Hop til indhold

Lp træningstråden


Linda
 Share

Recommended Posts

Det kan hun også godt, hun kan godt gå med den i munden, hvis hun evt. får lov at hente den, eller jeg bakker, det kan godt ske at hun taber den, men så samler hun som regel selv op :-)

Men så snart hun kommer ind til mig, så går det galt, hun kan/vil ikke holde den i munden når hun står stille, hun kan under ingen omstændigheder sætter sig med apporten i munden (hverken på plads eller andre steder) og tænker jeg på at række ned efter den, ryger den omgående ud :vedikke:

 

du venter for længe med dit klik hvis hunden "taber" den, klik før, øg tiden langsomt, hunden skal forstå at det er det at holde fast der belønnes, når hunden ikke taber apporten længere prøver du at gå langsomt klik for at holde fast, så stopper du og klikker for at holde fast, så stopper du og venter lidt klikker for at holde fast, så venter du længere og længere og ser om ikke hunden af sig selv sætter sig.

det handler om at undgå fejl, hunden må ikke "tabe" apporten den skal klikkes før den taber.

Hunden må heller ikke melde fra, du skal stoppe før den gør det:5up:

Når du har klikket er øvelsen slut og du starter en ny:mrgreen:

venter du for længe og hunden taber apporten så start forfra hunden skal ikke selv samle op, det er ikke det du træner:5up:

Du træner hold fast, ikke smid apporten og sammel op:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1,7k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Obs når du har klikket må hunden gerne smide apporten, lad være med at gribe efter den:-D

Aflevering giver sig selv når først hunden har lært at holde fast til klikket lyder;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

du venter for længe med dit klik hvis hunden "taber" den, klik før, øg tiden langsomt, hunden skal forstå at det er det at holde fast der belønnes, når hunden ikke taber apporten længere prøver du at gå langsomt klik for at holde fast, så stopper du og klikker for at holde fast, så stopper du og venter lidt klikker for at holde fast, så venter du længere og længere og ser om ikke hunden af sig selv sætter sig.

det handler om at undgå fejl, hunden må ikke "tabe" apporten den skal klikkes før den taber.

Hunden må heller ikke melde fra, du skal stoppe før den gør det:5up:

Når du har klikket er øvelsen slut og du starter en ny:mrgreen:

venter du for længe og hunden taber apporten så start forfra hunden skal ikke selv samle op, det er ikke det du træner:5up:

Du træner hold fast, ikke smid apporten og sammel op:5up:

 

Tak, alt det ved jeg dog godt, jeg syntes bare ikke at det fungere.. :???:

Jeg ved godt at hun selvfølgelig ikke må tabe den, de gange hun har gjort det, har været test siturationer, for at se hvad hun egentlig ville gøre i de givne siturationer -fordi hun så ikke lige har tænkt sig at følge den samme træningsplan som mig ;-)

 

At stoppe før hun selv melder fra (udendørs), har været meget meget svært, da 2 max. 3 forsøg der ikke giver belønning, er rigeligt til at hun ikke gider mere, og jeg syntes ikke rigtig at vi kan stoppe før vi har haft noget der ligner en succes :vedikke:

 

Det lyder vældig simpelt når det sådan bliver skrevet hvad man skal gøre :mrgreen: I praksis syntes jeg bare ikke at det har fungeret, men det er nok bare mig, der har fået for mange grå hår i hovdet og må tage en dyb indåndning og prøve, en gang til og se om vi ikke kan komme nærmere på målet :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak, alt det ved jeg dog godt, jeg syntes bare ikke at det fungere.. :???:

Jeg ved godt at hun selvfølgelig ikke må tabe den, de gange hun har gjort det, har været test siturationer, for at se hvad hun egentlig ville gøre i de givne siturationer -fordi hun så ikke lige har tænkt sig at følge den samme træningsplan som mig ;-)

 

At stoppe før hun selv melder fra (udendørs), har været meget meget svært, da 2 max. 3 forsøg der ikke giver belønning, er rigeligt til at hun ikke gider mere, og jeg syntes ikke rigtig at vi kan stoppe før vi har haft noget der ligner en succes :vedikke:

 

Det lyder vældig simpelt når det sådan bliver skrevet hvad man skal gøre :mrgreen: I praksis syntes jeg bare ikke at det har fungeret, men det er nok bare mig, der har fået for mange grå hår i hovdet og må tage en dyb indåndning og prøve, en gang til og se om vi ikke kan komme nærmere på målet :cool:

jeg ved godt det er lettere at skrive end at være der

Tro mig jeg har selv været der

Rigtig mange gange når en hund melder fra så er det fordi vi sætter vore kriterier for højt, dvs vi forventer mere end hunden er i stand til og derfor kommer vi til at belønne for lidt, prøv at gå ud og start forfra, tænk min hund skal holde apporten i et mikro sekund det vil jeg belønne for, øg tiden meget meget langsomt fra et micro sekund til et sekund på flere klik

Det kan syntes håbløst men det hunden lærer af er ikke fejl, den lærer af succes

Dvs jo mere succes du kan give din hund jo mere lærer den, når jeg indlærer plejer jeg at sige at der skal falde et klik for minimum hvert sekund i starten dvs kriterierne skal være der nede, netop for at undgå at hunden melder fra, max 5 gentagelser så kort pause så 5 nye så kort pause så fremdeles.

:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg ved godt det er lettere at skrive end at være der

Tro mig jeg har selv været der

Rigtig mange gange når en hund melder fra så er det fordi vi sætter vore kriterier for højt, dvs vi forventer mere end hunden er i stand til og derfor kommer vi til at belønne for lidt, prøv at gå ud og start forfra, tænk min hund skal holde apporten i et mikro sekund det vil jeg belønne for, øg tiden meget meget langsomt fra et micro sekund til et sekund på flere klik

Det kan syntes håbløst men det hunden lærer af er ikke fejl, den lærer af succes

 

Dvs jo mere succes du kan give din hund jo mere lærer den, når jeg indlærer plejer jeg at sige at der skal falde et klik for minimum hvert sekund i starten dvs kriterierne skal være der nede, netop for at undgå at hunden melder fra, max 5 gentagelser så kort pause så 5 nye så kort pause så fremdeles.

:5up:

 

Jamen jamen jamen, der er det bare at jeg ar bange for at vi igen ikke vil komme videre, for nu har vi stået på det her stadie siden hun var 9 uger gammel og nu er hun altså 1 år :shock:

Jeg syntes jeg har forsøgt at starte forfra, men jeg kan simpelthen ikke få ind i hovdet på hende, at hun skal holde på apporten, og IKKE spytte ud i samme spiltsekund som hun får den ind i munden :vedikke: Jeg er helt klar over at JEG har lavet en fejlindlæring og åbenbart fået klikket for at spytte ud (eller i det øjeblik hun har "tænkt" på at spytte ud), men jeg har ikke evnet at ændre det billede, selvom jeg virkelig syntes at jeg har startet forfra flere gange, og klikket i det samme hun tager den i munden og forsøgt at øge tiden med et splitsekund af gangen, men hun giver mig bare ikke det spilt sekund som jeg kan belønne for :megaked:

 

Men vi prøver igen-igen og hvis der ikke snart sker en fremgang, så ender det nok med at jeg må betale mig fra at få en til at kigge på det, som kan hjælpe mig videre ;-)

 

Men tak for svarene i hvert fald, hvem ved, måske det lykkedes denne gang :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen jamen jamen, der er det bare at jeg ar bange for at vi igen ikke vil komme videre, for nu har vi stået på det her stadie siden hun var 9 uger gammel og nu er hun altså 1 år :shock:

Jeg syntes jeg har forsøgt at starte forfra, men jeg kan simpelthen ikke få ind i hovdet på hende, at hun skal holde på apporten, og IKKE spytte ud i samme spiltsekund som hun får den ind i munden :vedikke: Jeg er helt klar over at JEG har lavet en fejlindlæring og åbenbart fået klikket for at spytte ud (eller i det øjeblik hun har "tænkt" på at spytte ud), men jeg har ikke evnet at ændre det billede, selvom jeg virkelig syntes at jeg har startet forfra flere gange, og klikket i det samme hun tager den i munden og forsøgt at øge tiden med et splitsekund af gangen, men hun giver mig bare ikke det spilt sekund som jeg kan belønne for :megaked:

 

Men vi prøver igen-igen og hvis der ikke snart sker en fremgang, så ender det nok med at jeg må betale mig fra at få en til at kigge på det, som kan hjælpe mig videre ;-)

 

Men tak for svarene i hvert fald, hvem ved, måske det lykkedes denne gang :-D

 

jeg ved ikke hvor du bor, men kommer ud i nærheden af Haderslev så er du meget velkomen, jeg kan hurtigt finde nogen som vil hjælpe uden at det koster en krone:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay - så bottomline er vel, at noget nyt skal afprøves. Det lyder virkelig som om I sidder fast i samme rille.

 

Et forslag kan måske være, at lære hende at lave tilbagetræk. Altså at hun tager apporten i munden og du trækker i den. Når hun trækker igen - altså lægger pres på den, så klikker du og belønner. Det er i hvert tilfælde en mulighed.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg ved ikke hvor du bor, men kommer ud i nærheden af Haderslev så er du meget velkomen, jeg kan hurtigt finde nogen som vil hjælpe uden at det koster en krone:5up:

 

Tak, det vil jeg huske :5up:

 

Okay - så bottomline er vel, at noget nyt skal afprøves. Det lyder virkelig som om I sidder fast i samme rille.

 

Et forslag kan måske være, at lære hende at lave tilbagetræk. Altså at hun tager apporten i munden og du trækker i den. Når hun trækker igen - altså lægger pres på den, så klikker du og belønner. Det er i hvert tilfælde en mulighed.

 

Jeps, vi sidder SÅ meget fast i samme rille :???: Så ja, det er sandsynligvis noget nyt der skal til.. Jeg har netop tænkt på det med træk, men det vil nok være nemmeste hvis jeg indlære det på andre, mere trækkevenlige genstande, så som legetøj og lign. først, mon så ikke at der er en chance for at jeg nemmere kan overføre det til apporten :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak, det vil jeg huske :5up:

 

 

 

Jeps, vi sidder SÅ meget fast i samme rille :???: Så ja, det er sandsynligvis noget nyt der skal til.. Jeg har netop tænkt på det med træk, men det vil nok være nemmeste hvis jeg indlære det på andre, mere trækkevenlige genstande, så som legetøj og lign. først, mon så ikke at der er en chance for at jeg nemmere kan overføre det til apporten :hmm:

 

Jeg tror sagtens du kan indlære det med apporten først. For tanken er netop, at hunden skal holde fast om apporten lige bagved hjørnetænderne og ikke ved kindtænderne, som de ofte gør med trækkelegetøj.

Hvis motivationen skal være højere, kan du måske beklæde apporten med skind?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror sagtens du kan indlære det med apporten først. For tanken er netop, at hunden skal holde fast om apporten lige bagved hjørnetænderne og ikke ved kindtænderne, som de ofte gør med trækkelegetøj.

Hvis motivationen skal være højere, kan du måske beklæde apporten med skind?

 

Jaa, jeg tænker bare om jeg måske kan gøre det lidt nemmere for mig selv, ved at indlære en "hold fast" kommando på legetøj, som det jo er væsentlig nemmere at for hende til at holde ordenligt fast i og trække i, end det vil være med at apporten :hmm:

 

Jeg er nok lidt bange for at eksperimentere alt for meget med selve apportbukken, i frygt for at hun risikere at miste interessen fuldstændig for den, fordi vi fjumre for meget rundt :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Æv at han er blevet lidt bekymret. Men det er nok meget fornuftigt lige at tage det med ro en periode.

Det er min oplevelse, at man ikke nødvendigvis behøver at træne med en masse fremmede hunde, for at få en sikker fællesdæk. Jeg har haft god erfaring med blot at træne øvelsen meget og grundigt - og det har så smittet af, selvom hunden har ligget i en fællesdæk med fremmede hunde.

Problemet er jo, at det er enormt svært at træne med fremmede hunde ofte.

 

Men jeg kan absolut råde dig til at hive fat i problemet i en fart. Jeg har set de hundeførere der til sidst dropper LP, fordi de bare ikke kan få fællesøvelserne til at funke. Og det er jo en skam.

 

Vi vil gerne komme og træne med jer en dag;-)

 

Vil rigtig gerne træne med jer en dag :mrgreen:

 

Ja vi træner dæk og dæk og dæk så længe det er sjovt :engel:

 

Jeg er mere konsekvent med nu at han skal smække hovede fladt ned på jorden har nok være lidt for sløset med det og det gør ham også lidt ukoncentreret at han følger med i alt omkring ham og så køre han sig selv op...

 

Nu jeg ikke en som sådan kan gå på et fast hold med mine arbejdstid men har fået lov til at dukke op til lp træning på en træningsplads og få trænet min dæk der og de andre ting så det er bare super dejligt regner med at nå derovre lørdag :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Øjjj. Jeg vil også gerne træne lp med jer alle sammen :megaked: Snyd at jeg skal bo så langt væk!!!

 

Kunne vi ikke arrangere en fælles lp træningsgang på et tidspunkt?

Jeg kan jo bare tage bilen til fyn/jylland, alt efter hvor det bliver henne af.. Og så muligvis få husly et sted evt.. Hehe.. ( Når jeg har bestået køreprøve og overtalt kæresten til at jeg selvf. godt må tage bilen) :-)

 

Ej det ku bare være meget hyggeligt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Øjjj. Jeg vil også gerne træne lp med jer alle sammen :megaked: Snyd at jeg skal bo så langt væk!!!

 

Kunne vi ikke arrangere en fælles lp træningsgang på et tidspunkt?

Jeg kan jo bare tage bilen til fyn/jylland, alt efter hvor det bliver henne af.. Og så muligvis få husly et sted evt.. Hehe.. ( Når jeg har bestået køreprøve og overtalt kæresten til at jeg selvf. godt må tage bilen) :-)

 

Ej det ku bare være meget hyggeligt...

 

Lyder som en god ide :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øjjj. Jeg vil også gerne træne lp med jer alle sammen :megaked: Snyd at jeg skal bo så langt væk!!!

 

Kunne vi ikke arrangere en fælles lp træningsgang på et tidspunkt?

Jeg kan jo bare tage bilen til fyn/jylland, alt efter hvor det bliver henne af.. Og så muligvis få husly et sted evt.. Hehe.. ( Når jeg har bestået køreprøve og overtalt kæresten til at jeg selvf. godt må tage bilen) :-)

 

Ej det ku bare være meget hyggeligt...

 

Den er jeg helt sikkert med på! Hvor kunne det bare være hyggeligt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Den er jeg helt sikkert med på! Hvor kunne det bare være hyggeligt!

 

Weeee:klap::klap::klap:

 

Måske vi kunne gøre det engang efter sommerferien evt. ? Muligvis slutningen af august/start sep..

 

Så er vi måske ude over al ferie halløjet, div. kurser hen over sommeren osv.

 

Ej det kunne simpelthen være så hyggeligt!!! Og alle LP hajerne er jo bosat på fyn/jylland... :5up::mrgreen: Så os fra djævleøen må komme til jer:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Weeee:klap::klap::klap:

 

Måske vi kunne gøre det engang efter sommerferien evt. ? Muligvis slutningen af august/start sep..

 

Så er vi måske ude over al ferie halløjet, div. kurser hen over sommeren osv.

 

Ej det kunne simpelthen være så hyggeligt!!! Og alle LP hajerne er jo bosat på fyn/jylland... :5up::mrgreen: Så os fra djævleøen må komme til jer:blink:

 

Det kunne være rigtig hyggeligt :5up:

 

Må klart arbejde mere i :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Weeee:klap::klap::klap:

 

Måske vi kunne gøre det engang efter sommerferien evt. ? Muligvis slutningen af august/start sep..

 

Så er vi måske ude over al ferie halløjet, div. kurser hen over sommeren osv.

 

Ej det kunne simpelthen være så hyggeligt!!! Og alle LP hajerne er jo bosat på fyn/jylland... :5up::mrgreen: Så os fra djævleøen må komme til jer:blink:

 

Det lyder som SÅ god en plan. Måske kan vi finde et sted, hvor vi kan slå telt op - så vi kan overnatte?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Det lyder som SÅ god en plan. Måske kan vi finde et sted, hvor vi kan slå telt op - så vi kan overnatte?

 

Det ville da være cool At finde et sted hvor vi ville kunne slå telt op!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Anne - kan Joya træne med synlig belønning? Dvs. vil du kunne lægge hendes godbidder i en skål og få hende til at tage apporten, mens skålen står fremme?

 

Jeg tror det vil kunne hjælpe dig indenfor, hvor hun er meget motiveret for godbidderne - fordi det vil flytte fokus fra apporten til godbidderne.....

 

Ved ikke - det har virket for mig i hvert fald :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så skulle det være på Thorø hehe var på en guidet tur for ikke så lang tid siden en på mit træningshold kommer fra thorøhuse så han sagde ja til at vise os rundt på øen og der var så kønt og massere af plads...

 

der er faktisk kolonier derovre til udlejning men om de hunde dyre ved jeg ikke :hmm: ved mange skoler tager derovre ... og om der må være hunde indendørs ved jeg heller ikke men der er flot ihvertfald :engel:

 

og det chamerende er også at man skal gå derovre der ikke så langt via gang broen og så blvie rens bagage transpoteret derovre... og hvios der er ældre gang besværet kan de også køre med i traktoren hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

Anne - kan Joya træne med synlig belønning? Dvs. vil du kunne lægge hendes godbidder i en skål og få hende til at tage apporten, mens skålen står fremme?

 

Jeg tror det vil kunne hjælpe dig indenfor, hvor hun er meget motiveret for godbidderne - fordi det vil flytte fokus fra apporten til godbidderne.....

 

Ved ikke - det har virket for mig i hvert fald :vedikke:

 

Det kan hun næppe, det er hun alt for madfikseret og har for lidt impulskontrol til.. :genert:

 

Et af problemerne indefor, virker faktisk netop til at være, at hun har for meget fokus på godbidderne, som står i en skål på bordet eller i vindueskarmen eller what ever, hvor jeg kan nå dem, og så har hun for travlt med at komme af med apportbukken så hurtigt som muligt, for at få godbidderne til at hoppe op ad skålen :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan hun næppe, det er hun alt for madfikseret og har for lidt impulskontrol til.. :genert:

 

Et af problemerne indefor, virker faktisk netop til at være, at hun har for meget fokus på godbidderne, som står i en skål på bordet eller i vindueskarmen eller what ever, hvor jeg kan nå dem, og så har hun for travlt med at komme af med apportbukken så hurtigt som muligt, for at få godbidderne til at hoppe op ad skålen :vedikke:

 

Tror du så ikke at det ville være godt at træne lidt impulskontrol først?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror du så ikke at det ville være godt at træne lidt impulskontrol først?

 

Jo da :-D

 

Altså, det er jo ikke sådan at hun kaster sig uhæmmet over alting, når hun har fået at vide at hun skal lade det være, men i en situration hvor hun i forvejen er rigtig, rigtig meget oppe at køre og er utroligt madfikseret, vil hun næppe kunne kunne koncentere sig, hvis der stå godbidder til "fri afbenyttelse" ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så skulle det være på Thorø hehe var på en guidet tur for ikke så lang tid siden en på mit træningshold kommer fra thorøhuse så han sagde ja til at vise os rundt på øen og der var så kønt og massere af plads...

 

der er faktisk kolonier derovre til udlejning men om de hunde dyre ved jeg ikke :hmm: ved mange skoler tager derovre ... og om der må være hunde indendørs ved jeg heller ikke men der er flot ihvertfald :engel:

 

og det chamerende er også at man skal gå derovre der ikke så langt via gang broen og så blvie rens bagage transpoteret derovre... og hvios der er ældre gang besværet kan de også køre med i traktoren hehe

 

En HF LP trøningsweekend!:banan:

Det kunne være fedt hvis det kunne lade sig gøre.:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har været til uofficiel prøve i dag..... og dårlig generalprøve giver god prøve, ikke? Så kommer det dælme til at gå godt i Hillerød :klap::klap::klap:

 

Vilyaen var ikke på - tror varmen er hård ved hende, for hun var også helt død, da jeg kom hjem fra arbejde i går. Og så SKAL vi simpelthen finde nogen at træne med, for hun reagerer helt vildt meget på, at dommeren siger noget og sidder og kigger på dommeren i starten af alle øvelser :roll: Dumheds-Trine :stupid: Vi har trænet en enkelt gang med, at Martin gik og sagde Værsgo, men det er åbenbart ikke helt det samme :mrgreen:

 

Nå.... men lidt videoer får I alligevel - man skal jo også vise fejl :engel:

 

Dækken gav 9,5 pga. en ekstra pladskommando til sidst.... hun lå jo lige så godt :cool:

 

Fri ved fod.... tja, 8,5 point "lidt tøvende start, ellers fint følge under gang. 1 gang ukoncentreret (dommeren i den anden ring råbte højre om) og ekstra kommando. Fint følge under løb, en skævsidning, ellers fine skridtøvelser" - Men hun var bare slet, slet ikke på.... Ingen glad Ville-hale eller noget :cry:

 

[media]

[/media]

 

Frem og tilbagespring: 9,5 point - igen sidder hun og kigger på dommeren, da hun siger værsgo og må have en ekstra kommando.

 

YouTube - ????? ?? Villebillen

 

Apport: 10 point "nydeligt" - men nej, slet ikke det tempo, vi har arbejdet på og hun løber sådan lidt zigzag mellem dommeren og mig tilbage....

 

YouTube - ????? ?? Villebillen

 

Stå og sit under gang: 6 point :stupid: "en kraftig animering med ekstra kommando i starten. Fint stå. Sit element mistes desværre, da hunden sætter sig i utide, derefter står den op og følger føreren"

Hun skulle åbenbart klø sig midt i det hele :confused: Havde godt nok gjort hende våd inden vi gik ind, men alligevel? og dum som jeg er, stopper jeg ikke op og får hende i sit, hvilket man jo gerne må i LP2.... og man kan se, hvor forvirret hun bliver, da jeg vender :???: Stakkels lille pige, der SÅ gerne vil gøre det rigtige....

 

YouTube - ????? ?? Villebillen

 

Fremsending: 10 point "vældig fint" - igen, ikke hendes vanlige fokus og præcision ude i selve feltet.

 

YouTube - ????? ?? Villebillen

 

Stillingsskift: 9 point "fint udført skift. Hund rykker bagud. Ekstra kommando til plads"

Ja ja, hvorfor rejse sig, når man nu endelig ligger? Og normalt skifter hun så til stå ved at flytte forbenene frem, men ikke i dag.

 

YouTube - ????? ?? Villebillen

 

Indkald fra dæk: 9,5 point "en smule flagrende i start, ellers vældig fint"

Bonusinfo - Vilya endte i en hundelort, da jeg kaldte :-D

 

YouTube - ????? ?? Villebillen

 

Næseprøve: 9 point "fint søg, en smule tyggen på vej tilbage. Fører taber apporten ved overgivelse"

Fjols til fører! Hun løber lige til den rigtige og tager den også op, men stoler så ikke rigtig på det og søger lige de andre.

 

YouTube - ????? ?? Villebillen

 

Helhedsindtryk: 9 "Fint samarbejdende par. Fører styrer den følsomme hund med fin kompetence. Små ting mangler"

 

Jep - vi mangler træning og kondition.... og varmetilvænning :mrgreen:

 

Det gav 200 point ud af 220, 1. præmie og 1. vinder - så jeg burde nok være tilfreds, men det er jeg ikke :oops: Målet var 215 point - og det KAN vi.... derhjemme :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...