr., og Jacki har til videre haft 2 tæger på knap 3 år.

Og det gider jeg altså ikke bruge tid og kræfter på at "bekæmpe" :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingenting :slem:

Har haft hund i 8 år og aldrig har en loppe været sprunget på :hmm:

Gamle Lucki samlede tæger til han blev maveopereret og derefter ingen :vedikke: Bondo havde 3-4 tæger på hans korte 19 mdr., og Jacki har til videre haft 2 tæger på knap 3 år.

Og det gider jeg altså ikke bruge tid og kræfter på at "bekæmpe" :lol:

Izzie har faktisk heller aldrig været plaget af hverken lopper eller tæger :vedikke: men i sommers fik katten lopper og Izzies reaktion var ret voldsom :shock: så nu tager jeg ingen chancer!

Overvejer at prøve flåtstopperen :hmm: lises Ronja bruger den og lise siger den er rigtig god :hmm: tænkte at hvis jeg nu bruger capstar til kattene og flåtstopper til izzie at jeg måske så var dækket ind :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg boede inde i byen havde hundene jævnligt tæger, og indimellem også lopper. Men efter at vi flyttede ud på landet har de aldrig haft lopper (7-9-13), og de tæger de sammenlagt har haft, kan vel tælles på én hånd..! Så jeg er holdt op med at bruge noget som helst.

Loppe/tægemidler er lidt et problem for hunde af collieracerne, hvis ikke de er testet for MDR1 er der flere af slagsen de ikke må få. Men husker jeg hvilke? Næ... :oops: Når jeg har brugt noget, har jeg brugt frontline, så det ved jeg de kan tåle!

Jeg er lidt nysgerrig på de der nye ting man hænger i halsbåndet, ligner lidt en stregkode eller noget.. Nogen der kender mere til dem??

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg boede inde i byen havde hundene jævnligt tæger, og indimellem også lopper. Men efter at vi flyttede ud på landet har de aldrig haft lopper (7-9-13), og de tæger de sammenlagt har haft, kan vel tælles på én hånd..! Så jeg er holdt op med at bruge noget som helst.

Loppe/tægemidler er lidt et problem for hunde af collieracerne, hvis ikke de er testet for MDR1 er der flere af slagsen de ikke må få. Men husker jeg hvilke? Næ... :oops: Når jeg har brugt noget, har jeg brugt frontline, så det ved jeg de kan tåle!

Jeg er lidt nysgerrig på de der nye ting man hænger i halsbåndet, ligner lidt en stregkode eller noget.. Nogen der kender mere til dem??

Hvordan bruges en flåt- og loppestopper?

:5up:jeg overvejer det kraftigt...men det squ mange penge hvis det ik virker :genert: og det er kun izzie der får den. det er for dyrt når kattene smider halsbåndet væk hele tiden :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan bruges en flåt- og loppestopper?

:5up:jeg overvejer det kraftigt...men det squ mange penge hvis det ik virker :genert: og det er kun izzie der får den. det er for dyrt når kattene smider halsbåndet væk hele tiden :genert:

Det er dem her jeg har set

Velkommen til shootag.dk

Men tror måske de virker på samme måde..? :vedikke:

Ved at min agilityguru i Sverige brugte dem sidste år, må spørge om de funkede... I Sverige er de rigtig hys med især tæger, da de jo kan bære på 3 alvorlige sygdomme. Det gør de også her i DK, det er bare ikke så kendt... :shock: Mener at det f.eks. var på Fyn man fandt ud af at rigtig mange tæger bærer på erlichia. Så mon ikke man alligevel skulle kigge på et par af de der tags, selv om de er lidt pebrede i prisen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er dem her jeg har set

Velkommen til shootag.dk

Men tror måske de virker på samme måde..? :vedikke:

Ved at min agilityguru i Sverige brugte dem sidste år, må spørge om de funkede... I Sverige er de rigtig hys med især tæger, da de jo kan bære på 3 alvorlige sygdomme. Det gør de også her i DK, det er bare ikke så kendt... :shock: Mener at det f.eks. var på Fyn man fandt ud af at rigtig mange tæger bærer på erlichia. Så mon ikke man alligevel skulle kigge på et par af de der tags, selv om de er lidt pebrede i prisen?

:hmm: dem du linker til virker kun i 4 måneder :vedikke: flåtstopperen virker i 2 år :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Jeg har svaret 'andet' - for i år bruger vi den alm. Frontline.. grunden hertil er, at det kan købes møj billigt i England... det er under halv pris og så kan jeg også bruge de samme pipetter til kattene = endnu større besparelse :genert:

Og inden der er nogen der begynder, at fortælle mig, at hundeloppemidler er gift for katte, så er den alm Frontline identisk om man bruger den til hund eller den til kat.

Jeg køber de største pipetter og bruger en engangssprøjte til at dosere korrekt :-)

Sidste år brugte vi Bayvantic til hundene og var fint tilfredse med det - dog er der ingen midler jeg syntes virker 100% mod flåter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MorTilKatja

Da frontline holdt op med at virke gik jeg over til Advatage både ved hund og kat..

Til rotterne bruger jeg dog stadig frontline, dog kun på spray, det fungere fint til dem :) (men det er så ret sjællendt de har lus eller lopper)

Link til indlæg
Del på andre sites