Hop til indhold

Lp træningstråden


Linda
 Share

Recommended Posts

En opdatering på Kodas Dæk øvelse...

 

Vi træner og træner dæk og har gjort længe, det er svært at gengive en prøve situation hjemme og det er jo det som triccer Koda det med de andre hunde. Men tænker også at kan han øvelsen 100 % så ville han have nememre ved at se form¨ålet med øvelsen..

 

vi startede tilbage var fra start næsten, stod tæt på ham og lod ham ligge længe med variende belønninger :5up:

 

så har jeg sat afstand på og gået fra ham i forskellige retninger også bag ved ham :5up:

 

Så har jeg dækket ham af mens kiki og kaos leger og jeg går i garagen så jeg er i skjul :5up:

 

Det sidste vi er begyndt på er at jonas giver lyd lige inden han er hjemme og Koda blvier dækket af og skal blive liggende mens jonas pakere firmabil og går forbi ham, klart det sværeste for koda man kan virkelig se at han prøver blvie liggende selvom hans logrende hale nærmest gør han letter men han klarer den :5up:

 

Så dækken fungere i mange situationer nu derhjemme og ved den sidder så først nu tager vi ud til forstyrelser og tager den der jeg blvier mere og mere sikker på ham kan mærke en fremgang og håber vores træning har båret frugt.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1,7k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hehe bare rolig vi kommer vidst ikke helt op ogf puster dig i nakken men ville da ikke ha noget imod at stå nummer 2 eller 3 på skammlen... drømme drømme :genert::engel:

 

Vi kan bare lave samme aftale som sidste år - den fungerede helt fint for mig :lol::lol::lol:

 

Træning i det der Sabro søndag kl. 12.00, hvis du kan - og næste søndag på Fyn, ja?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi kan bare lave samme aftale som sidste år - den fungerede helt fint for mig :lol::lol::lol:

 

Træning i det der Sabro søndag kl. 12.00, hvis du kan - og næste søndag på Fyn, ja?

 

Hihi jamen det fint med mig hvis i vinder håber faktisk i vinder :engel:

 

jeg håber bare koda bliver liggende i sin dæk det vil være sejren for os :mrgreen:

 

Uhh på Søndag har jeg og skal i arbejde så der sover jeg trygt og godt.. Søndagen efter har jeg faktisk haft en ekstravagt så får fri søndag morgen, det en bytter så jeg kunne komme med på lp kursus..

 

Men ellers så synes jeg da vi skal finde ud af noget træning, går fra mandag morgen og har så kun fri til torsdag aften.. men ellers har jeg normalt fri hver anden uge .. Kan også godt aftener hvis det er men vi må lige se på det :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Narh ikke helt.... 8 km udenfor ca.

 

Og jep - vi finder på noget, jeg har ferie om en uge, så burde det være muligt :mrgreen:

 

Det satme også langt oppe var lige inde på krak :engel:

 

men vi må helt sikkert finde ud af noget hvis du går fra til ferie så det vil lige før vi kan træne i en hverdag?? for det ville være super for mig..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det satme også langt oppe var lige inde på krak :engel:

 

men vi må helt sikkert finde ud af noget hvis du går fra til ferie så det vil lige før vi kan træne i en hverdag?? for det ville være super for mig..

 

Det er langt væk fra alting :mrgreen:

 

Men, ja - det kan vi sagtens! Har bare træning tirsdag aften og tager til Vejen torsdag og fredag i uge 30

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh lige pludselig helt vildt ærgelig over at vi ikke får oplevelsen og kommer med til årets hund :cry: kunne ha været så fed en oplevelse..

 

 

lidt ærgelig over jeg ikke er meldt til lp i vejen men på det tidspunkt med tilmeldingerne følte jeg slet ikke vi var klar igen, men begynder at stole på koda igen..

 

Men sådan er tingene jo engang imellem det er jo dyr vi har med at gøre og ikke altid tingene går som man tror det er godt en gang imellem men også noget af en udofrdring engang imellem...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Årh lige pludselig helt vildt ærgelig over at vi ikke får oplevelsen og kommer med til årets hund :cry: kunne ha været så fed en oplevelse..

 

 

lidt ærgelig over jeg ikke er meldt til lp i vejen men på det tidspunkt med tilmeldingerne følte jeg slet ikke vi var klar igen, men begynder at stole på koda igen..

 

Men sådan er tingene jo engang imellem det er jo dyr vi har med at gøre og ikke altid tingene går som man tror det er godt en gang imellem men også noget af en udofrdring engang imellem...

 

Hvonå er det årets hund? Er det Danmaks mesterskabet? Skulle du ikke med Trine til bornholm hvor du stiller op i lp 2 plus Rally?

 

Husk nu at Koda ikke er så gammel endnu, I kan sagtens nå en masse inden for LP'en... Det er jo slet slet ikke forbi, bare fordi I har et par udfordringer... :genert::blink: I arbejder jo på det, og jeg er sikker på at I pludselig sparker monster meget røv igen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvonå er det årets hund? Er det Danmaks mesterskabet? Skulle du ikke med Trine til bornholm hvor du stiller op i lp 2 plus Rally?

 

Husk nu at Koda ikke er så gammel endnu, I kan sagtens nå en masse inden for LP'en... Det er jo slet slet ikke forbi, bare fordi I har et par udfordringer... :genert::blink: I arbejder jo på det, og jeg er sikker på at I pludselig sparker monster meget røv igen...

 

Jo årets hund er de 5 ,med de 3 bedste lp resultater fra de internationale prøver som skal dyste om årets hund tittelen en så fed oplevelse tænker jeg :genert:

 

Dm tager vi med Trine og håber på at komme blandt top 10 :engel:

 

tak for tilliden :mrgreen::kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Jo årets hund er de 5 ,med de 3 bedste lp resultater fra de internationale prøver som skal dyste om årets hund tittelen en så fed oplevelse tænker jeg :genert:

 

Dm tager vi med Trine og håber på at komme blandt top 10 :engel:

 

tak for tilliden :mrgreen::kys:

 

Aha, og hvornår er dysten om årets hund så?

 

Cool at I tager til DM, hvonår er det egentlig? Og godt mål du har sat jer :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh lige pludselig helt vildt ærgelig over at vi ikke får oplevelsen og kommer med til årets hund :cry: kunne ha været så fed en oplevelse..

 

 

lidt ærgelig over jeg ikke er meldt til lp i vejen men på det tidspunkt med tilmeldingerne følte jeg slet ikke vi var klar igen, men begynder at stole på koda igen..

 

Men sådan er tingene jo engang imellem det er jo dyr vi har med at gøre og ikke altid tingene går som man tror det er godt en gang imellem men også noget af en udofrdring engang imellem...

 

Du venter bare til næste år, hvor finalen er i Herning - i år bliver det jo "bare" til en almindelig prøve i september, så tror ikke det bliver sådan rigtig særligt.... (eller jo - jeg har jo altid syntes at det var vildt at kvalificere sig, fordi det var flere prøver, man skulle være god til :genert:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Årets Hund finalerne er d. 18. september og DM er d. 27. august :-D

 

Hvor afholdes årets hund finalerne? Og Bliver I udtaget, eller komme det an på DM? Tja, jeg er jo slet ikke inde i lp'en så meget længere...:oops:

 

Og tak for afklaringen af hvornår det afholdes:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor afholdes årets hund finalerne? Og Bliver I udtaget, eller komme det an på DM? Tja, jeg er jo slet ikke inde i lp'en så meget længere...:oops:

 

Og tak for afklaringen af hvornår det afholdes:mrgreen:

 

 

Ha ha - det er også helt vildt kringlet!

 

DM kvalificerer man sig til på kredsprøver - dvs. en prøve som f.eks. afholdes af kreds 1. Her skal man "bare" have et resultat - men dette resultat skal være blandt de 20 bedste i årets løb (fra 1. juli - 31. juni).

 

Årets Hund kvalificerer man sig til på de Internationale LP prøver - dvs. dem DKK selv afholder i forbindelse med de store udstillinger. Her tæller de 3 bedste resultater og der deltager 5 i hver klasse. På finaledagen lægges de 3 kvalifikationsresultater sammen med dagens resultat og den med højest point får så titlen Årets LP1-2-3 eller elite Hund.

 

Du kan se stillingen her Lydighed.dk | Lydighedshundene -indtil videre har jeg 43½ point mere end nr. 2, men der mangler jo 4 dage i Vejen og 2 i Varde, så nogle af dem, der kun har 2 resultater nu, kan jo nå at forbedre sig meget :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Ha ha - det er også helt vildt kringlet!

 

DM kvalificerer man sig til på kredsprøver - dvs. en prøve som f.eks. afholdes af kreds 1. Her skal man "bare" have et resultat - men dette resultat skal være blandt de 20 bedste i årets løb (fra 1. juli - 31. juni).

 

Årets Hund kvalificerer man sig til på de Internationale LP prøver - dvs. dem DKK selv afholder i forbindelse med de store udstillinger. Her tæller de 3 bedste resultater og der deltager 5 i hver klasse. På finaledagen lægges de 3 kvalifikationsresultater sammen med dagens resultat og den med højest point får så titlen Årets LP1-2-3 eller elite Hund.

 

Du kan se stillingen her Lydighed.dk | Lydighedshundene -indtil videre har jeg 43½ point mere end nr. 2, men der mangler jo 4 dage i Vejen og 2 i Varde, så nogle af dem, der kun har 2 resultater nu, kan jo nå at forbedre sig meget :genert:

 

Ihhhh taaaak for forklaringen.. Selvom jeg er 2tal træt, så tror jeg at jeg har forstået det.

 

DM er ud fra kreds prøverne, Årets hund konkurrencen udtages man til via. Dkk's internationale prøver hvoraf de bedste 3 resultater for sæsonen giver adgang til finale dagen... og på selve finale dagen lægges det resultat sammen med de 3 bedste man har haft igennem sæsonen...Den med de højeste point vinder ens klasse... Det er da meget nemt.. Eller noget.

 

Den klare I sku!!!! Jeg kan mærke det;-) Og I skal jo også til prøver, ergo I får endnu flere point til regnskabet... :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du venter bare til næste år, hvor finalen er i Herning - i år bliver det jo "bare" til en almindelig prøve i september, så tror ikke det bliver sådan rigtig særligt.... (eller jo - jeg har jo altid syntes at det var vildt at kvalificere sig, fordi det var flere prøver, man skulle være god til :genert:)

 

Vil også rigtig gerne blive i klasse 2 hele næste år, vi skal da i 3øeren men der bliver dækken lige endnu sværer for os så ville egentlig gerne styrke os selv rigtig meget i lp2 bare bange for folk synes man burde gå videre, men det e rjo egentlig ens eget valg, så satser på at hygge os i 2'eren næste år også...

 

:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ihhhh taaaak for forklaringen.. Selvom jeg er 2tal træt, så tror jeg at jeg har forstået det.

 

DM er ud fra kreds prøverne, Årets hund konkurrencen udtages man til via. Dkk's internationale prøver hvoraf de bedste 3 resultater for sæsonen giver adgang til finale dagen... og på selve finale dagen lægges det resultat sammen med de 3 bedste man har haft igennem sæsonen...Den med de højeste point vinder ens klasse... Det er da meget nemt.. Eller noget.

 

Den klare I sku!!!! Jeg kan mærke det;-) Og I skal jo også til prøver, ergo I får endnu flere point til regnskabet... :klap:

 

Klik

Ice-Cream-Cupcake-cupcakes-395902_1024_761.jpg

 

Jeg skal kun op torsdag i Vejen, så jeg kan jo højest forbedre ét af pointtallene.... men men, jeg satser på den holder :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Vil også rigtig gerne blive i klasse 2 hele næste år, vi skal da i 3øeren men der bliver dækken lige endnu sværer for os så ville egentlig gerne styrke os selv rigtig meget i lp2 bare bange for folk synes man burde gå videre, men det e rjo egentlig ens eget valg, så satser på at hygge os i 2'eren næste år også...

 

:engel:

 

Linda - Skidt pyt med hvad andre tror og tænke om dig og din hund... Husk det :-) Bare tænk på Caia og jeg i forhold til HTM'en.. Der er visse mennesker der ser ned på os... Men det kan jeg jo ikke bruge til noget.

 

I er klar, når du føler at I er klar til 3'eren... Thats it :-) :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil også rigtig gerne blive i klasse 2 hele næste år, vi skal da i 3øeren men der bliver dækken lige endnu sværer for os så ville egentlig gerne styrke os selv rigtig meget i lp2 bare bange for folk synes man burde gå videre, men det e rjo egentlig ens eget valg, så satser på at hygge os i 2'eren næste år også...

 

:engel:

 

Ork ja - det ER nemlig ens eget valg! Jeg er også blevet spurgt masser af gange, men jeg synes bare ikke Vilya er klar endnu - så det bliver først LP3 engang til foråret... bare fordi man klarer sig godt i LP2 er det jo ikke ensbetydende med at man er klar til mere :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...