Hop til indhold

Lp træningstråden


Linda
 Share

Recommended Posts

Stå-kl 1: her må du godt gå fri ved fod, hvis man gør det må man ikke stoppe op idet du afgiver verbal kommando.. Nogen må rette mig hvis det er forkert.. I klasse to ved sit dæk under gang er det også uden stop idet du afgiver kommando så vidt jeg lige husker.

 

Både i klasse 1 og 2 må man gøre ophold. I klasse 1 må man ikke, såfremt man vælger at gå den som fri ved fod, sige "bliv" til hunden efter ståkommandoen.

Det er først i klasse 3, at det reelt set er under gang. Men jeg ser bare ingen grund til at indlære det med holdt - når han nu kan under gang? Men jeg ved ikke hvad de siger til det - altså dommerne?

 

Hvorfor? :genert:

 

Ja, jeg spekulerer også på hvorfor?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1,7k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Både i klasse 1 og 2 må man gøre ophold. I klasse 1 må man ikke, såfremt man vælger at gå den som fri ved fod, sige "bliv" til hunden efter ståkommandoen.

Det er først i klasse 3, at det reelt set er under gang. Men jeg ser bare ingen grund til at indlære det med holdt - når han nu kan under gang? Men jeg ved ikke hvad de siger til det - altså dommerne?

 

 

 

Ja, jeg spekulerer også på hvorfor?

 

Jeg er ret sikker på at du godt må lave et "klasse 3" stå i både klasse 1 og 2. Du vil ikke få mere for det, men vil heller ikke blive trukket.

Link til indlæg
Del på andre sites

Både i klasse 1 og 2 må man gøre ophold. I klasse 1 må man ikke, såfremt man vælger at gå den som fri ved fod, sige "bliv" til hunden efter ståkommandoen.

Det er først i klasse 3, at det reelt set er under gang. Men jeg ser bare ingen grund til at indlære det med holdt - når han nu kan under gang? Men jeg ved ikke hvad de siger til det - altså dommerne?

 

Du må gerne undlade at stoppe op ved afgivelse af kommando, i i hvert fald klasse 2, og jeg er ret sikker på at du heller ikke behøver at stoppe op i klasse 1 ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ret sikker på at du godt må lave et "klasse 3" stå i både klasse 1 og 2. Du vil ikke få mere for det, men vil heller ikke blive trukket.

 

Du må gerne undlade at stoppe op ved afgivelse af kommando, i i hvert fald klasse 2, og jeg er ret sikker på at du heller ikke behøver at stoppe op i klasse 1 ;-)

 

Ja, det er også det jeg tænker! Altså man får ikke mere, men bliver ikke trukket. Det er bare fordi jeg kun har indlært stå og sit under gang - aldrig mens jeg gør ophold - så jeg tænkte at jeg ligeså godt kan træne den "rigtige" i klasse 1 og 2.

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay - det er jo sådan set en ret god grund! Tænkte bare, at du måske havde en eller anden snedig bagtanke med det :-D

 

 

Hehe eller det vil altid være rart for os i dogdancingen at jeg kan få ham til at skifte position verbalt der skal jeg helst mindske mine håndtegn :engel: - og så bare fordi det var lidt svært for ham så tænkte jeg det ku være super at bruge lidt tid på det :mrgreen:

Flot Christina :stupid: Men der er ikke nemt når begge hedder noget med K :genert:
hehe nej det ikke nemt du langt fra den eneste der kludre lidt i deres navne hihi
Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe eller det vil altid være rart for os i dogdancingen at jeg kan få ham til at skifte position verbalt der skal jeg helst mindske mine håndtegn :engel: - og så bare fordi det var lidt svært for ham så tænkte jeg det ku være super at bruge lidt tid på det :mrgreen:

hehe nej det ikke nemt du langt fra den eneste der kludre lidt i deres navne hihi

 

Jeg har trænet FOR meget håndsignal, for da jeg den anden dag prøvede uden, kunne Gracie slet ikke, så fremover må jeg hellere veklse mere mellem de verbale og nonerbale signaler, så hun lærer at forstå at det ene signal også fungerer uden det andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Update på næse øvelsen:mrgreen:

 

Dagens træning ude på amager:

 

En ganske alm. klasse 1 næseprøve øvelse.

 

6 pinde, en er Caias.

 

Hun løber fint ud, søger, er meget grundig, smager ikke på nogen af dem, søger igen, og wupti er det ikke min pind den der?! Jo det er det da, den tager jeg og god fart tilbage...

 

Var det den rigtige hun kom med?

 

 

JAAAAAAAAAAAAAAAAA SKU!

Mors dygtige yndlings Aussie:lun:

 

Hun var så sej, og meget meget grundig...

 

Afslutning med at komme ind på plads valgte jeg at undlade.. Lige nu fokusere vi på at finde den rigtige, og så træner vi det at gå på plads med den for sig selv:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Update på næse øvelsen:mrgreen:

 

Dagens træning ude på amager:

 

En ganske alm. klasse 1 næseprøve øvelse.

 

6 pinde, en er Caias.

 

Hun løber fint ud, søger, er meget grundig, smager ikke på nogen af dem, søger igen, og wupti er det ikke min pind den der?! Jo det er det da, den tager jeg og god fart tilbage...

 

Var det den rigtige hun kom med?

 

 

JAAAAAAAAAAAAAAAAA SKU!

 

Mors dygtige yndlings Aussie:lun:

 

Hun var så sej, og meget meget grundig...

 

Afslutning med at komme ind på plads valgte jeg at undlade.. Lige nu fokusere vi på at finde den rigtige, og så træner vi det at gå på plads med den for sig selv:5up:

 

 

SEEEEJJJJTTT!:banan::banan:

 

Selvfølgelig er din blå pige også god til næseprøve.:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er også det jeg tænker! Altså man får ikke mere, men bliver ikke trukket. Det er bare fordi jeg kun har indlært stå og sit under gang - aldrig mens jeg gør ophold - så jeg tænkte at jeg ligeså godt kan træne den "rigtige" i klasse 1 og 2.

Det er den helt rigtige indstilling. Og i øvrigt - det er korrekt, at man sådan set ikke får flere points, fordi man laver en sværere performance, MEN det ligger da naturligvis i en dommers baghoved og kan alligevel påvirke i positiv retning, hvis der i øvrigt skulle være en lille slinger i valsen i pågældende øvelse.

 

Det er alle de der småting, som man ikke normalt hæfter sig ved, men det kan nu alligevel godt betale sig at gøre lidt ekstra ud af en øvelse.

 

Min forrige airedale gik engang en ikke specielt flot fri ved fod i en lp-2. Men han/vi fik ekstra ros for skridtøvelserne. De var ganske almindelige, men han var ski'go' til at bakke flot. Det gør jo alle i dag, men dengang var vi de eneste den dag, der bakkede sammen. Det var bare en lille ekstra ting - men jeg tror, at den trak lidt op alligevel, for SÅ fin var hans fri ved fod altså heller ikke den dag i forhold til karakteren.

 

Joooo, man må hjælpe lidt til, der hvor man kan. :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
SEEEEJJJJTTT!:banan::banan:

 

Selvfølgelig er din blå pige også god til næseprøve.:5up:

 

Jaaaa, hun skulle bare have genopfrisket hukommelsen efter vores lp pause.. :klap:

 

Det var supe fedt at se idag til træningen.. Det har klart hjulpet at vi har trænet på den der hjemme og at vi har haft den med på gå tur:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

:banan::banan::banan: Tempo blev dansk lydighedschampion i dag :banan::banan::banan:

 

 

Han var bare sååå dygtig. Normalt kan han godt være lidt (læs MEGET) damp agtig når der er mange andre mennesker og hunde hvilket kan give lidt koncentrationsbesvær. Men i dag var han bare "på".

 

Jeg kunne mærke allerede da vi steg ud af bilen at det var en anden hund jeg havde fået med denne gang. Meget mere afslappet og rolig. Nej, rolig er nok ikke det rette ord (for det er han aldrig når vi er ude). Nok nærmere afbalanceret og tændt på at lave noget. Og ja det holdt hele vejen i gennem prøven. Tænk hvis det er fordi han er ved at blive voksen og fornuftig :lun:

 

Nå men vi endte med 262 point og blev 2. vinder. Ikke værst af en hund på bare 21 måneder :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

:banan::banan::banan: Tempo blev dansk lydighedschampion i dag :banan::banan::banan:

 

 

Han var bare sååå dygtig. Normalt kan han godt være lidt (læs MEGET) damp agtig når der er mange andre mennesker og hunde hvilket kan give lidt koncentrationsbesvær. Men i dag var han bare "på".

 

Jeg kunne mærke allerede da vi steg ud af bilen at det var en anden hund jeg havde fået med denne gang. Meget mere afslappet og rolig. Nej, rolig er nok ikke det rette ord (for det er han aldrig når vi er ude). Nok nærmere afbalanceret og tændt på at lave noget. Og ja det holdt hele vejen i gennem prøven. Tænk hvis det er fordi han er ved at blive voksen og fornuftig :lun:

 

Nå men vi endte med 262 point og blev 2. vinder. Ikke værst af en hund på bare 21 måneder :blink:

 

Tillykke!:klap::banan::klap::banan:

Det er godt nok imponerende. Det kan højst være 11 måneder siden han var til sin første prøve, og nu er han champoin.

 

Var det i Årslev?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke for pokker!

 

Hvor er I bare seje Christina:klap2::vinder::yeah:

 

Så er det eliten I skal gå efter nu... Hvad i alverden skal I træne på når vi ses senere idag?:mrgreen:

 

Jeg tror nu bare jeg fortsætter træningen mod en mere stabil klasse 3. Han er jo endnu så ung og ukoncentreret at der stadig er plads til forbedringer :hmm:.

 

Men det kan da godt være vi skal lægge et par eliteklasse momenter ind, selvom jeg pt ikke har planer om at gå op i den klasse (i hvert fald de næste par år).

 

Tillykke!:klap::banan::klap::banan:

Det er godt nok imponerende. Det kan højst være 11 måneder siden han var til sin første prøve, og nu er han champoin.

 

Var det i Årslev?

 

Det var i december sidste år at han var oppe i klasse 1. Klasse 2 i februar og så klasse 3 her hen over sommeren.

 

Ja det var i Årslev vi var oppe. Skønt sted, der kommer vi gerne en anden gang :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Jeg tror nu bare jeg fortsætter træningen mod en mere stabil klasse 3. Han er jo endnu så ung og ukoncentreret at der stadig er plads til forbedringer :hmm:.

 

Men det kan da godt være vi skal lægge et par eliteklasse momenter ind, selvom jeg pt ikke har planer om at gå op i den klasse (i hvert fald de næste par år).

 

 

 

Det var i december sidste år at han var oppe i klasse 1. Klasse 2 i februar og så klasse 3 her hen over sommeren.

 

Ja det var i Årslev vi var oppe. Skønt sted, der kommer vi gerne en anden gang :klap:

 

Hehe! Nåmen så kan Caia og jeg da følge lidt med endnu når vi træner sammen...:mrgreen::klap:

 

Fornuftig plan at gøre ham mere stabil. Han er jo en ung gut.

Link til indlæg
Del på andre sites

:banan::banan::banan: Tempo blev dansk lydighedschampion i dag :banan::banan::banan:

 

 

Han var bare sååå dygtig. Normalt kan han godt være lidt (læs MEGET) damp agtig når der er mange andre mennesker og hunde hvilket kan give lidt koncentrationsbesvær. Men i dag var han bare "på".

 

Jeg kunne mærke allerede da vi steg ud af bilen at det var en anden hund jeg havde fået med denne gang. Meget mere afslappet og rolig. Nej, rolig er nok ikke det rette ord (for det er han aldrig når vi er ude). Nok nærmere afbalanceret og tændt på at lave noget. Og ja det holdt hele vejen i gennem prøven. Tænk hvis det er fordi han er ved at blive voksen og fornuftig :lun:

 

Nå men vi endte med 262 point og blev 2. vinder. Ikke værst af en hund på bare 21 måneder :blink:

 

tillykke :banan::klap:

 

Hey så var det mig i sad og snakkede med tror jeg??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Jeg sad lige mellem klasse2/3 ringen og rallyringen sammen med et par Bernere og en rotweiler dame...

 

Var det dig der havde en rød jakke på og kom hen sidst på dagen? :oops:

 

Rød jakke = Linda;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

yes det var mig :mrgreen:

 

Med en hund som ikke kan lide Bernere :oops::oops::oops:

 

Ih hvor sjovt. Det var hyggeligt at snakke med dig (også selv om jeg ikke lige vidste at det var dig :oops:)

 

Bernerdamen syntes i øvrigt at det var rigtig flot af dig at du trak dig fra fællesdækken så der ikke skete noget :5up:. Hendes hund havde nemlig også haft nogle uheldige oplevelser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...