Hop til indhold

Lopper i lejlighed uden hund :S

Gæst spitZ
 Share

Recommended Posts

Jeg håber jo at få hund her inden for de næste par måneder. Og i den forbindelse begynder man jo pludselig at tænke helt vildt, nu når tidspunktet nærmer sig:rolleyes:

En af de ting jeg ikke rigtig har tænkt over tidligere, men som pludselig har slået mig, er at der vist er lopper i vores lejlighed! Jeg har jo ingen hund eller kat, men jeg ved at hende som har boet i lejligheden før mig har haft hund og jeg har læst at sådan nogle kryb kan leve i ens gulvtæppe i et år!

Dvalende lopper venter på menneskelig aktivitet Boligsiden – Bolignyheder

Det er ikke sådan noget jeg har lagt mærke til før, men jeg får nogen gange sådan nogle mini-stik, ligesom fra en myg, bare mindre og det er kun på ankler og skinneben, så jeg går ud fra det er lopper. Ikke tit, men måske en gang om ugen.

Jeg har selvfølgelig søgt på nettet, men jeg kan ikke rigtig finde noget mod lopper, som ikke forudsætter at man har en hund som man kan putte midlet på.

Så ud over at tanken om små kryb i tæpperne er klam, så synes jeg egentlig ikke der er nogen grund til at vente til jeg har fået en hund med at få dem væk hvis der er andre muligheder? Jeg forestiller mig også at noget som er så skrapt at en dråbe eller to kan slå en hel loppefamilie ihjel, ville være bedre at undgå at putte på en lille hvalp, hvis det kan undgåes...?

Jeg støvsuger ofte, det er det eneste råd jeg har fundet, og at vaske sengetøjet ved 60 grader(men de er jo heller ikke i sengen), kan det være rigtigt der ikke findes en måde at fjerne dem, uden at det er så giftigt at vi ikke kan bo i lejligheden i en periode?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har heldigvis aldrig haft lopper, men synes at huske som barn, at min mor af og til gik helt amok og alting blev sprayet med et eller andet der stank helt vildt - som man kunne købe hos dyrlægen. Alt der var løst blev vasket og dyrene kom i bad og fik pippetter i nakken...

Men om det hun sprayede med stadig er noget der findes (er lovligt) ved jeg ikke :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

:genert: jeg havde tidligere en hund med loppeallergi. Kæresten fik et nyt sted at bo, hvor der tidligere havde været katte. Da hunden og jeg så kom på week-end "vækkede" hunden åbenbart de der f.... lopper. Da vi kom retur week-enden efter var gulvet nærmest "levende" fra gulvet og ½ meter op. Jeg løb ud med hunden og prøvede at fjerne de lopper, der havde nået at hoppe på ham, og vi fandt et andet sted at sove :???: Det var faktisk så slemt, at der var et skadedyrs-bekæmpelsesfirma ude for at rense hytten. Vi fik at vide, at det var pga mellemrummene i plankegulvene, der kunne æggene ligge ret længe i dvale, og blev "vækket" når der kom dyr igen. Så pas på, hvis du allerede nu har en mistanke :genert:
Link til indlæg
Del på andre sites

:genert: jeg havde tidligere en hund med loppeallergi. Kæresten fik et nyt sted at bo, hvor der tidligere havde været katte. Da hunden og jeg så kom på week-end "vækkede" hunden åbenbart de der f.... lopper. Da vi kom retur week-enden efter var gulvet nærmest "levende" fra gulvet og ½ meter op. Jeg løb ud med hunden og prøvede at fjerne de lopper, der havde nået at hoppe på ham, og vi fandt et andet sted at sove :???: Det var faktisk så slemt, at der var et skadedyrs-bekæmpelsesfirma ude for at rense hytten. Vi fik at vide, at det var pga mellemrummene i plankegulvene, der kunne æggene ligge ret længe i dvale, og blev "vækket" når der kom dyr igen. Så pas på, hvis du allerede nu har en mistanke :genert:

Ja det er præcis det jeg har læst at det er larverne som forpupper sig og så kan de ligge i dvale i et år, og vågner så når de kan mærke vibrationer i gulvet eller varme. Meget smart egentlig, set fra loppernes side.

Det er sådan set heller ikke rigtig en mistanke, for jeg kan jo tydeligt se de mærker jeg får, så det skulle undre mig om det skulle have en anden grund. Vil prøve at ringe til den dyrlæge jeg har tænkt mig at bruge til min hund i fremtiden og høre dem ad.

Hvis de har et middel jeg kan bruge så har jeg endda en undskyldning for at besøge dem inden hunden kommer:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå nu fandt jeg alligevel noget! Ved ikke lige hvad jeg gjorde galt før:roll:

"Metropren

Metropren forhindrer loppeæg i at klække og sørger samtidig for, at loppelarverne dør inden de når voksenstadiet. Midlet har til gengæld ingen effekt på de voksne lopper.

Metropren er ikke giftigt for mennesker og kan anvendes både til dyrene og deres omgivelser. For at holde dit hjem loppefrit, skal du bruge Metropren ca. en gang om måneden fra forsommer til omkring jul."

bekæmpelse af lopper | loppebid | insektbid og -stik

Link til indlæg
Del på andre sites